Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dálnice D3 může vést kvůli štolám jinudy, připouští ministr dopravy

Trasu plánované dálnice D3 mezi Prahou, Jílovým u Prahy a Hostěradicemi zkoumají podle ministra dopravy v demisi Zdeňka Žáka geologové. Území se musí prověřit, protože je po těžbě zlata poddolované.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M96a25r85e50k 92T28u55r26n97o14v33e14c 7535372110196

"Trasu plánované dálnice D3 mezi Prahou, Jílovým u Prahy a Hostěradicemi zkoumají podle mistra dopravy v demisi Zdeňka Žáka geologové."

Mistr dopravy? A to je zase co za funkci? Tady se pořád vymýšlí nějaké nové funkce, vždyť to akorát stojí peníze...

A nebo platí, že "i mistr tesař se někdy utne"... Myšleno redaktor iDnes... Ale ti se "utínají" dost často. :-)

+1/0
1.9.2013 0:49

P95a59v96e92l 67J49e29ř18á94b35e55k 7961382584687

Co se vrátit k podstatě věci. A to zda vést dálnici oblastí, kde studie o ekonomických nákladech stavby výrazně převyšují studii nákladů trasy, která vede o kousek vedle, ale nepřekonává velké výškové rozdíly údolí Sázavy apod.

Až se bude stavět okolo Jílového, a začnou prosakovat ven náklady na stavbu, tak zas budeme všichni moudří, že v Německu se staví levněji.

Nicméně, druhá varianta trasy zas vede více trvale zabydlenou oblastí. 

Takže nic není bez problémů. A ještě jedna varianta je - železnice, na kterou by bylo možné značnou část komerční nákladní dopravy přesunout. A železnice je zas na druhou stranu pomalá, překládání z auta na vagón je také o čase.

Takže zkusme hledat řešení a spekulovat co je a není ministr.

+1/0
1.9.2013 10:13

M29i57c16h69a48l 42O13p90a43t76r68n53ý 4312612312171

D3 by šlo vést v plánované trase od Mezna po Václavice a pak ji napojit na benešovský přivaděč, současnou I/3, který je připravený na rozšíření na 4pruh. D1 by pak byla před Prahou hodně zatížená - což by vyřešila dostavba R1 a R35. D3 by tak byla nejrychleji hotová.

Stavět Promiku je ale šílenost - u Prahy by vznikl trojúhelník ze 3 dálnic.

0/0
1.9.2013 14:40

O74l65d98ř83i37c22h 13Ř19e56z94n76í55k 7665712574878

standartní alpská dálnice, mosty, tunely ;-D

0/0
2.9.2013 15:36

R48o44b14e55r47t 67H62o76m91o68l62k26a 2970952972561

Dalším příkladem ignorování podmínek je dálnice D5 zhruba mezi 7. a 9. kilometrem. Při přípravě projektu se báňský úřad vyjádřil ke stavbě odmítavě, ale jeho stanovisko bylo smeteno ze stolu rovnou pod koberec. A dálnice se postavila přímo nad chrustenickou šachtou (84 pater, 426 metrů hluboká). Zatížení terénu tělesem dálnice změnilo geologické podmínky a zcela zásadním způsobem ovlivnilo vodní řežim - podzemní voda nemohla volně odtékat a tak zaplavila většinu do té doby nezaplavených pater dolu. V důsledku toho se terén začal bortit, štoly se propadaly a svah se začal hýbat. Celé těleso dálnice si začalo sedat a praskat, což stavbu dotčeného úseku prodražilo v řádech stovek procent a situace dodnes není vyřešená, může se to kdykoliv zopakovat. Rv

0/0
31.8.2013 23:08

O72l28d79ř40i38c74h 40Ř17e54z95n22í52k 7645562344718

jsem sice odpůrce této trasy, ale výmluva na pod štolování je z prominutím stupidní! Řekněte to na rovinu Zemanova vláda úmyslně schválila nejnevhodnější a především vůbec nejdražší možnou terasu ;-)

0/0
31.8.2013 21:21

J28a80n 14Š85k56r74a68b17á13n32e90k 7685580868212

takže tam štoly nejsou?

0/0
1.9.2013 7:03

O59l96d30ř82i48c90h 27Ř58e73z14n96í10k 7515542194228

jsou ale ve skalním masivu - to se nepropadne ani omylem :D celá Kutná Hora je poddolovaná ani se nehne... ;-)

0/0
1.9.2013 8:58

J45a43n 90Š96k27r91a21b98á96n58e72k 7365160838702

zvláštní že k propadům tam dochází už teď, takže vaše "nepropadne ani omylem" se mi zdá poněkud zavádějící..

