Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kolo v Praze bylo nejrychlejší. V závodu porazilo auto i tramvaj

Je pro cestování Prahou výhodnější použít kolo, tramvaj, nebo auto? Odpověď se snažili najít účastníci unikátního závodu z Modřan k Národnímu divadlu. V deštivém počasí dorazil do cíle jako první cyklista. Naopak tramvají byla cesta nejpomalejší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L55i64b17a 47R68u93s88n80á58k 2330304755451

Rád si to s panem cyklistou rozdám na trase Modřany - Bohnice :-):-)

0/0
21.9.2013 13:02

V14l52a33d96i75m14í74r 27H67o19l33ý 8754201446487

Velice "objektivní" závod. Když byl nasazen trénovaný cyklista, proč nezávodil proti autu s modrým majáčkem, a tramvaji která nezastavuje na zastávkách mezi startem a cílem? Nebo aspoň mohl být závod odstartován zároveň s příjezdem tramvaje. A ukončen měl být někde v kavárně, kam by se musel závodník dostavit v suchém čistém obleku a nezapáchající potem. Pak by asi cykloteroristům sklaplo. Ani podle výsledků tohoto zmanipulovaného závodu časové odstupy nejsou nijak výrazné, ve včerejším tištěném vydání byl i uveden čas normálního, netrénovaného cyklisty, který byl někde mezi časem auta a tramvaje. Já osobně preferuji dopravu MHD v kombinaci s chůzí, času je vždy dost, člověk se nemusí soustředit na řízení, nemusí hledat místo na zaparkování, nebo na převlékání se z cyklistického do "civilu". Jako druhá volba auto, třetí skútr (pročpak nebyl přizván k závodu i motocyklista? :-P To se asi pumpičkářům nehodilo do krámu, že?). Jako čtvrtá by byl telefonát na dispečink taxi, pátá chůze, nebo seběhnout k Vltavě a jet parníkem. Použití kola bych zvažoval až jako poslední nouzovou variantu.

+3/0
20.9.2013 13:09

V86l79a94d58i18m12í68r 40H57o54l63ý 8714371976457

to seběhnutí k Vltavě a cesta parníkem je vlastně varianta č. 1, škoda že příspěvky nelze editovat.

+1/0
20.9.2013 13:12

V25i96k84t18o61r 31Š97e92d11i71v37ý 8636871540836

Myslím, že poměrně rychle by bylo možné dopravit se koňmo. 

-

Tak a teď by měl někdo začít vyžadovat povinnou přestavbu části podzemních garáží na stáje:-P

0/0
20.9.2013 18:42

T71o58m58a49s 92N77o38v70o67t43n45y 3211746528219

Takže aktivisti dokázali, že není třeba se nadále věnovat kravinách typu zklidňování, pruhy, stezky, protože na kole se zjevně jezdí po městě dobře. Takže celej automat se může v klidu rozpustit a přestat se přisávat na dotace. Takže díky za tento test R^

+4/−1
19.9.2013 20:15

K41a47r29o32l93í35n89a 11P82o26s88p86í93c86h79a47l80o84v73á 6826151229866

Není to moc objektivní závod, když vybrali závodníka na závodním kole. Kdyby tam šoupli běžného nevytrénovaného chlápka nebo ženskou na nějakém běžném trekovém kole, myslím, že by to bylo objektivnější..

+5/0
18.9.2013 23:09

R14i66c85h36a27r74d 26K20á32b49a 8889408890440

Ale tady preci cilem nebyla zadna objektivita :)

+5/0
19.9.2013 9:20

P65a60v57e80l 56O75d33r14a90z44i83l 6864949637350

Sláva, konečně nejsem sám, kdo si to myslí.

Nepostřehl jsem totiž, že by řidič automobilu provedl povinnou prohlídku auta před jízdou, cituji

"Vozidlo obejdeme a pohledem zkontrolujeme celkový stav, včetně čistoty osvětlení, zrcátek, registrační značky, dále pneumatiky a kola , jejich stav a tlak. Pohledem pod vozidlo zjistíme zda neunikají žádné provozní kapaliny. Pootočením volantu vyzkoušíme řízení a sešlápnutím brzdového pedálu vyzkoušíme brzdy, pedál se nesmí propadnout neobvykle hluboko. Zkontrolujeme dostatečné množství provozních kapalin: olej v motoru, chladící a brzdovou kapalinu, kapalinu do ostřikovačů, destilovanou vodu v akumulátoru i dostatečné množství paliva v nádrži. Dále zkontrolujeme veškeré osvětlení vozidla, signalizaci, případně úplnost výbavy."

