Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kličkování místo cesty přímo patří mezi absurdity pražských cyklotras

V Praze je kolem 530 kilometrů cyklotras. Na některých se však cyklisté potýkají s nepříjemnostmi. Někdy stezka končí uprostřed silnice, jindy jsou na ní překážky v podobě sloupů veřejného osvětlení, víka od kanálu či nesmyslné objížďky. Na ty upozornila anketa o největší cyklistickou absurditu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L68u23c11i95a10n 34P84a21p91a31z86i92a33n 5354707391165

Z éry vlád ODS se Praha hned tak nevzpamatuje. Kličkování bylo oblíbené v době vlády Béma, co se dá dělat, vše se vyřešit ze dne na den nyní nedá. Vyhodit peníze do vzduchu jde poměrně rychle, ale našetřit si prostředky k nápravě ze dne na den zvláště v době krize skutečně nejde.

0/0
17.7.2013 8:45

K80a19r92e19l 86V24a24c53h51u37t 9153592409563

Absurdní jsou skoro všechny české silnice a cyklotrasy...  po celém světě jsou naprosto běžné ÚZKÉ uličky - v nich se potkávají auta, skútry i chodci ... a kupodivu se vyhnou!!! ;-) ... a ještě s úsměvem! R^ ... ale to asi není nic pro Čechy, ti musí frčet až slzí oči i těm, co jdou jenom kolem! ... :-/ Rv

+4/0
17.7.2013 8:31
Foto

R43o68b85e26r32t 35P15l94o53c88h 4736852311263

Proč reportéři idnesu kopírují reportáž ČT z pořadu Z metropole, starou asi měsíc?

+3/0
17.7.2013 0:59

L13u56c79i26a40n 59P19a90p51a94z81i98a85n 5514587951785

Protože se omezují stavy i mzdy, pak kvalita logicky musí jít dolů. Ale nový majitel možná posune laťku zase někam jinam, uvidíme zda k lepšímu nebo k dalšímu poklesu. Přál bych Idnes samozřejmě lepší časy, ale tím, že jsou soukromí subjekt není divu, že se řídí jen heslem výnosnosti zisku. V republice chybí věřejnoprávní noviny. Jako u televizí či rozhlasu je velký rozdíl, jestli informují veřejnoprávní média nebo komerční televize či rádia. Nejen co se týče objektivity, ale i kvality zpravodajství.

+2/0
17.7.2013 8:48

V60i60k74t53o33r 46Š19e48d14i10v84ý 8656131440116

Jestli by náhodou nebylo efektivnější přestat malovat cyklopruhy, vyvěšovat cedule pro cyklotrasy a místo toho prostě nechat řidiče všech motorových i nemotorových vozidel, aby se v normálním provozu spolu domluvili ...

+3/−3
17.7.2013 0:07

J91a97n 49F93i56a87l29a 7804467525279

To je sice pravda, ale je lepší v hustém provozu ty méně zkušené cyklisty poslat po oddělené cyklostezce. Řidiči budou jen rádi.

0/−1
17.7.2013 0:16

V90i44k33t48o63r 46Š56e20d23i34v55ý 8726791200706

A co ty "míň zkušené" řidiče nemotorových vozidel spíš poslat na školení? Pro nezkušené řidiče vozidel motorových se také nestaví extra komunikace.

+4/−1
17.7.2013 0:41

J77a36r59o33s34l47a59v 79Č16e87r11n63ý 6488894419798

Namalovat na silnici metr širokej pruh a do něj kolo a tomu říkat cyklostezka je drzost.

+5/0
16.7.2013 23:22

J38a10n 16F54i73a25l64a 7464487185929

Cyklostezka tomu ale nikdo neříká, snad novináři. Je to vyhrazený jízdní pruh pro cyklisty. A cyklotrasa také není cyklostezka. Trasa a komunikace, po které trasa vede jsou různé pojmy. Cyklotrasa může vést po cyklostezce, ale i po silnici. Tady se to motá všechno dohromady.

+3/0
17.7.2013 0:14

R31o75m46a34n 69K83r84a20t92o31c22h27v78í41l 6636277596614

Cyklotras je hodně, cyklistů na nich málo.

+2/−2
16.7.2013 22:36

K81a17r29e80l 54P27o72k72o64r96n62ý 8708226842265

Tak to vezmu přes křižovatku rovně a neřeším a nebo do všehrdovy a tam potom seběhnu schody. a nebo je tu řešení, vykašlu se na značení a říznu to jednosměrkou neb tam stejně skoro žádná auta nejezdí

+1/0
16.7.2013 22:03

I54v37a 14M69a63k41a79l62o78v47á 1586259829360

Takových míst je po Praze víc, bohužel.

+1/−1
16.7.2013 21:54

M23i20l97o14s84l66a10v 72M49l31a28d61y 1953281874572

Cyklostezsky jsou mor silnic v ulicích měst. Kolik už 4prodových silnic bylo zničeno bandou otrapů na kole jako v takových Letňanech.

+12/−15
16.7.2013 21:28

J31i18ř36í 11H34u14d59e56c 4952291119532

Aby Ti neprasklá cévka....Já jen doufám, že cyklostezek bude v Praze přibývat.

+11/−4
16.7.2013 21:55

S49t43e94f11a88n45o 51S85i63n65i37g27a25g80l86i81a 3508127443611

Ja doufam ze ne! Uz ty existujici jsou vyuzivany tak z 20 procent, (ale pripelt museli z dani vsichni, i ti, ktere zuzenim pruhu zdrzujou) nemluve o tom, ze Praha vubec neni pro cyklodopravu vhodna.