0/0
1.9.2013 10:15

O57l67d84ř61i54c43h 73Ř84e79z10n31í40k 7805592744278

kde? V KH se propadl sklep ;-D

0/0
2.9.2013 15:34

M61i92c20h55a35l 66Z88e92l67e84n31ý 6844883285896

Nechci sirit spiklenecke teorie, ale stejne jako za prutahy budovani vnejsiho okruhu okolo Prahy, tak i z prutahy budovani D3 stojo jednak zajmy ruznych skupinspekulantu s pozemky, kteri predem skoupili pozemky pod budouci dalnici, a jednak zajmy stavebnich skupin, ktere usilujo o stavebni zakazky. Vse ostatni je jen maskovaci kour. Prikladem budiz stavba betonarky u Porici nad Sazavou (nevzpominam, jak presne se to tam jmenuje). Stavet betonarku na takovem miste ma jediny smysl - byt vcas pripraveny, az se stavba spusti.

Nedelejte si iluze. Ministr Zak neni moudry odbornik se strejcovitou dikci a nepadnoucimi obleky. Je to je nastroj boje ruznych skupin.

0/0
31.8.2013 19:55

T52o89m42á48š 42Z65e91m63a77n 3715578214955

To není žádná novinka, už před cca 10 lety jsem četl o plánovaném zasypání starých štol u Jílového.

Tak co ten povyk najednou? Hodláte zrušit D3 nadobro a místo toho investovat do cyklostezek a nízkoprahových center?

+1/−1
31.8.2013 18:11

D94a60v39i48d 32D40v21o43ř95á38k 3450904782906

Ba ťova magistrála byla umístěna velmi efektivně a nadčasově. Tanzitní doprava ve směru Západ - Východ by se vyhýbala všem větším městům a vedla po co nejkratší možné trase z Chebu až na Podkarpatskou Rus - na sever od Plzně, na jih od Prahy, na sever od Brna... Ta jeho kniha je teď v prodeji. Ministr Žák je možná trochu upovídaný, ale v zásadě postupuje správně. Některé dopravní veřejné zakázky v ČR skutečně připomínají "supermarket, kde přikrádají všichni" a kde je všeobecným zájmem zúčastněných předražovat.

0/−3
31.8.2013 14:57

Š93t68ě22p87á95n 61F20r78i50e48d21r42i61c68h 4394414820769

.Vystihl jste to, problém Baťova návrhu dálnice je ten, že se vyhýbá velkým městům. Tudíž asi jejím smyslem bylo převést tranzit mimo vélké obce, nicméně už neřešil vnitrostátní přepravu lidí mezi velkými městy. V čem je tedy její dokonalost? Že neřeší dopravu velkých aglomerací?

+1/−1
31.8.2013 15:40

D55a91v97i16d 54D81v61o58ř16á56k 3560604962576

Dokonalost Baťovy magistrály je  v tom, že by představovala jakousi dopravní páteř republiky. Na ni by byla jednotlivá města napojena dálničními přivaděči. Současný stav znamená pro řadu měst zbytečnou zátěž tranzitní dopravou. Třeba Praha je největší dálniční křižovatkou v zemi, komunikace vedou k městu ze všech stran. Dálnice a rychlostní silnice se přitom mohly křížit daleko od města a nezatěžovat tak obyvatelstvo hlukem a exhalacemi. Pražský dálniční okruh po dokončení tyto problémy jen zmírní.

+5/−1
31.8.2013 16:14

T62o74m97á93š 64Z82e61m59a85n 3265208904375

Praha není dálniční křižovatkou, na to jí chybí ty dálnice..:-/

+1/0
31.8.2013 18:07

O89l78d51ř13i63c54h 68Ř45e85z92n86í24k 7405352464548

;-D fakt? Nekoukáte do mapy z roku 1975?

+1/0
31.8.2013 21:23

M62a32r88e51k 63T78ů85m70a 4442768106242

Dálnice: D1, D5, D8 a D11; RS: R1 (okruh), R4, R6, R7 a R 10... Opravdu si myslíte, že to není dálniční křižovatka?:-/

+2/0
1.9.2013 11:16

O95t15a 81B95a63r53t71o78s 7646527911

V čem spočívá smysl dálnice, která nespojuje hlavní zdroje dopravních výkonů?

