Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na metro či parkoviště. Praha má šanci získat evropské miliardy

Téměř čtyři miliardy korun z prostředků Evropské unie by v příštích letech mohlo získat hlavní město. Peníze určené původně pro ministerstvo životního prostředí by Praha využila zřejmě pro dokončení metra A nebo na vybudování záchytných parkovišť. Unie to však ještě musí schválit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J39a56n 48J36a21n66e82č37e82k 9910603590916

Mám nápad! Koupíme za to nějaké pěkné květináče, třeba z betonu. :-P

+3/0
27.8.2013 12:00

J28i89ř95í 39Š92v47a24g44r 3518890265756

4mld? To by vystacilo jen na 4 kvetinace :-/

+3/0
27.8.2013 12:51

L21e23n52k91a 95R85a67d75o84u78š42o39v77á 6117411873593

Ani né tak záchytný parkoviště, jako podzemní parkoviště na sídlištích a v centru... to by pak byl problém s auty vyřešen

+6/−2
27.8.2013 10:39

T76o26m26á73š 58Z96e80m54a23n 3515318554345

Přesně tak, když jsme byl v předloni Drážďanech, překvapilo mě, že na centrálním náměstí kutaji podzemní parkoviště.

Zjevně chtějí do centra přilákat i "nealternativní" občany.

Dovedete si představit parkoviště pod Václavákem? S Hudečkem nikdy, ale smysl by to mělo.

+5/−1
27.8.2013 10:44

M28a42r94e44k 24T80u24r60n97o22v28e30c 7235272570186

A jak byste si představovala stavbu těch podzemních parkovišť v centru? Které budovy by se kvůli tomu obětovaly?

Metro, když je dostatečně hluboko, se dá razit pomocí razících štítů. Ale stanice už taky moc ne. Budovat parkoviště pod budovami bez toho, aby se ty budovy strhly, jde dost těžko.

Podívejte se třeba, jak to teď vypadá ve Spálené. Chtěli podzemní parkoviště - fajn - ale museli tam nejdříve zbourat všechno co tam bylo, udělat hlubokou jámu - do té lít beton (=garáže) a teď pomalu by na těch garážích mohli začít stavět nějakou budovu (=ocelovoskleněnou kostku).

A ještě zpátky k tomu metru - najděte si nějaké staré fotky, jak se budovaly stanice metra ještě v 70. a 80. letech. Třeba Anděl, Můstek - já když to viděl, tak jsem se zhrozil - strašný bordel - obrovské díry do země, buď v místě nějakých proluk (Václavské náměstí), nebo se prostě budovy musely zbourat. A když vidíte, jak se budují teď nové stanice metra A, tak se nezdá, že by se ty technologie nějak výrazně změnily...

+1/0
27.8.2013 10:57

P79a26v31e96l 69O91b91d45r31ž97á70l31e46k 6716664348802

Vidite...a taky to slo. Jeste stesti, ze je Metro v centru uz postavene.

Zkusit ho stavet dneska, tak se doted soudi ekologove, pamatkari a jakekoliv obcanske spolky a nepostavilo by se nikdy.

+1/0
27.8.2013 23:04

M49a63r60e24k 26T12u28r68n39o62v98e67c 7645782800586

Ale jo, šlo - a souhlasím s Vámi, ještě že už to v tom centru je. :-) Tehdejší vedení Prahy/státu se prostě nikoho na nic neptalo...

Říkal jsem si takhle když jsem viděl, jak jsou příměstské vlaky či metro tažené po Vídni (třeba jedna trasa skoro v korytě nějaké řeky), že to také asi muselo být stavěné už někdy dávno, kdy ještě žádné eko- spolky nebyly, dneska by to kvůli nějakým čolkům určitě nešlo - tím spíš v Rakousku... :-)

0/0
28.8.2013 8:31

K56a52t58e38ř20i12n30a 70S72l96a52v23í88k79o57v58á 6663155960243

Za tolik peněz by bylo mnoho ekologických betonových květináčů ;-D

+4/0
27.8.2013 9:52

P38a48v49e63l 32K39u15n23c 9212859748548

Také by mohli realizovat nějaké protiteroristické, jako odpadkové koše.

+2/0
27.8.2013 10:27

D22a92v36i68d 46R63y18c52h20e46t35s46k54ý 9696121330640

Záchytná parkoviště jsou asi stejně potřebná jako okruh. Bohužel dojde k prožrání peněz v DP > Rittig, protože hromadná doprava je kůl. Kdyby se postavily parkoviště tak by nešlo všem podělat život parkovacíma zónama a zákazama vjezdu, protože by bylo kde parkovat.