;-D

+2/0
19.9.2013 11:59

V11i69k16t28o59r 24Š64e17d98i72v36ý 8666161650466

Povinností řidiče je použít vozidlo splňující ... atd., jak si to zařídí je jeho věc. Pobíhání kolem vozidla není nutné.

Ale koneckonců tato povinnost platí i pro řidiče kola - a tady je dost velká škoda, že se kontrolou nezabývali. Podle obrázků totiž snad všem jízdním kolům chyběla povinná výbava, šlo tedy o vozidla nezpůsobilá k provozu po veřejných komunikacích!

-

Takže další vážný přestupek. A opět ho cyklisté nechali fotograficky zadokumentovat.

+2/−1
19.9.2013 13:37
Foto

M14i55c88h13a25l 34H26r11u57b46a62n 2106740508519

Podle obrázků kolům žádná povinná výbava nechybí. Natož tak všem.

Není vidět všechno, ale pokud dobře vidím, tak většina kol má odrazky, nebo reflexní prvky. Řekl bych, že brzdy a páčky taky budou ok. Nevidím žádný konflikt s povinnou výbavou.

Vidíte snad něco, co já nevidím?

0/0
20.9.2013 9:02

V39i78k61t83o31r 79Š81e21d39i30v10ý 8526571180306

Na žádném kole není bílá odrazka zepředu, červenou odrazku zezadu jsem také nenašel, odrazky ve výpletu jakbysmet - možná má někdo reflexní pruh na boku pláště. Na pedálech také bez odrazek, asi pár lidí náhradní reflexní proužky.

-

Dost bída, nemyslíte?

0/0
20.9.2013 14:21
Foto

M18i27c48h54a39l 37H96r91u48b11a84n 2676570818969

Nevím, když se zběžně podívám na kteréhokoliv, tak na něm reflexní prvky vidím. Někdo tam dokonce měl i nějaký odrazky. Jakákoliv odrazka může být nahrazena patřičným reflexním prvkem. Mohl byste prosím být konkrétní a označit alespoň jednoho cyklistu, který podle vás nesplňuje výbavu?

0/0
20.9.2013 14:57

V24i89k65t56o42r 56Š15e31d43i66v32ý 8446591820246

To se asi díváme na různé fotografie. Odrazku jsem nenašel ani jedinou, nějaké reflexní prvky na oděvu asi někteří měli, ovšem například zúčastněné dámy by asi moc odlesků neházely. Nebo třeba muž na druhé fotografii. Přinejmenším zepředu vůbec nic.

0/0
20.9.2013 16:37

P81e67t92r 37O37d45e60h30n21a24l 8424864229827

Hmm tak se zkuste dostat z Malostranský na Strossmayerák. DPP zoptimalizoval dopravu tak, že teď trvají tyhle dvě stanice místo 4 minut skoro půlhodinu. ;-€ Vyhlašuju nové hnutí "Praha pěší".

+1/−1
18.9.2013 20:12

M46a21r34t39i42n 15H20o85u10b74a 6723131949148

Jezdi po chodniku a zariven zminujr strach z ridicu. Z nej zase asi maji strach chodci

+8/0
18.9.2013 18:02

P86a17v92e47l 19O34d29r26a73z30i53l 6604629697540

Co vám není jasné na vazbě "mám strach z řidičů, tedy jedu po chodníku?"

0/−2
18.9.2013 19:43

V42i98k69t92o48r 96Š54e96d15i26v76ý 8146941660276

Výrok je jasný. Není jasné, kde se v někom bere tolik arogance a tuposti, že se tak chová.

+2/0
18.9.2013 21:11

P63a34v50e56l 42O13d31r93a77z87i62l 6294469147840

Těžko říct. Taky jezdím v určitém místě po chodníku, protože je to podstatně bezpečnější, než se dávat na milost a nemilost neschopným řidičům náklaďáků, autobusů a podobně.

