Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prodloužení metra A může přijít o dotace. Problémem jsou „vícepráce“

Stavba čtyř nových stanic metra A se dostává do problémů. Podle interního auditu Dopravního podniku hrozí, že Praha přijde o část peněz z několikamiliardové evropské dotace. Auditoři upozorňují především na nedostatky ve smluvních vztazích. Kritizují postup firmy, která dělá stavební dozor. Případ možná skončí u policie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J63a13r91o29s79l92a88v 37Š36i74m49á20č81e84k 6584827379898

Víkepráke jsou vždy problém, ale u rekonstrukcí a zemních prací, ražeb zejména, se jim nikdy nelze zcela vyhnout (s čímž se už předem počítá a zneužívá se toho). Kdyby se s jejich realizací mělo čekat, až se to zúřaduje (vybere se z nabídek všech zájemců - jediného osloveného / a věci znalého), tak by se stavba musela zastavit (u liniových staveb náhradních prací moc nebývá) a náklady by nakonec mohly být podstatně vyšší (o politických dopadech nemluvě).

Ale fuj, už dělám advokáta Mirkům Dušínům z Metrostavu, IDS, DP, OMI a podobných vzorových institucí.

+3/0
13.9.2013 9:11

T24o93m90á13š 61Z43e88m26a96n 3625498944555

Máte pravdu.

0/0
13.9.2013 9:31

M34a40r43t88i55n 17Š23t69ě87p36á66n67e68k 3127693653261

Tak komu jde o dotace? Jde jen o to dotlacit to ke stavbe. V tom momente se zacnou prelevat penize do spravnych kapes a pak uz je jedno, jestli to zaplati EU nebo CR nebo Praha sama.

Dulezite je, aby byly dobre napsane smlouvy a nesly A) vypovedet B) zalovat.

A aby ti co rozhoduji nemeli zodpovednost.

TIm zapadnou vsechna kolecka a muzem se do toho pustit...

 

Nevim jak to doopravdy je, mozna takto, mozna jinak. Ale priznejme si, ze to tak pri pohledu z venku pusobi a co si budem povidat, nejak tak to bude.

0/0
13.9.2013 8:57

J26o93s97e59f 91V20o63s60i50c57k39y 4633947366873

Klaus povidal, ze dotace Cesku skodi, protoze deformuji trzni vztahy. Ja mu verim, protoze je to velky ekonom, ktery se nikdy nezmylil.

+1/−3
13.9.2013 0:48

J41o28h25a78n 47Z94i13n74g23e30l 2351675336441

Má samozřejmě pravdu. Kdyby nebyla tahle trasa metra dotovaná, nemohla by být vedena takhle nesmyslnou cestou. Muselo by se totiž přemýšlet, na co máme peníze a co je tedy účelné.

+2/0
13.9.2013 7:39

M92a41r29t60i80n 45I54g95u94e 9420296792382

Přesně tak. Ale vklíčíme-li tam magické slůvko 'dotace', rázem vypadáme jako že jsme to úžasně zařídili. A k původnímu příspěvku - byly i případy kdy pan Prezident Klaus pravdu neměl, ale vždy jí měl tehdy, když byl nějaký jeho výrok či akt mohutně zpochybňován (rozuměj - masírováno veřejné mínění) prostřednictvím bulváru (Blesk, Nova, ...), hlavně aby mu lidi nezačali věřit. Tak ovečky veřili raději těm svým barevným novinám a terénním zpravodajcům.

+2/−1
13.9.2013 8:10

R15a58d83e16k 91Z98a78h36r49a86d90n27í30k 1239290839398

vtipné. Používáte úplně stejnou rétoriku, jako ony bulváry :-) Blesk je samozřejmě o své podstatě, ale třeba Nova, kromě seriálu, vnesla do naší země dost zásadní kontrolu a šťourání do věcí, o kterých si většina národa myslela, že je vše OK. Různými politickými a investigativními reportážemi počínaje a potravinovým inspektorem konče. Tedy jste si z Novy pravděpodobně vzal to špatné, stejně jako onen bulvár.

0/0
13.9.2013 8:27

P65e52t39r 25N56o26v20o12t24n89ý 5427444320811

Potravinový inspektor ;-D;-D;-D

+1/0
13.9.2013 9:08
Foto

B58o67h66u96m26i39l 24P43r67o54c17h52á54z38k42a 9602319354220

Omluva za, minus-preklik. Mel to byt plus, bo mate praudu.

0/0
13.9.2013 12:43

M65i75r76e49k 22N57o42v72o13t77n19y 6459902265147

vetsina firem co delaj statni zakazky tak se snazi delat podvody a kdyz to tece tak chtej vyzdimat jeste vic a pak to takhle dopada. Dalsi tunel (financni) ktery nas jen poskozuje.

co to jsou vice prace? bud jen penize stranou a nebo par vykopu za miliardi.

+1/0
13.9.2013 0:19

M41i59r62e26k 13N53o24v32o84t84n18y 6149702815697

miliardy

0/0
13.9.2013 0:20

T63o68m16á32š 66Z16e81m28a54n 3495828654215

Při plánování se předpokládáí něco a v realitě je tomu mírně jinak, ale dokud se nekoplo, nešlo to zjistit.

Příklad: já opravuji sytředchu a předpokládalo se že bednění je 100% v pořádku, leč po sundání krytiny se zjistilo, že je potřeba vyměnint 20 prken.

A už máme vícepráce oproti zakázce.

