Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bezbariérové tramvaje bez úpravy zastávek nepomohou, ukázali vozíčkáři

Vozíčkáři sní o Praze jako o bezbariérovém městě. Zatím ale v ulicích města naráží na obrubníky, schody a další překážky. Občanské sdružení Asistence proto už potřetí uspořádalo pochod, jehož cílem bylo upozornit na bariérové zastávky MHD. Tentokrát byly cílem Nusle.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K73a77r59e84l 13N97e67č52a43s 5953189680750

Problém jest v tom,že u nás se na potřeby občanů kálí. Bezbariérové vstupy,všude WC,řešení výtahů.Stačí se podívat do sousedního Rakouska,kde invalida má respekt,uctu a vstřícná opatření včetně sociálních.

+1/0
21.8.2013 14:22

J71i85ř24í 93K61r97e11j95č35í79k 2177858254456

Rozumím tomu správně, že vám vadí "bezbariérové vstupy,všude WC,řešení výtahů" ??? 8-o

0/0
21.8.2013 16:34

K74a97r28e36l 41N80e30č29a57s 5853539140980

Chtěl jsem udělat takový výčet,co v Rakousích je samozřejmost.Nevadí mi bezbarierové vstupy ale stupidita.

0/0
21.8.2013 16:44

J63a20n 15F96r66o52l32í89k 6326700545564

Zatím co třeba v Holandsku řeší komunikaci v jedné úrovni a rozdíl mezi vozovkou, chodníkem a cyklotrasou poznáte jen podle barvy použité zámkovky (o střídmém užívání dopravních značek nemluvě) u nás se rozmohla jakási podivná móda ostrůvků a dalších fyzických překážek často nelogicky s ohledem na bezpečnost projektovaných.

+1/0
21.8.2013 11:06

K40a35r61e48l 97D52r98d87a 6624912537

Jen tak mimochodem, Praha řeší výpověď smlouvy na T15. Takže problém bezbariérovosti zastávek v Praze má jedno základní řešení - nebudeme vozíčkáře zbytečně dráždit existencí bezbariérových tramvají. ;-D

0/0
21.8.2013 9:57

K25a69r75e86l 55D51r38d37a 6494572987

Co říkáte na nová bezbariérová řešení historických center měst? Vůbec netuším kdo s tím přišel. Zruší se obrubníky a chodníky a vozovka se předláždí do jedné roviny. Chodník se třeba jen vyznačí ozdobnou dlažbou, aby původní vzhled zůstal zachován. Potkávám to v celém Česku.

  Třeba Karlova před Karlovým mostem byla takto nedávno upravena a rozhodně to prospělo turistům, co tady v tom davu zakopávali o obrubník. (Podle mě první kdysi byly ulice 28. října a Na Příkopech. Pak třeba náměstí Republiky.)

  Má to jednu častou nevýhodu. Dle památkářů "zámková dlažba" či asfalt do historického centra nepatří, tak se volí kdejaká "středověká kamenná dlažba". Takže sice padnou obrubníky, ale po hrubých "kočičích hřbetech" se jet na vozíku nedá, pokud není cílem vytřást z vozíčkáře duši a z vozíku všechny šroubky. Takže se jedna bariéra fakticky přemění na bariéru možná ještě horší - a to se takový projekt možná ohání bezbariérovostí.

  Netušíte, kdo radnice v Česku na toto řešení nasměroval a zda nelze do zadání přidat požadavek na dobrou sjízdnost? (Třeba je k tomu nějaká metodika. Ale kde?)

0/0
21.8.2013 9:08

M46i84r29o81s49l43a91v 54G52r37o73s78s11m54a67n79n 8582439544

Zastávek je bezbarierových větší podíl než tramvají.

0/0
21.8.2013 8:56

T26o46m70á66š 89Z36e90m64a75n 3475928424145

Rozhodně by neuškodilo, kdyby přibylo bezbariérových přechodů a nízkých obrubníků.

