- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Musí cestující na šlapadle umět plavat ?
Odkazy na půjčovny na Žofíně mi přijde dost zavádějící. Šlapadlo z těchto půjčoven se do dráhy parníku nemůže dostat (ani naopak), aniž by sjelo nebo vyjelo jez. Parníky místo mezi těmito dvěma jezy objíždějí plavební komorou.
Zapominate na plavebni komoru Manes, ktera vpluti do tohohle prostoru umoznuje a mam za to, ze tam nejaky vyletnici jezdi.
Jaroslav Wetter, "Řekl bych, že je to sport těch chlapců na velkých lodích. Uvidí šlapadlo a odhadnou, že si do něj mohou ťuknout. Jen tak, aby ho vyděsili. V poslední chvíli uhnou a mají z toho legraci."MA SE TEDY Wettera uhýbat 100tun malému křápu z plastu TO JE SNAD viroza
Teda u mě vždycky vítězí zdravý rozum, s malým člunem se těm velkým vždycky klidím z cesty a to s velkým předstihem. A je jedno zda-li je to na Vltavě nebo někde na norském pobřeží.
ad pravidla: pokud si pamatuji, tak když jsme si půjčili šlapadlo, tak jsme byli poučeni, kam smíme, kam ne apod. Takže každá půjčovna by měla mít papír, že ty pravidla zná a každý zákazník by měl podepsat, že byl poučen.
Nicméně když vidím, že se blíží parník, tak jaksi jedu jinam....
Řád plavební bezpečnosti
Čl.6.02
Malá plavidla
1. Pro účely této hlavy "malé plavidlo" je jednotlivě plující malé plavidlo i sestava složená jenom z malých plavidel.
2. Pokud je v této hlavě uvedeno, že dané pravidlo plavby neplatí pro malá plavidla ve vztahu k ostatním plavidlům, musí tato malá plavidla vytvořit všem ostatním plavidlům dostatek místa, aby nemusela měnit svůj směr ani rychlost; nesmí vyžadovat, aby se jim tato plavidla vyhýbala.
Já mám trošku obavu, že to bude ale těžko vynutitelné, poněvadž ta vyhláška byla vydaná ke starému zákonu o vnitrozemské plavbě, a jak to tak vypadá, nikdo se ji ještě neráčil aktualizovat.
Jezdim providelne na kole podel Vltavy, uz 20 let, a uz nekolikrat jsem si rikal, zda je nejak regulovany pocet parniku. Pred 20 lety tu jezdil tak jeden, ted je jich tu jako much...
Parníky jsou v Praze dva, Vyšehrad a Vltava, a málokdy jsou pojízdné oba najednou.
V podobných situacích by snad měl fungovat selský rozum a pud sebezáchovy - předpokládám, že šlapadlo je oproti parníku mnohem zranitelnější, snadněji převratitelné apod., proto se parníku vůbec nepletu do cesty, ne?
Jo, to říká logika a zdravý rozum. Jenže v praxi to tak není, viz řidiči, kteří furt nevěří tomu, že je vlak na přejezdu přetlačí...
Ano nebudu na něj najíždět, ale na druhou stranu pokud mi vjede pod kola tak je to jeho chyba...