Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Bohnicích nakreslili cyklopruhy. A hned je zase smazali

Cyklopruhy pro cyklisty, nové přechody, ale především zúžení dvouproudové silnice v každém směru. Nic z toho v Čimické ulici v pražských Bohnicích zatím nebude. Sotva se Technická správa komunikací pustila do úprav, musela bleskově dát všechno do původního stavu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J44a16n 61G77o92e57t91z 5460363947389

Bohnice=Kocourkov

+1/−1
14.8.2013 11:39

J39o40s25e88f 31S47c78h15m54i42d13t 5623937463812

Doporučuji přečíst tento článek: http://prahounakole.cz/2013/08/cimicka-analyza/ ... Jednak je tam kompletně zveřejněný projekt, takže si ho můžete podrobně prostudovat a jednak je tam (z mého pohledu) poměrně fundovaný komentář, co je dobře a co špatně.

+1/0
14.8.2013 10:24

Š91t75ě38p57á89n 98F91r11a22n13c74l 8784629644110

No, komentář jsem spíš prolítl a hned jsem v něm narazil na několik nepravd. Například to, že "Doprava byla převážně stažena do levého pruhu" je lež jako věž. Podíváte-li se i na fotky z článku na iDnes, tak se tam co 50 metrů přejíždělo zleva doprava nebo zpátky. Vůbec to nepřipomínalo silnici s cyklostezkou, ale dráhu pro motokáry. A i ta cyklostezka byla 20 metrů vpravo, pak 10 metrů vlevo, pak zase vpravo.

Celé to řešení bylo nedomyšlené, nedotažené a kravsky provedené a bezpečnost všech (chodců, cyklistů i autú spíše snižovalo...

+5/0
14.8.2013 11:01

M85i27l80o93š 10S30e13t86í97k 3629279514490

Přesně tak, bylo to naproto nesmyslné. Sice, bohužel, vznikla škoda, ale zdá se, že na radnici Prahy 8 sedí alespoň rozumný, hlavou uvažující starosta. Na rozdíl od magistrátních úředníků, kteří si namalují na stole nějaké čmáranice, aniž by se seznámili se skutečnou situací a dopadem v reálu. Škoda, že to nemusí hradit, to by si podobné nesmysly rozmysleli :-(

+1/0
14.8.2013 11:05

J40o52s66e40f 21S64c26h17m78i15d39t 5473387123842

Je to tam všechno vysvětleno, ale to byste si to musel přečíst. ;) Ja to nijak neobhajuju nebo nehanim, jen je legrační, jak lidi v diskuzi o tom nic nevědí a nadávají. :)

0/0
14.8.2013 11:25

Š56t68ě25p49á52n 55F85r80a98n45c61l 8884879404930

Jenže v tom odkazovaném článku není vysvětleno to, co bylo namalováno na silnici na Podhajských polích, ale to, co si autor myslí že tam bylo. A bohužel, srovnám-li tvrzení z toho článku s realitou, tak je autor "analýzy" místy poněkud mimo.

A to, že to neodpovídá, neodvozuji z těch fotek tady na iDnesu, ale ze znalosti situace - nedaleko od tohoto místa bydlím a jezdím tam (skoro) každý den (autem, MHD i na kole).

+2/0
14.8.2013 15:53

T71o56m51á47š 81C59h17r47a51s98t84n78ý 2488759649621

Už vidím jak tam 5t vůz záchranky drtí nebohé cyklisty. Jo, ať žije logika.

A kdo říká, že tam není provoz, odkud asi 4-5 na Barikádnících každý den je?

0/0
14.8.2013 9:50

V90á10c11l50a92v 11S11v96o17b54o71d67a 3941589750370

tak most Barikádníků a tahle část ulice spolu vůbec nesouvisí. Velký provoz na tom mostě je protože se tam sjíždí velká část severu Prahy a většina mimopražských aut co přijede po R8-D8.

