Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha se chce vykroutit z obří zakázky na tramvaje, hrozí jí však pokuta

Pražští radní chtějí vyjednat lepší podmínky pro odběr nejnovějších tramvají ForCity od Škody Transportation. Dopravní podnik má odebrat celkem 250 tramvají za více než 18 miliard korun. Na stole leží několik scénářů, většina však naráží na hrozbu pokuty od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J35a88n 19F19r56o84l83í82k 6936700445714

Vynechali ten nejobvyklejší scénář. Město založí firmu Tramvaje Praha. Tato firma postupně odkoupí a převezme aktiva dopravního podniku a pasíva včetně nevýhodné smlouvy zůstanou u původní. Pak na sebe vyhlásí konkurz a je vymalováno.;-D

0/−1
2.8.2013 14:53

J16a42r45o20s87l54a24v 50B23r17ü86m69m39e11r 7534473726

Samozřejmě, ale jet v zadním vagónu T3 na zadní plošině, tak člověk skáče až o několik desítek cm. Ale zase tam nejvíce fouká.

0/0
2.8.2013 12:01

J79a98r34o75s55l75a49v 56B74r83ü18m46m40e20r 7544643156

Patří pod pana Poláka.

0/0
2.8.2013 12:01

E59v10ž33e51n 77P73o14l61á22k 3278128491783

Jak už jsem psal níže, záleží zdaleka více na trati než na vozu. Na Zahradním městě si zaskáčete skoro v čemkoli ( a naopak)...

0/0
2.8.2013 16:56
Foto

M54a40r45t19i23n 70Š19u94b60r65t 1955631234705

No protože se změní podmínky zadání, které pak mohl teoreticky splnit jiný uchazeč, čímž mohl být zkrácen na svých právech, protože soutežil na podmínky, které si následně DP s vítezným dodavatelem změnili...pochopen důvod pokuty?

0/0
2.8.2013 11:04
Foto

M15a13r81t96i41n 14Š34u51b53r24t 1315121344295

Reakce na pana Urbana níže.

0/0
2.8.2013 11:05

J24a42n 58J47e16ž94e38k 3761105307965

Tak kolik má být těch tramvají? Cituji: "Dopravní podnik má odebrat celkem 50 tramvají za více než 18 miliard korun.", konec citátu. To je pěkných 360 milionů za jednu. Fakt?

0/0
2.8.2013 8:15

D82a54v20i97d 43R37y87c64h13e97t57s39k30ý 9696441540130

Myslím že jich je 250 - již tradiční kvalita článků zde.

0/0
2.8.2013 8:40

M86a31r87t21i46n 88P79r27i16m57a56s 4277417371131

Nebrat ani zadarno. Škodovka vyrábí jen vrzající a skřípající vraky. Mám konečnou tramvají před domem a co tyto tramvaje vyluzují za zvuky - to je hrůza...

0/−2
2.8.2013 10:24

M61i98l57o58s23l52a20v 85U42r46b30a31n 2654123386761

Chtějí koupit tramvaje levněji, tak dostanou pokutu?

0/0
2.8.2013 7:59

P70e50t35r 89V78e41s84e46l65ý 2399808363786

Trošku problém s chápáním psaného textu? Uzavřeli nevýhodnou smlouvu a teď se z ní snaží vykroutit. Ty tramvaje už de facto koupili, jen za ně nechtějí platit Bemem nasmlouvanou částku.

+5/0
2.8.2013 8:05

P40e46t71r 70P54e77t30r 7222840400592

prostě rumuni!!

0/−1
2.8.2013 5:54

J75i44ř55í 74E25r67b23e24n 1773794856767

Rychlejší výměna cestujících na zastávkách, zrychlení obsluhy linky, zkrácení čekacích dob na zastávkách. To pochopili v Elektrických drahách hl.m. Prahy už ve 30. letech, když zaváděli trolejbusy Škoda 2Tr.

+1/0
2.8.2013 5:51

J16i47ř33í 29E24r21b92e83n 1713834166127

To byla reakce na Tomáše Novotu. Fakt by ten tvůrce diskusního SW měl dostat za uši.

+2/0
2.8.2013 5:51

K98a58r60e21l 34H18a64n85o20u74s23e44k 2856207310967

a viděl jste autobusy v jiných městech než Praha? typicky Paříž, Londýn - 1 dveře nástup, 1 dveře výstup....

0/−2
2.8.2013 6:31

J25a65r57o97s54l69a64v 32B30r58ü15m10m90e55r 7874913376

Já tím i jel a bylo to pěkně naprrd.

+2/0
2.8.2013 7:23

R52a74d65e17k 12N89e68u25m98a65n41n 5342882428145

a viděl jsi, kolik lidí s tím jezdí a jaké jsou vzdálenosti mezi zastávkami - a to samé v Praze?

