Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči, šlápněte na brzdu. V Praze přibude zón nařizujících třicítku

Sundat nohu z plynu a nechat klesnout ručičku tachometru až na třicítku budou muset řidiči v mnoha pražských městských částech. Rozšíření zón s maximální povolenou rychlostí třicet kilometrů v hodině totiž po Karlínu plánují také Žižkov či Dejvice a Bubeneč

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V96i48k56t70o86r 69Š69e45d92i44v21ý 8736291940116

Proč zbytečné? Strakonická je strašně nebezpečná (jinak by tam pece nebyla 50) a na nebezpečí se upozornit musí!

0/0
1.8.2013 22:17

K93a31r14e74l 64R64y54b49á78k 7731150958471

bohužel-praha díky těmto nesmyslům přestává být místo pro žití.

+3/−1
1.8.2013 16:24

D45a70v54i85d 27M53a32t82ě67j80ů 2365762367348

Jeste rada pro ty, kterym 50kmh na Strakonicke a podobne 3,14oviny vadi - po celou dobu prujezdu takovym usekem prerusovane trubte. Lide tam bydlici pak brzy sami pozadaji mistni urad o odstraneni toho nesmyslneho omezeni. Ja to tak delam skoro porad. Sice uz jsem uvaril 2 klaksony, ale to se neda nic delat, kazde konani dobra neco stoji ;-)

+2/−4
1.8.2013 15:35

I21v89a29n 41P19r42o41c49h91á37z41k58a 3631524985775

Vážně mě to s tou Strakonickou před pár dny dost namíchlo. Když jsem jel z Prahy, měl jsem radost, že vrátili 80, ovšem při návratu do Prahy a sjezdu toho velkého kopce na mě najednou vybafla původní 50, za kterou asi 10-20 metrů je radar. To je velká nádhera, když člověk rozjetý na 80 musí pod kopcem (!) na pár metrech takhle agresivně brzdit. Radost z toho mohou mít snad jen autoservisy. Pro těch pár lidí, co tam, bydlí, to znamená vyšší hluk z brzdění, exhalace, delší dobu setrvání vozidla v dané zóně ... místo toho, aby tam každý  profičel z kopce na volnoběh (=bez hluku z motoru a smradu) a byl rychle pryč.

+3/0
1.8.2013 16:08

Ř96e80h73o32ř 98V32l89a35s56á74k 2724274351496

Třeba se strážníci konečně rozhoupou a začnou postihovat zbytečné troubení ve městech. Tuhle jsem zase viděl jednoho trumpetistu, jak troubí jen proto, že ten před ním "zaspal" na semaforu. Přitom tam opravdu žádné nebezpečí nehrozilo. Prostě by počkali další cyklus.

0/−3
1.8.2013 19:25

R76i96c38h40a42r59d 58N41o94v62á15k 9941772262546

Já teda taky rozhodně nemám ve zvyku zůstat stoicky sedět za nějakým trumberou, kterej se na semaforu chystá zaspat zelenou.

0/0
6.8.2013 13:37

D67a89v78i83d 89M82a54t13ě13j34ů 2875102927848

Jj, jestli chcete jeste vic prazany na*rat, zavedte vsude limit 30 kmh, nebo radeji jen 10 kmh, coz je urcite jeste bezpecnejsi a slunickovatejsi. A nebo zakazte ta burzoazni auta uplne, vzdyt pro rozvoj megaregulovaneho socialismu, kam timto a podobnymi kravinami smerujete, nejsou vubec treba!

+3/−3
1.8.2013 15:26

K44a68r23e24l 51J59a43r30o33s19l48a28v 65P84r20o26c13h53á72z80k87a 7836926432444

Pokládám to za zbytečné. V posledních letech jsem naopak zaregistroval v oblasti nábřeží Edvarda Beneše, v zastávkách Čechův most a Klárov - ve směru Klárov to, že tramvaj stojí v zastávce, otevírají se dveře, a auto projede jakoby nic. Zvažoval jsem výraznější označení, zvláště v případě změn, nebo posunů zastávek. Rychlost bych omezil především při projíždění prostorem zastávky. Prostor bych dále zvýraznil značením v ploše vozovky. Velkou nectností je předjíždění tramvají vlevo, a to dokonce i tehdy, když zastaví v zastávce a je pravděpodobné, že ti co vystupují budou přecházet a dívat se pouze vpravo!!!!!