+3/−8
16.7.2013 21:59

K74a31r25e49l 87P80o12k18o60r50n18ý 8648656552325

A že se z daní platí ty silnice a měly by být pro všechny včetně cyklistů tě asi nezajímá

+8/−2
16.7.2013 22:04

S16t35e26f71a60n76o 11S92i65n79i19g85a52g26l76i16a 3928847493781

Zajima me, proc kdyz jako motorista vydatne prispivam dani z PHM a silnicni dani do rozpoctu, musim jezdit po rozbitych silnicich, donekonecna flikovanych max na jednu sezonu, zatimco spratelene firmy i z mych dani stavi cykloztezky (vyuzivane par zoufalci) za miliony, ktere chybi na PORADNOU opravu po zime !!!

13 KM ZA 30 MILIONU !!! http://ostrava.idnes.cz/dalsi-usek-cyklotrasy-z-ostravy-do-beskyd-funguje-fs6-/ostrava-zpravy.aspx?c=A130712_1950714_ostrava-zpravy_ama

KILOMETR ZA 2,4 MILIONU!!! http://pardubice.idnes.cz/cyklostezka-litomysl-ochutnavka-dqx-/pardubice-zpravy.aspx?c=A130710_1949584_pardubice-zpravy_mt

+4/−4
16.7.2013 22:21

M28i27r55o22s18l42a42v 35G23r56o72s61s68m58a79n56n 8342409824

1. Spotřební daň je daň ze spotřeby a má regulační charakter, nejde o poplatek za použití dopravní cesty. Zaplatíte jí, i když palivo nalejete do sekačky nebo do lokomotivy. DPH souvisí s tím, že si něco koupíte. Auto je oproti kolu velmi těžké a energeticky náročné, proto zřejmě zaplatíte vyšší DPH za palivo než cyklista za jídlo. Silniční daň OK. Ale tu neplatí každý motorista.

2. Cyklostezky jsou podstatně levnější než silnice jak investičně, tak provozně. 13 km silnice za 30 milionů nepostavíte. Pokud jsou některé cyklostavby předražené, je to principielně obdobný problém jako u předražených staveb silničních a ten pochopitelně nevyřeší, že se přestanou cyklostezky (stejně jako silnice) stavět.

Osobně se mi nezdá, že by na kole jezdilo jen pár zoufalců, i když množství cyklistů je v různých městech různé. Na druhou stranu pochybuji nad některými cyklisticky přebujelými řešeními v místech, kde podle mého názoru ani výhledově nelze dosáhnout dostatečných intenzit cyklistické dopravy. Týká se to hlavně některých cyklopruhů na významných komunikacích.

+1/0
17.7.2013 8:29

S84t72e37f59a69n78o 94S59i91n83i44g25a78g25l75i14a 3888797133621

Ja nemluvil o vystavbe, pac je mi jasne, ze silnice stoji vic. Mluvil jsem o poradne provedenych opravach!

0/0
17.7.2013 13:11

V27i43k75t79o18r 17Š56e26d93i45v29ý 8816621110646

Copak cyklista nesmí jezdit po VŠECH ulicích, s výjimkou pár silnic pro motorová vozidla?

+1/0
17.7.2013 0:03

V16á89c66l84a42v 22K82a50f51t78a41n 7935459913536

Jenže takhle dopadají cyklostezky "z každou cenu". Odnikud nikam, k ničemu.

+1/0
16.7.2013 22:30

V90i76k30t76o65r 50Š96e57d50i62v32ý 8776651550636

A proč by mělo přibývat prostoru zabraného pouze a výhradně tak okrajovým a nevýznamným prostředkem, jako jsou jízdní kola?

Zvlášť, když to není třeba, mohou sdílet infrastrukturu s ostatními.

0/0
17.7.2013 14:02

K61a61m76i60l 69D23o31l93e69z50e43l 6922336104752

presne tak, zadny dane to neplati a chtelo by to cyklostezky, kdezto auta plati dane z benzinu a silnicni dan

+2/−5
16.7.2013 21:57

J23a20n 34F49i54a52l60a 7844457235199

Cyklista daně platí, jako každý jiný. Z benzínu ne, ale zase z piva jo. A silniční daň platí jen pracovní motorová vozidla.

+3/0
17.7.2013 0:24

V41i25k32t20o43r 27Š94e87d26i78v26ý 8836321390686

V Letňanech má přibýt Veselská. Místo dvou pruhů v každém směru zase nějaké cyklopruhy, retardéry ...

+1/0
17.7.2013 0:02

J81a59n 35F31i57a72l57a 7744487215539

Pruhy by se ubraly nezávisle na cyklistech. Pokud by tam nenamalovali cyklopruh, byly by tam květináče.

+1/0
17.7.2013 0:20

V25i10k20t10o75r 41Š47e59d81i16v70ý 8596171260976

Sice k tomu není žádný logický důvod, ovšem ono to na vizualizacích vypadá tak krásně, přidá se trochu sluníčkových keců ...

(A nikomu snad nevadí, že v areálu Avie se chystá výstavba = stoupne provoz.)

0/0
17.7.2013 14:00

T45o82m95á95š 35K12r20a85u69s 6116586234

Tragická je též Vršovická v Praze,kde nutně auta vjíždějící na ní z přilehlých ulic nutně musejí vystrčit čumák do cyklostezky aby vůbec měli rozhled díky podlélnému parkování aut těsně vedle cyklotrasy...

+7/0
16.7.2013 21:21

V65i45k83t50o82r 98Š88e11d93i76v25ý 8136831460716

A cyklistů je na ní pět a půl za hodinu.

+3/0
17.7.2013 0:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.