0/−1
2.8.2013 10:13

O89l95d67ř16i35c18h 57Ř38e92z37n89í74k 7135632934638

tramvají jezdím stále a natřásaní pozoruji leda v těch starých herkách (už jsem zažil i požár na palubě) - ale nejste asi invalida, starý člověk nebo matka s kočárkem nebo nemáte alespoň 190 cm - pro tyto lidi je to totiž zážitek... ale možná jste frotér, takže napěchovaná tramvaj vám vyhovuje ;-D

0/−2
1.8.2013 23:59

E85v30ž16e43n 44P64o88l23á74k 3888828541133

Na trati z propadlých a polámaných BKV panelů budete cítit natřásání, ať pojedete naprosto čímkoli a naopak na moderní opravené trati se nebude natřásat téměř žádná tramvaj, to vám garantuji - pokud snad zrovna nebudete přejíždět výhybku. Ale soudě podle výrazu "taková ta stará herka" nepatříte zrovna mezi odborníky..

+1/0
2.8.2013 1:08

E33v97ž41e26n 11P20o94l87á81k 3668298931453

Moc by mě zajímalo, jak bylo oněch 250 kusů zdůvodněno. Životnost kolejových vozidel se zpravidla počítá na desítky let (stojí-li za něco), v čemž je ostatně i jejich hlavní výhoda oproti silničním. DPP v současnosti ani zdaleka nevlastní takové množství vozů nutných k vyřazení, které by kapacitně odpovídalo 250 ForCity. Zrovna tak jsem neslyšel, že by do roku 2018 mělo být postaveno odpovídající množství kilometrů tratí. Je ovšem pravda, že ForCity jsou oproti většině vozů vyjma 14T tolikrát dražší, kolikrát poruchovější, takže několik ForCity (každá za 50 milionů) obslouží zhruba stejnou kapacitu jako jedna souprava T3R.PLF+T3R.P zhruba za 6 milionů. Také vám ty rovnice poněkud nevycházejí?

+2/−1
1.8.2013 23:07

O72l79d22ř24i65c60h 15Ř12e54z13n82í97k 7685352174548

je to jediná tramvaj, kde si připadám jako člověk...

+1/0
1.8.2013 23:40

E40v45ž34e13n 34P69o39l57á58k 3118538981753

To ovšem ta vaše lidskost vyjde dost draho. Já si radši budu připadat jako zvíře v desetkrát levnější tramvaji, když budu vědět, že uspořené finance byly použity na opravu tratí, kde nyní již nejsem za jízdy natřásán, ale jedu lidsky hladce.

+5/0
1.8.2013 23:44

R14o63m85a49n 97P90o19l11á59č32e32k 1490116780945

Zbývají staré T3SUCS 175, T3M 51 + dalších 315 vozů R.P sice po reko, ale kastle z vozů 6xxx, takže r.v. 196x. Jenom tohle mi vychází na 270 ks Forcity. A taky máme cca 150 vozů T6, které se už nedočkali velké prohlídky.

0/0
2.8.2013 0:28

E58v27ž41e84n 86P42o50l30á94k 3898208131493

No ani stav SUCS, natož R.P mi nepřijde momentálně tak žalostný, aby Praha potřebovala tak extrémně drahou náhradu. Zvlášť ve chvíli, kdy se polovina tratí na rozdíl od vozů rozpadá a i když jsou ve výluce, na opravu už nezbyly peníze. Kolik kilometrů BKV trati by asi šlo opravit za cenu deseti 15T?

0/0
2.8.2013 1:06

J63i65ř63í 17K15r36e49j48č95í58k 2707438964536

Jen upravim pocty - 1 ks 15T = cca 73 mil., 1 souprava PLF+RP = cca 16 mil.

No a provozovat takovy pocet vozu s vyzbroji pochazejici z 50 let minuleho stoleti asi taky neni to prave orechove.

0/0
2.8.2013 9:51

E80v22ž12e63n 33P89o44l98á40k 3698678211423

Slyšel jsem i o 5 milionech, ale OK, pořád mi to připadá jako dost nepoměr. To s tou výzbrojí ale snad pro PLF a spol. neplatí...

0/0
2.8.2013 9:54

J63i42ř90í 58K86r87e68j46č93í68k 2257438734396

5 mega pochopitelne nesmysl, historicka vyzbroj se tykala suchoju a castecne i tyristorek.

0/0
2.8.2013 12:18

J55o62s68e70f 51W89e88n69c17e92l 1368860224154

Stejne je to silenost 73 mega za takovej vehykl kdyz to nema klima a ze sedacek se pri kazdem brzdeni klouze a pri ceste natom clovek s mensi prdelkou jezdi sem tam (vyjimkou jsou snad borci ktery zasednou velkou zadnici dve mista vedle sebe, tam chapu ze pak problem neni).