+1/0
31.8.2013 16:04

V16i37k21t75o80r 20Š79e34d56i24v14ý 8326921310496

Spojit Zlín s Evropou

+2/0
31.8.2013 16:07

O73t20a 91B80a68r85t53o53s 7486797211

Baťova "kniha snů" je sice hezké čtení, ale některé zamýšlené projekty jsou zhola utopické a třeba zrovna ta navrhovaná dálnice z Chebu do Chustu v sobě obsahuje i značnou dávku zlomyslného Baťo-centrického egoismu: zatímco Baťou navrhovaná autostráda prochází přes Zlín (zcela pochopitelně - tedy pokud by ji Baťa zainvestoval ;-D), tak Prahu míjí v uctivé vzdálenosti někde v trase Jihlava - Tábor - Plzeň s tím, že hlavní město je na dálnici napojeno po jakýchsi okreskách ...

---

Do shlédnutí tohoto Baťova výplodu jsem si o něm myslel, že to byl člověk velkomyslný, s nadhledem a dalek žabomyších česko-moravských pletich, ale asi jsem se mýlil ...

+6/0
31.8.2013 14:53

M90a59r85e63k 66T89ů20m39a 4812238516122

Ta myšlenka jako taková rozhodně špatná nebyla, před těmi 80 lety by uplatnění našla... Dnes už však ne.:-/

0/0
1.9.2013 13:33

Š15t59ě63p51á53n 98F90r82i87e74d23r79i60c86h 4824824160629

Pan "expert" ministr "Baťa" Žák v demisi by neměl dělat žádná rozhodnutí a držet pusu, protože to co pouští jsou z většiny populistický kecy. Jsem zvědav na jaké kandidátce se nám objeví...

+5/−5
31.8.2013 13:38

J82a72n 94Š69k29r30a47b91á57n24e22k 7625480358322

takže třeba dálnice D8 je naplánovaná a stavěná v ideální trase... :-)

+3/0
31.8.2013 13:40

Š18t86ě31p15á44n 98F54r57i96e32d26r45i16c12h 4794164360339

Doporučuji si projít forum na webu České dálnice. Když budete hledat, tak tam najdete třeba i mapy variant které byli zvažovány s geologickým průzkumem nestabilních svahů. Ono že ostatní dvě varianty vedli 10m od techto svahů a ne přímo přes něj neznamená, že když se ten svah utrhne že na dálnici nesjede. Tam moc variant nebylo, než vést trasu přes geologicky nestabilní a geologicky různorodou oblast. Tunel by taky nebyl bez problémů pokud by došlo na jeho realizaci, to jen pan Žák je teď po bitvě generál, protože moc dobře ví, že tunel se teď stavět nebude. Jednat by to byla naprostá arogance všeho a za druhé, tunel by se taky nestavěl bez problémů, hlavně díky geologické různorodosti této oblasti.

+6/0
31.8.2013 13:50

K29a39r78e16l 44D39l43o14u60h51ý 2762695342355

Ale byla tam ta varianta vést to jinudy. A to přes Slaný, Louny, Chomutov, Hora sv. Šebestiána. Tuhle variantu dokonce navrhovali, Byla levnější a schůdnější co do profilu. Žádné tunely. Ale vyhrála loby, která na té dálnici chtěla co nejvíc vydělat. Přitom to chtělo opravit R 7 na Slaný a dostavět obchvat Loun a prodloužit to do Chomutova. Když to šlo postavit vedle bývalého voj.letiště u Žatce, tak to jde i kolem Slaného a Loun. Je to mnohem efektivnější co se týká geologie. Argument, že tam v Německu nemá napojení, je chabý, ten nebyl ani od Ústí, tam Němci stavěli až po rozhodnutí, jak to bude u nás.

+5/−3
31.8.2013 14:02

O86n57d52ř10e61j 77S70e62m38e24c97k46ý 8131836408895

To plus jsem vám dal omylem. Nechtěl jsem vám dávat ani mínus, protože tato trasa byla skutečně jednou z možných, ale neřešila napojení Ústí nL a Lovosic (velký provoz NA) a navíc Němci žádnou čtyřproudovku k Reizethainu vést nehodlají, což jasně deklarovali.

