Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stavba dálnice D3 přes střední Čechy se odkládá, soud zrušil její trasu

Soud zrušil navrhovanou trasu dálnice D3 ve středních Čechách, která má v budoucnu spojovat Prahu s Českými Budějovicemi a Rakouskem. Vyhověl žalobě, v níž požadovaly zrušit silnici v jejím celém úseku mezi Miličínem a Prahou obce Ješetice, Tisem, Václavice a jeden vlastník rodinného domu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J80a37n 61Č37e45k24a54l 7479935304114

Já chápu, že se místním nová dálnice nelíbí, ale stačí jedno drcnutí na D1 mezi Mirošovicemi a Prahou, a půl republiky stojí...

+1/0
9.8.2013 9:21

F75r32a40n32t75i95š92e77k 36E96l22i68á25š 6417803925136

Je to prima, že soudci jsou beztrestní, že nemusí nést náklady svých špatných rozhodnutí. Že u nás nejsou voleni, ale vybírají je nějací politici.

0/0
9.8.2013 8:27

Č98e61s70t90m23í45r 57D83o64č19e65k67a69l 3495742832433

Nemelte hlouposti, soudci u nás nejsou vybíráni politiky.

+1/0
9.8.2013 9:08

J62a76n 54Č50e14k50a80l 7589525634684

soudruh prezident by s tímto tvrzením nesouhlasil...

0/0
9.8.2013 9:20

R68a45d95e63k 31N50o48v41a59k 9204623859820

Proboha a kdo jmenuje soudce?

0/0
9.8.2013 9:21

M47i21r86o36s20l65a57v 46S83i81n77d14e48l61a93r 2215897424692

Prezident, ale nevybira je....

0/0
10.8.2013 23:09

S80t87a25n29i23s12l46a28v 11R43a34d33a 8102903710126

Prosímvás, kde na světě jsou soudci voleni v přímých volbách? takto vniklý soudní sbor by byl katastrofa...

+1/0
9.8.2013 10:33

M92i63r53o48s85l16a32v 83S62i27n59d82e88l53a30r 2685767914142

Ono to bude spis tak, ze pri priprave te stavby nekdo neco zanedbal.... a u soudu se to prokazalo.

0/0
10.8.2013 23:11

L93u32d90ě72k 34Š72i47š56á12k 3587588779224

No odpor k vybrané variantě se dal očekávat, a to ještě asi není konec. Připadá mi to, že když se vybírá trasa pro dálnici, tak vyberou tu nejsložitější, kontroverzní a dražší variantu. Proč tu D3 nepostavit v původní variantě tj. od Mirošovic, myslím, že by to bylo i nejlevnější. A kdo namítá, že D1 kapacitně nestačí, tak ono by asi stačilo dostavět R35 z Hradce do Mohelnice a provoz na D1 byl tak o třetinu nižší, ne-li více.

+2/−3
9.8.2013 8:19

M75i59c10h56a45l 93O83p74a64t40r65n94ý 4522632392561

To zní samozřejmě rozumně, jen k dálnici musí být ještě alternativní silnice pro místní provoz, pro ty, co nemají známku a pro případ uzavření dálnice. Takže, když by provoz na D3 alias rozšířené I/3 "kleknul", jezdilo by se pak všelijak, pravděpodobně i přes ty vesnice, co uspěly se žalobou u soudu...

+2/0
9.8.2013 8:23

F22r65a55n17t85i76š78e11k 89E29l74i48á59š 6297343145496

Každý řidič si může opatřit dálniční známku, když si odpustí nějaké to pivo

+1/−1
9.8.2013 8:28

J46a16n 38F52i73a32l82a 7184397395919

Blbost. Některá vozidla dálniční známkou opatřit nelze. Třeba traktory, mopedy, jízdní kola.

