Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha vychází vstříc cyklistům. V centru předláždí některé ulice

Cyklisté v Praze mohou zajásat. Ve snaze usnadnit jim průjezd metropolí rozhodl magistrát, že předláždí některé úseky ulic a náplavek. Informoval o tom primátor Tomáš Hudeček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K71a78r22e62l 13D76r67d48a 6464342307

Viděl naplavenina primátor někdy Hybernskou? Parkování z obou stran, hustý nebezpečný provoz v jednom a pak ve dvou pruzích. Významný odtah vozidel z centra na Magistrálu. U Prašné brány pak vyústění jen jednosměrek, kde cyklisté mohou pokračovat jen po chodnících a pěší zónou. (Náhradou za Hybernskou je Senovážné náměstí, tak jak jezdí auta. Zajížďka minimální.)

  To jako hodlá Magistrát TOP 09 zrušit polovinu parkovacích míst v Hybernské, aby zde zřídil cyklostezku? A jinak zdráv, pane primátore? :-/

  Existuje projekt na zklidnění Hybernské. Ten předpokládal omezení jízdních pruhů, rozšíření chodníků a vysázení stromů. Takže změna. Žádné stromy, žádné chodníky, auta pryč a korunujeme to cyklostezkou "zadarmo". Ano, tak jednají v Praze cyklobarbaři. ;-D

  Budou na Senovážném, v Hybernské, v Dlážděné, v Jindřišské, ve Vodičkově,,, předlážděny, nebo alespoň opraveny, také chodníky, aby si zde chodci přestali v dírách lámat nohy? :-P

+2/−1
20.7.2013 7:05

V26i32k73t27o14r 41Š23e41d22i26v25ý 8796301570116

A tentokrát památkáři nic? Při podstatně užitečnějších změnách vykřikují něco o narušení historického rázu a najednou pruhy na dlažbě nevadí.

+3/−1
19.7.2013 18:01

P30e16t87r 86S92k90o45k62a39n 3539749473829

Kdyby radsi vykaceli stromy na Smetanove nabrezi a udelali tam pruh na chodniku, to by bylo vhodnejsi podle mne.

0/−8
19.7.2013 13:31

L59u62k92á29š 52N38o90v63á87k 4716166132393

ze Smetanova náměstí bude pěší zóna. Chodci, cyklisti, tramvaje. Nikomu z těchto účastníků provozu stromy nevadí.

+4/−4
19.7.2013 13:40

T16o28m51á31š 20Z31e82m70a78n 3605538434845

Snad nebude..

+7/−1
19.7.2013 13:48

J63o91s30e52f 65S58c62h78m28i95d71t 5513387923232

Snad bude...

+1/−1
19.7.2013 17:01

M68i23c12h58a80l 73P49a23v51l18á69t 9133683324169

To je jeste hloupejsi napad nez cykloaktifisticka blbina s pesi zonou.

+1/−1
19.7.2013 14:13

L29u18k64á60š 17R47a97n39d18u37s 9849429440762

V principu mi nevadí, že se dělá něco pro cyklistiku, já ji sice neprovozuji, ale nevidím důvod proč to nepodpořit. Co mě však skutečně vytáčí je naprostá nesystémovost se kterou se tyhle změny dělají, vždyť ta cyklistická doprava se musí plánovat stejně tak jako automobilová, ne že si řekneme, předláždíme tuhle a tuhle ulici a budeme mít od nich zase na chvíli pokoj. Jestli to dopadne stejně jako s těmi, nyní naprosto všudypřítomnými cyklopruhy, které jsou na komunikacích kam se šířkově vejde sotva auto, tudíž tam je ten pruh úplně k ničemu, protože auto stejně nemá kolo jak objet a úplně nejlepší je, když najednou v nějakém náhlém zůžení najednou pruh zmizí a po 10m kde se opět rozšiřuje vozovka pruh se znovu objeví, to to mají cyklisti přeletět nebo jak to pan projektant myslel?