0/0
20.8.2013 22:03

Z98d41e88n76a 29H25v12o65z94d17e49n26s50k90á 6743427877716

Mne taky pripada zvlastni, ze mame pomerne dost vozidel MHD bezbarierovych, az bych rekla, ze je to pro ne-handicapovane neprakticke, ale ty zastavky a prestupy tomu jaksi neodpovidaji.

+2/0
20.8.2013 21:26

K79a93r94e41l 61D75r28d38a 6554582777

Nepraktické? V čem?

0/−1
21.8.2013 8:03

K25a16r59e93l 68D78r68d65a 6894602427

Minus není odpověď. Někomu je to jasné?

  Na zastávkách mi přijde nízkopodlažní nástup do vozu mnohem šikovnější pro všechny, než třeba schůdky do T3. (Takže, na co si lze stěžovat? Na méně míst k sezení, na nové typy tramvají... či na co? Rád bych to probral.)

0/0
21.8.2013 9:44

J40i87ř30í 39K31r50e48j45č25í32k 2877758224486

"I hodinu je někdy možné čekat, než přijede bezbariérová tramvaj či autobus," říká Agneiszka. "No a pak řidič řekne, že mu nefunguje plošina," doplňuje ji Hanka."

To by mě zajímalo jak často tato situace v Praze asi může nastat. Už z principu asi tak jednou za přestupnej rok...

+2/0
20.8.2013 20:19

K19a67r78e23l 58D89r69d53a 6864782117

Zákon schválnosti, stane se to právě když máte stát nutně u objednaného lékaře nebo před zkušební komisí nebo když začnou padat kroupy a odvoz je právě životně důležitý. Skvělé je to za mrazů, když je -20. To je přímo poprava před nastoupenou jednotkou. ;-D

  Osobně jsem to zažil asi 10x a to dělám "asistenta" jednou za přestupnej rok...

  Spousta autobusů má plošinu pod vozem. Než ji řidič vyndá, je černý jak pr..., krev mu teče z prstu a tak podobně. Je pak "po plošině" ve stavu, že by lidi dál vézt raději ani neměl. Dost často se stává právě u takových autobusů, že řidič raději tvrdí, že je plošina rozbitá.

  Ale třeba před pražskou bezbariérovou ZOO v Troji jsme vyvolali koncilium řidičů bezbariérových autobusů, protože na této bezbariérové zastávce nelze sklopit plošina tak, aby bylo možné nabrat vozíčkáře. Řidiči nevěřili a hlavně jich bylo potřeba 5 než vymysleli, co s tím. Asi jsme byli první na električáku v ZOO za dobu její existence, kdo si troufl užít pražskou bezbariérovou MHD. ;-D

0/0
21.8.2013 7:24

J89i31ř80í 21K15r75e96j20č46í62k 2167208324536

Vzhledem k tomu že jde o mechanické plošiny a při jejich nefunčnosti nesmí být vůz vypraven, dost pochybuju o nějakém častém výpadku, resp. nikdy jsem tuhle situaci nezažil.

0/0
21.8.2013 16:32

K76a88r19e42l 55D37r39d46a 6554592217

Vůz? Uvažujete jen tramvaje? Tam o poruše plošiny opravdu nevím. Jen řidiče nikdo neškolí. Zámek plošiny jde z polohy "zamčeno" do polohy "zamčeno". Hloupé řešení. Takže zcela pravidelně řidiči s odemčením a vyklopením plošiny dost bojují. Patrně by někteří mohli po chvíli marného zápolení prohlásit, že to nejde. Zpravidla to ale zvládnou.

  Poruchu znám z autobusů, kde je plošina umístěna pod vozem a vysouvá se. Je špinavá, asi i zarezlá, v zimě může být přimrzlá. Řidiči autobusů to dost často řeší prohlášením, že jim plošina nefunguje. (A to v Praze.)

  Dále záleží na výšce chodníku proti vozovce. Tramvaje bariérové zastávky neobsluhují. Autobus ano, ale někdy zůstane plošina ve vzduchu a nedosáhne na chodník a nelze ji použít. Mohl by být i úhel plošiny takový, že to električák prostě nevyjede. A naložit ručně se nedá - jsou k tomu třeba 4 nosiči. Záleží na jakém místě autobus zastaví a zda má řidič trpělivost při problémech vozíčkáře vůbec řešit.