0/0
9.8.2013 17:41

L35u77d81ě19k 17Š98i89š92á12k 3707358989794

To určitě. Ty vesnice co si stěžovaly na současné trase neleží, tj. v případě že by se D3 přes posázaví postavila tak jak se nyní chtělo, tak právě v případě např. nehody by se určitě přes ně jezdilo. Od Mirošovic po Benešov jsou dokonce nějkteré nadjezdy, mosty připravené na položení dalších 2 pruhů silnice, neb se tam původně s D3 počítalo. Navíc jsou tam hotové obchvaty, např. Bystřice, Votic, atd. které by se jistě po drobných úpravách pro D3 použít daly. Možná by akorát nevyhovovalo stoupání ve "Votičáku" ale jsem na 100% přesvědčen že rozšíření stávající silnice I/3 na dálnici by bylo levnější a rychlejší než vykupovat pozemky a dohadovat se s místními.

0/0
9.8.2013 8:32

M98i65c26h28a45l 24O45p15a61t55r15n57ý 4102142482421

Rozšířená I/3 by nikdy D3 být nemohla... Prostě by buď nesplňovala parametry (Votičák, atp..), nebo by to byla neskutečně komplikovaná a drahá stavba. De facto zbourání I/3 a zcela nová stavba D3. Ono totiž rozšířit úsek Benešov-Mirošovice je něco jiného, než rozšířit Mezno-Benešov, zejména Mezno-Olbramovice. Tzn., rozšíření by z I/3 udělalo leda tzv. Silnici pro motorová vozidla, se kterou počítá nová koncepce dálniční sítě a na které by se mohlo jet jen 110. JčK by pak formálně neměl dálniční spojení s Prahou a zbytkem republiky, což by mělo negativní dopad na jeho rozvoj. Ale pražský lufťáci u chatkama zamořené Sázavy by byly spokojení...

+6/0
9.8.2013 8:51

P71e97t56r 47Č85e75r22v47e65n40ý 3596391412115

Přijde mi, že rozšíření I/3 jako variantu zmiňují jen ti, kteří tu silnici vůbec neznají.

Mně vždycky přijde vtipné, když někdo vytáhne argument, že břehy řeky zastavěné dřevěnými boudami, jsou panenská příroda;-D Takové panenské přírodě už fakt ani ten dálniční most neuškodí...

0/0
14.8.2013 22:04

J78i20n16d57ř53i17c16h 63Š71k24o92p85e73k 4325751600175

což by zas tak hrozný nebylo, pokud by to byly je objížďky v případě celkového uzavření dálnice při nehodě

0/0
9.8.2013 8:43

T94o50m60á39š 71Z77e61m92a33n 3525788624155

To není původní varianta, to je nesmysl.

V trase I/3 dálnici nepostavíte a nikdyby vám tam neprošla EIA

Vždyť to vede skrz Mirošovice.

0/0
9.8.2013 10:52

J64a15r72d59a 76M94o50r51a59v40e35c 6181360422535

Pro vsechny kteri mluvi o nejakem "rozsirovani" stavajici I/3.. Asi jste tam nikdy nebyli, nikdy tam nejeli.. Ta silnice vede casto v zarezech. A obchvaty vesnic a mest? Jak by jste chteli udelat obchvat Mirosovic? Jak obchvat Cercan? Jak obchvat Benesova?Pres zamecky park? A to by zasahlo prave do tech Vaclavic, tedy prast jako uhod. A co obchvat Votic?Odbagrovat kopec a nebo zbourat osadu Amerika? A co Milicin? Zasypat lom a zbourat zeleznici..? Jak muze nekdo tvrdit, ze by to bylo levnejsi?? Co se tyce te zapadni varianty D3- vsude to vede jen v polich, nejblize 300-500 m od obci...

0/0
10.8.2013 18:40

L10u11k89á70š 14K33l64í87m80a 2705163417535

Zas se odkládá, změna termínu,...

0/0
9.8.2013 7:50

M63a30r64t37i11n 66N59e86r23m24u54t 9797197648449

útěk ze stínů, to jsem zvlád...

0/0
10.8.2013 2:43

V19á34c31l45a45v 18L92e31š62e17k 3585802981262

Doufám, že se tedy mezitím finance použijí na další úsek R4. Jak již napsal pan Soukal, Jižní Čechy jsou bez dálničního spojení. A kdo cestuje v pátek z Prahy a v neděli do Prahy, ví, že I/4 nemá dostatečnou kapacitu.

