Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Křičeli a hrozí soudem. Lidé se snažili zmařit růst letiště Vodochody

Skupina Penta chce z neveřejného letiště ve Vodochodech vytvořit mezinárodní. Práci tak podle investora mohou získat až tři tisíce lidí. Teď potřebuje od ministerstva životního prostředí stanovisko o vlivu projektu, takzvané EIA. Veřejné projednávání záměru v úterý odpoledne bylo bouřlivé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K62a23t80e58ř46i58n93a 23H69u61t37o87v25á 9141385360977

Já sem pro. Spousta starousedlíků nejspíš zapomněla na ten šílenej kravál, co dělávaly za bolševika stíhačky. Lítaly nám nad domy, až zrnčela okna. Jenže tenkrát si nikdo stěžovat nedovolil. Ty v těch králikárnách naležato nelituju ani trochu. Měli si zjistit, kam se stěhují.... A navíc i kdyby těch pracovních míst mělo být jen tisíc, tak pořád je to hodně

+3/−1
24.7.2013 14:36

V64l40a45d40i20m96í71r 48H62o60l31ý 8724691656107

naprosto s vámi souhlasím. Snad se podaří letiště uvést do provozu co nejdříve i přes pokusy některých obyvatel okolních vsí stavbu zrušit (zbrzdit).

0/−1
24.7.2013 18:27

P14a39v63e61l 32N86o84v78o15t79n53ý 9590402438575

Svuj názor jste vyjádřila v referendu a... prohrala

0/0
24.7.2013 20:06

P40e83t81r 34N87o63v66o78t51n26ý 5187194820971

A referendum bylo o čem? Jestli chcete letiště nebo nechcete. Ne jestli bude nebo nebude.

0/0
25.7.2013 0:21

M71a49r98e95k 37H82r85u49b75y 6137212791608

Penta dela co muze, aby spatne investovane penize alespon nejak zhodnotila. Ani na vterinu je nenapadlo, ze by pripadne letiste provozovali. Jde jenom zhodnoceni pozemku, tak, jako to zkusili s pozemky u Ruzyne.

Duspiva a spol. proste nemaji cuch na obchod, jenom diky svym kontaktum prisli k rychlym penezum a ted koukaji, jak je otocit :-/

+1/0
24.7.2013 10:29

I40v60o 66J46a40n15á15č30e47k 8893443761452

Já jen nějak nechápu jak to myslí, protože Ruzyň je prázdná a skoro nic tam nelítá a to chtějí otevřít další letiště? Chápu, že přetáhnou lowcosty, ale na něco víc to moc nevidím... navíc co se stane? No logicky půjde cena a provoz na Ruzyni dolů, to dá rozum.

+1/0
24.7.2013 10:07

P46e59t22r 45N24o76v11o80t42n39ý 5537624130591

Chemička v Kralupech, sklad v Nelahozevsi i reaktor v Reži leží docela daleko od osy dráhy vodochodského letiště, reaktor dokonce 5km od osy, přímo v úrovni dráhy. To si ti odpůrci nemůžou alespoň najít nějaké relevantní argumenty a ne takové bláboly o ohrožení?

+2/0
24.7.2013 8:55

L71a89d17i77s23l17a13v 35M28i83k78a 1761149764764

Ten atomový reaktor v Řeži mě také pobavil, takový půvabný argument )) ... jinak to by nesměli létat letadla ani na Ruzyň, protože Kralupy jsou taky kousek.

0/0
24.7.2013 9:00

F33r58a63n28t90i46š35e37k 40P88r44u77d78k97ý 8302231832371

uz jsem psal na toto tema nekolikrat. Bydlim na prazske veletrzni ulici. Vibrace, hluk, smrad. Take si to nepreju. Ale co muzu delat, uz neziju v dobe volskych povozu, jeste tak mozna v dobe volu, a tech bohuzel neustale pribyva

+1/0
24.7.2013 8:36

P54a42v40e40l 22K31u68n42c 9202419378658

"Před časem získala kladné stanovisko i vedlejší dráha pražského letiště, která ale zatěžuje okolí daleko víc, než tomu bude tady," uvádí mluvčí letiště ve Vodochodech Karel Hanzelka.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/verejne-projednavani-k-rozsireni-letiste-ve-vodochodech-pek-/praha-zpravy.aspx?c=A130722_201011_praha-zpravy_zuf

"Před časem získala kladné stanovisko i vedlejší dráha pražského letiště, která ale zatěžuje okolí daleko víc, než tomu bude tady," uvádí mluvčí letiště ve Vodochodech Karel Hanzelka.