Ja v tehle vedrech a tom neskutecnym dusnu uz radeji vyckavam na dalsi spoj starsi tramkou, tam to alespon trochu fouka kdyz polovina lidi nezna deodoranty nebo sprchu.

0/−1
2.8.2013 21:59

Ř63e34h92o48ř 93V93l85a16s14á98k 2824544381166

V Bémových předvolebních slibech jste mohl slyšet o tolika kilometrech nových tratí, že už jste to samým úžasem zapomněl. Inu, slibem nezarmoutíš.

0/0
2.8.2013 10:38
Foto

M85a53r85t29i59n 60Š87u46b71r98t 1265311534925

Já teda nevím, ale DPP rozhodně nyní má ve vozovém parku až 350 tramvajových vozů, kterým do roku 2018 životnost skončí. Pro zjednodušení si řekněme, že Praha by potřebovala 1000 vozů (tj. 500 souprav). Dodávka 250 "souprav" 15T odpovídá náhradě 1/2 vozového parku. Co dneska v Praze máme a mělo by jezdit po roce 2018? Takže 58 "souprav" 14T, které jsou poruchové, lidmi neoblíbené a ničí koleje. Město by se jich rádo zbavilo, ale asi nezbude, než si je nechat a poměrně nákladně je servisovat. Dále máme zatím asi 60 "souprav" 15T. S těmi už je to lepší, poruchové mouchy se snad vychytají. No a k tomu budeme mít 48 "souprav" v podobě částečně nízkopodlažních vozů KT8N. Tj. to máme 166 "souprav" z 1000, které budeme v roce 2018 mít. Pak tu máme nyní v provozu cca 50 vysokopodlažních vozů T3M (vlastně už modernizace vozů dodaných v 60. letech, která proběhla v 80. a 90. letech), dále cca 165 vysokopodlažních vozů T3SU a T3SUCS dodaných na přelomu 80. a 90. let, dále cca 140 vysokopodlažních vozů T6 dodaných v polovině 90. let. Tyto vozy budou v roce 2018 staré v rozmezí 20-30 let a po životnosti. To je ekvivalent 178 vozů 15T, tj. přesně ten počet nových vozů, které do roku 2018 potřebujeme. A to ještě zapomínáte, že rozsáhlé modernizace vozů T3 na skříních z 60. let, které začaly někdy v roce 2001, jezdí v síti v počtu cca dalších 350 vysokopodlažních vozů a mnohé ty rekonstruované vozy budou i po té rekonstrukci staré v roce 2018 i 15 a více let... Nehledě na to, že jejich skříň bude stará často 50 let...

+1/0
2.8.2013 11:37

E34v97ž31e10n 75P62o82l68á74k 3758498791533

POkud vím, tak T3M jsou většinou modernizace těch posledních T3 kolem roku 1975 a řada z nich jako T3 ani nikdy nejezdila. T6 Budou mít 2018 kolem 20 let, což pro tramvaj rozhodně nepovažuji za stáří - kdyby všechny měly živostnost tak žalostnou, tak tramvajová doprava prakticky ztratí smysl. A jestli 15T se někdy přiblíží poruchovosti T3 (tuším kolem 3%), to by mě skutečně zajímalo. Rozhodně si myslím, že v situaci, kdy DPP hledá každou korunu na opravy tratí a výstavby nových, mohla experimentální obnova vozového parku ještě pár let počkat

0/−1
2.8.2013 16:54
Foto

M49a57r68t86i96n 61Š81u82b63r16t 1175371614265

Třeba 14T má životnost asi 5 let ;-) a už teď by bylo lepší ji vyhodit. A proti jakýmkoliv vozům od T3 až po T6 holt hraje nebezbariérovost a okolo roku 2018 už fakt nebude in opravovat tyhle vozy bez wanizace, která už je ale o fous nákladnější a nenabízí tak dlouhou životnost jako vůz nový. Kromě toho, i při nákupu 250 vozů 15T tu pořád v roce 2018 bude tak 400 vysokopodlažních vozů T3 či T6, takže pořád bude čím se zabývat i v tomto ohledu...

+2/0
2.8.2013 19:59

J27i62ř93í 31K71r49e91j80č16í77k 2827778744336

T3M jsou z let 1976-1981, což už je poměrně dost, ale u nich je největším problémem absence, případně cena náhradních dílů výzbroje. T6 jsou sice mladší (1995-1997), ale zase jsou to vozy s nejvyšší podlahou a nedostatek náhradních dílů i jejich cena je taky velmi pádným argumentem proti jejich nutné větší opravě, měla-li by se dál prodlužovat jejich životnost.