+5/−1
27.8.2013 8:55

P83a38v26e38l 26M36a26t47o45u26š33e37k 5740587788704

Už vidím, jak půjde automobilista ke svěmu autu kilometr nebo i dále někam na parkoviště.

+1/−1
27.8.2013 9:08

P83a76v35e71l 15M48a30t79o59u69š68e46k 5260977488104

Ale na druhou stranu by ho to možná brzy přestalo bavit a najednou by některý třeba i zjistil, že se dá žít a cestovat i bez auta.

+1/−2
27.8.2013 9:10

M87a83r94t58i57n 17V76a76n12ě40k 9714157382803

nedá.

+5/−2
27.8.2013 10:03

P35a69v98e74l 48M30a80t53o15u23š68e78k 5220287878254

To je nesmysl. Někdo se bez něj obejde celý život (až na zcela výjimečné případy, kdy si ho může půjčit, objednat taxi apod.) a někdo se bez něj celý život nehne. Ne proto, že by jinak nemohl, ale že nechce. Ale za to by se mělo citelně platit, aby si každý musel rozmyslet, zda mu to za to stojí.

+3/−3
27.8.2013 10:19

J58a60n 31K74a79r66l81í12č67e53k 5148301429338

Však ono se za to velmi citelně platí. Například při každé návštěvě čerpací stanice (jakpak vysoká je daň jdoucí... komu vlastně?).

0/0
27.8.2013 10:57

T22o60m79á84š 30Z47e65m72a92n 3345418194715

V žádném případě.

Automobilisté už dnes značně přeplácejí spotřebovaé služby.

Není jediný důvod jim spravedlivě neposkytnout větší servis  a naopak přestat podporovat neplatící složky obyvatelstva.

+1/−2
27.8.2013 12:53

M75a70r41e57k 25T54u37r59n14o33v35e23c 7815642780416

A máte to přeplácení nějak konkrétně vyčíslené? Neříkám, že nemáte pravdu, jen by mě zajímala nějaká čísla...

No a když jsme u těch měst - všechna auta se do nich opravdu nevejdou - v zájmu větších měst obecně je, aby ten počet používaných aut byl spíš nižší - čehož se dá docílit právě tím, že se podporuje hromadná doprava a třeba i ta cyklistika.

Další věc je, že ty skupiny nejsou izolované - není to o tom, že by tu byly jen tři skupiny - chodci (využívající případně MHD), cyklisti a automobilisté. Samozřejmě existuje pár hodně vyhraněných jedinců, kteří jsou také hodně slyšet (Pražské matky, Dfenz, Automat), ale u spousty se to bude dost prolínat. Já jezdím po Praze skoro denně MHD, občas na kole, občas autem (když potřebuji třeba pobrat něco většího či těžšího). Za podporu cyklistiky v Praze jsem rád - i když 5 km cyklostezky odnikud nikam za 150 miliónů považuji také za pitomost - myslím, že je spousta věcí, kde by stačilo pár desítek či maximálně stovek tisíc (a tady byste možná měl tu úměru k tomu, kolik se investuje do dopravních staveb pro automobilisty) a cyklistům by to udělalo daleko větší službu. Všechno by se mělo dělat z rozmyslem - jako mi třeba to nové Áčko zkrátí dojíždění do práce, chápu, že takové metro D by asi bylo potřebnější (=více lidí by z něj mělo prospěch) a mělo se raději začít stavět dřív...

+2/0
27.8.2013 18:11

T25o18m30á72š 29Z92e30m23a49n 3345638834485

Já tedy na kole jezdím po Praze také, ale úpravy alá automat nesnáším - třeba právě ostrůvky znamenají, že kvůli mě auta musí brzdit.

Více bych ocenil, kdyby se povolilo ježdění po chodnících a jednosměrkami (leckde i pro auta) s předností těch co jedou tím správným směrem. Cyklopruhy nepotřebuji a cyklostezky mají smysl jen když odbourají nějaké kolizní místo (např. mimoúrovňové křížení se silnicí.

Doporučuji srovnat rozpočet ŘSD s výběrem spotřební daně z paliv.

D je nezbytné ze 2 důvodů - Nuselák a celá oblast ja Jih od JS/resp. železnice která tam dělá velikou bariéru pro všechny druhy dopravy.

