Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vedro dusí cestující v tramvajích. „Příliš zpocené“ ale vykázat nelze

Upocený muž v tílku se drží madla v tramvaji. Z jeho podpaží se line nepříjemný odér, který je v těchto vedrech ještě silnější. Takový obrázek je noční můrou řady cestujících v MHD. Podle odborníka na etiketu Ladislava Špačka ale lidi, kteří svým tělesným zápachem mohou obtěžovat, nelze z vozu vykázat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V68l47a32d45i35m72í57r 44K39o28z88á56k 3625197213744

A co když je někdo na deodoranty alergický?

0/0
29.7.2013 20:50

J94i12ř76í 65L35i52n64d97a 8198726905143

no ono takly uprimne co cekat kdyz tramvaj je plna slusne receno "pracujici masy lidi co jezdi nekam do kolbenky". Ti co dbaji na higienu a jsou rekneme trochu na vysi, tak ty skutecne v MHD nepotkate, pak nemuzete cekat ze v tramvaji budou jezdit vyvonene manazerky a obchodni reditele. Ja jsem samozrejme take pri skole jezdil tramvaji a tento zazitek mi stacil a dnes bych ji pouzil asi jenom v nouzove situaci a jsem rad, ze deti uz radsi sahnou po autu a MHD je ani nenapadne a nemusim tak resit jesli nahodou neco nepritahne od nakyho bezdomovce ...

0/0
29.7.2013 13:50

M42i59c78h95a37l 86C88h36a74l30u57p40a 6918200169473

Špaček, to je ten borec, co doporučoval chodit na návštěvu v botách bez ohledu na počasí? Od toho bych si moc radit nenechal :-).

+2/0
26.7.2013 21:57

K76a38r63e29l 46R76y52b81á58k 7521150258821

když jsem kdysi pracoval u dpp, tak se začalo uvažovat o klimatizaci pro řidiče tramvají. tenkrát se k tomu v tisku vyjádřila mluvčí, že se klimatizace na 660V nedělají. no-nebudeme si nalhávat, co u dpp pracuje. Mě osobně se tento problém netýká, protože i když mhd nedobrovolně dotuju, tak jí nepoužívám.

+1/0
26.7.2013 12:53

M34i36c61h81a53l 12M78a48l92a28t 7758307831986

Tak podle logiky té mluvčí je třeba i osvětlení v tramvaji na 660V???? ;-D Ta paní evidentně buď lže a nebo vůbec nerozumí tomu co říká. To je to nejmenší namontovat trafo na jakékoliv napětí.

0/0
26.7.2013 13:04

K73a53r46e73l 25R45y26b30á79k 7191710668641

no-ve starých T3 bylo opravdu osvětlení na 660V. trafa na stejnosměrný proud fungovat nebudou. ale měniče ano

0/0
26.7.2013 13:29

M17i96c46h83a80l 72M53a50l93a94t 7578477171366

Možná jsem blbej ale nikdy jsem neviděl zářivky na 660V

0/0
26.7.2013 14:12

J98i83ř20í 87K97r62e77j77č37í22k 2787898794656

To já sice taky ne, ale asi nebude problém zapojit je do série, že... ;-)

0/0
26.7.2013 19:13

A14l55e52x19a86n46d71r 50K55o44s93t56k40a 5589796589876

Pokud je potřeba jen rozdělit napětí, tak stačí 2 odpory. Tady, kde jde o přesně 1/3 je to absolutní maličkost. Přidáte kondenzátor, aby při poklesu napětí při rozjezdu nepraskaly žárovky a je to..

0/0
26.7.2013 14:13

J35i17ř19í 27K46r69e31j72č14í86k 2387698344156

Tiskové mluvky jsou obecně dost exotický druh a nějak nepamatuju žádnou, která by měla nějaké povědomí o čem skutečně mluví.