+1/0
9.8.2013 7:42

M91i87c69h62a96l 86O39p75a97t16r68n82ý 4652852862441

Jen to ne!!! Hlavně obchvat ČB a na něj navazující R3 na hranice - stačil by i poloviční profil se střídavým 3prohem. Když už se z JČ nedostaneme důstojně do hlavního města, tak aspoň do světa bychom mohli...

0/−1
9.8.2013 8:19

M90i93c68h29a78l 56P48a70v95l45á70t 9973113294529

Ono kdyby se (ze zjevne korupcnich duvodu) tolik nepreferovala velmi obtizne realizovatelna D3, mohla byt komunikace dalnicniho typu uz par let az v Budejovicich.

A ano, obchvat Budejic jiste potrebny je. Ale on je jeste prostor na zlepseni primo v rukach budejovicke radnice. Stacilo by celou dopravu zamerne dlouhodobe nemrvit.

+2/−1
9.8.2013 10:21

V84l59a69d30i35m84i26r 22S76o15u43k35a25l 4750611511166

Já nevím jak dlouho budou všichni likvidovat Jižní Čechy absencí poořádné dálnice. Jsme jedniný kraj bez dálničního spojení v ČR, doprava je hrozná, ČB dusí zácpy, kamiónová doprava skrz E55 ničí životy lidí protože by to měla být hlavní středoevropská komunikace na do Rakouska a dále na jih. Mnoho firem sem odmítá přijít jen kvůli problémům s dopravou a logistikou. Je to ostuda..

+4/0
9.8.2013 7:26

T43o28m26á63š 22K79o47c45i48a97n 9664609267406

Silnice a dálnice nechce u baráku nikdo. Při jakékoliv variantě se najde spousta odpůrců. Pokud silnice vede neobydlenou krajinou, tak vyskáčou zelení s tím, že je tam žabička a že tam dálnice nemůže vést. Podle mně by liniové stavby měly být ve veřejném zájmu a váha lidí (obyvatel i ochránců a jiných spolků) by měla být do jisté míry potlačena. Naše země není moc rozlehlá a míst, kde by to nevadilo není mnoho. Jako další věc bych uzákonil to, že pokud někdo stavbu napadne, tak budiž, ale strana, která soud prohraje, tak platí veškeré náklady spojené se zdržením výstavby. Např. pokud už se staví, tak to jde do desítek milionů... To by si zelení rozmysleli, kde koho budou žalovat. Pro stát to dopadne stejně, jako nyní, akorát by dostal zaplacené vyhrané spory.

+5/−3
9.8.2013 6:52

S73t77a63n82i33s94l65a61v 58R73a80d90a 8232443300336

Silnice samozřejmě jsou ve veřejném zájmu. Ale těch veřejných zájmů je víc, mezi nimi veřejný zájem zachovat přírodu pro příští generace. Tyto veřejné zájmy se musí proti sobě vážit a vždy vybrat vhodný kompromis.

+1/0
9.8.2013 10:36

P93e43t93r 63H64a82h13n 1873729786328

Tohle je Kocourkov v Čechách! My nikdy nic nepostavíme, vždycky se najde magor, který to napadne a soud mu samozřejmě vyhoví...

+6/0
9.8.2013 6:00

S84t85a85n59i61s59l73a68v 56R60a92d38a 8552503810686

Ve všech vyspělých zemích může veřejnost podávat námitky. To je demokracie. A je to tak správně. U nás to kazí hlavně ŘSD, protože není schopno stavbu pořádně připravit a v některých případech tlačí ten proces silou, protože ŘSD prostě CHCE mít tu trasu v tomto místě.