+1/0
1.8.2013 13:52

T66o31m92a34s 16N54o59v65o55t60n92y 3911806368659

Tak to je spíš věc policie a ne nějakého dalšího utrácení za značky a přesunu zastávek.

+1/0
1.8.2013 14:09

V20i47k65t69o44r 71Š27e69d91i86v30ý 8446361220966

A proč by kolem tramvaje v zastávce nemohl řidič projet?

0/0
1.8.2013 17:31

P59e75t79r 78D84a38v49i94d 5277645887625

Já vůbec nechápu, proč si někdo myslí, že když instaluje třicítku, že lidé místo auta vezmou kolo?

+2/−1
1.8.2013 13:21

Ř19e34h26o34ř 32V27l16a69s49á27k 2334984721486

To nemusí být titíž lidé. Daleko pravděpodobnější je, že na kolo přesedne někdo z MHD, kdo se mezi rychle jezdící auta bál. A v uvolněné MHD pak najde místo znechucený automobilista.

+1/−1
1.8.2013 13:26

T61o10m47á84š 20Z32e52m57a10n 3275228114515

Občas po Praze na kole jezdím a až překvapivě mi přijdou řidiči slušní.

Co mě štve nejvíc jsou jednosměrky, kdy mě to leckde žene oklikou na magistrálu..

+1/0
1.8.2013 14:26

Ř37e69h52o48ř 15V55l19a17s44á75k 2624964261306

Však jak se tu píše, oni často stejně jedou v nepřehledných jednosměrkách třicet, jsou zvyklí, že se jim pod kola pletou výpravy japonských turistů atp.

Za volantem mám z cyklistů rozhodně větší stres na volné silnici mezi obcemi než ve městě.

0/0
1.8.2013 19:30

V51i57k41t51o79r 16Š45e75d49i57v41ý 8536661190616

Ten, kdo se na  kole bojí, neměl by raději na kole jezdit. Lze očekávat, že případnou krizovou situaci nebude schopen racionálně řešit, zazmatkuje ...

+1/−1
1.8.2013 17:34

Ř33e98h21o31ř 74V77l10a96s78á27k 2524634401266

Na kole je výhoda, že většina krizových situací se dá řešit prostě tak, že člověk z kola sleze, odnese ho někam na chodník, a tam to vydýchá, promyslí si, kde byla chyba atp.

Daleko větší problém je, když začne stoupat tep automobilistovi (třeba začátečníkovi, který navíc potřebuje hodně prostoru na parkování).  Vzpomínám si na to, když jsem dělal na Žižkově autoškolu. Sice jsem zmatkoval a byl jsem mírně mimo, ale nezbývalo, než pokračovat v jízdě.

0/0
1.8.2013 19:29

P34e83t87r 92K12o10l10o67m74a41z94n15í61k 8304943170606

cyklobysnys začíná nabývat obludných rozměrů a pomalu se dostává stavu podobném tomu, ve kterém např. Nečas šel od válu. Bude zajímavé, jak dlouho bude trvat než si někdo dovolí tohle rozkrýt a vyvalit na světlo boží ... PS. a to jsem v práci na kole.

+4/−4
1.8.2013 10:53

T88o98m55a20s 75N50o75v51o51t51n60y 3621346378529

Pokud by se radnice skutečně zeptala většiny svých obyvatel, tak by zjistila, že kromě auto matu a sluníčkových studentů pochybných fakult toto téměř nikdo nepodporuje. Ale škodiči z automatu jsou dobře organizovaní, otravují na radnicích tak dlouho, dokud se nějaký takový další nesmysl neprosadí a normální člověk, který chodí do práce, věnuje se dětem nemá čas otravovat 3x týdně na radnici a prosazovat nesmysly.