  Před tou ZOO nenajede autobus na zastávce blízko k chodníku, nejde to. Takže několik typů plošin a ani jedna nebyla použitelná. I přes snahu řidičů je "bezbariérová doprava" k ZOO fakticky v trvalé poruše - hlavně že formálně funguje a jízdní řád ji pečlivě řeší. Že zrovna tohle musí ověřovat až vozíčkář, co jde z pražské ZOO?

  Pak ho autobus přiveze k metru Nádraží Holešovice a další pražská arogance na druhou. Bezbariérový vchod do metra je samozřejmě ten druhý, než kde staví autobus ze ZOO. A ten je dosažitelný asi 1 km procházkou přes Holešovice, která není značená. Pak musí vozíčkář použít strašidelnou plošinu na stanici metra a ta se v šachtě zasekává. Takže cesta do pražské ZOO je celá na "vlastní nebezpečí". (Celé je to o tom, že je radnice Prahy 7 alibistická, raději vede spory s magistrátem a nic neřeší dobře. Viz marný boj o zastávky.) 

  Tak mi úvaha o "nepředstavitelné nefunkčnosti" v Praze přijde vcelku úsměvná.

0/0
22.8.2013 9:58

K88a52r41e69l 71D86r11d51a 6384412287

Pokud jde o tramvaje, tam je jiný problém. Stačí dopravní nehoda či zácpa dopravy. Jak nastane výpadek, pomíchají se bezbariérové spoje, takže se nelze spoléhat na jízdní řád, a to se stávalo velmi často. (Zkušenosti tak před rokem.)

  Takže bezbariérový spoj jede také o 10-15 minut dřív, ten co má jet pak nejede, někdy jezdí bezbariérové spoje posílené mimo jízdní řád apod. Neustálý chaos.

  Vozíčkář se nepohybuje a za mrazů rychle promrzá. Potřeboval by dorazit na zastávku a během 3 minut už být ve voze. Jako kdokoliv jiný. Místo toho musí postávat na zastávce hlídat svůj spoj a přitom čtvrthodina žádná míra.

  Jde o zápaly plic, nemocnice či přímo úmrtí. Jste rádi, že "drobný výpadek" dopravy přežijete. Pak choďte v klidu do práce s tak rizikovou MHD... ;-)

0/0
22.8.2013 10:16

M67a33r20t55i89n 65V74o84j12í56ř 2567683806118

Mé kamarádce se to stává poměrně pravidelně;)

0/0
21.8.2013 11:27

J60i20ř41í 50K70r53e74j30č10í26k 2337658504746

No ale rozhodně ne v Praze, že...

0/0
21.8.2013 16:27

M74a15r67t93i22n 58V31o85j32í98ř 2477733706708

Takhle by měly vypadat Happeningy, veselé a neútočné. Vozíčkáři vědí, že to lze zvládnout, přesto poukazují na to, že je to mnohdy zapeklité a bez asistence nejsou schopni některé oblasti volně projížděť. Palec nahoru s porovnáním s nedávnými happeningy.R^

+4/−1
20.8.2013 20:14

K57a63r41e83l 59D67r21d76a 6684102667

S jakými? ;-)

  Mám čerstvý zážitek, "pan podnikatel", co se přerazil dík vlastní nevšímavosti o vozíčkářku se otočil a na fleku ji propleskl. Neskutečné chování. A jukněte na hloupost některých příspěvků tady...

  V Česku, a zvláště v Praze, jsem spíš pro hodně radikální demonstrace. Aneb "před použitím zatřepat", a to nejlépe tak, aby hlava "arogantních sobců mudrců" vydávala dunivé zvuky při narážení o zeď. ;-D

+1/0
21.8.2013 8:21

M86a53r46t33i93n 32V33o25j10í19ř 2967883626558

Souhlasím, některé příspěvky mi přijdou velice neohleduplné. Lidé si nejspíše neuvědomují (a né, že bych to někomu přál), že nějaký z jeho příbuzných a nebo oni sami se mohou dostat na jejich místo a pak už to budou vidět naprosto jinak. Je těžké se vžít do života vozíčkáře, když je člověk na nohou.