U tunelů je podobných zádrhelů podstatně více.

0/0
13.9.2013 9:34

M64i58r18e26k 35N50o95v82o96t15n32y 6679512535917

ale to se pletete vice prace jsou uvedene uz ve smlouve a je uvedena i cena kolik za to dostanete vetsinou je to vedene v %.  teorie je jina nez praxe to snad vi kazdy. geologicke pruzkumy jsou delany uz od jak ziva co se stavi ale firmy v cr jsou hned u navyseni v miliardach ne v tisicich. tyto penize jsou uplatkove ty se rozdavaj znate Ratha ten taky dostal penize aniz by pracoval. statni zakazky jsou predrazene a vetsina penez se rozdeluje jinam nez tam kam patri. napr. D1. vydiraj ze zastavi prace a nikde na uzaverach se poradne nepracuje. Zde by mela policie konat. i u prodlouzeni metra.

0/0
13.9.2013 12:30

J63a14n 53Z71e90l43e24n49k39a 2686596978595

Tahle debilní a zbytečná trasa metra se nikdy neměla začít stavět. Prodloužení A stačilo na Veleslavín, když už se A mělo někam prodlužovat. Petřiny a Motol jsou zcela zbytečné a staví se to jen proto, že modrý soudruh Janoušek a jeho kolibřík Bém potřebovali zhodnotit pozemky. A vznikla tak fatální urbanistická chyba, která je patrně neodstranitelná. Plus utopených 20 miliard, které mohly být smysluplněji využity jinde.

+10/−1
12.9.2013 23:10

V40l18a75d29i87s13l67a36v 76N90o77h30e84j85l 7658627838631

Ne, ja bych postavil metro az do Kladna (klidne z vetsi casti povrchove), dalsi trasy do Rican, Benesova, Berouna, Stara Boleslav. Resp. uz to melo davno stat. Ale co se tyce rozkradani nasich dani, s tim souhlasim co pisete.

0/−4
13.9.2013 0:47

J24o62h89a63n 50Z94i21n73g77e49l 2181785566751

Všechny tyhle trasy jsou pohodlně vykryty povrchovou dopravou pantografem ČD.

+3/0
13.9.2013 8:09

J46o51h87a38n 12Z79i48n84g64e86l 2221755506161

Přesně tak. Případně měla bejt z Veleslavína vedena na Šárku a dále po povrchu, což je extrémně levnější, přes ruzyňský letiště Jih na letiště Sever. Od konečný tramvají Šárka už nic nebrání tomu, aby trasa vedla souběžně z Evropskou, třeba ve skleněnym tunelu.

Ale když von chce nějaký hodný developer postavit bytové domy na tom svahu naproti nemocnici Motol.

+1/0
13.9.2013 7:42

R56a57d86e54k 15Z44a45h68r76a67d79n18í23k 1349270289968

nevím jestli debilní, ale určitě ne zbytečná. Minimálně z toho důvodu, že Praha rostla v podstatě živelným, neregulovaným způsobem a jakýkoliv přesun "přepravního" chaosu pod zem je velkým přínosem. A už jenom kvůli té nemocnici mi to úplně debilní nepřijde. Podíval bych se i na druhou stranu Prahy. Letňany také všichni považovali za debilní. Dneska si naprostá většina chrochtá. I přes určitou vzdálenost od sídliště. Bohužel se v naší zemi ještě dlouho nevyhneme spekulacím, které budou takovéto stavby provázet (pozemky, developeři, ...).

0/0
13.9.2013 8:37

J44a11r77o47s43l77a33v 80B82r75ü76m34m75e37r 7294693676

Ne je debilní, když jspu mnohem důležitější trasy. Na Motol měla kdyžtak v budoucnu vést spojka mezi Zličínem a A,které mělo logicky vést podle Evropské.

Motol generuje pár tisíc cestujících, což v klidu zvládají autobusy. Nebo stačilo obnovit tramvaj, která tam dříve vedla.

0/0
13.9.2013 8:49

R30e90n30é 33C51v40r16k76a74l 9296589936666

Nemocnice Motol - to působí jako zaklínadlo pro zdůvodnění zbytečné stavby. Leč místní znalost je nade vše - Motol je spádová nemocnice pro Prahu 5, resp.13 - a od nich metro NEVEDE. Pro Prahu 6 s napojením metra je spádová nemocnice Petřiny!!

Takže důsledkem bude nutnost nadále vést do Motola autobusovou dopravu ze spádové oblasti a současně provozovat vzduchovozič metro směrem na Prahu 6.:-(

+1/0
13.9.2013 10:38

J23a67r46o88s76l73a71v 67B22r79ü62m73m31e67r 7674443106

Máte pravdu, na to jsem také zapomněl.

0/0
13.9.2013 11:08

T39o59m47á55š 13Z35e96m73a91n 3695718694675

Přesně tak, ta oblast kam vede je výborně obsloužena několika linkami tramvají.

Narozdíl od oblastí kam má vést D - tam vedou jen autobusy.

0/0
13.9.2013 9:31

R57o74m86a26n 62M19á87c85a 7595550972987

kdo by to byl cekal, ze z toho zase bude nejakej prusvih? ale tak dotace nedotace... danovi poplatnici to zaplati a jeste si hosi z magose a ze stavebnich firem vezmou "malou" domu... v tyhle zemi snad neni jedina velka stavba, co by neskoncila pru*erem...

+3/0
12.9.2013 22:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.