Diskuze

Šlapadla a lodě se v Praze na Vltavě sráží často, jen se o tom mlčelo

Středeční srážka parníku se šlapadlem na Vltavě v Praze nebyla zdaleka první. Podle zasvěcených se podobné nehody stávají často. Jen se o nich dosud nemluvilo. Určit viníka je ale těžší. Oba "tábory" se za chování na řece kritizují.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J92i11ř78í 15K36ü85h71r

26. 7. 2013 18:05

Ono to má i prostor pro pasažéry?

0 0
možnosti
Foto

Musí cestující na šlapadle umět plavat ?

0 0
možnosti

Odkazy na půjčovny na Žofíně mi přijde dost zavádějící. Šlapadlo z těchto půjčoven se do dráhy parníku nemůže dostat (ani naopak), aniž by sjelo nebo vyjelo jez. Parníky místo mezi těmito dvěma jezy objíždějí plavební komorou.

0 0
možnosti

Zapominate na plavebni komoru Manes, ktera vpluti do tohohle prostoru umoznuje a mam za to, ze tam nejaky vyletnici jezdi.

0 0
možnosti

Jaroslav Wetter,  "Řekl bych, že je to sport těch chlapců na velkých lodích. Uvidí šlapadlo a odhadnou, že si do něj mohou ťuknout. Jen tak, aby ho vyděsili. V poslední chvíli uhnou a mají z toho legraci."MA SE TEDY Wettera uhýbat 100tun malému křápu z plastu  TO JE SNAD viroza

1 0
možnosti

Teda u mě vždycky vítězí zdravý rozum, s malým člunem se těm velkým vždycky klidím z cesty a to s velkým předstihem. A je jedno zda-li je to na Vltavě nebo někde na norském pobřeží.:-)

0 0
možnosti

J13a72n 59M81o83t14ů54r53e81k

26. 7. 2013 12:54

ad pravidla: pokud si pamatuji, tak když jsme si půjčili šlapadlo, tak jsme byli poučeni, kam smíme, kam ne apod. Takže každá půjčovna by měla mít papír, že ty pravidla zná a každý zákazník by měl podepsat, že byl poučen.

Nicméně když vidím, že se blíží parník, tak jaksi jedu jinam....

0 0
možnosti

Řád plavební bezpečnosti

Čl.6.02

Malá plavidla

1. Pro účely této hlavy "malé plavidlo" je jednotlivě plující malé plavidlo i sestava složená jenom z malých plavidel.

2. Pokud je v této hlavě uvedeno, že dané pravidlo plavby neplatí pro malá plavidla ve vztahu k ostatním plavidlům, musí tato malá plavidla vytvořit všem ostatním plavidlům dostatek místa, aby nemusela měnit svůj směr ani rychlost; nesmí vyžadovat, aby se jim tato plavidla vyhýbala.

http://www.plavba.cz/cz/legislat/vMD_344_1991_hl6.html

2 0
možnosti

P80a59v68e89l 16M83a56r54e53k

26. 7. 2013 12:42

Já mám trošku obavu, že to bude ale těžko vynutitelné, poněvadž ta vyhláška byla vydaná ke starému zákonu o vnitrozemské plavbě, a jak to tak vypadá, nikdo se ji ještě neráčil aktualizovat.

0 0
možnosti

Jezdim providelne na kole podel Vltavy, uz 20 let, a uz nekolikrat jsem si rikal, zda je nejak regulovany pocet parniku. Pred 20 lety tu jezdil tak jeden, ted je jich tu jako much...

0 0
možnosti

Parníky jsou v Praze dva, Vyšehrad a Vltava, a málokdy jsou pojízdné oba najednou.

0 0
možnosti

V podobných situacích by snad měl fungovat selský rozum a pud sebezáchovy - předpokládám, že šlapadlo je oproti parníku mnohem zranitelnější, snadněji převratitelné apod., proto se parníku vůbec nepletu do cesty, ne?

6 0
možnosti

Jo, to říká logika a zdravý rozum. Jenže v praxi to tak není, viz řidiči, kteří furt nevěří tomu, že je vlak na přejezdu přetlačí...

2 0
možnosti

Ano nebudu na něj najíždět, ale na druhou stranu pokud mi vjede pod kola tak je to jeho chyba...

3 0
možnosti