Arogantní a tupý si přitom nepřipadám. Po tom chodníku nikdo nechodí, nemá kdo.

0/0
19.9.2013 11:48

M80a52r49e40k 67K75r13o20l55l 5171422190860

Je fakt, ze jezdit po chodniku je pro ridice bezpecnejsi a nemusi resit zadne nakladaky. Otazka je, jestli je to bezpecnejsi i pro ty chodce, ktere tam potkavate. Ale koho zajimaji nejaci chodci. Casto to byvaji uplne cizi lide... ;-)

+3/0
19.9.2013 12:46

V30i42k29t33o58r 56Š65e29d20i16v37ý 8506211140906

A předpokládám, že podobně tolerantní jste i k autům parkujícím na chodníku a neměl byste námitky ani proti tomu, kdyby si někdo autem zkrátil cestu třeba přes prázdný park.

-

(Že si tak nepřipadáte, to je jen nedostatek sebekritičnosti.)

+2/0
19.9.2013 13:42

V15a84c76l17a92v 30M44e33d63e63k 5981512595235

Á, zas jeden tendenční průzkum - už jen to "nenápadné" použití závodního cyklisty.

Samozřejmě průzkum odpovídá tomu, čeho chtěl zadavatel dosáhnout - není problém ten průzkum udělat tak, aby bylo nejrychlejší auto, není problém udělat ho tak, aby byla nejrychlejší MHD

+11/0
18.9.2013 17:25
Foto

F93i48l98i93p 43R73u44l67f 3395709897473

A zcela jistě ten cyklista na nosiči vezl batoh s notebookem, sako, boty a silný deodorant aby pak mohl jít do práce. Nevim jak vám, ale mě by asi neprošlo sedět celý den v kanclu v propoceném cyklodresu. Auto*Mat je podle mne parta tupců, co za každou cenu prosazuje vlastní zájmy. Některé jejich argumenty jsou vážně na hlavu. Navíc si myslím, že hledat cestu - vše dovoleno - by mělo být přednější než - něco povoleno -. Nemohu si pomoci, ale celé mi to přijde jako když se někdo přestěhuje na samotu u lesa a pak si stěžuje, že jsou tam stromy. Nejlepší je podle mě asi skůtr nebo motorka.

+23/−2
18.9.2013 16:30
Foto

F64i70l45i22p 88R56u70l21f 3155699397353

A vůbec, zrovna si řikám, že i ty kola nejsou nic moc. Jezdí moc rychle, po pěších zónách klidně i 40, ohrožují tím ostatní, navíc by extra kvůli nim musely zůstat silnice, já bych obecně zakázal provoz jako takový. Ať lidi chodí... je to zdravé, budou si hledat práci blíže domova a mít tak čas na rodinu, cestou je třeba zaujmou výkladní skříně obchodů, něco nakooupí, podpoří tím stát a ekonomiku...

+4/−2
18.9.2013 16:41

V26l66a85d18i65m69í59r 14Š15t15e25p66á37n56e76k 3402563469

Heh, niekedy mam nielen preveseny notebook cez plece ale aj ruksak s nakupom a este dalsiu tasku. Ziadny problem. Tak isto nenosim cyklodresy, nejazdim 40km/h takze ziadne spotenie sa nekona, to skorej sa spotim ked si zabehnem aby som stihol mestsky spoj...

Ten test bol uleteny od reality.

0/−1
18.9.2013 16:42

O55l16d26ř54i64c73h 87Ř50e73z52n80í47k 7185342194738

takže asi tak? ;-D ;-D ;-D

http://www.hofmann.estranky.cz/img/mid/6039/vietnam-nakladni-kolo.jpg

+4/0
18.9.2013 17:22

M77a75r86t36i12n 69Š20t85ě41p58á55n78e84k 3427783393641

Bohuzel se pletete. Chlapci z AUTO*MATu to maji dobre vymyslene. Platite je totiz vy, ja a spousta dalsich. Takze muzeme rict, ze pomatenci, ale urcite ne tupci...

+4/0
18.9.2013 16:47

P67a24v33e18l 70O11d22r30a24z94i17l 6324679967900

A vy máte tak silnou kulturu bakterií, že se za pár hodin kolem vás line silný smrad, když se převlečete?