+4/−3
1.8.2013 9:30

L14i58b24o72r 53M60a63l18í60č65e33k 6798355696262

Mí rodinní příslušníci, mají trvalé bydliště na Praze 3 a systém parkovacích modrých zón si pochvalují (Jakkoliv s tím já s tímto naprosto nekoncepčním systémem zuřivě nesouhlasím).

0/−1
1.8.2013 9:36

T11o70m66a63s 63N84o15v58o43t21n51y 3591586498149

Tam jde o to, že je to nekoncepční a neplatí to pro celou Prahu jednotně. Přínosem je to fakt jenom pro lidi, co si postaví auto na modrou před dům a vyjedou s ním tak 2x do měsíce na výlet. Pro všechny ostatní je to nesmysl, který nic nepřinesl (kromě problémů). Já s tím také nesouhlasím ale je vidět, že správná propaganda ze strany radnic tady na ty lidi, kteří tráví život v okolí 500m od svého bydliště, zabírá ;-))

+3/0
1.8.2013 9:41

L50i14b51o10r 12M16a32l63í10č34e90k 6938545516702

Pokud někdo využívá automobil 2x do měsíce a stále mu to při placení nákladů na provoz automobilu (povinné ručení, opravy, STK, poplatek radnici za parkovací kartu) připadá výhodné, tak s tím žádný parkovací systém nehne. Povolení k stání pro rezidenty (za poplatek) je běžné všude.

0/−1
1.8.2013 9:52

Ř49e80h34o71ř 58V91l67a72s87á29k 2534654391416

Problém je, že tady půjčování automobilů nemá tradici, takže je malá nabídka, je to drahé atd. Hodně by se tím vyřešilo, kdyby část těch hodně svátečních jezdců přešla na výpůjčky. Problém je, že pořizovací cena (ojetých) automobilů je dnes opravdu nízká.

0/−1
1.8.2013 13:16

T19o14m58á21š 60Z82e75m82a68n 3235728784165

Problém je, že i hodně sváteční řidič si užívání auta neplánuje, nýbrž využívá jeho hlavní přednost - jede když potřebuju.

Tohle půjčováním nevyřešíte.

+2/0
1.8.2013 14:29

Ř65e39h72o89ř 60V16l71a70s69á34k 2854894221826

Tak jednak v zemích, kde je půjčování běžné, je těch půjčoven i těch aut v oběhu daleko víc, takže se tolik nestává, že by si člověk chtěl půjčit a už došla, a jednak řada svátečních řidičů (třeba já) docela plánuje.

0/0
1.8.2013 19:33

T40o63m80á58š 49Z91e32m89a30n 3415828934685

Fajn, ale reakční doba nad 10 minut už je nepříijatelná.

A nedovedu si představit, že by mi auto přistavili v neděli v 22:48, když mi dcera volá, že na chalupě praskl bojler...

+1/0
1.8.2013 22:50

Ř93e65h22o20ř 97V78l84a11s42á25k 2384914591666

Vy ale asi nejste sváteční jezdec. Sváteční jezdi obvykle stejně jezdí pomalu, opatrně, s přípravou a sváteční atmosférou. Jako prostředek rychlé dopravy v okamžiku stresu je pro ně automobil k ničemu. V takové situaci se volá sanitka nebo taxík.

0/0
2.8.2013 9:15

T78o72m30a47s 10N44o29v87o64t32n85y 3831756198409

Kde všude mimo Prahu?

0/0
1.8.2013 14:11

T16o65m46a77s 15N56o23v87o21t36n80y 3961476518659

btw jsem si teď uvědomil, že když zajedu domů do našich bočních ulic, tak tady víceméně nikdo víc jak  těch 30 - 35 nejezdí, jediný kdo tu pravidelně prasí jsou právě cyklisti - buď v protisměru a pak se diví že musí uskakovat (ne, opravdu neumím auto hodit na dvě kola abychom se vešli) nebo na cyklochodníku, kde samozřejmě nedají přednost na přechodu autům atd.