Díky za názor, bude se hodit. (Nám suchdolským.)

0/0
24.7.2013 8:25

P46e71t34r 13D18a80v88i43d 5227235467625

K čemu?

0/0
24.7.2013 10:35

V75l88a78d39i33m37í96r 70H94o49l59ý 8434461926467

nevíte? Suchdolští sabotují jakoukoliv užitečnou stavbu.

0/0
24.7.2013 18:04

P42e59t57r 35N92i98v74n51i71c53k74ý 3882494335497

Penta - lháři.

"Dali jsme veřejný příslib, že v noci žádné lety plánovány nebudou. V opačném případě budeme obcím hluk finančně kompenzovat."

Sám sobě si odporuje.

Penta letiště stejně časem prodá (jsou to finanční investoři, nikoli provozovatelé letiště) a jejími (ústními) sliby nebude nový vlastník nijak zavázán.

+1/0
24.7.2013 7:47

F24r40a95n76t63i32š52e39k 19P82r44u66d70k96ý 8212891662251

jenze to se jedna o mimoradna pristani v pripadech, kdy ma letadlo zpozdeni nebo nemuze prijimat ruzyne, a to zadny provozovatel letiste neovlivni. Provozovatel ma totiz ze zakona i povinosti, nemuze rici, lette si kam chcete, kdyz mate problem

0/0
24.7.2013 8:32

P43e56t83r 63N86i52v63n11i46c16k85ý 3572474575467

1. V dnešní době není zpoždění žádný "mimořádný případ".

2. Vodochody nejsou jediné letiště, kde mohou přistávat v případě špatného počasí.

0/0
24.7.2013 12:17

A55l34e28x47a68n38d23r 88K29o48s52t58k42a 5139546599636

1) konkurence. Ruzyně je údajně o cca 100% předražená oproti jiným světovým letištím, které nabízí podobné (mizerné) služby. Pokud je to pravda, tak je zde potenciál k obrovskému tozšíření provozu. Uvědomte si, že letecké společnosti fungují podobně jako PPLko. Balíky (cestující) se svezou na depo (jedno velké letiště) a tamodtud pokračují po optimalizované trase. A ČR má málo platné pozici přesně uprostřed evropy, Bylo by logickým startovním místem k dálkovým letům směrem na východ. (Ono se to nezdá, ale do Ruska, Číny, Indie atd směřuje hodně lidí.)

2) přesně!

3) Nemusí ho prodat, klidně může vybudovat kargo terminál sama. Ostatně argumenty by byly podobné jako u těch cestujících: Pro dopravu mezi Evropou a Asií by to bylo logické výchozí místo. A zboží se tam (a zpátky) vozí mnohem víc než lidí.

+1/0
24.7.2013 5:55

P18e73t15r 76N64i59v53n52i23c62k85ý 3452524605447

"Bylo by logickým startovním místem k dálkovým letům směrem na východ."

Nebylo. V Česku není tolik pasažérů, aby se vyplatilo mnoho dálkových linek. Lidé z Moravy létají z bližší Vídně, Němci odtud odlétat nebudou, mají vlastních letišť dost.

.

PS. Já taky raději létám z Vídně než z Prahy.

0/0
24.7.2013 7:50

P86e29t25r 71M92i51c96h85a30l 2660634251432

Celé to má více rovin:

1. Potřebuje skutečně Praha druhé mezinárodní letiště tak blízko? Zvlášť když se Ruzyně bude rozšiřovat. Na druhou stranu by konkurence možná nebyla od věci.

2. Opět tu narážíme na klasický problém u nás - všichni chceme, abychom byli světoví, aby se u nás investovalo atd., ale nikdo nechce, aby to měl poblíž svého plotu.