Na druhou stranu někteří (nedokážu posoudit jaká část, ale malá zrovna není) cyklisté by měli urychleně začít dodržovat dopravní předpisy. Je tomu méně než měsíc, kdy jsem porazil cyklistu (díkybohu to skončilo jen odřeným kolenem) - klasický příklad, cyklista jel po pravé straně vozovky, já ho pomalu dojížděl a když jsem byl tak 5m za ním najednou vyskočil na chodník a rovnou bez zpomalení, ohlédnutí se vyrazil na přechod přímo před mé auto. Policie by se možná také mohla zaměřit na přestupky cyklistů...nemyslím nějaké strašné represe, ale jen tak aby se jim připomělo, že pro ně platí předpisy také.

+6/0
19.7.2013 13:31

J22o38s96e61f 68S67c29h79m79i92d71t 5223837603482

Ty plány, co jsou v článku konkrétně popsány, jsou ale skutečně poměrně promyšlené -- tzn. potřebné a navazující na úseky, kde se dá na kole jet v pohodě.

0/0
19.7.2013 16:57

M96a36r56e59k 20T40u20r44n90o94v83e60c 7845272250466

Cyklopruhy? Myslíte tím opravdu vyhrazený pruh pro cyklisty, nebo jen tzv. piktokoridory?

0/0
19.7.2013 21:35

T96o37m84á53š 55Z10e45m48a51n 3365358464525

Cyklistům kočičí hlavy nevadí, možná některé na Žižkově kde jsou vymleté mezery mezi kostkami až 5cm.

Co vadí je nesmyslná spleť jednosměrek, kdy nelze se řídit orientačním smyslem (jako když jdete), ale opravdu potřebujete mapu.

A automat by měl být zařazen mezi Hammas a Alkajdu. Cyklistům opravdu nepomáhá.

+6/−4
19.7.2013 13:27

M76i56c98h11a13l 61K77o74ž11e33n42ý 4316435230112

dobre ty

0/0
19.7.2013 13:52

J83o49s14e43f 81S65c85h68m38i59d12t 5573837303332

Mně teda jako cyklistovi kočičí hlavy poměrně vadí. Takže to jenom vítám.

+2/0
19.7.2013 16:53

J72i87ř43í 86H90u93d80e97c 4172521239222

Jel jsi někdy na silničním kole na kočičích hlavách? Asi ne....

+1/0
20.7.2013 21:49

T64o16m50á39š 53S26t94r44n18a53d69e59l 6830488968952

Určitě to bude kvůli cyklistům a nikoliv OPĚT tunel s předraženou zakázkou.

+2/−1
19.7.2013 13:21

J52o28s41e53f 11S23c88h54m39i49d42t 5133757963892

Takovýhle celkem jednoduchý práce s největší pravděpodobností zajistí normálně TSK resp. DAP.

+1/0
19.7.2013 16:58

J30a27n 58F44i38a83l42a 7174227755759

Rozhodně se tím zvýší bezpečnost. Ale jsou to akce, plánované už před pár lety.

+1/0
19.7.2013 13:15

M63i23c14h94a89l 93P50a61v66l62á51t 9103333194759

To asi ano. Ale s podobnou vysi investice by se dalo pro bezpecnost provozu udelat mnohem vic, kdyby se neinvestovalo do hlouposti.

0/−1
19.7.2013 14:59

L11u96k50a49s 97N53o86v36a20k 4249549633638

Co kdyby radsi nejdriv opravili silnice a pak vymejsleli predlazdovani..,,

Ja platim DPH+spotrebni dan z PHM, silnicni dan a akorat si nicim auto po tankodromech, spomalovacich prazi h atd...

Ale pumpickarum se predlazdi ulice, Boze, kam sme se to dostali?

+7/−5
19.7.2013 13:12

J88a39n 51F64i89a87l18a 7934647445979

A co alimenty, platíš?

+3/−4
19.7.2013 13:16

J79i45ř23í 55H88u96d17e81c 4422401439912

Presedlej na kolo...usetris a jeste udelas neco pro sebe...dokonce budes i min nasranejsi:)

+7/−4
19.7.2013 13:28

M18a68r87t49i53n 97N58e41d35o15š20í19n12s72k63ý 1917383544

R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^

+1/0
19.7.2013 16:50

J41o13s26e14f 36S52c63h89m28i37d80t 5243297703792

Prodejte auto a rázem bude Vaše situace následující: neplatíte DPH a spotřební daňj z PHM, silniční daň, na tankodromech si neničíte nic. Jednoznačné zlepšení situace. :D

+2/−1
19.7.2013 16:55

V70l63a24d46i88m58í61r 38H39o86l70ý 8424501916967

jak jsem z příspěvku pana Nováka pochopil, auto používá k podnikání. To má zboží rozvážet na kole v krosně? Případně nářadí?