Hlavní problém je ten, že většina vozíkčářů si přeje být samostatní a nebýt závislí na jiných lidech, bohužel obyčejný obrubník pro ně může znamenat veliké komplikace a bez asistence nejsou schopni ho překonat.

0/0
21.8.2013 11:34

K32a79r73e87l 42D13r96d81a 6134722457

Myslím, že to popisujete příliš optimisticky - jako ty obrubníky. ;-)

  Většina vozíčkářů v Česku na aroganci okolí, státní šikanu, nedostatek financí pro aktivní život či věčné nedůstojné doprošování druhých rezignuje, upadá do apatie a život tráví o samotě pasivním vyčkáváním na smrt. Nějaké obrubníky jsou jim pak zcela ukradené. Tak u nás přežívá model převzatý od bolševika, kdy se lidé se zdravotním postižením umísťovali výhradně do ústavů, aby nezatěžovali svoji přítomností "zdravou" populaci. Vlastně tak u nás stále přežívá o něco humánnější model nacistických poprav lidí s postižením.

  Aby to umírání šlo rychleji, tak se z mnohých lidí se zdravotním postižením stanou zlí lidé ničící své okolí. A okolí jim to přirozeně oplácí krutostí. Takový život se nedá vyhrát. Takže následná "péče a pomoc" pak připomíná scény z koncentráku před popravou... 

  Lidé v Česku umí být bezcitné hyeny, které s gustem, mstivostí a radostí přivádějí druhé k smrti. To vše v "civilizovaném" Česku v 21. století. Češi stále čekají na "prozření", na ránu palicí do hlavy, aby mohli konečně zahájit svůj posun mezi civilizované Evropany. Stále stojíme jednou nohou v Rusku a chováme se vzájemně k sobě jako bestie.

0/0
22.8.2013 9:03

K83a49r16e81l 62D97r45d66a 6364342147

Pak tady mohou diskutující vykládat, že je u nás vozíčkářů vlastně jen pár, když nejsou na ulici ani moc vidět. Přitom EU řeší, že je v populaci kolem 15% lidí se zdravotním postižením.

  Přitom nejde o služby pro nějaké vozíčkáře. Jde o ohleduplné fungování celé společnosti, které prospěje naprosto každému. Každému poskytne mnohem lepší kvalitu života. Proč se asi stále vyplácí emigrovat z Česka do civilizovaného světa? Nádherná země... ale my budeme raději odsuzovat asociály a žádat po státu nefunkční sociální systém... a vzájemně si pak ve zlém závidět. Napadá mě vzorový příklad za všechny, že se Brodský zastřelil právě proto, aby nespadl do české sociální "záchranné" sítě a nebyl odkázán na arogantní pomoc druhých.

  Takže přemítání o potřebnosti bezbariérových řešení či přehnaných opatření pro vozíčkáře jsou srovnatelná s moudry Hannibala Lectera. Aneb nejde ani tak moc o "neohleduplné úvahy", ale o fakt, že zde mluví vrazi přispívající bezohledností k brzké smrti lidí ve svém okolí, a to místo toho, aby řešili, že život v Česku by měl být o poznání civilizovanější a lepší i pro ně. ;-)

+1/0
22.8.2013 9:10

M83i62r38o75s23l58a69v 61P59o74k78o37r37n87ý 3462875365968

Všechno nemůže být bezbariérové, jak si někteří vozíčkáři myslí. Co kdyby vozíčkáře doprovázeli a pomáhali mu ti, kteří za jeho péči pobírají od státu nemalé peníze?

+1/−2
20.8.2013 19:27

K68a15r49e72l 86D19r82d27a 6424472207

Dobrý vtip. ;-D

0/0
21.8.2013 7:48

M60a31r35t31i27n 94V21o58j65í88ř 2487223516238

Myslíte ty 3000kč co dostávají vozíčkáři na zaplacení péče? Z nichž u postižených a nemocných jde většina do léků?