To je mi vás líto.

0/0
18.9.2013 19:45

P57a62v78e11l 52O29d44r85a94z40i22l 6164279187650

P.S. ten váš odhad pracovních potřeb, tedy batoh s notebookem, sako, boty a silný deodorant je taky trochu divný.

Notebook, sako (i boty a kalhoty) mám v práci, ne? Jedině košile buď musím vézt, nebo jedu jeden den autem a vezmu si je naráz.;-)

+1/0
18.9.2013 20:09
Foto

M41i73c51h81a50l 19H84r65u16b73a74n 2166860738139

Pokud jedu do práce. Tak jedu někam, kde obvykle mám nějakou skřínku. Jediné co si stačí vzít s sebou je spodní prádlo a košili. Vzít to i s NB do batohu není problém. Vleze se i oběd a kniha. Těch pár kilo navíc není pro mladého člověka problém. V těchto podzimních teplotách se trénované tělo vůbec nezpotí, spíš je prvních pár desítek metrů zima, než se tělo prohřeje, ale to je i v autě.

0/0
19.9.2013 9:43

P62a73v61e63l 31O31b62d76r85ž45á33l37e37k 6776574948932

Viz níže - skříňky a sprchy mají většinou dělníci v Kolbence nebo havíři v Ostravě (ovšem proto, aby se umyli PO práci - varianta že se člověk zhuntuje už cestou do ní je dost zvláštní).

V běžných kancelářských firmách sem to tedy neviděl - pokud nepočítám věšák na kabát ... kam asi propocené triko z kola na celý den těžko pověsím.

To s tim nezapocením je pravda, pokud ale mám jet rychlostí, při které se nezpotím, tak to nemám proti autu ani MHD šanci.

0/0
19.9.2013 10:19
Foto

M21i58c62h43a80l 84H55r80u71b96a71n 2366770228569

Vím o mnoho kancelářských budovách, kde mají lidé kolárny, sprchy, tedy i místo, kde usušit oblečení a ručník.

Jinak jste si jistý, že stále pracujete? Neodpovídají podmínky kolem Vás spíše otročení?

Každý den jezdím bez pocení do práce při průměrné rychlosti 20-25 km/h. Šalině po pár zastávkách ujedu a auto kolem mě jedou pořád stejný. Když už odjedou, tak se pak potkáme na červené. Alespoň takhle to chodí v Brně na cestě z Králova Pole do Štýřic.

0/0
19.9.2013 10:32

P21a91v76e48l 53O63b86d43r77ž95á64l46e26k 6816564868582

Jsem si jistý, že pracuji. Nicméně na rozdíl od horníků a sklářů se při práci nezapotím, mám klimatizovanou kancelář - takže nemám nejmenší potřebu se v pracovní době sprchovat a převlékat. Že se případně zhnojím již při cestě do práce - to je opravdu problém zaměstnance a nemá ho řešit zaměstnavatel.

Že Vy a pan Odrazil (mimochodem zajímavé-oba z Brna?) při rychlé jízdě na kole nezapotíte, budiž Vám ku prospěchu. Já jezdím 20-25 na výletech a propocený rozhodně sem.

+1/0
19.9.2013 14:19

Ř78e80h94o38ř 21V68l80a88s15á82k 2584334901496

Jestli to mají po rovince po hladkém asfaltu, o svá kola se dobře starají a mají průběžný trénink, tak je 20-25 kilometrů bez zapocení reálných.

Když dvakrát ročně vytáhnete prorezlé kolo a vyrazíte netrénovaný na polňačku, abyste "nepřekážel autům", tak jsou to samozřejmě jiné podmínky.

+1/0
20.9.2013 8:44

M18a32r75e25k 45H10r19u50b39y 6347242841468

Tenhle test jak vidno probehl v Praze, ktera je o proti Brnu o neco kopcovitejsi. Budte si jisty, ze za jenom trochu jinych podminek nez test podel Vltavy byste se zapotil:-P

0/0
20.9.2013 15:05

V26i48k38t98o24r 19Š23e57d95i27v28ý 8106321950586

Jo jasně. Takže potvrzujete, že jízda na kole jako reálný prostředek se hodí v těchto příjemných teplotách babího léta pro každého mladého člověka s trénovaným tělem.