3. Trochu bych měl obavu z toho, že Penta zainvestuje peníze a po uvedení do provozu letiště prodá nějakému pofidérnímu majiteli. Potom by tam mohl být klidně i velký cargo terminál. A okolí bych nepřál, aby jim tam pravidelně létaly "skvělé" stroje Iljušin 76 apod. (kdo neví proč, dodám, že jsou několikanásobně hlučnější než moderní dopravní letadla).

0/0
24.7.2013 1:09

J30a96n 90L55u32k48á72š 7517683893742

Penta buduje jen terminaly a infrastrukturu pro odbavovani letu. Mezinarodni letiste se zpevnenou drahou 2.5km uz ve Vodochodech je ted, akorat je technicky neproveditelne, aby tam odbavili vetsi mnozstvi pasazeru atp.

0/0
24.7.2013 0:08

J74a93n 55L75u37k53á75š 7877183713222

Tohle bylo ve vlakne, ale ...

0/0
24.7.2013 0:08

J87i82ř66í 21B20o87č84e20k 6111444195583

to je podobné, jako když si v Písnici v referendu vybojovali nevybudování sjezdu z pražsského okruhu. a teď možná ti samí lidé řvou, že musí jezdit přes jižní spojku

+4/0
23.7.2013 22:52

P91e65t93r 89N30o21v70o44t59n34ý 5967274570511

Kdyby to letiště sloužilo tomu účelu, pro který bylo vybudováno, tak se z toho ted všichni okolo pos...u a budou rádi za civilní provoz. Nakoupili pozemky u letiště a ted remcaji.

+3/−1
23.7.2013 21:58

J20a91r23o86s36l35a32v 18B18r18ü88m21m37e84r 7654583876

To je fakt, ročně několik stovek zkušebních letů nově vyrobených Mig-21, kdy se muselo zkoušet vš na plný kozel muselo být mnohem horší, než jakýkoliv civilní provoz.

+3/0
24.7.2013 8:41

M39i64l44a62n 20L43u62k55e75š 8467360612631

Vzhledem k tomu, jak socanský luftjarda Tvrdík zlikvidoval ČSA a dnes se do mnoha hlavních evropských měst nedostanete jinak než s přestupem (ČSA prodaly i podstatu v podobě slotů na Heathrow), docela bych uvítal nějaký svěží vítr nízkonákladovek. Místní křičí, pochopitelně, ale je to to samé jako ti, co jim zaplavila domek voda. Postavili nebo koupili si to v záplavové oblasti (v tomto případě blízko letiště) a diví se. Celá ČR je takové malé středoevropské dividlo... Chceme investice do infrastruktury, ale za předpokladu "NIMBY", tedy never-in-my-backyard.

+6/−1
23.7.2013 21:38

O85t48a 62B68a76r92t96o23s 7176837361

Pokud Penta získá povolení k výstavbě mezinárodního letiště ve Vodochodech, bude to jen další důkaz našeho buranství a bezohledného gründerství. Jednak milionová Praha není žádný pupek světa, aby musela mít 2 mezinárodní letiště, druhak jestli Evropa dělá něco dobře, tak je to prosazování rozvoje vysokorychlostní železnice (VRT) na úkor kontinentální letecké dopravy. Koncepty jako TGV nebo ICE jsou tím, co by mělo urychleně nahradit tyto "vzdušné autobusy" (lowcost "šichťáky", kterými létají euro-pendleři do práce) a kde samotná doba letu je v prudkém nepoměru s dobou na odbavení a cestu z/na letiště. 

---

Jestli by EU měla k něčemu nutit zaostalé post-RVHP země, pak je to právě urychlené budování evropské sítě VRT a maximální potlačení vzniku dalších letišť pro kontinentální lowcost vzdušnou dopravu, tolik škodící životnímu prostředí.

+2/−4
23.7.2013 21:23

T83o56m84á10š 19P82a84v77l11í45k 7667620221

No, s těmi VRT si nejsem úplně jistý, máme tu moc kopců a byl by to samej tunel (obávám se, že hlavně na eurodotace).

Ale s těmi letišti taky moc nechápu ten smysl. Velikost Prahy je jedna věc a další je velikost ČR. Pardubice časově o moc dál nebudou a Brno taky není nedosažitelné. A když vidím, kolik lidí lítá na dovolenou z Drážďan nebo Vídně, tak potřebu dalšího letiště úplně nechápu.