0/0
21.8.2013 11:38

D70a14v21i77d 92P25l19i19s69k67a 6297637214742

Klidně si mě ukamenujte, ale na to, jak malé procento vozíčkářů u nás žije, je více než třetina bezbariérových zastávek úctyhodné číslo.Rv

+9/−1
20.8.2013 18:59
Foto

B28o92h95u25m32i50l 97P53r53o16c19h92á35z39k69a 9172309924960

Jel jste někdy někam s kočárkem?

0/−1
20.8.2013 19:13

J59i26ř15í 70K48r48e31j10č50í60k 2677118634826

Ano samozrejme a bez problemu. Pro kocarky to nepredstavuje az tak neresitelnej problem...

+1/0
20.8.2013 19:37

V45i40k72t92o32r 88S11v24o26b60o15d68a 8102898792496

Já jo a obrubníky do půl metru výšky tedy pro mě rozhodně nejsou žádný problém. Jsme tu v diskusi zatím samí chlapi, takže ani nastupování do tramvaje není žádný problém, i když je to stará T3 se schodama (no a ženský vždycky někdo pomůže).

Leda snad že byste byl zároveň vozíčkář a tlačil kočárek ...

+1/0
20.8.2013 19:49

J61a46n36a 65L61a58n22g31o56v75á 2115506560913

Já měla holku ještě starém kočárku typu Liberta. Cestování s ním byla naprostá hrůza! Ženské vždy někdo nepomůže;-) a ono se vám nechce kolikrát se doprošovat bezohledného davu, který se hrne před vás hlava nehlava. Snažila jsem se cestování ve špičkách vyhýbat, ale někdy to prostě nešlo... A víte, kdo mi pomohl vždycky a bez říkání? Ukrajinci, kteří tu byli na práci. Asi mysleli na své rodiny doma. Takže s vozíčkáři soucítím. Klukovi jsme už kopili jiný kočár.

0/−1
20.8.2013 20:24

J84a14n 55P19i88v97a96r24n96í13k 1958443983541

Langová, já jako chlap jsem s kočárkem nikdy neměl problém. Vždy mi s ním někdo pomohl, teda alespoň v Praze.

+3/0
20.8.2013 23:20

J65a78n47a 40L29a11n97g30o74v96á 2315866270503

Tak to vidíte, jak jsou ženy galantní! To se ovšem o většině mužů říct nedá, že?

0/−2
21.8.2013 2:15

J45a56n 87P60i66v33a74r10n23í90k 1118803523471

Madam, když byla dcera nebo kluk v kočárku, tak mi nepomáhaly jen ženský a to od asi tak 12´do 90 let, ale i chlapi ve stejném věkovém spektru.  To, že jsem chlap jsem chtěl zdůraznit, že jsem měl i možnost bafnout kočárek do náručí a vyběhnout s ním schody, což málokterá žena by dokázala. ;-D;-D

+1/0
21.8.2013 8:51

J49a32n69a 26L58a67n65g77o38v69á 2305556930633

Hele, Pivarníku, já jsem to dokázala, až ne-chlap. Jinak jste se měl přesněji vyjádřit. "Já jako chlap... vždycky mi s tím někdo pomohl..". Tedy že vám někdo pomohl proto, že jste chlap. Kočárek nekočárek, víc bezbariér by bylo každopádně lepší, hlavně u MHD.

0/0
21.8.2013 15:31

J39a58n 86P11i80v55a77r50n25í45k 1778753783641

No já si vždy myslel, že hezká a příjemná "baba" je na tom všude líp než chlap.  Ale pokud se tváříš jak (- 100 dukátů), tak se nediv, že každej raději utek. Chybu hledej v sobě a ne v druhých;-D

0/0
21.8.2013 19:07

J65a55n38a 47L58a60n80g51o36v14á 2375586830673

Pivarník, nepoučuj. Jak se tvářím a jak jsem se tvářila tehdy vědět nemůžeš... A milá Aneto, mínusuj si, jak chceš! Mně je to u (- 100 dukátů).