0/0
27.8.2013 21:32

P87e54t13r 48L18u65d56a39n92e10k 1967174197393

rozpočet ŘSD je jen část toho co jde na infrastrukturu spojenou s provozem aut (jeden příklad za všechny - Blanka) a zároveň ne všechna paliva protečou autama.

0/0
28.8.2013 0:42

M94a11r53e15k 39T45u98r72n41o20v95e32c 7505172560196

No nevím jestli zrovna ostrůvky si vymohl Automat - mám pocit, že tam za tím jsou spíš různá "pěšácká" sdružení. Ostrůvky zklidňují dopravu - auta jsou tím nucena zpomalit, i když tam zrovna ani žádný cyklista není. Takže něco takového dnes často bývá kolem přechodů a před křižovatkami... Myslím si, že kdyby do toho cyklisté měli co mluvit, tak to řešení vypadá jinak - místo ostrůvků by se tam třeba krásně vešel oddělený cyklopruh...

Jinak s Vámi ale souhlasím, třeba co se týče těch chodníků a jednosměrek. Občas jsou ty jednosměrky nasázené tak nesmyslně - asi proto, aby maximálně znepříjemnili průjezd autům, která by chtěla vedlejší ulice využívat jako alternativu k hlavním tahům. Pěkně vždycky nadávám třeba v oblasti ulic Jana Masaryka a Bruselská. Tam pokud bych chtěl na kole jet legálně, tak poté, co něco nastoupám, tak abych jak idiot jel zase z kopce a točil se tam jak blázen - a s tím nikdo nic nedělá...

Při tom právě takovéto úpravy jednosměrek by nic moc nestály (úprava značení? stavební úpravy obvykle žádné...) a jak jsem napsal dřív, bylo by to užitečnější, než 5 kilometrů hladkého asfaltu za 150 mega - ten pak stejně slouží víc inlinistům a cyklisté se tam pak už ani nevejdou...

Jak to myslíte s tím, že železnice dělá bariéru? Jako že se z Ukrajinské není moc šance dostat přímo do Bartoškovy? No, je to asi kilometr bez nějaké spojky, ale nevím, jestli je to zrovna v těchto místech až takový problém... A zrovna železnici bych nezatracoval, Praze se dost vyčítá, že na ní v plánování integrované dopravy trochu pozapomíná a při tom by mohla dosti pomoci. Na dojíždění přes větší část města může být rychlejší, velmi by pomohla třeba želenizce na letiště (a určitě by to bylo rychlejší, než původně slibované metro)...

0/0
28.8.2013 8:29

T37o10m33á21š 94Z66e77m82a88n 3645818334155

Třeba Vídeňská je docela problém, protože na provoz z jihu je sama.

D by ji značně ulehčilo - jak o Autobusy, tak o auta dojíždějících.

0/0
28.8.2013 12:36

P77a34v70e75l 86O90b77d49r61ž32á73l52e64k 6136954908982

No nevim, uz jsem i panum z Automatu nabizel, ze jim pujcim muj diar a pokud zvladnou stihat muj harmonogram jen pomoci kola a MHD, tak jim poslu sponzorsky dar v cene meho auta. A moc se na to netvarili.

Ona jen cesta do prace mi autem trva 30-35 minut, kdezto kombinaci bus+vlak+mhd je to kolem 2 hodin od dveri domu ke dverim kancelare.

0/0
27.8.2013 23:01

P56e16t80r 14L39u38d36a49n40e28k 1297104607203

že ve vaše konkrétním případě má používání auta smysl má dokazovat co?

0/0
28.8.2013 0:43

T38o96m53á29š 28Z82e88m83a82n 3655718954375

U mě to je cca 25 min. vs. 1:15 sockou.

Ozvláště pokud človkě někam potřebuje jen ny 5-10 minut (předat podklady/podepsat něco/ převézt nějaký díl) je často cesta autem tam a z5 rychlejší než sockou jen cesta tam.

0/0
28.8.2013 12:38

T30o94m38á31š 76Z18e59m52a94n 3785388924525

Parkoviště jsou přímo na metru...

+1/0
27.8.2013 9:33
Foto

B56r86o39n66i20s64l77a54v 34G81a24b21r17y43š 2652599771

Nejen že je "kůl", ale je to pro obyvatele města luxus, který jim město dopřává. Nebýt jí, vůbec byste se v Praze s autem nehnul.

+1/0
27.8.2013 9:33

Ř59e18h10o17ř 58V41l79a75s34á31k 2324274851496

A kdo ponese politickou odpovědnost za to, že trasa D stále vázne ?