+2/0
23.7.2013 21:32

O87t10a 57B59a41r60t88o94s 7556547321

Kopcovitost krajiny nehraje u VRT vůbec žádnou roli - i v ploché krajině se stejně počítá s vedením VRT buď v dlouhých tunelech nebo na dlouhých estakádách (kvůli bezpečnostní izolaci vysokorychlostního vlaku od rizik na trati).

0/−1
23.7.2013 21:45

J49i57ř68í 17B72o60č74e31k 6801184775623

nic proti vrtkám,ono svezení TGV nebo ICE je příjemné. ale letadlem je to pořád ještě mnohem levnější

+1/0
23.7.2013 23:24

J57a62r45o91s60l57a60v 27R28y85c50h79t76á44ř 2474809569946

Vedle hlukové zátěže přináší letiště i zátěž ze zplodin motorů startujících a přistávajících letadel. Představte si množství paliva, které při startu či přistání spálí motory v letadle a zkuste odhadnout množství spalin. Tato jedovatá směs zřejmě ve formě aerosolu padá na hlavy, domy či pozemky všech v okolí letiště.

Řeší tohle EIA?

Spaliny automobilových motorů jsou karcinogenní. Je tomu u spalin leteckých motorů jinak?

Jaké množství spalin chystá Penta pro obyvatele Vodochod?

Pracuje ještě na MŽP inženýrka Honová?

+1/−1
23.7.2013 21:20

P40e38t12r 62T60o60m24e77k 7141490703455

To je kdo  ?

0/0
23.7.2013 21:24

P80a13v20e46l 10N95o94v67o37t47n94ý 9370142628175

Ta to tam dnes řídila. Byla za MŽP ale asi za pentu.

0/0
23.7.2013 23:18

B87l40a38ž23e92j 74M85o77t49y60č94k11a 8837777825520

pokud zruší kruhový objezd na staré poště, tak proč ne.:-)

+3/0
23.7.2013 21:01

O20t55a 81B15a46r69t39o44s 7506857871

;-D;-D;-D

0/0
23.7.2013 21:07

J66a92n 43M73o57d96r53ý 2353469757

První letadlo přistálo na letišti Vodochody v roce 1942, což je před více než 70 lety. Každý, kdo se tedy nastěhoval k Vodochodům po tomto roce tedy zákonitě musel vědět, že bude bydlet u letiště, které - světe div se - se v budoucnu bude stále rozšiřovat a rozšiřovat... Logika stačí k tomu, abych si vypočítal, že KAŽDÝ, kdo nyní žije v okolí Vodochod, věděl, že bydlí u letiště. Za druhé - všichni si kupovali pozemky a domy za daleko nižší ceny, než v jiných lokalitách - právě proto, že byldí u letiště. A najednou se diví, že tam mají letiště?!?! A do třetice - pokud plánované rozšíření letiště splňuje české zákony - kde je problém? Hotov, tečka. R^

+17/−2
23.7.2013 20:37

J36a76r70o94m35í69r 85M14a93s20á89k 3533935836807

aha a že je v ČR X takových letišť to vás nenapadlo?

Já vás vidím jak si kupujete byt nebo barák a ptáte se jestli je někde poblíž letiště, určitě, to vám věřím.

Ceny byly nižší proto, že to je u letiště? A na to jste přišel jak? To mi musíte vyprávět

+1/−8
23.7.2013 20:44

V31a57c70l28a11v 93K71u17b85i28s 5841161859467

Nejsem negramotnej a slepej. Pokud vidim u baraku letiste ve viditelne vzdalenosti, coz tohle letiste je tak se ptam, navic tam letadla litaji min jedno za hodinu, takze kdokoliv tam je na prohlidce to letiste min uslysi.

+4/0
23.7.2013 20:49

J14a40r51o46m76í83r 78M21a19s21á10k 3523395556747

;-D jasně. Tak vám povim, že třeba z Kralup teda rozhodně ale rozhodně vidět není. Ono není vidět ani z Drastů který jsou asi tak 2 kilometry, ale co to budu vyprávět někomu kdo tam odsud není, že?

