Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jen očima novou sedačku do tramvají vybírat nelze, shodli se cestující

Jak by měla vypadat nová sedačka do pražských tramvají a autobusů? Oslovení Pražané se shodují, že na první pohled se nedá příliš spolehnout a že důležité je model si i vyzkoušet. Dopravní podnik proto uspořádal ve střešovickém muzeu anketu, kde vystavuje osm prototypů nových sedadel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K22a68r45e50l 62J11a29r21o84s22l81a61v 74P43r19o35c11h12á19z15k28a 7536336472824

Dřevěné tlačí, při drncání je to i bolestivé, většina látkových kouše zvláště ženy oblečené v jemných látkách, koženkové v zimě studí a v létě jsme z nich spocení a spaření. Většina nově zaváděných sedaček je neergonomická, cestující z nich klouzají a padají. Sedačky je totiž nutno vybírat za provozu, a to odděleně pro tramvaje a zvlášť pro autobusy. (V autobuse to daleko více drncá, zato tramvaj zvládne jak rychlejší rozjezd, tak i dobrždění na magnety.) Klasické tramvajové laminátové vajíčko nemělo téměř chyby. Cestující z něj neklouzali, nepadali, očista byla snadná, do zadní části to nekousalo, díky topení to nestudilo a v létě se na tom nikdo nepotil, ani se nespařil. Samozřejmě měly také chyby: Výfuk díky němuž když si někdo za Vámi přehodil nohu přes nohu a bezmyšlenkovitě se opřel o sedadlo před sebou, tak Vás zpravidla lehce ťuknul špičkou boty do oné části. (Zažil jsem to postupně v obou rolích - stávalo se to vzácně, ale občas k tomu docházelo a dochází). Další chybou byla červená barva poloviny sedaček. Pokud se některá zvláště z mladších dam dostala do potíží, tak nic nebránilo Vašemu usednutí, a na katastrofu bylo zaděláno. (Osobní zážitek, ještě jedou veliké díky dámě na sousední sedačce, která mi operativně zabránila dosednout! - dodnes si ještě asi po 30 letech pamatuji, že to bylo v zastávce Náměstí Míru - dříve u svaté Ludmily) Poslední chybu vykazují všechny sedačky. Pokud dojde ke zvlhčení povrchu sedačky, nápojem nebo močí, nejsou schopny signalizovat hrozící nebezpečí dočasnou výraznou změnou barvy. (Opět osobní zážitek, pravděpodobně šlo o minerálku.)

U sedaček se vůbec nemyslí na malé děti, chybí i háčky na tašky, atd. ...

Je potřeba vylepšovat i zkoušet úplně nová řešení, ale rozhodně je špatnou cestou ta dostatečně v provozu neprověřená masově nasazovat do praxe.

Zajímalo by mne kolik stály piktogramy označující sedačky pro slepce a invalidy. Jednoduché odlišení barvou jak sedáku, tak celé sedačky včetně madla by většinu z nich nahradilo.

0/0
9.9.2013 15:00

M70i60l23a69n 93M36a74j85e20r83č70í75k 1400260954716

"Sedačky je totiž nutno vybírat za provozu," R^

- Z pohledu, ale ani posezení na  statické židli opravdu nepoznáme (ne)pohodlí za jízdy.

"odděleně pro tramvaje a zvlášť pro autobusy." Rv

1.) Žel pražské TT (tram .tratě.), nejsou cca z 1/2 v nejlepším stavu = jízda po nich často také drncá = tvrdá sedačka není "to pravé ořechové" nejen v BUSech, ale i TRAMvajích!

2.) BUSy MHD nejezdí jen "obytnými" ulicemi (jež jsou plné chodců, cyklistů ...), ale i po silnicích pro motorová vozidla (tzv. okruzích) = i BUSy se dokáží poměrně rychle rozjet

+ (byť nemají "magnety"/KB - kolejnicové brzdy, tak) dokáží zastavit rychleji než TRAM bez použití KB a při tom také (jako TRAM) nemají bezpečnostní pásy = klouzavý povrch  sedačky není vhodný nejen v TRAM, ale i BUS!

0/0
9.9.2013 21:06

J89i73ř78í 37M22a75c30e37k 3255265134251

Bylo by lepší řešit příčinu než důsledek. Tj. zabránit smrdícím bezdomovcům jezdit v MHD načerno místo přizpůsobování sedaček tomu, že na nich jezdí smradlaví a špinaví lidé.

+3/0
9.9.2013 13:25

K35v88ě19t59o39s31l19a77v 80N37y23t60r68a 9906798178447

Jak se zdá co bylo staré bylo nejlepší, v laminátových se celkem dobře sedělo ale v zimě pokud se pod nimi netopilo, byly studené, pamatuji v Ostravě staré dřevěné ovšem ale tvarované,též dobré, ty rovné to je úlet. Proč se nepátrá po tom co se osvědčilo a vymýšlejí se kraviny?:-)

+1/0
9.9.2013 12:34

P48e90t28r 48Š39k86o36d36a 5757910964810

Proč se tady pořád řeší důsledek a ne příčina? Plast do tramvají dejme tomu, ale i tak je prostě pohodlnější látka, jak do tramvaje, tak do autobusu. Jenže místo, aby se řešilo, jak dostat bezďáky z MHD (a ušetřit tak za čištění, ale přitom zvýšit komfort), tak se řeší to, jak se jim přizpůsobit. Tohle už je fakt Kocourkov...:-/

+1/0
9.9.2013 12:19
Foto

L84u56k28á15š 46N70o92v80o55t49n51ý 6166467418688

Dřevěné nejsou špatné, ani moc nekloužou, obzvláště v poslední době, kdy v rámci běžných oprav dochází k jejich trvalému výraznějšímu náklonu vzad. A navíc se mi designově líbí nejvíce. A návštěva muzea na tom nezměnila zhola nic :)

+1/−1
9.9.2013 11:40

D63a10v55i83d 61D68v68o33ř46á94k 6792850965907

Z testování těch současných mi jednoznačně vycházejí nejlíp ty laminátové. Vždycky jsem rád, když přijede tramvaj s laminátovými sedačkami.

+5/−1
9.9.2013 11:38

R21u98d43a 81S51l14a45v26í78k 5823438606121

Nakonec vyhrají ty, jejichž výrobce dá nejvyšší všimné...

+9/0
9.9.2013 11:23

J96a77n 97J46e92l88í45n30e88k 8433335422806

Proč by se laminátová vajíčka nevyplatila? Mohly by se vstřikovat z plastu do forem.

+2/−1
9.9.2013 11:21

M39a72r66t45i77n 47N56e84d74o63š53í25n35s42k34ý 1807583504

No jistě, že nejlepší jsou ty plastový, ale čtenáři iDNES.cz si samozřejmě museli odhlasovat ty nejhorší dřevěný, aby pak v diskuzích měli na co nadávat Rv

+6/0
9.9.2013 11:18

D48a45g89m84a88r 84N92o82v17o98t53n27á 4191970618613

Vzhledem k čistotě českých dopravních prostředků a (ne)vychování některých lidí, souhlasím s plastovými sedačkami. Aspoň na nich hned poznáte vodu apod.

0/0
9.9.2013 11:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.