0/0
21.8.2013 19:20

J27a27n 39P21i39v20a69r64n13í98k 1108953683971

Když se tváříš jak furie, tak si pak nestěžuj;-D

0/0
21.8.2013 23:51

J17a33n48a 82L88a11n22g81o41v81á 2955436810873

Pivarník, jsi ješitná trubka. Jen proto, že jsem ti napsala, že se neumíš vyjadřovat, mě napadáš... No, ono to něco o tobě vypovídá. Viz můj příspěvek výše o galantnosti mužů.

0/0
22.8.2013 1:24

M31a82r73t32i71n 20V32o97j15í65ř 2457673946108

Tohle nelze posuzovat stylem: já chlap nemám problém, a proto ona žena tby neměla mít problém. Proč se my chlapi nebojíme v noci chodit po městě a mnoho žen se bojí? Podobné to je v tomto případě, ženy jsou opatrnější a člověka si třikrát prohlédnou, než ho požádají o pomoc s kočárkem.

0/0
21.8.2013 11:26

J52a39n47a 62L90a82n43g12o64v54á 2695826550453

To jste napsal hezky. Asi je to zvláštní, ale já byla vždycky raději, když mi sama od sebe pomohla ženská. Ale sama jsem říkala raději chlapům, aby se holky zbytečně nedřely...

0/0
21.8.2013 19:22

K84a57r24e95l 37D80r43d30a 6354772337

To mi připomíná jeden ostudný zážitek. Svého času mi o pomoc s kočárkem říkaly dámy dost často. Ale já fakt nejsem znalec všech druhů kočárků. Takže problém číslo jedna, za co se to bere? Zpravidla jsem byl za pitomce a žadatelka na koni, že je chytřejší než tenhle obejda. Navíc matky v tomto období trpí poruchou chování (laktační psychóza, příznaky hysterie atd.) - často jsou "kočárkářky" prostě "na pár facek". Takže jeden se snaží a může být rád, že není za dobrotu veřejně zostuzen... Jen ať si to holky raději řeší sami mezi sebou. ;-D

  No a zase řeším nějakou tu Libertu v Jindřišské u věže a přijela tramvaj (T3) napráskaná lidma, co stáli i na schůdcích a ta mamka si myslela, že bude jako co? No koukla na to "matka pluku", co stála vedle mě, kočár mi sebrala z ruky, mrkli na sebe s tou mamkou: "to je teda zase pitomec, co?" a normálně do té tramvaje nastoupily. Tuším, že ten vytlačený dav vypadával předními dveřmi ven. Skvělý zážitek... české ženy mají výbornou dovednost udělat z mužů absolutní "hňupy k ničemu", kdy si vzpomenou. ;-D

0/0
22.8.2013 6:35

K58a74r18e28l 81D46r30d15a 6214392127

Mám z toho poučení. I u toho vozíku je třeba nejprve poradit za co ho vzít a jak s ním manipulovat. Lidi to neznají a bojí se pomoc nebo pomohou a páchají škody.

  Posledně jsem viděl vozíčkáře na električáku, co zapadl předními kolečky mezi nástupiště a metro. Takže první snaživec utrhl (vyndal) stupačky a vozíčkář si do toho všeho začal lámat nohy. Když zvednout zepředu, tak za nosnou konstrukci - nesahat na stupačky!

  A v tomto případě je dobrá pomoc: stát zezadu za vozíčkářem a vozík naklopit na sebe a přední kolečka se zvednou - a teprve pak jet dovnitř nebo ven. Ale je to 200 kg - je třeba zabrat za madlo a neurvat, u země je dobré vozík přišlápnout - je tam trubka nebo plech (zpravidla), aby se zaklonil a nebyl rván jen zpět.

  Pak jsou různé typy vozíků, nemusí platit přední malá, zadní velká kolečka. Někdy je tam automatická pojistka, takže vozík při kritické situaci úmyslně nejede, aby nedošlo k úrazu - tak i při nadzvednutí vozík stojí a nehne se (to je fakt výborné na všech drobných bariérách, třeba když na vás právě najíždí tramvaj na přechodu). Pak se dá v nouzi přepnout motor na manuál a jet jako s mechaničákem... což se povede občas přepnout neúmyslně při snaživém pomáhání - takže, když zůstane električák stát, tak nejprve překontrolovat tohle přepínání (páčka u motorů, 1 nebo 2). Prostě je to celé na řidičák.)