To tak nějak napříč spektrem, nejen u DPP. ;-)

0/0
26.7.2013 19:15

M90i92c86h45a47l 52C47h60a70l63u57p37a 6748920519313

Tak kdyby tomu rozuměli, tak se tím mohou živit. Když nerozumí, tak to jdou buď učit nebo o tom aspoň tlachat s novináři. Kteří tomu většinou taky moc nerozumí :-).

0/0
26.7.2013 21:55

R29o96m77a34n 52Č81e69r48v67e84n30k46a 5828583434802

Ono by, třeba v Praze stačilo, kdyby se daly tramvaje pořádně větrat. Ty vystajlovane moderní tramvaje mají otvíraci okénka velikosti střílny se při teplém počasi měni v pojízdnou saunu a cestující co nastoupil suchý se po dvou zastávkách změní v propocené zapáchající individuum. !!

+11/0
26.7.2013 11:52

A31l38e13x63a53n22d42r 16K49o74s45t54k68a 5189936389316

A ještě prohlašují, že je to norma, aby cestující nemohli vystrkovat z okna ruce, hlavy atd. Což by samozřejmě šlo vyřešit nějakou mřížkou, síťkou nebo něčím. Takto ty tramvaje mají nucené větrání, naprosto zbytečně to žere elektřinu na pohon ventilátorů a přitom je tam vzduch daleko horší než ve staré T3.

+2/0
26.7.2013 12:25

J81a67n 40B90á10r62t18a 3320476778

Přesně.

0/0
26.7.2013 14:18
Foto

K61r31i11s77t21ý30n75a 16K46a89b86á77t16o64v71á 7832769456243

:-/ nj a posadit se na látkovou sedačku nacucanou potem je také lahůdka. Na těch starých koženkových to bylo alespoň vidět, navíc staré karosy měly okénka, o nových autobusů a tramvají jsou ty malinké vyklápěčky taky za trest

+5/0
26.7.2013 11:26

M79i58c89h91a24l 10M90a12l88a31t 7758937401156

Nacucanou potem je pořád ten lepší případ : - )))) sedačky bývají nacucané i odpornějšími lidskými tekutinami. Lepší je doma vůbec nesedat na pohovku nebo židle v oblečení ve kterém si člověk sedne v MHD fuj.:-P

0/0
26.7.2013 13:01
Foto

K43r79i83s47t96ý34n34a 91K11a57b47á43t14o60v74á 7292259846713

Nechtěla jsem to brát až tak do detailů :-) Nejlepší asi bude nesedat si v MHD, pokud to zdravotní stav dovolí.

0/0
26.7.2013 13:17

M17i67c28h71a38l 85M76a30l27a86t 7848697941556

To je pro ty co si to bez detailů vůbec neumějí představit : - ))

0/0
26.7.2013 13:58

J71i71ř84í 86K45r79e21j89č86í57k 2427548804946

Ale no ták, za 25 let práce v MHD jsem měl to "štěstí" asi na dvě zblité, ale podobných zkazek jako je ta vaše už jsem slyšel stovky... ;-)

0/0
26.7.2013 19:17

B39l36a69n15k90a 31B32a46u25e17r55o61v29a 4141160159267

Kdo se nesprchuje kazdy den a neprevleka do cisteho pradla je prasatko.

0/0
26.7.2013 10:48

D87a51n87i41e87l 88L41u78k14á60č 7273801704381

a to jako chce "pani Blanka" cmuchat pot smichany s deodorantem?

0/0
26.7.2013 10:25

M83i15c80h89a90l 26M78a77l73a32t 7358567761416

Podle odborníka na etiketu Špačka nelze zapáchající cestující z vozu MHD vykázat, ale podle přepravních podmínek MHD Praha ANO. Tak si nejdřív zjistěte jak je to doopravdy než se budete ptát "odborníka"

+5/0
26.7.2013 9:28

P83e59t17r 83Č80e40r53v12e91n63ý 3506471372365

To bych opravdu chtěl vidět tu osobu, která by se odvážila vykázat z tramvaje zpoceného člověka, když je v tramvaji 40 stupňů... Ono by to v těchto vedrech zřejmě znamenalo vykázat celý obsah tramvaje.

