- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Úsek mezi Šítkovským a Staroměstským jezem je v Praze jediné útočiště pro šlapadla a lodičky, kterých tam bývá jak naseto - lodě ho normálně objíždějí smíchovským kanálem. Pokud tam nějaká firma zajiždí větší lodí, tak si prostě o podobný průšvih koleduje. Ale co já vím, tak normálně tam žádné lodě nebývají.
Je to tak jak píšete, jezdí tam pouze tato společnost a pokud se zeptáte kohokoliv, kdo jejich lodě sleduje, jezdí tam jako prasata. Ostatně kdokoliv kdo tu přispívá se tam mohl kdykoliv v minulosti posadit na ostrov a přesvědčit se, jak bezohledně tam ty velké lodě jezdí.
"Ale pokud se malé plavidlo střetne s velkým, které udržuje přímý směr, jde s velkou pravděpodobností o vinu toho, kdo se pohybuje na malém plavidle,"
Okamžitě závést na silnice, skvělé pravidlo.
Tak ono na vodě platí víc zajímavých pravidel, třeba: "malá plavidla s vlastním pohonem musí uvolnit dráhu všem ostatním malým plavidlům," http://www.plavba.cz/cz/legislat/vMD_344_1991_hl6.html
Kdoví, jestli to taky šetří Drážní inspekce? :-D
Milá paní Vyroubalová
Váš článek je tendenční
o tom kdo zavinil nehodu není sporu tak se prosím nesnažte udělat z paní, která porušuje zákony chudinku
Koukám další, nejlépe mimopražský trouba, který na daném místě nikdy nebyl a už tady spekuluje a střílí moudra od boku.
Nehoda se stala u Slovanského ostrova, zajímalo by mě, kdo z těch co tu hned přispívaji o odstupu 200 metrů na místě kdy byl. Na S.P.L.A.V. na pivo chodím pravidelně a pravdou je, že lodě v úseku mezi nábřežím a Střeleckým ostrovem jezdí mnohdy jako blázni a neberou příliš ohledy. Jezdí tak rychle, že to rozhoupe i ponton s hospodou. Navíc v tomto úseku Vltavy je plavební komora přes jez na pravé straně řeky, na rohu Jiráskova mostu a Masarykova nábřeží, lodě odtud míří ke Střeleckému ostrovu a kolem něj se stáčí k Mostu Legií. Určitě bych to nenazval přímou plavbou, spíše manévrováním, kdo to tam nezná, což většina turistů nezná, nemohou si být jistí, po které straně Střeleckého ostrova loď popluje a pak je již téměř pozdě. Kapitáni jsou v tomto úseku skutečně dost neohleduplní, jezdí rychle a dělají velké vlny, i když ví, že je to místo s největší koncentrací lodiček a šlapadel. Ostatně loni tam jiná loď narazila do šlapadla, shodila holku do vody a šroubem ji usekla obě nohy. Holka pak vykrvácela v sanitce.
lod vám vlny bude dělat pořád, nenazval bych to neohleduplností, prostě se tomu nejde moc vyhnout, by pak parník musel jet hrozně pomalu a to by se pak celá vltava zasekala. Parník prostě musí mít přednost a podřídit se musí ostatní, protože ten menší se vždy vyhne snadněji, ale především, musím koukat kolem sebe a když vidím blížící se parník, tak musím vyklidit cestu,pokud nekoukám kolem sebe,tak to skončí špatně no. Jinak kolega pak přesňuje, že ta vzdálenost zavisí na charakteru vodní cesty a okolí.
co chtěj vyšetřovat? Je jasný, že za to může ona...parník je jak vlak a kapitán težko asi mohl něco dělat,když mu někdo vjede do dráhy, ikdyby reagoval ihned,tak než se loď otočí,tak to chvilku trvá...zde si ji ani nevšim dokonce, takže do jeho blízkosti vjet musela.
Řád plavební bezpečnosti: "Malá plavidla nesmějí křížit směr plavby plavidel, která nejsou malými, ve vzdálenosti menší než 200 m. Musí zachovat bezpečnou boční vzdálenost od jiných plavidel. Bezpečná vzdálenost závisí na druhu plavidel, charakteru úseku vodní cesty a povětrnostní situaci."