+1/0
31.8.2013 14:35

O76n17d84ř39e29j 95S52e11m51e90c70k40ý 8481126798365

Zkomolil jsem jméno oné německé obce, samozřejmě jde o Reitzenhain;-)

0/0
31.8.2013 14:39

O96t89a 58B58a58r79t54o57s 7616657111

Vámi zmiňovaná trasa (v trase R7) je totální nesmysl jak z hlediska vnitrostátní infrastruktury (spojení ústecké aglomarace s Prahou), tak z hlediska mezinárodní infrastruktury (spojení Praha - Drážďany - Berlín): německá strana totiž zamítla možnost vedení koridoru TEN-T ve stopě R7 s příslušným pokračováním na německé straně Krušných hor ...

+2/−1
31.8.2013 14:41

Z63b18y97n36ě59k 72K70o74ř69í83n94e16k 9904143519582

By mě zajímalo kudy by chtěl vést D1, aby tam byly vhodné klimatické podmínky :-)

+6/0
31.8.2013 13:28

Š69t17ě40p24á36n 44F70r48i22e34d81r40i96c62h 4374764620939

nejlépe drahým tunelem od Prahy až po Brno v kuse ;-D

+2/−1
31.8.2013 13:34

J88a92n 52Š63k21r66a76b37á20n51e12k 7825660548172

tak podle toho co řekl je to jasné, myslel trasu kterou plánoval Baťa...

+1/0
31.8.2013 13:36

Z31b83y50n31ě51k 74K28o46ř58í24n34e90k 9394763169562

A Baťa jí neprojektoval přes Vysočinu?

+4/0
31.8.2013 13:40

J28a53n 95Š24k57r15a16b94á72n46e97k 7345280468382

tak projektoval, ale z vyjádření pana Žáka jsem vydedukoval že se na ní vyhýbá nejexponovanějším místům..

+2/0
31.8.2013 13:43

Z67b36y33n75ě78k 85K54o21ř29í69n55e92k 9494853759472

Žák akorát blbě kecá. Kampaň už začala :-)

+5/−1
31.8.2013 14:24

Š59t13ě93p82á39n 69F39r58i25e77d54r57i14c75h 4934284220849

Pan Žák má něják moc v oblibě Baťovu dálnici, ale to, že na trasu Baťovi dálnice nikdo nikdy neudělal žádnej geologickej průzkum atd. Že je zkrátka namalovaná tužkou do mapy, to už nezmiňuje. Pokud bychom Baťovu trasu dálnice začli zkoumat do podrobností, myslím že bychom tam našli takovejch excesů, že kam se hrabe jeho údajná arogance přírody.

+2/−1
31.8.2013 13:42

J65a63n 16Š11k37r70a72b42á76n53e12k 7215650198962

tak ale dost staveb na trase Baťovi dálnice bylo už postaveno ne? takže nějak tu trasu vytyčenou mít musel..

0/0
31.8.2013 13:46

P98a47v30e33l 62J98e97ř96á73b59e10k 7401962174537

Mudrovat v současné době nad návrhem projektu někdy okolo roku 1936, kdy s ohledem na dějinný vývoj v Evropě nebyla šanci ani začít provádět průzkumy vhodnosti trasy, je s prominutím vrchol "inteligentce" takových mudrlantů.

A na okraj - o variantě aby se D1 s D5 propojila trasou vedenou někde mezi Prahou a Táborem směrem na Plzeň se uvažovalo ještě někdy na přelomu 20 a 21 století. Takže něco společného se záměrem dálnice Bati by zde dalo vysledovat.

+1/0
1.9.2013 10:02

T75o36m80á64š 30Z22e40m58a74n 3335198964915

V trase budoucí R35+D11, což by ponohlo tak na polovině trasy.

0/0
31.8.2013 18:42

P84e56t14r 21H45o60r14á37k 1729933589844

Tak to jsem rád, že skončila arogance moci. V tom případě počítám, že stát zboří a povede v jiné trase R46 mezi Vyškovem a Olomoucí, protože ta je výrazem naprosté arogance moci komunistických vlád i vlád dnešních,. neboť předchozími byla trasována přes obce a dnešní ji nadále využívají jako páteřní trasu.

0/0
31.8.2013 13:26
Foto

L67u66k42á50š 37Z40á75v35o33d77s74k39ý 9101889841

"Budujme stát pro čtyřicet milionů lidí" velmi nadčasová kniha, mohu jen doporučit. Škoda že historie se vyvíjela opačně, mohli jsme být úplně jinde

+2/−1
31.8.2013 12:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.