0/0
9.8.2013 10:39

V51l82a31d65i13m25í25r 14H33o66u62z75a90r 6740756204530

k čemu potřebujeme spoustu inženýrů projektantů apodobných lidí ,když na všechno by stačil jeden soudce kmotr

+1/0
9.8.2013 4:58

S72t80a74n72d23a 29C40h48v75o72s72t 1112148

rozsirovat stavajici I3 je nesmysl... neni kam. Uz jen MIrosovice by museli zpoloviny srovnat se zemu kvuli vetsi krizovatce...

+4/0
9.8.2013 4:21

J47a22r81o24s60l15a50v 23N29o68v70á81k 7364930965975

Ještě štěstí, že komunisti stihli postavit D1. Vůbec si neumím představit, že by se spojení mezi Prahou a Brnem dalo postavit dnes. Vždyť u nás stačí jeden či dva ekoteroristé a jednak se zastaví již rozběhlý projekt, který má sloužit mnoha tisícům lidí. O tom, jak se tímto takový projekt prodraží , není snad třeba spekulovat. Možná bychom si mohli vzít příklad u Němců. Ti se s tím takhle nemažou.

+12/0
9.8.2013 4:04

M76i81r84e82k 84R82a69d17o94s38t62n89ý 5260367511516

Já nevím. Variant je spousty a jen ta u cizích oken je ta správná. Jenže, proč skutečně nezmodernizovat to, co už stojí? Pak to nějak regulovat a uvidí se? Zkuste si skutečně zjistit, jestli ta D3 povede i za hranice? Co když ne? A proč zase chce někdo stavit tohle http://ekonomika.idnes.cz/pripravuji-se-plany-na-vysokorychlostni-trat-z-prahy-do-brna-pres-jihlavu-1ts-/eko-doprava.aspx?c=A130530_1934806_jihlava-zpravy_mkk

0/−6
8.8.2013 23:56

R12a28d29e50k 92N75o24v70a68k 9404533219130

Rakušané staví rychlostnici směrem k hranicím, dostaveno bude někdy 2016/17, zatímco u nás budeme přinejlepším hotovi s obchvatem ČB.

+2/0
9.8.2013 6:50

M90i86l35a43n 50B97u89r86i28a29n 4637512742281

Kde žijete, ten už se zase zaseknul :-(

+1/0
9.8.2013 7:37
Foto

R32o51b60e95r91t 26P28l78o18c73h 4566142111673

Hezká ilustrační fotka. Ty auta na tý dálnici: to jsou Lybijci z Návratu do budoucnosti?;-D;-D;-D

+1/0
8.8.2013 23:42
Foto

R24o24m53a38n 58S13v14i50t37á56k 8754382618645

Kdybys byl majitelem tohoto auta (VW Transporter 2. generace), tak jsi docela bohatý člověk. Cena okolo milionu není u zachovalého, nebo zrekonstruovaného kousku žádnou výjimkou.

0/0
9.8.2013 6:42
Foto

R83o97m64a97n 28S57v90i28t17á43k 8614932848215

Překlep. Samozřejmě že se jedná o T1 (první generace) - mám ještě zalepené oči :-)

0/0
9.8.2013 6:47

M78a60r86t45i96n 32N72e14r74m35u92t 9717247808239

to auto je úžasné i přesto, že je hlučné, málo jede, moc žere a není příliš spolehlivé.

0/0
10.8.2013 2:48

J14a30n63a 64H63u93d20á19č57k85o52v75á 3940161200765

vzít zbíječku, překopat I/3 a veškerý tranzit Praha-ČB vést přes Václavice, Tisem a Ješetice a to bychom se divili aktivitě za urychlené postavení D3 ;-€

+15/0
8.8.2013 22:27

M64a27r91t71i76n 68S40l40a38b90ý 7794327399154

tohle mě vážně potěšilo. byla by katastrofy, kdyby to šlo přes Posázaví, respektive západní variantou. Ale proč to hnát přes posázaví, když by tu byla ještě jedna možnost ( Praha - Písek - Č.B.)