A to jedno letadlo za hodinu, to bych teda chtěl vidět. Tam nedaleko létají letadla každou minutu, to vidět je, ovšem ta letadla létají do Ruzyně

0/−2
23.7.2013 20:52

B97l22a98ž58e92j 36M48o82t17y45č81k63a 8687837755490

tuhle sem rozmluval kamaradovy domek v postřižíně, vubec netušil že za kopcem je dráha, cena rozhodně nižší nebyla:-)

0/0
23.7.2013 20:53

J62a98r66o89m79í47r 17M26a10s11á19k 3483595276577

no hlavně tam snad mají stavět ještě nějaké logistické sklady, tam je to úplně mrtvý - dálnice, ty sklady a ještě letiště

0/−2
23.7.2013 20:55

J63a26r42o87m15í85r 56M92a20s64á57k 3443105946297

koukám, že já jsem mínuskovanej i kdybych jen napsal, že je dnes úterý. No když vás to baví, lidičky

+1/−1
23.7.2013 21:00

O19l37i42n 70K46a53d72l65e93c 3609146811588

Přece mi nechcete tvrdit že kralupští nevědí kde je letiště!! A i kdybyste se včera přistěhoval - takový pako jsem ještě neviděl, aby kupovalo nebo stavělo barák a nevědělo, že tady jsou Kralupy, rafinerie, jen jeden most přes řeku, tady zas Vodolka, letiště, tady dálnice na Berlín...

+1/0
23.7.2013 21:12

J90a27r10o33m88í87r 27M47a36s95á70k 3633155166567

sorry, ale já jako kralupák to fakt nevěděl než se o tomto začlo mluvit. Stačilo, že tady bylo letiště předtím než tu byl Kaučuk. Dálnice je od Kralup nějakých 7 km, díky rafinerce tohle město začlo růst, takže aby to jeden nevěděl, stejně tak Vltava, ale letiště fakt ne

0/0
23.7.2013 23:17

M34a32r12t17i31n 79K91y81p15r 2872805134894

Kolik x? Kolem Prahy jsou letiště s 2,5 km dlouhou nebo delší betonovou dráhou celá tři. Ruzyně, Vodochody, Milovice.

0/0
23.7.2013 20:59

Z59d47e36n10e13k 97V11r92b64a 8349545223767

Ano, každý soudný investor si tohle ověří. A nejenom to. Takových překvápek může být mnohem více, než jenom Letiště (Navíc vybudované pro zbrojařskou fabriku, která tam zítra může klidně zalétávat třeba F-18tky...) Probuďte se člověče, nebo si nikdy nekupujte sám nemovitost.

0/0
23.7.2013 21:11

J81o81s40e71f 16P40a46l26a40t71a 1573962601785

no když si kupuju barák tak se o okolí dost zajímám, třeba jestli tam není letiště, to by neudělal jenom blázen..nebo blbec;-D

0/0
23.7.2013 21:14

P98a44v94e44l 18N83o36v86o88t68n69ý 9590172148625

V Lbeznicich jsou ty levné ceny 3200 za metr. To je malo? Kolik je to u vás?

0/0
23.7.2013 23:20

T69o97m57á93š 53N97o19v50o43t81a 7500664738

Všem plácalům o chemičce v blízkosti doporučuji nastudovat něco o tom, jak blízko leží vídeňské letiště od chemičky Schwechat, která je x krát větší než tav Kralupech. O provozu na vídeňském letišti ani nemluvím.

+4/0
23.7.2013 20:27

V29a74c78l13a52v 28K12u57b69i88s 5461381499937

Taky mi to napadlo a pokud si pamtuju tak navic pres kralupy by letecky koridor na Vodochody nevedl.

+2/0
23.7.2013 20:51

B92l71a11ž55e32j 41M62o70t73y10č13k17a 8807887935610

X krat je kolik? 1,05?

0/−1
23.7.2013 21:00

T61o67m26á62š 67N23o89v66o17t88a 7120154108

Umíš si to vyhledat? Německy asi neumíš, tak až sem napíšeš rozlohu té rafinerie v Kralupech, tak to tu hned napíšu rozlohu té ve Schwechatu.

0/0
23.7.2013 21:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.