+1/0
2.8.2013 20:24

J26a77n 19Š79p78e17c48i87á12n 2210290689709

první hlavní mesto od západu, který má staré tramvaje. Patřilo by jim trochu úcty a renovace. DP si je opravuje velmi levně sám v dílnách. Budou  v praze chybet. V

+3/−1
1.8.2013 22:15

J19o70s90e24f 72Z24a46h64á16l80k54a 4763399608676

Jen tak na okraj: Neodkoupila plzeňská Škodovka právě tuto část DP?

+2/−2
1.8.2013 22:17

J51a90n 14Š28p86e58c66i84á95n 2360570549779

To sem nevedel ;-(

0/0
1.8.2013 22:45

J39i60ř81í 12K13r77e81j19č24í62k 2197638384686

Nastesti neodkoupila.

0/0
2.8.2013 9:52

J20a96n 64F12r48ý55d79l 1464208172115

Ne, ač se o to Bém a jeho noshledi velmi snažili. (naštěstí prý škodovka v té době neměla na to peníze)  Stále ale existují lidé, kteří tento nevýhodný "outsourcing"  chcou prosadit, aby se mohli namazat.  Zatím  prodali "jen" opravnu souprav metra.

0/0
2.8.2013 13:57

M81i22c52h84a94l 86C24h68a68l35u55p97a 6518730609773

To s těma procentama. Jestli jsem to dobře pochopil, tak stačí založit firmu, u kamarádů na magistrátě nasmlouvat kšeft třeba na dodání laviček v hodnotě 10 miliard korun. Až někdo inteligentní ten nesmysl bude chtít zrušit, tak dostane ještě miliardu pokutu.

+9/0
1.8.2013 21:46

T57o36m38á93š 63N58o88v56o87t40a 7330184978

Nechápu, jak někdo může objednat takové tramvaje, které nemají klimatizaci. To samé ty nové autobusy. Hlavně že ty nové autobusy mají každých snad 1.5 metru od sebe. To je unikát.

+5/−4
1.8.2013 21:10

J96a91n 49Z74e11l30e65n39k34a 2286746948935

Holt impérium Janoušek-Bém-Dvořák. Tahle parta nás v Praze bude ještě strašit dlouho, s následky jejich bohulibé činnosti se budeme patrně potýkat pár desetiletí.

+7/0
1.8.2013 21:17

J69i43ř63í 97K23r38e86j76č32í19k 2817228464336

Vas zjevne opravdu strasi dost, ale Dvorak v tomhle kseftu opravdu nejede.

V clanku je dokonce psano kdo podepisoval smlouvu.

+1/0
2.8.2013 9:55
Foto

M32a94r96t63i63n 15Š70u70b42r15t 1335501524945

Abychom byli spravedliví, Dvořák jaksi k DPP nastoupil až v roce 2007, ale smlouva na tyto tramvaje byla podepsána již v roce 2006.

+1/0
2.8.2013 11:38

M47a33r17t62i98n 68N87e55d91o88š27í94n31s30k73ý 1827673614

Mají každých snad 1.5 metru od sebe co?? 8-o

+2/0
1.8.2013 21:20

R63a95d42e43k 37D64o21l88e33ž97a10l 2589743710840

Asi dveře.

+3/0
1.8.2013 21:27

T91o38m97á11š 28N23o77v44o75t13a 7170464688

Dveře- půdu to na mobilu, tak mi to uniklo. Ale ty dveře po skoro každých 1.5 m v těch autobusech pod J&T, to nechápu.

+1/0
1.8.2013 22:00

J83a49n 96J58e46l71í85n56e61k 8143945522516

250 tramvají, né 50.

+4/0
1.8.2013 21:08

A19l45e89x55a43n24d54r 19K38o90s75t81k49a 5479856609666

250 tramvají je celý vozový park DP praha. Přijde opravdu někomu nelogické, že když obměnit, tak komplet? (ale ano, šlo lépe. Při zakázce za miliardy je možné si poroučet.

+1/−8
1.8.2013 22:00

P40e30t28r 52V15e83s10e51l22ý 2129858383396

Není nad to udělat ze seba bIba v přímém provozu. Vždyť jenom Ostrava ma 273 tramvají, :-P.

Panáčku, podle posledních informací má Praha 991 vozů, z toho je 19 historických.

+1/0
2.8.2013 8:01
Foto

M34a12r57t76i14n 41Š53u30b69r91t 1905581544575

To je cca polovina vozového parku tramvají DP Praha. Počet přepočtený na sólo vozy se v poslední době v Praze pohybuje v rozmezí 900 - 1000 vozů, tj. teoreticky by to bylo cca 500 vozů 15T.

+1/0
2.8.2013 11:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.