0/0
1.8.2013 11:07

L85a70d15i65s53l78a70v 56M48i23k25a 1871479204774

Je pravda, že když zastavím někde na křižovatce vedle plné tramvaje, tak mě v těhlech teplech první napadne jaký tam asi musí být smrad a když si člověk ty lidi prohlíží tak, to jsou občas zajímavé pohledy, ale většina jen vykysle čučí ke stropu a asi se modlí aby už vystoupili.

+5/0
26.7.2013 8:22
Foto

J64i16n41d21ř10i94c54h 53H43u98s40i84č81k22a 2275487524875

Zvlastni. Nesetkavam se s lidmi, kteri by smrdeli, ale kdyz se potkam s nekym, kdo jezdi mhd, vzdycky toto tema otevre a zacne si na smradochy stezovat.

Utvrzuje me to v predstave, jaka sorta lidi (take z mych dani dotovanou) hromadnou dopravu vyuziva.

A tenhle zpusob neklimatizovane dopravy mesta preferuji a zvyhodnuji pred beznym zpusobem cestovani.

At si kazdy jezdi, cim chce, ale tohle zvyhodnovani a dotovani naprosto necivilizovanych presunu me urazi a vadi mi.

+4/−14
26.7.2013 7:21

A51l90e12x27a68n13d97r 69K37o21s92t67k92a 5929436339376

Zrovna včera jsem MHD musel a potil se tam skoro každý. (logicky, když je kolem 30c) PRavda, některým by určitě neuškodil deodorant. Ovšem skutečně nedýchatelno tam začalo být, až když nastoupila taková ovoněná fuchsle. Smrad nejlevnější "vůně" spolu s tím potem (podotýkám, z ní samotné doslova teklo) byl opravdu příšerný.

+12/−1
26.7.2013 8:31

M56i19c35h37a40l 41Š27r71o65u23b92e88k 8434306733710

Ano, ať jezdí všichni autem. V nich to smrdět nebude (ve většině), ale až vylezete ven...

+4/−1
26.7.2013 8:33
Foto

J10i94n28d75ř46i46c38h 23H40u67s42i59č74k16a 2475517584835

Tak ja nemam pocit, kdyz jedu za autobusem, ze by zrovna vonel

+2/0
26.7.2013 8:47

F69r39a27n60t21i59š84e55k 12P88r15u80d92k90ý 8282951922961

necivilizovany presun je podle vas mhd? mate pocit, ze mhd vyuziva nejaka luza, o kterou byste si neoprel ani kolo? dle meho usudku je vas nazor namysleny, az to boli ...

+9/−1
26.7.2013 8:44
Foto

B24r57o89n19i80s22l96a72v 97G66a96b59r75y51š 2402589591

Já MHD využívám, protože jako student prostě na auto nemám. A vlastně ani nechci. Máte to něco za něco. Buď budete hodiny tvrdnout v dopravě, protože jsou pražské ulice přecpány auty, nebo budete na malou chvíli trpět ne příliš voňavé cestující (což se mi nestává, takže nevidím problém). A v tomhle jsem zajedno s Baťou - mým kapitálem je čas. A nemůžu si dovolit jej mrhat za volantem.

+6/−1
26.7.2013 9:17
Foto

J44i53n48d83ř68i89c90h 43H48u17s59i73č51k40a 2775237494365

Jak rikam, kazdeho volba, ale proc dotovat neco, co nevyuzivam?

+1/−3
26.7.2013 9:31
Foto

B11r92o59n57i15s63l47a60v 27G58a52b22r62y50š 2432409831

Jednou to zkuste, uleví se Vám i ostatním řidičům, protože bude v ulicích o jedno auto méně. Vy byste MHD zrušil?