  A pokud jde o rozrážení davů. Lidi jsou v Praze fakt nevšímaví. Vidí vozíčkáře, co čeká před tramvají na plošinu. A nic. Pravidelně celý prostor zaplní nastupující a pak se diví, že jsou za minutu vyháněni dále do vozu. V metru to samé. Zastaví metro, vozíčkář musí dělat, aby to stihl, ale mezi dveřmi stojí lidi: "A co jako? To mám jako uhnout?" Na lidi to fakt chce jít s "ostrými lokty". Na ohleduplnost nelze moc spoléhat, pokud náhodou není kolem dav Němců.

  A samostatná kapitola jsou chodníky a přehlédnutí nižšího vozíčkáře. Chodci "mají potřebu" na vozíčkáře padnout nebo ho aspoň sejmout taškou nebo kabelkou. Občas je to pěkné maso.

0/0
22.8.2013 7:20

J44a42n52a 98L53a28n27g28o61v88á 2645856220573

To jste si neměl brát tak osobně. Novopečené mámy jsou většinou utahané a nemají tolik trpělivosti... Taky se mi stalo, že na mě za pomoc nějaká taková ještě nevlídně mrkla. Ale co, vím, co starost o mimino obnáší, takže mi to nevadilo. Já se na mužského (i na paní) vždycky hezky a vděčně usmála, když mi pomohli, poděkovala a bylo to moc fajn.

0/0
22.8.2013 17:59

M51i49r39o23s66l31a13v 68G38r41o17s34s83m82a17n48n 8762439164

Bezbariérových jsou podle článku necelé 2/3.

0/0
20.8.2013 20:04

K82a22r80e52l 38D36r24d13a 6164252447

Mě na tom spíš vytáčí, že se utratí peníze za bezbariérovost tramvají a nelze je plně využít, protože nejsou zastávky či návaznosti: spojů, bezbariérovost metra a autobusů, chodníků, budov... atd.

  Pokud to není dotažené komplet, tak se stále potýkáme s neúčelným mrháním veřejných prostředků. (Viz výtahy na Národní.)

  Vše najednou být nemůže, ale to, že funguje jen něco, co je samo o sobě k ničemu, je dost šílené. Je to takový politický alibismus - "máme z 60% bezbariérovou MHD!". Akorát, že vozíčkář často zjistí, že v konkrétních případech těch zbývajících 40% dělá MHD pro něj bezbariérovou z 0%. ;-)

+1/0
21.8.2013 9:32

J92a88n 95F70r40o95l90í91k 6536170975744

Pro nás zdravé je jich až dost. Pro ty co je skutečně potřebují málo. To je ten úhel pohledu;-D

0/0
21.8.2013 11:09

M14i20c91h29a43l 43P21a23v21l30á79t 9383443694959

Kdyby se neplytvalo na cykloblbinach, mohla by se resit bezbarierovost. Jenze kde nejsou profesionalni aktivisti, tam nejsou penize.

+6/−3
20.8.2013 18:21

K11a85r51e27l 95D53r93d47a 6284382237

Já spíš vnímám, že kde vznikají nové úpravy pro cyklisty, tak se zpravidla řeší i bezbariérovost - patrně jako samozřejmá součást nových řešení. Prostě osvícená radnice bere chodníky, přechody a nájezdy z jedné vody na čisto. Počítám, že bezbariérová úprava nájezdu je vhodná i pro cyklisty.

  Akorát jsem s kolegou cyklistou řešil, že smíšené cyklostezky v Česku jsou o ničem. Chodci, děti či vozíčkáři při setkání s rozjetým cyklistou jsou rizikem.

0/0
21.8.2013 8:39

J51a20n 57F83r88o97l83í47k 6766420455174

Osvícené radnice to dělají jen pro dotace EÚ. Je jim jedno jestli se na těch chodnících pozabíjíme. Hlavně aby byla cyklostezka a dotace únie, zakázka a provize.

+1/0
21.8.2013 11:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.