0/0
14.8.2013 10:06

A76l83b42e81r95t 90C30e35r49m31a72n 1499674769470

Ten co za to zodpovídá by to měl dostat k úhradě a zároveň s tím i umístěnku do toho areálu co je jeho část vidět na fotce vzadu ........:-P

+3/0
14.8.2013 9:48

V14á44c82l69a87v 86S88v10o69b55o54d39a 3361869490520

když jsem osobně viděl to nové značení, tak jsem si říkal, že se někdo musel zbláznit. udělali z rovinky slalomovou dráhu a ze dvou pruhů jeden... demenceRv

+4/0
14.8.2013 9:16

J91a32r56o11s63l43a81v 65B10r79ü74m10m71e38r 7604383406

V Praze úplně normální, viz Koňevova, Jugoslávských partyzánů a další.

0/0
14.8.2013 9:26

M17a66r32t21i88n 87Š50t86ě83p71á36n50e60k 3927483103781

Bohuzel. Nicmene to neznamena, ze je to dobre.:-P

0/0
14.8.2013 9:31

P80a26v20e74l 82K70e61l27l69e18r 2218879383416

Opět a pořád. Aut přibývá. To je prostě fakt. Místo, aby se vytvořily podmínky, aby auta, která nepotřebují jet určitou trasou, mohla jet po obchvatu nebo jiné radiále, zužují se silnice z jednoho pruhu na jeden. Pokládají se retardéry, staví se semafory i na průjezdných křižovatkách. Výsledkem je zadržování aut na silnicích, pokud se to týká výpadovek, zadržují se auta ve městě. A pak se samozřejmě dělají pokusy na lidech v podobě tohoto případu z Bohnic. Vymyslí se věc, která nikomu neslouží, a z vůle úřední se provede. Soudruzi úředníci zodpovědní za dopravu, kvůli vašemu znepříjemnování dopravních podmínek lidi do autobusů ani na kola nepřesednou, na to vemte jed. Tak se sakra snažte, aby se dalo autem z bodu A do bodu B jet co nejplynuleji. Nevystresovanej řidič se vám za to odmění tím, že bude mnohem víc respektovat cyklistu na stejný trase, když nebude muset řešit vaše hloupé pasti.

+11/−1
14.8.2013 9:15

L93u25k98á29š 30N26o40v13á44k 4166236792703

starosta je jelito..cpát cyklisty na chodník mezi chodce, to js prominutím idiocie!

+2/−6
14.8.2013 9:13

J55a24n 49Z85a36b10a91b57a 8444284648334

pokud je chodník dost široký a rozdělíš ho na stezku pro chodce a stezku pro cyklilsty. Dělá se to běžně

+4/0
14.8.2013 9:41

D94a69v93i28d 79M38a97t54ě39j42ů 2355602737288

Doufam, ze to vraceni do puvodniho stavu zaplatil ten urednik, co to cele zpusobil. Pokud ne, asi by na nej mela Praha 8 podat trestni oznameni. Je na case zavest odpovednost urednika za jeho rozhodnuti!

+3/0
14.8.2013 9:06

M82i47c76h81a14l 61C13h10o16d12u30r31a 5842879454

No je to v Bohnicích ... není pan starosta zřízencem ústavu????

Na druhou stranu je pan Starosta machr, během dne ihned zareaguje na přání občanů a dokonce ihned sjedná nápravu. R^R^R^

Vítejte v Kocourkově ;-D

0/−2
14.8.2013 8:57

T83o59m96á44š 95C34h56r46a83s64t76n24ý 2348409239881

asi mu někdo něco vysklil :D

0/0
14.8.2013 9:46

M87i22l18o26š 53S79e61t24í13k 3299949624910

Do ústavu bych poslal ty úředníky, co tu nesmyslnost vymysleli. A raději než do bohnického ústavu do ústavu ruzyňského s povinností splatit škodu. Ale to je, bohužel, jen krásná pohádka :-(

0/0
14.8.2013 12:01

M97a57r53t20i19n 55Š82t37ě26p76á93n35e11k 3917273363461

A pan Bures je kamaradem pana Fillera, nebo je primo clenem klubu vyvolenych zvaneho A*M?

Ten clanek je dost podivny, tendencni a snazi se hazet spinu na ty, co tohle silenstvi zastavili.

Spis by bylo potreba vzit si na paskal TSK. Dobra, berme to tak, ze barva je draha, cena prace take a par car opravdu stoji 112 tisic. Ale, ze se do neceho vrhnou kdyz nemaji (dle predchoziho clanku, ktery nemohu dohledat) a pak naprosto lajdacky udelaji tuto upravu, to je fakt des.