+1/0
27.8.2013 8:50

P66e88t60r 71D34a16v38i41d 5897815257225

Ještě nedávno ty prachy měly být na metro D a už je chce Praha použít jinde. Rv

+4/0
27.8.2013 8:28

P61a72v70e97l 57O51b51d86r29ž95á22l75e32k 6656164498342

Stejny problem jako Okruh. Nejde tak ani o penize ale papiry. Praha 6 a par zfanatizovanych obcanskych iniciativ prakticky zablokovaly jakoukoliv variantu rekonstrukce trate, takze se postavi jen usek letiste-Veleslavin a to budou jeste roky papirovani.

+5/0
27.8.2013 8:27

P24a21v64e72l 19M88a15t78o11u75š77e62k 5460567378464

Furt brečí, že nemají peníze zejména na pražský úsek rekonstrukce tratě Praha - Hostivice - Kladno s odbočkou na letiště Ruzyně (tzv. "rychlodráhu") a teď najednou mají problém, že za metro trasy A vše neutratí? Obojí je přitom na území Prahy 6, tak v čem je proboha problém? Ta trať by přitom byla daleko větším přínosem než metro v úseku Veleslavín - Motol.

+1/0
27.8.2013 8:24

R59a82d38e34k 46N11o35v14a19k 9274103819210

Neutratí protože dotace měla jít také na obří parkoviště P+R na Veleslavíně, které nebude.

+1/0
27.8.2013 9:59

P46a20v94e73l 68M79a91t19o43u59š95e91k 5440207938234

Snažit se lidi z okolí Prahy nacpat do metra a vybudovat k tomu na jeho konečných záchytná parkoviště je naprosto nesmyslná strategie - metro (míněno jeho podzemní varianta, k níž se Praha uchýlila) má sloužit především v centru, kde je nejefektivnější. Titíž lidé, když už tedy "musí" použít auto (beru, že v některých lokalitách to bez něj může být problematické), by přitom mohli zaparkovat třeba v Jenči, Hostivicích, Říčanech apod. u nádraží a dál do Prahy pokračovat příměstským vlakem. Bylo by to mj. podstatně rychlejší. V tomto ohledu je systém pražské integrované dopravy ještě hodně nedokonalý.

+1/−1
27.8.2013 10:27

D50a68v23i83d 50M84a63t80ě45j25ů 2955202817608

Kdyby clanek misto lzi "Téměř čtyři miliardy korun z prostředků..." zacinal pravdou, tedy "Téměř čtyři miliardy korun z vašich daní...", to by byl konecne obrat v mediich a mozna i v mozcich lidi, kteri si to stale neuvedomuju, komu a co vsechno ve svych danich plati. Ale na to nema asi zadnej redaktor koule :-(

+10/−1
27.8.2013 8:06

M71a78r20t15i42n 94P84e53c13i95n40a 4531243

Tak tak. Nechci slevu zadarmo:-P

+1/0
27.8.2013 8:20

D71a43v20i95d 41M22a29t68ě42j46ů 2115752317238

PS: Diky za minusy, potvrzujete tim, ze pravda se bohuzel blbe posloucha a nekdy i boli ...

+1/−1
27.8.2013 8:22

P84e90t17r 18D23a98v38i27d 5117175907175

tak je jasné, že je to určitým způsobem z daní. Ale ty prachy se buď utratí nebo né, tak je snad lepší je utratit. Jinak by se museli EU vrátit.

+3/0
27.8.2013 8:30

D97a81v96i53d 50M49a39t88ě31j67ů 2255552637728

No, to je taky nazor ;-) Jen mi v nem chybi alespon trochu toho principu a moralky, ale mozna je chyba ve mne...