+1/0
19.9.2013 10:20
Foto

M48i79c37h19a86l 55H56r23u50b65a21n 2866480378509

V letních vedrech, kdy se po městských silnicích navíc pohybují spousty 70-100 °C tělesa a naopak v třeskutých mrazech zimních měsíců to opravdu není pro každého. Na přežití jízdy na kole v silném lijáku to chce mít trénovanou imunitu. Ale jinak v mírném počasí, kterého je v našem mírném podnebném pásu většina se dá obecně jezdit celoročně.

0/0
19.9.2013 10:40

V69l23a35d32i64s50l75a83v 43N23o77h91e21j15l 7578247228141

Jinak ten Auto*Mat tu ma koukam kazdou chvili nakej propagacni clanek....

+7/−1
18.9.2013 16:19

R59i12c59h95a15r96d 90K68á34b87a 8429138320730

to asi aby se zapomnelo jak zmizelo tech 270.000,- z verejne sbirky ;)

+1/0
19.9.2013 9:21

V30l54a56d14i73s10l40a18v 71N95o93h94e19j63l 7448177918511

Jezdim na motorce a je to zdaleka nejlepsi, to v ankete asi zamerne chybi. ;-)

+7/0
18.9.2013 16:18

J98a81n 87Š35e90b72e18s38t40a 6957250860505

Jasně. Já na skůtru bych jim natrhl...... jednoznačně. Dal bych si kafe, než by dorazili ;-D

+1/0
18.9.2013 16:47

P40a90v13e70l 66O57d52r49a21z73i51l 6394629127190

Motorka kombinuje nevýhody auta a kola.

0/0
18.9.2013 19:46

M87i37r33o26s94l89a14v 50K84a94s62a82n 2955457689444

Tohle je zatím ta největší kravina, kterou jste sem napsal.

+3/0
18.9.2013 23:56

P91a83v54e62l 14O15d91r77a59z49i11l 6864189467940

Nepovídejte, proč? Na motorce nedovezete žádný větší náklad, tak, jako na kole. Jste nechráněný před nepřízní počasí a nepřízní automobilistů, jako na kole. Kolo snadno hodíte na rameno a vyběhnete schody, motorku, stejně jako auto, nikoliv. Motorku, stejně jako auto, nemůžete kdekoliv postavit a zaparkovat, kolo ano.  A tak dále.

Kravina je váš ubohý příspěvek bez jakéhokoliv argumentu.

0/0
19.9.2013 11:52

Ř38e70h97o50ř 13V71l98a91s60á36k 2504284751136

Na druhou stranu kombinuje i některé výhody.

0/0
20.9.2013 8:47

L73a56d14a 51N38o59v54a17k 4482143817

jinak - jet na kole cyklostezkou po nábřeží kolem 40 km/hod... to se dá tak možná když je ta stezka prázdná.., jinak je to bezohlednost..

A pokud by byla i trasa pro auto prázdná, vyšlo by rychleji podle mého to auto.:-P

+10/−1
18.9.2013 16:16

V44i55k66t55o88r 26Š41e48d98i34v22ý 8966941650716

Nábřeží je pěší (nebo obytná?) zóna, Takže limit 20km/hod.

Není to tedy bezohlednost, dotyčný se tady před svědky veřejně přiznal k vážnému dopravnímu přestupku!

+5/−1
18.9.2013 16:21

L92a91d93a 36N63o86v25a73k 4842913967

ke všemu...:-/

0/−1
18.9.2013 16:21

V44i78k85t50o30r 31Š92e67d67i25v41ý 8456701190186

Pročpak mínus, Vondruško? Není to snad pravda?

(Co byste řekl, kdyby posádka auta hlásila, že jednu kolonu museli předjet po kolejích a když bylo volno, jeli asi tak sedmdesát?)

+2/0
18.9.2013 16:44

P78a76v77e61l 59O18d85r65a65z62i23l 6224509937290

Ano, pěší zóna mimo IZS a kola :-P

0/0
18.9.2013 19:50

V80i80k63t90o81r 61Š61e58d14i90v13ý 8366961560606

Ano, jízdní kola smí vjíždět, ovšem rychlostní limit je 20 km/h

0/0
18.9.2013 20:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.