Diskuze

Prodloužení metra A může přijít o dotace. Problémem jsou „vícepráce“

Stavba čtyř nových stanic metra A se dostává do problémů. Podle interního auditu Dopravního podniku hrozí, že Praha přijde o část peněz z několikamiliardové evropské dotace. Auditoři upozorňují především na nedostatky ve smluvních vztazích. Kritizují postup firmy, která dělá stavební dozor. Případ možná skončí u policie.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Víkepráke jsou vždy problém, ale u rekonstrukcí a zemních prací, ražeb zejména, se jim nikdy nelze zcela vyhnout (s čímž se už předem počítá a zneužívá se toho). Kdyby se s jejich realizací mělo čekat, až se to zúřaduje (vybere se z nabídek všech zájemců - jediného osloveného / a věci znalého), tak by se stavba musela zastavit (u liniových staveb náhradních prací moc nebývá) a náklady by nakonec mohly být podstatně vyšší (o politických dopadech nemluvě).

Ale fuj, už dělám advokáta Mirkům Dušínům z Metrostavu, IDS, DP, OMI a podobných vzorových institucí.

3 0
možnosti
TZ

Tak komu jde o dotace? Jde jen o to dotlacit to ke stavbe. V tom momente se zacnou prelevat penize do spravnych kapes a pak uz je jedno, jestli to zaplati EU nebo CR nebo Praha sama.

Dulezite je, aby byly dobre napsane smlouvy a nesly A) vypovedet B) zalovat.

A aby ti co rozhoduji nemeli zodpovednost.

TIm zapadnou vsechna kolecka a muzem se do toho pustit...

 

Nevim jak to doopravdy je, mozna takto, mozna jinak. Ale priznejme si, ze to tak pri pohledu z venku pusobi a co si budem povidat, nejak tak to bude.

0 0
možnosti
JV

Klaus povidal, ze dotace Cesku skodi, protoze deformuji trzni vztahy. Ja mu verim, protoze je to velky ekonom, ktery se nikdy nezmylil.

1 3
možnosti
JZ

Má samozřejmě pravdu. Kdyby nebyla tahle trasa metra dotovaná, nemohla by být vedena takhle nesmyslnou cestou. Muselo by se totiž přemýšlet, na co máme peníze a co je tedy účelné.

2 0
možnosti
MN

vetsina firem co delaj statni zakazky tak se snazi delat podvody a kdyz to tece tak chtej vyzdimat jeste vic a pak to takhle dopada. Dalsi tunel (financni) ktery nas jen poskozuje.

co to jsou vice prace? bud jen penize stranou a nebo par vykopu za miliardi.

1 0
možnosti
JZ

J26a20n 46Z88e78l45e70n51k51a

12. 9. 2013 23:10

Tahle debilní a zbytečná trasa metra se nikdy neměla začít stavět. Prodloužení A stačilo na Veleslavín, když už se A mělo někam prodlužovat. Petřiny a Motol jsou zcela zbytečné a staví se to jen proto, že modrý soudruh Janoušek a jeho kolibřík Bém potřebovali zhodnotit pozemky. A vznikla tak fatální urbanistická chyba, která je patrně neodstranitelná. Plus utopených 20 miliard, které mohly být smysluplněji využity jinde.

10 1
možnosti
VN

Ne, ja bych postavil metro az do Kladna (klidne z vetsi casti povrchove), dalsi trasy do Rican, Benesova, Berouna, Stara Boleslav. Resp. uz to melo davno stat. Ale co se tyce rozkradani nasich dani, s tim souhlasim co pisete.

0 4
možnosti
RM

R30o73m45a64n 17M93á69c83a

12. 9. 2013 22:50

kdo by to byl cekal, ze z toho zase bude nejakej prusvih? ale tak dotace nedotace... danovi poplatnici to zaplati a jeste si hosi z magose a ze stavebnich firem vezmou "malou" domu... v tyhle zemi snad neni jedina velka stavba, co by neskoncila pru*erem...

3 0
možnosti