A jinak mi to prijde, ze tohle jsou soukrome noviny A*M, porad vsude ctu jak oni tohle, oni tamto, cyklistu je spousta a zaslouzi si vic, auta jsou zla a musi se omezovat. Chtel bych videt, jak dlouho by tito lide vydrzeli venovat tolik casu propagaci kol a omezovani aut, kdyby museli pracovat a nezili z grantu.

+6/−3
14.8.2013 8:53

L78a68d91i22s41l18a75v 70H90r14ů96z81a 8401766380926

lajdácky? Co to melete?

+1/−1
14.8.2013 9:14

M54a84r16t33i14n 24Š84t40ě60p70á44n24e90k 3527863433871

A takto duchaplne se projevujete vzdy?

0/−4
14.8.2013 9:22

J66o49s36e70f 78S66c48h76m48i27d51t 5843547843102

Já teda nevím, jestli jen neumíte číst, ale v článku se jasně píše: "Na tuto úpravu vydal takzvané stanovení úřad Prahy 8 se souhlasem policie. My pak musíme takové stanovení respektovat a udělat," (mluvčí TSK) Tudíž jedinej, kdo se na něco vrhl, i když neměl, byl starosta P8, kterej ani neví, co se mu v MČ děje...

+3/0
14.8.2013 9:25

M64a41r55t17i21n 12Š41t63ě82p61á60n69e73k 3617793483261

V minulem clanku na toto tema (proto je tam zminen) psali, ze to TSK jeste delat nemelo. Nevim presne proc, nemohu predchozi clanek najit.

+1/−1
14.8.2013 9:30

M62i93c73h36a11l 32P74a28v66l55á64t 9963433554159

On ten puvodni clanek nebyl vubec A*M_friendly, takze asi zmizel. Cyklofasismus si rozvlacet nedame! :o)

+2/0
14.8.2013 10:54

T85o44m58á58š 95Z79e32m84a34n 3855538194285

Magistrátní cyklokomisi rozpustit.

Jsem cyklista, ale tenhle spolek z daní placených teroristů z automatu nenávidím.

Proč nemůže být v Praze normální široká silnice, kam se vjedou cyklisté i auta?

Cyklista není idiot, aby potřeboval zvláštní pruh a chápu, že budování těhlech nesmyslů (plus zúžení kam se auto a cylista nevejdou) vede jen k averzi řidičů vůči cyklistům.

+12/0
14.8.2013 8:50

R95a74d25e67k 78N34o31v60a21k 9734633199790

Přitom by stačilo tam místo pruhů extra pro cyklisty jen nakreslit piktogramy cyklokoridoru. 

Hnát programově cyklisty  na chodník je podle mě prasárna na pěší.

0/0
14.8.2013 8:46

Z87d53e55n75ě66k 49W16e54r83n38h12a31r51t 6467395192488

záleží na místní situaci, jsou chodníky, kde projdou dva lidé za den a pak by to bylo velmi vhodné řešení. Netvrdím, že to je tento případ, ale někde to tak je.

+2/0
14.8.2013 8:48

T50o57m23á56š 32Z90e40m96a28n 3185338544735

Zrovna v Praze je pousta chodníků, kde se vyhnou i dvě auta, ale chodce tam skoro nepotkáte. Navíc cyklisté na chodníku budou pro pěší dobrým důvodem proč koukat kolem sebe. A to ocením i jako řidič.

+2/−2
14.8.2013 8:52

R69a93d48e26k 90N78o38v58a28k 9134123729210

Také máte pravdu. Je to věc pohledu, každý to může vidět jinak. Osobně beru chodník od původu slova, a cyklisty, pokud to jde, bych nechal na silnici.

0/0
14.8.2013 10:19

M46a22r46e37k 87T91u50r71n33o16v94e32c 7655612240786

A byl jste někdy třeba ve Vídni? Tam jsou chodníky často čárami rozdělené na části pro cyklisty a části pro chodce. A obě skupiny celkem nemají problém s tím, se respektovat. Ano, chodec občas přejde přes část pro cyklisty, ale když už to musí udělat, je v takové chvíli maximálně ostražitý - a obráceně.