+1/0
20.7.2013 19:03

J67o61s50e39f 24S38c65h65m14i97d31t 5253267443212

Já si jen dělám legraci z toho jeho hysterickýho tónu. Je mi celkem jedno, jestli bude auto používat dál nebo bude podnikat se zbožím v batohu. ;)

0/0
20.7.2013 19:23

M64a34r49e55k 86T35u73r42n75o26v11e25c 7545712850606

A co jako? U kol se také platí DPH 21 %... A dost lidí, co jezdí na kole, jezdí i autem a tím pádem platí spotřební daně na benzínu a naftě taky...

A silniční daň zase tolik lidí neplatí, takže si nemyslím, že by to byl až tak zásadní příspěvek na opravy a budování silnic...

Mám ale hlavně obavy, že obecně na ty silnice, aby se dostaly do slušného stavu (a také to nějakou dobu vydrželo), by bylo potřeba tak moc peněz, že to teď prostě nikdo nemá a nedá. Tak se pak holt musí určovat priority a látají se třeba jen ty nejhorší případy. Ale zrovna tyhle úzké pásy hladké dlažby pro cyklisty, to bude v rozpočtu Prahy jak flus v moři. Za to by se asi moc kilometrů silnic neopravili. A v některých místech by se to třeba už muselo předlážďovat tak jako tak - tak je aspoň dobré, když už se v budoucnu někde předlážďovat bude, tak když by podobné řešení někoho napadlo...

A to platí i pro jiné části infrastruktury pro cyklisty - není třeba stavět cyklostezky za 150 miliónů (a víte vůbec, proč to tam stálo tolik? to nebylo kvůli cyklistům...). Ale když už se někde dělá rekonstrukce celé ulice či křižovatky (relativně nedávno třeba Michelská), ať při tom proboha někdo používá tu kouli na krku - nějaké to opatření pro cyklisty to nijak zvlášť (nebo vůbec) neprodraží, ale cyklistům to může hodně pomoci... Když se dělá něco "jen" kvůli cyklistům, tak to často bývá předražené a navíc nějaká pitomost a akorát to pak rozdmýchává nenávist vůči všem, co občas na tom kole jezdí...

+1/0
19.7.2013 21:44

V66i31k65t86o51r 98Š89e15d24i65v64ý 8926301720246

A proč by se mělo dělat něco zrovna kvůli cyklistům a ne třeba speciálně kvůli řidičkám malých červených aut nebo provozovatelům kabrioletů?

+1/−1
20.7.2013 1:04

M49a73r15e47k 24T54u24r27n64o90v45e48c 7235682660796

Tuhle otázku myslíte vážně, nebo jen jako provokaci? Proč se třeba nezeptáte, proč dnes třeba vznikají vyhrazené pruhy pro MHD? Proč se vůbec něco dělá pro chodce?

+1/0
20.7.2013 10:32

R15o47m76a64n 38P74o44l31á58č20e82k 1890936150115

Já bych ocenil přeasfaltování některých ulic, které jsou horší než tankodrom a jezdí po nich busy MHD...

Je krásné vidět, jak si primátor honí body....Rv

+10/0
19.7.2013 13:11

P28e35t52r 95K77o40l26o70m42a12z39n30í47k 8374403320346

no kolo sice má každej druhej, ale ortodoxních cyklistů, coto ocení, je určitě daleko méně než teplech ...

+3/0
19.7.2013 13:38

J18o28s87e37f 91S96c78h28m24i93d63t 5343607183262

A kolik myslíte, že by se přeasfaltovalo ulic, kdyby se vzaly peníze z téhle předlážďovací akce? Pět metrů? Deset metrů? To by asi hodně pomohlo... ;)

+1/−1
19.7.2013 17:07

V45i65k92t51o45r 38Š50e18d71i45v46ý 8446891460146

Dobrejch pár metrů.

0/0
19.7.2013 18:04

R97o34m11a63n 12P65o23l13á49č17e37k 1110236150655

Ono by stačily pořádné záplaty těch největších děr, které ani nemusíme dlouho hledat...

0/0
19.7.2013 20:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.