+1/−1
1.8.2013 9:53

L89i35b61o50r 50M68a62l55í68č59e45k 6348555756922

Budete se divit, ale obousměrný provoz cyklistů je opatření, která vydá za stovky kilometrů cyklostezek. Pro srovnání vám posílám pohled z Google maps, kde se normálně cyklisté a auta dokáží vyhnout. Příklad z místa, kde pravidelně pobývám. 

https://maps.google.cz/maps?q=lange+leemstraat+antwerpen&ie=UTF-8&ei=shT6UbbxCIPfPebbgMgI&ved=0CAoQ_AUoAg

0/−1
1.8.2013 10:00

Ř10e35h33o83ř 32V35l22a88s64á91k 2644844191206

Takže přiznáváte, že jezdíte na třicítce pětatřicet, ale hned se navážíte do cyklistů. Ono je to zjevně prostě tak, že máslo na hlavě má mnoho zástupců obou stran.

0/−3
1.8.2013 13:18

T28o46m81a45s 97N42o60v32o34t67n71y 3531206778279

Neumíte číst? Tady je povoleno 50 nikde jsem nepsal že je tu zóna (naštěstí), ale že jezdíme tak těch 30 - 35. A že se řidiči často chovají ohleduplněji než cyklouši, tj. jedou bezpečnou rychlostí, ono taky komu stojí za to mít pak problémy kvůli nějakému praštěnému cykloušovi, který mi skončí vlastní hloupostí na autě.

+1/0
1.8.2013 14:13

Ř68e32h67o21ř 27V36l55a73s62á29k 2394774461956

Pardon, v příspěvku, na který jsem reagoval, jste nic o padesátce nepsal, a zřejmě jsem si ho omylem spojil s jiným příspěvkem. Díky za upozornění. R^

(i když ty řeči o ohleduplných řidičích moc neberu, protože má zkušenost, že ta ohleduplnost je dost selektivní - často je někdo v něčem ohleduplný, ale vzápětí přímo poruší nějaké pravidlo s tím, že to přece nemá co komu vadit)

0/0
1.8.2013 19:39

P57a84v83e53l 44O50b22d63r87ž56á43l42e77k 6106644218782

Fascinuje mne predstava nekterych aktivistu, ze donuti lidi prejit ja kolo... zvlast v kopcovite Praze.

Kdyz prijedu do Dejvic, mam nasledne jednani na Zizkove, vyzvednu manzelku na Smichove a vracim se pres pobocku na Zlicine, tak mi panove na kraji Prahy prevezmou auto, daji kolo a na Zlicine mi zase pripravi zpetnou vymenu? Takovou nabidku jsem od cykloaktivistu zatim neslysel...

+5/−1
1.8.2013 9:18

L25i44b70o95r 69M96a72l90í83č71e72k 6288265686632

V takovém případě použijete automobil.  I když cestu kterou popisujete bych ve špičce nechtěl absolvovat v automobilu. Volil bych raději MHD, ale je to o osobních preferencích a okolnostech.

0/−1
1.8.2013 9:32

D24a35v76i81d 87M98a75t37ě15j14ů 2435202777848

V aute lze v kolone pracovat (vyrizovat telefony) a nemusite u toho cichat smradlave spolucestujici. Zlate auto v zacpe proti MHD!

+1/−1
1.8.2013 15:23

Ř57e55h18o51ř 49V24l42a74s10á86k 2874204621596

Pokud Vaše práce spočívá ve vyřizování telefonů, tak ano. Většina lidí z mého okolí ovšem telefonování v náplni práce nemá.

0/0
1.8.2013 19:40

V77i48k45t71o87r 78Š28e51d32i82v33ý 8786491170646

Hm. to Vaše okolí musí být poněkud atypické  :-/

0/0
1.8.2013 22:25

Ř91e36h85o93ř 15V36l26a64s76á75k 2534304481356

Tak občas zatelefonují, to ano. Ale že by měli každodenně tři pracovní hovory, to rozhodně ne.