Mně osobně třeba ježdění na kole v provozu až tak nevadí (i když pokud kolem mně sviští auta rychlostí 70-80 km/hod, byť je to třeba někde v obci, tak mi to taky na klidu nepřidá). Ale ví se, že někteří s tím mají problém a do provozu si netroufnou - až když mají od aut oddělenné trasy... Což samozřejmě nejde udělat všude, ale pokud někde ano a bylo by to jen jednoduché a levné opatření, tak proč ne...

+1/0
15.8.2013 6:43

Z48d40e81n10ě19k 67W18e81r35n54h60a79r89t 6317535202838

Jak by to řešila třeba policie, kdyby tam došlo k nehodě, protože je nejasnost v tom značení? Podle fotek je opravdu naprosto nejasné, co platí a co ne a klidně by to mohlo způsobit velké zmatky.

+4/0
14.8.2013 8:11

J20a54k28u59b 90K29u41b13a 5118464874535

Já nechápu smysl těhle cyklopruhů - všude se akorát sníží počet pruhů pro auta a akorát je to všude zacpanější. Cyklista jsem, ale zastánce pruhů skutečně ne, akorát to stojí peníze a výsledek je nulový. Proč by cyklista nemohl jet normálně po silnici? Kdyby neměl pruh tak ho snad každý srazí?

+19/−1
14.8.2013 7:59

J92a35n 26Z24e78l79e72n30k72a 2126776148635

Taky nejsem zastánce těch cyklopruhů. Mají význam pravdu jen někde. A cyklista může jet nejen normálně po silnici, ale, a zejména v této části Prahy, klidně může i po chodnících. Jsou široké a travnatým pásem oddělené od vozovky. Když to jde v Podolí i jinde, tak by to šlo tady taky. Dokonce bez zbytečného a drahého značení. V Německu je běžné, že se cesty využívají pro smíšený provoz cyklistů a chodců a nikomu to nevadí. U nás se utrácejí prachy za tisíce nesmyslných a překombinovaných značek a čar.

+3/−1
14.8.2013 8:23

Z11d43e40n70ě81k 11W61e83r48n55h16a95r28t 6567205502958

naše silnice jsou přeplněné a měla by být snaha, aby se maximalizovala jejich prostupnost. Pokud dvouproudovou silnici předělají na jednopruhovou + cyklostezku, tak tu prostupnost omezí, protože těch cyklistů nikdy nebude tolik, jako aut. Cyklista se vejde vedle auta, vždycky to tak bylo. Vyhrazenou komunikaci pro kola můžou mít někde úplně mimo, budiž, ale snížit kapacitu silnice, jen aby byl cyklopruh, to je šílené...

+4/0
14.8.2013 8:28

M18a31r29t38i41n 28Š43t65ě20p50á79n89e21k 3187763243941

Jenze to mate tak, A*M je prisaty na dotace, granty a dary. A musi vykazovat aktivitu. A ruku na srdce, myslite, ze kdyz nekdo muze za cizi penize omezovat ostatni, delat si radost a nepracovat, ze odola? Tihle lide ne. A zda se, ze politici s nimi bud kamaradi nebo se jich boji jak cert krize a tak jim vychazi vstric navzdory odporu ridicu. Jenze to jsou vetsinou pracujici lide, nemaji tolik casu a bohuzel ani vule. A tak tyhle kreatury ovladaji zivot nas vsech. A proto se ucpane silnice resi jejich dalsim zuzovanim. Aby byl pokoj od aktivistu. A rika se tomu zklidnovani dopravy. Lidi cekajici v autech jsou totiz hrozne klidni...

+7/0
14.8.2013 9:00

K88a85r10e42l 29D44l35a68s53k 7785209276600

Cyklista nemá na chodníku co dělat a když se něco přihodí, je vina na jeho straně.

+2/0
14.8.2013 8:37

M32i61c78h75a92l 56N83o35v68á24k 1964157712604

Tak. Mě fascinuje, jak se cyklisté na přechodu pro chodce u řidičů domáhají přednosti...

