Diskuze

Dálnice D3 může vést kvůli štolám jinudy, připouští ministr dopravy

Trasu plánované dálnice D3 mezi Prahou, Jílovým u Prahy a Hostěradicemi zkoumají podle ministra dopravy v demisi Zdeňka Žáka geologové. Území se musí prověřit, protože je po těžbě zlata poddolované.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

"Trasu plánované dálnice D3 mezi Prahou, Jílovým u Prahy a Hostěradicemi zkoumají podle mistra dopravy v demisi Zdeňka Žáka geologové."

Mistr dopravy? A to je zase co za funkci? Tady se pořád vymýšlí nějaké nové funkce, vždyť to akorát stojí peníze...

A nebo platí, že "i mistr tesař se někdy utne"... Myšleno redaktor iDnes... Ale ti se "utínají" dost často. :-)

1 0
možnosti

Co se vrátit k podstatě věci. A to zda vést dálnici oblastí, kde studie o ekonomických nákladech stavby výrazně převyšují studii nákladů trasy, která vede o kousek vedle, ale nepřekonává velké výškové rozdíly údolí Sázavy apod.

Až se bude stavět okolo Jílového, a začnou prosakovat ven náklady na stavbu, tak zas budeme všichni moudří, že v Německu se staví levněji.

Nicméně, druhá varianta trasy zas vede více trvale zabydlenou oblastí. 

Takže nic není bez problémů. A ještě jedna varianta je - železnice, na kterou by bylo možné značnou část komerční nákladní dopravy přesunout. A železnice je zas na druhou stranu pomalá, překládání z auta na vagón je také o čase.

Takže zkusme hledat řešení a spekulovat co je a není ministr.

1 0
možnosti
Foto

Dalším příkladem ignorování podmínek je dálnice D5 zhruba mezi 7. a 9. kilometrem. Při přípravě projektu se báňský úřad vyjádřil ke stavbě odmítavě, ale jeho stanovisko bylo smeteno ze stolu rovnou pod koberec. A dálnice se postavila přímo nad chrustenickou šachtou (84 pater, 426 metrů hluboká). Zatížení terénu tělesem dálnice změnilo geologické podmínky a zcela zásadním způsobem ovlivnilo vodní řežim - podzemní voda nemohla volně odtékat a tak zaplavila většinu do té doby nezaplavených pater dolu. V důsledku toho se terén začal bortit, štoly se propadaly a svah se začal hýbat. Celé těleso dálnice si začalo sedat a praskat, což stavbu dotčeného úseku prodražilo v řádech stovek procent a situace dodnes není vyřešená, může se to kdykoliv zopakovat. Rv

0 0
možnosti

jsem sice odpůrce této trasy, ale výmluva na pod štolování je z prominutím stupidní! Řekněte to na rovinu Zemanova vláda úmyslně schválila nejnevhodnější a především vůbec nejdražší možnou terasu ;-)

0 0
možnosti

takže tam štoly nejsou?

0 0
možnosti

Nechci sirit spiklenecke teorie, ale stejne jako za prutahy budovani vnejsiho okruhu okolo Prahy, tak i z prutahy budovani D3 stojo jednak zajmy ruznych skupinspekulantu s pozemky, kteri predem skoupili pozemky pod budouci dalnici, a jednak zajmy stavebnich skupin, ktere usilujo o stavebni zakazky. Vse ostatni je jen maskovaci kour. Prikladem budiz stavba betonarky u Porici nad Sazavou (nevzpominam, jak presne se to tam jmenuje). Stavet betonarku na takovem miste ma jediny smysl - byt vcas pripraveny, az se stavba spusti.

Nedelejte si iluze. Ministr Zak neni moudry odbornik se strejcovitou dikci a nepadnoucimi obleky. Je to je nastroj boje ruznych skupin.

0 0
možnosti

To není žádná novinka, už před cca 10 lety jsem četl o plánovaném zasypání starých štol u Jílového.

Tak co ten povyk najednou? Hodláte zrušit D3 nadobro a místo toho investovat do cyklostezek a nízkoprahových center?

1 1
možnosti

Ba ťova magistrála byla umístěna velmi efektivně a nadčasově. Tanzitní doprava ve směru Západ - Východ by se vyhýbala všem větším městům a vedla po co nejkratší možné trase z Chebu až na Podkarpatskou Rus - na sever od Plzně, na jih od Prahy, na sever od Brna... Ta jeho kniha je teď v prodeji. Ministr Žák je možná trochu upovídaný, ale v zásadě postupuje správně. Některé dopravní veřejné zakázky v ČR skutečně připomínají "supermarket, kde přikrádají všichni" a kde je všeobecným zájmem zúčastněných předražovat.