+2/0
26.7.2013 9:38
Foto

J51i53n23d55ř66i98c75h 42H14u47s98i56č35k28a 2465367254395

V zadnem pripade. Zliberalizoval. Stejne jako zdravotnictvi, skolstvi ci socialni pojisteni.

0/−2
26.7.2013 9:42
Foto

B64r98o86n48i84s46l17a71v 42G90a35b53r19y39š 2212569351

Nemožné, alespoň ne v našich podmínkách. I když DPP vykonává asi 60 % spojů v Praze, výsledkem by byla rozdílná kvalita nejen linek, ale i spojů - viz Ostrava, linka 75, kterou provozují 4 dopravci. Někteří dopravci nejsou ochotni se domluvit, nemají záložní vozidla, nebylo by možné mít společný dispečink. Je otázkou ekonomické výhodnosti, zda MHD má nebo nemá být ve vlastnictví města. V Praze bohužel nejsou tak chytří jako v Brně, kde jsou všichni schopni se v rámci IDS JMK domluvit. A navíc, jak už jsem psal, je to boj dopravních odborníků s naprosto ujetými názory a představami politiků. Proto to vypadá tak, jak vypadá. Stejně jako mí kolegové mám spoustu dobrých či méně dobrých nápadů, ale ty dobré je takřka nemožné prosadit.

+6/0
26.7.2013 9:54

J69i36ř79í 43M93a83c25e11k 3265475144901

Před 60 lety se věřilo, jak úžasné je DDT. Pak se přišlo na to, jak to škodí. Pak se věřilo, jak jsou zdravé margaríny. A dnes se věří na deodoranty. Jenže studie už ukazují, jak se chemikálie z těchto přípravků vstřebávají kůží a že to pro organizmus nemusí být to pravé...

+18/−5
26.7.2013 7:00

F39r16a85n47t20i77š40e96k 13P67r75u47d93k65ý 8832161592371

jasne ze lidi co se mejou a prevlekaj jednou za 3 dny i v lete sou prasata a nepomohlo by jim ani tisic deodorantu. Na druhou stranu, dopravni podniky investuji miliardy do novych tramvaji a autobusu a nedokazou do nich namontovat klimatizaci? Ja si i ve vedrech nekdy pripadam, ze cim je tramvaj a bus novejsi, tim je v nem vetsi sauna. Kdykoliv jsem byl nekde, kde je teplo, vlezt do prostredku mhd byla uleva, v cesku je to za trest

+25/−1
26.7.2013 6:22

V68l44a78d91i76m98í44r 94F70i25b70i47g68e97r 5134791131844

Naši výrobci tramvají a busů, kteří dodávají do ciziny tak tam ty vozidla mají klimu skoro ve 100% případů, u nás se šetří nebo nevím co a klima v požadavcích není. Ale také na tom bude mít nemalý podíl to že ta vozidla vybírají lidi kteří v MHD nikdy neseděli tak neví jaké to je.

+18/−2
26.7.2013 6:31
Foto

B48r16o97n60i79s59l31a11v 59G42a48b38r10y19š 2502879771

Na jedné straně je to politická vůle, na druhé straně odborné stanovisko dopravních inženýrů - a tohle prostě nemůžeme vyhrát.

0/0
26.7.2013 9:14

J68a22n 47L39u85k13á25š 7177253353652

Napr. v Brne namontovali klimatizaci ridicum do jejich kukani, ale cestujici jsou pro ne povl, ten to nepotrebuje.

+1/0
26.7.2013 9:30

A98l77e44x23a62n98d66r 53K39o18s63t28k69a 5749496129566

A kdyby reálně nehrozilo, že řidič v tom vedru omdlí a vymlátí jim bazmek za 10 milionů, tak by také nedostal nic.