+1/0
14.8.2013 9:16

M81a93r36e47k 39T80u32r67n34o49v63e87c 7855922680876

Jo, tak bohužel i takové pitomce občas vídám. Dokonce si jich dost také myslí, že když je někde přímo značený přejezd pro cyklisty (a už jich pár v Praze také máme), že na něm mají přednost...

Chce-li cyklista na přechodu přednost, nechť z toho kola sleze - pak je dle zákona chodec a přednost ať má. Chodec se pohybuje maximálně do určité rychlosti a řidič s tím pak může i nějak počítat a pustit ho. Pokud někdo vjede na přechod rychlostí třeba 30 km/hod, tak řidičům (nebo vlastně spíš sobě :-) moc šanci nedává. Je to asi jako když někdo vběhne do silnice zpoza nějaké dodávky, přes kterou vůbec není vidět - a zdůrazňuji "vběhne"...

0/0
15.8.2013 6:48

R49o33m47a59n 27P28o20l45á24č30e39k 1690296700135

Nevím proti čemu místní byly? Kolony tam nejsou, zúžení na jeden pruh je pro chodce bezpečnější...

Ovšem vtipné je to, třeba na P10, když se řekne že silnice to a to, tak je v majetku hl.m.Prahy a spravuje ji TSK a MČ na to nemá vliv....

+1/−6
14.8.2013 7:51

J36a57n 83Z53e73l27e41n79k46a 2376646378395

Zúžení na jeden pruh je ptákovina. Když už, tak z druhého pruhu udělat  vyhrazený BUSpruh pro MHD.

0/0
14.8.2013 8:24

M22i15c70h89a65l 80N74o73v66á21k 1424627832904

V dané lokalitě nemá buspruh opodstatnění, protože tam tolik aut nejezdí. Na konci téhle silnice vede značená cyklostezka, viz http://mapy.idnes.cz/#layer=cycle&zoom=0&pos=x:458651,y:5552971&map=mesta-10&base=evropa. Podle mého ale značení je podstatně delší, než úsek cyklostezky...

0/0
14.8.2013 9:21

V33á19c50l62a48v 62S46v36o40b12o49d94a 3691179520110

tak to jste asi neviděl jak to jejich dílo vypadalo. totální chaos, který nutil auta a autobusy jezdit vlnovkou místo toho aby mohli jet rovně

+6/0
14.8.2013 9:19

J31o62s89e80f 33H19o59f49f13e47j 8950393682452

Chovanci měli oblíbené kresleni na asfaltu.....

+6/0
14.8.2013 7:45

K50r89y89š35t18o70f 94L73a25n74í91k 1849730685505

kde? v Bohnicích? :-)

+2/0
14.8.2013 7:20
Foto

J70i21n66d30ř65i89c79h 72H13u67s23i59č11k59a 2115657174665

Prosim, nedavejte Auto*Matu tolik prostoru. Tyto nebezpecne (a nikym nevolene) organizace pak dostavaji pocit dulezitosti a to neni ku prospechu veci.

+20/−2
14.8.2013 7:16

R94o60b58e14r43t 98H81o16m57o46l25k87a 2470442892971

Za Auto*Mat bychom meli byt radi. Narozdil od volenych (a dle Vasi logiky tedy bezpecnych) organizaci (mam na mysli magistrat a mestske casti) jsou u Auto*Matu lide, kteri doprave rozumi a nez neco udelaji, tak nad tim premysleji. A organizace, ktera skutecne haji zajmy obcanu je v nasi zemi spise vyjimkou.

+2/−16
14.8.2013 7:58

M41a36r38t18i13n 55N69e27d86o67š93í21n92s24k24ý 1187843274

Člověče na čem ujíždíte?!?!?!?!?! 8-o8-o8-o8-o

+6/−1
14.8.2013 8:15

J78a17n 91J66e76ž67e48k 3581415427565

Jsem chodec, cyklista, automobilista i MHDista. Auto*Mat ke svému životu nepotřebuju, prohlásit je za odborníky bych si netroufl ani v nejmenším.

+13/0
14.8.2013 8:26

M24a29r78t68i13n 27Š74t37ě97p63á48n90e41k 3277753143691

Odbornici to jsou, ale na to jak vysavat penize a nic nedelat.

+4/0
14.8.2013 9:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.