0 3
možnosti

.Vystihl jste to, problém Baťova návrhu dálnice je ten, že se vyhýbá velkým městům. Tudíž asi jejím smyslem bylo převést tranzit mimo vélké obce, nicméně už neřešil vnitrostátní přepravu lidí mezi velkými městy. V čem je tedy její dokonalost? Že neřeší dopravu velkých aglomerací?

1 1
možnosti

O68t48a 41B20a82r72t24o52s

31. 8. 2013 14:53

Baťova "kniha snů" je sice hezké čtení, ale některé zamýšlené projekty jsou zhola utopické a třeba zrovna ta navrhovaná dálnice z Chebu do Chustu v sobě obsahuje i značnou dávku zlomyslného Baťo-centrického egoismu: zatímco Baťou navrhovaná autostráda prochází přes Zlín (zcela pochopitelně - tedy pokud by ji Baťa zainvestoval ;-D), tak Prahu míjí v uctivé vzdálenosti někde v trase Jihlava - Tábor - Plzeň s tím, že hlavní město je na dálnici napojeno po jakýchsi okreskách ...

---

Do shlédnutí tohoto Baťova výplodu jsem si o něm myslel, že to byl člověk velkomyslný, s nadhledem a dalek žabomyších česko-moravských pletich, ale asi jsem se mýlil ...

6 0
možnosti

M50a38r70e68k 78T49ů64m51a

1. 9. 2013 13:33

Ta myšlenka jako taková rozhodně špatná nebyla, před těmi 80 lety by uplatnění našla... Dnes už však ne.:-/

0 0
možnosti

Pan "expert" ministr "Baťa" Žák v demisi by neměl dělat žádná rozhodnutí a držet pusu, protože to co pouští jsou z většiny populistický kecy. Jsem zvědav na jaké kandidátce se nám objeví...

5 5
možnosti

takže třeba dálnice D8 je naplánovaná a stavěná v ideální trase... :-)

3 0
možnosti

By mě zajímalo kudy by chtěl vést D1, aby tam byly vhodné klimatické podmínky :-)

6 0
možnosti

nejlépe drahým tunelem od Prahy až po Brno v kuse ;-D

2 1
možnosti

P20e80t34r 54H87o20r78á79k

31. 8. 2013 13:26

Tak to jsem rád, že skončila arogance moci. V tom případě počítám, že stát zboří a povede v jiné trase R46 mezi Vyškovem a Olomoucí, protože ta je výrazem naprosté arogance moci komunistických vlád i vlád dnešních,. neboť předchozími byla trasována přes obce a dnešní ji nadále využívají jako páteřní trasu.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

V centru Prahy boural miliardář Karel Janeček. Svým vozem sjel ze silnice

24. března 2024  14:13

Miliardář a neúspěšný kandidát na prezidenta Karel Janeček v neděli boural se svým luxusním vozem...

Chutnalo? Určíme dýško. Test pražských restaurací odhalil zakázané praktiky

21. března 2024

Premium Zatímco Češi z celé země si zvykli i díky kampani města přijíždět poznávat Prahu, v historickém...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vinen, vyslechl si hejtman Krkoška u soudu. Krátce poté oznámil rezignaci

21. března 2024,  aktualizováno  11:20

S peněžitým trestem 200 tisíc korun odešel dnes od Obvodního soudu pro Prahu 2 hejtman...

Dům musí zbourat i s unikátní plastikou, památkářům z fasády nešla sundat

22. března 2024  13:45

Společnost Urban Developers and Investors, která pracuje na bytové výstavbě poblíž nádraží na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sparta zlomila Liberec a je v semifinále, Pardubice se postupu přiblížily

20. března 2024  16:40,  aktualizováno  22:55

Hokejisté Sparty jsou prvním semifinalistou letošního play off extraligy. Pražané ve čtvrtém zápase...

Lakatoš bude hostovat v Boleslavi. Bruslaři s ním počítají na dva roky

28. března 2024  17:26

Dominik Lakatoš bude v nadcházejících dvou sezonách hostovat z hokejových Vítkovic v Mladé...

V Kladně srazil vlak nezletilou dívku, se zraněnou hlavou musela do nemocnice

28. března 2024  17:19

Osobní vlak ve čtvrtek odpoledne srazil v Kladně-Rozdělově nezletilou dívku. Záchranáři ji se...

V Revoluční se spojí staré s novým, nad barokním domem budou levitovat byty

28. března 2024  16:48

Prostranství v pražské Revoluční ulici 30 proti Štefánikovu mostu zaplní bytový dům se zdánlivě...

Kouř nad centrem Prahy. Hořelo na střeše hotelu u Václavského náměstí

28. března 2024  12:22,  aktualizováno  13:59

Z vnitrobloku budovy ve střední části pražského Václavského náměstí stoupal dnes kolem poledne...