+4/0
26.7.2013 10:29

P41e25t61r 95Š80k29o44d67a 5647540614120

Jo, to není ani tak dojem, ale holý fakt :-/

Čím novější dopravní prostředek, tím horší prostor pro dýchání během letních veder.

+12/0
26.7.2013 7:43

J81a52k64u34b 65M11a81t96ě34j74ů 5105512951575

mate pravdu a je to diky narizenim EU o okynkach. Driv jezdili autobusaci s otevrenejma prednima dverma a jakej byl vevnitr chladek. To se z bezpecnostnich duvodu zakazalo, coz bych jeste pochopil. Nicmene EU naridila, ze se okynka v mhd nesmej otvirat cely, ale muzou bejt jen vyklapeci (netusim proc a ani me nic nenapada - mozna kdyby tim oknem chtel nekdo vyskocit), tudiz je vetraci otvor minimalni a bez klimatizace je v ty tramvaji misto 35ti stupnu kolem 50ti...

+7/0
26.7.2013 9:30

J69i14ř93í 76V63l46a10c67h 3746105738692

Protože chtějí chránit adepty na Darwinovu cenu, kteří by z okýnek chtěli strkat různé části těla (o pár úrazech jsem i slyšel) a kvůli tomu holt musí trpět všichni.

+4/−1
26.7.2013 9:45

J28a57k98u55b 96M53a14t50ě56j64ů 5985932141735

se divim, ze jeste nezakazali treba inline brusle, taky jsem uz o par zranenich slysel :) je to proste nesmysl...

+3/0
26.7.2013 9:56

J66i14ř32í 65V24l20a98c32h 3596395738872

Teď si to nějaký ouřada přečte a bude vymalováno. Ale tak daleko by snad nešli. Spíš bych to viděl na povinné používání nějakého speciálního brnění, jehož vývoj bude hrazen z Evropských dotací ;-)

+2/0
26.7.2013 10:50

J90a25k12u24b 76M64a60t95ě81j34ů 5965772771565

lol ;-D snad ne :)

0/0
26.7.2013 12:37

J46a55n 10B14á15r10t71a 3880786958

Kdyby klimatizaci. Ale ono tam není ani větrání. :-(

0/0
26.7.2013 14:22

V45l19a84s63t69i94m96i69l 81Š18t61e88c48h42e86r 4431436180904

Takže chudáka dělníka ze stavby,který celý den maká a nemá se kde umýt vyhodíme z tramvaje.Tak to je opravdu galantní chování dle pana Špačka.;-D

+13/−5
26.7.2013 6:21

F42r16a53n87t67i72š53e32k 54P33r72u26d11k45ý 8152771672781

dle meho je to vse o hygiene. Kdyz se clovek myje a prevleka 1x denne, i kdyz se spoti nejakou narocnou cinnosti, za par hodin pachnout jen tak nezacne. Znam ale lidi, kteri nevim z jakeho duvodu vlezou pod sprchu tak co 3 i vice dnu a spodni pradlo, kosile tricka nosej tyden. To je fakt dobytek a nezaslouzi si cestovat mhd, protoze jsou potencionalni chemickou hrozbou. Delnik v monterkach me v mhd nevadi, pokud je nema spinavy a nesedne si v takovych a sedacku. Tedy neni rozhodujici, jak je clovek oblecen, ale jestli je myt a cisty!

+6/−2
26.7.2013 7:17

I96r35e86n36a 37M94a68t93e57j17k67o27v70a 2655625979451

Nemate pravdu, v mistech, kde jsou na horke pocasi zvykli po vetsinu roku (jizni Kalifornie, Australie...) je naprosto bezne, ze autobusy a dalsi druhy mhd jsou klimatizovane, a take zastavuji a oteviraji dvere kazdou chvili, a presto to funguje. Dokonce je spis problem s tim, ze to ridici pousti moc a vam je uvnitr v letnim obleceni zima.

+11/0
26.7.2013 5:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.