+2/0
27.8.2013 8:38
Foto

M80a83r49t64i35n 23G34r85o71c53h73o77l 7386468336641

jenže v této zemi se dotace EU utrácejí za  mnoho projektů zcela nesmyslných ... nemáme dostavěnou základní dopravní infrastrukturu ale zato máme tisíce km cyklostezek, nemáme dostavěné čističky a z dotací se staví akvaparky ... dotace pokryjí max 60 % nákladů, zbytek jde ze státního rozpočtu a pak chybí peníze na to opravdu důležité ... na tohle taky nemá žádný redaktor koule, aby se na tohle zeptal ministra financí ... a ještě si dovolím naznačit, že různí ekoteroristi blokující různé stavby, jsou ve skutečnosti "podporováni a vyprovokovaní" státem, protože ten má pak "důvod" něco nestavět a přesunou prostředky jinam ... to je celý problém s okruhem Prahy, koridory atd ... založte si ekoteroristickou buňku, řekněte, že chcete třeba fotopasti do lesa na medvěda a že budete aktivně bojovat proti obchvatu nějakého města. Přes nějaké prostředníky dostanete co chcete a lidé ve městě si na obchvat počkají dalších pár let a stát ušetří, teda spíše předisponuje peníze jinam ... třeba na dálnici z dědiny do vedlejší dědiny bez návaznosti na cokoli ... zdá se vám to nereálné???

+2/0
27.8.2013 9:04

M45i38c97h87a71l 79P38a52v24l42á60t 9743593214209

No vzdyt je to super - okrademe lidi o penize, posleme ty penize do Brusele a budeme cekat, az nam je eurosocialisti dovoli na neco pouzit (pricemz typicky je to neco, co nepotrebujeme bud vubec, nebo az daleko po jinych vecech, ktere z nich financovat nemuzeme - viz vyhazovani penez do zeleznic za situace, kdy dalnicni a silnicni sit je tragicka).

Proste idiotu / eurosocialistu raj!

+2/−1
27.8.2013 10:40

V32o67j57t73ě25c91h 24B44á47r42t29e52k 1601305846131

EU - dá nám peníze na to co nepotřebujeme

+3/0
27.8.2013 7:49

M11i89c43h95a44l 27P20a58v47l33á74t 9143243134119

Tak zrovna dalsi P+R uz mely stat davno. Ale mesto na to kasle a jedine pokusy byly spojeny s jasne korupcnimi akcemi, kde ta parkovaci mista mela byt jen zaminkou pro malou domu.

0/0
27.8.2013 10:42

A28d24a79m 58P84u24r11k85r31t 5256842478678

Sice to s prodloužením metra začíná být neaktuální, nicméně je dlouhodobě těžko pochopitelné, proč na Dejvické není eskalátor k autobusu na letiště - nejen turistům se zavazadly by pomohl...

+11/0
27.8.2013 7:29

P85a75v36e61l 80J45o25h57a49n61i72d98e92s 9529586225903

Na metro či parkoviště. Praha má šanci získat evropské miliardy.

Bez spravedlivého přerozdělení daní městům a obcím, kdy střední město (okolo 20 000 obyvatel) přišlo o více jak miliardu korun za těch více jak dvacet let na úkor především Prahy, která státní peníze rozkrádala, by neměla dostat vůbec nic.

+2/−3
27.8.2013 7:13

L95u29b66o83š 43J38i58n44d63ř87i26c52h 8752208685900

+ další města ;-D

+2/0
27.8.2013 7:36

M57a77r11t18i26n 64P61e39c12i35n70a 4301463

Kdyby to přerozdělení bylo spravedlivé, jak navrhujete, měla by dnes Praha o 2 linky Metra navíc a dokončený pražský okruh;-)

+3/−2
27.8.2013 8:20

P93a27v80e28l 47O81b55d88r32ž32á87l19e19k 6146354568662

Okruh neni dokonceny ze dvou duvodu - obcane Suchdola a obcane Bechovic.

Penize na nej byly uz pred lety pripravene.

+5/0
27.8.2013 8:28

L90u83b70o90š 75J87i96n81d88ř70i58c45h 8462498215760

A kvůli Běchovicím každý všední den ráno trávím v koloně

0/0
27.8.2013 8:52

P25a25v15e70l 63K52u87n79c 9802489728758

Ano, léta už bylo možné pracovat na severnější variantě Okruhu, jenže Praha důsledně trvá na Suchdolu, protože propojení dálnic D8 s D5 a D1 (a posléze D3) prohlašuje za součást městského okruhu, na němž tak ušetří. 

Také nevím, zda Vám nad hlavou chystají koridor další letištní dráhy.

0/−3
27.8.2013 10:26

M60i59c72h77a68l 20P58a82v33l64á15t 9563323814109

Nejsevernejsi varianta je naprosta kravina.

+3/0
27.8.2013 10:45

T42o44m21á16š 16Z81e48m55a61n 3465758844525

Nebylo, nejsevernější varianta nemá projekt a to je jediný důvod, proč proti ní obce neprotestují, nerozdíl od jižní - logické - varinty, která je naplánovaná už od 1. republiky.

0/0
27.8.2013 13:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.