0/0
2.8.2013 9:16

T88o93m76a46s 25N58o65v67o70t31n98y 3661156328359

Ale vždyť kolo je tak úžasně sluníčkový a cool a jak tvrdí vypatlanci z auto matu, auto vlastně nepotřebujete. Asi si rodina koupí 4 kola místo auta a věci budeme tahat zádech nebo na nějakém kolo-přívěsu. Dětská sedačka se určitě taky na kolo vejde, tak proč ne? ;-)

Spíš se divím těm radnicích, že jim na tohle skáčou, vůbec bych se s nimi nebavil, dokud není vyřešena situace pro automobilovou dopravu (což v čr není zatím skoro nikde ve větších městech, natož v Praze), tak bych se jejich pošahanými předraženými nápady na cyklopruhy, stezky či rovnou omezování dopravy vykašlal.

+2/0
1.8.2013 9:33

Ř28e70h74o35ř 19V17l60a11s26á56k 2334614831686

Běžná rodina bydlící v Praze skutečně auto potřebuje zřídka. Třeba nákupy jsou bez problémů řešitelné batohem, protože obchodů je všude dostatek a není problém nakupovat často, po malých dávkách.

+1/−2
1.8.2013 13:25

T43o57m78a26s 43N87o55v41o33t57n98y 3331646638939

Batohem ;-D;-D;-D

+3/−2
1.8.2013 14:14

Ř48e30h92o38ř 58V14l78a94s38á27k 2374924601886

https://cs.wikipedia.org/wiki/Batoh

Batoh, neboli ruksak. Co se vám nezdá?

0/−1
1.8.2013 19:41

V91i96k81t98o74r 87Š51e86d88i88v46ý 8716381500776

Jo, třikrát do týdne půjdu do práce s batohem a pak povleču autobusem domů nákup. 8-o

+1/−2
1.8.2013 22:27

Ř20e83h94o46ř 32V18l12a67s54á19k 2894644621506

Je na tom něco divného?

+1/−1
2.8.2013 9:17

R97i15c94h94a51r41d 60N27o33v88á75k 9521602412146

Je, v dnešní době určitě jo ;-D ;-D Tohle je životní styl tak z 19. století, ne? Maximálně ze socialismu.

0/0
6.8.2013 13:41

Ř91e85h75o37ř 27V28l43a41s55á37k 2804884391366

Problém je, že pokud v té Praze nebydlíte, ale dojíždíte tam, tak tam pochopitelně nemáte právo volit zastupitelstvo. A tedy Vaše představa o tom, jak by to v Praze mělo fungovat, jaksi nemá takovou váhu.

0/−2
1.8.2013 13:21

L88i83b32o87r 46M89a82l51í76č85e19k 6278925596162

Narozdíl od "systému" parkování Prahy 3 (a dalších městských částí) je toto jednoznačně dobrý nápad. Cílem je omezit rychlost a "znepříjemnit" tranzit skrz čtvrť mimo hlavní tahy (pozn. nutno mít na paměti, že v Praze spadají některé ulice pod Magistrát-kraj a jiné pro obce-m. části a mezi jejich dopravní politikou může být rozdíl.) a přitom zachovat dopravní dostupnost. Autem se stále dostanete všude. R^

+1/−7
1.8.2013 8:21

A69l78e57x70a63n62d33r 24K37o45s31t63k72a 5489666709516

Za pár let se před autzo vrátí běžec s praporkem.

+4/−1
1.8.2013 8:40

L89i43b14o53r 63M23a50l30í49č18e88k 6278105346832

Alespoň zvýšíme zaměstnanost ;-D

0/−1
1.8.2013 9:15

V35l85a57d33i28m75í73r 65P69e94t52r24o36v19i12č 4203250660944

Dle článku na Praze 4 omezení neplánují. Hlavně že teď dali 30-tku na Senohrabské :D To se někdo asi zle vyspal.....

0/0
1.8.2013 8:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.