0/−10
8.8.2013 22:24

J56i43ř19í 14Č13e23r97m38á30k 5260685508387

Ano, v okamžiku, kdy jsou už hotové desítky kilometrů okolo Tábora, je vynikajícím nápadem začít to plánovat přes Písek. Rv

+12/−1
8.8.2013 23:41

J58a53r56o76s96l64a58v 37N53o31v19á46k 7444890325365

A co takhle přes Plzeň? Já bych řekl, že další dálnice je zbytečná. Když někdo chce jet po dálnici, tak může jet přes Plzeň a Rozvadov a pak v klidu a pohodě využít už existující dálnice v Německu a Rakousku. Co vy na to? Pak by byla ještě další varianta: V Praze naložíme auta na vlak a převezeme je po dráze do Budějovic, eventuálně přímo do Vídně. A nemusíme stavět žádnou dálnici, protože koleje už přeci stojí.

Pane, nebuďte naivní! Ta dálnice dříve či později stát bude. Jen se takto budou vyhazovat další a další peníze. A pak zase přijde nějaký ten Slabý či Slaboduchý a bude se hrozně podivovat nad tím, že se u nás staví dálnice tak draze.

+4/−4
9.8.2013 4:09

M71a24r86t79i52n 39S19l65a89b12ý 7964787369964

mě prostě vadí, že b se dálnice měla stavět pár kilometrů od  místa, kam jezdím na chalupu

0/−7
9.8.2013 7:29

L74u13k35á40š 80N86o81v23á81k 4666806762133

stupidní NIMBY....

Rv

+3/−1
9.8.2013 10:18

R21o10m67a68n 32V74o11c58e12t80k70a 9853291436898

1939.....

No nemec nam to nepostavil a tak stale cekame. Je trisktni jak u nas probiha vystavba komunikaci a verejnych staveb celkove.Rv

+4/0
8.8.2013 22:20

J86o94s67e78f 11T56r55ö16g21l 8149192456546

Problém D3 je v tom, že někudy přes tu Sázavu musí. Varianta zkapacitnění I3 je v podstatě neudržitelná, protože přivádí dopravu u Mirošovic na D1, která už je v tomto úseku na hranici kapacity. A je třeba počítat s tím, že jak budou přibývat čtyřproudové úseky, bude se na D3 koncentrovat doprava, indukovat nová a výsledkem bude zesílení dopravy (kvůli těmto efektům se ty dálnice staví). Otázka je, zda by nebylo možné rozšířit D1 v tomto úseku ještě o jeden pruh (jednou už rozšířená byla) nebo zda by se dostatek kapacity neuvolnil po dostavbě R35 z Hradce do Mohelnice (což odvede z D1 část dálkové dopravy na východní a severní Moravu). Nicméně není to "čisté" řešení, kterým zůstává samostatná D3.

Osobně si ale myslím, že zvolená varianta je skutečně nevhodná, jednak protne nejzajímavější část Posázaví a navíc způsobem, který bude dost drahý (hodně vysoká estakáda, tunel...). K dispozici jsou i další varianty východněji, k přírodě i státnímu rozpočtu citlivější.

+10/0
8.8.2013 22:06

J58a41n29a 98H75u35d96á65č32k43o73v13á 3340481720315

jenže oni rozporují trasu Václavice-Mezno, nikoli Praha-Václavice, která vede přes Posázaví

+2/0
8.8.2013 22:30

J63o53s60e52f 91T36r86ö98g11l 8749562656926

To s tím nicméně souvisí, prostě celý severní úsek D3 je problematický.

+1/−1
8.8.2013 22:46

T56o63m23á39š 56Z98e70m60a71n 3205928464335

Zrovna v místě kde protíná údolí Sázavy jsou největší pohromou chatky.

Ten most bude dost vysoký na to, aby do údolí zasáhl jen nepatrně.

dtto platí i o tunelech které tam budou z otho samého důvodu.

+5/0
8.8.2013 23:56

Š64t60ě92p75á76n 18V82a83n56ě59k 3573919617317

Kolikrát si říkám, zda by nebylo levnější, těm lidem nabídnout pozemek + dům někde jinde. Bylo by to bez keců a ve finále by to neprodražovalo tolik stavbu.

+2/0
8.8.2013 22:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.