Diskuze

Uzavřít nábřeží lze. Ale potřeba jsou alternativní trasy, míní experti

Po Smetanově nábřeží v centru metropole už druhou sobotu po sobě nejela žádná auta. A neprojedou tudy ještě další tři soboty. Praha uvažuje, že by tu po otevření tunelu Blanka vznikla pěší zóna. Teď zkouší, jak tento model přijmou Pražané. MF DNES popsala, co na plány města říkají odborníci.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pokud jeste nekdo nakoukne do teto diskuze, tady je pohled i z druhe strany, a to primo na tomto webu:  http://spoljaric.blog.idnes.cz/c/361242/Uzavrene-Smetanovo-nabrezi-z-pohledu-chodce.html

A tohle take rozhodne stoji za precteni:  http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2013092501

0 0
možnosti

Pan cykloterorista Masare by mel byt v pytli svrzen do Vltavy za prihlizeni svych privrzencu, aby vedeli co se stane tem, co budou povysovat zajmy zanedbatelne mensiny nad zajmy drtive vetsiny.

5 2
možnosti

A ta drtivá většina jsou jako omezenci, kteří si myslí, že můžou projet autem kamkoli se jim zamane? Většina je evidentně těch, kteří chtějí, aby se v Praze dalo žít slušně. A to není slučitelné s tím, že každej, kdo si pořídí auto, se s ním bude vozit po Starém městě. Prahu nesužují cyklisti, ale smrad, prach a věčné kolony aut ucpávající i tramvajové trati. A pak kdo je tu terorista.

2 4
možnosti

700 metrů dlouhá pěší zóna je zejména "zabiják" pro atraktivitu místem projíždějících tramvajových linek - řešením je pouze cca 110metrů dlouhá pěší zóna v "soutěsce" od Novotného lávky za křížení s Královskou cestou = konec Křižovnického náměstí + zrušení jízdního pruhu aut k Nár. divadlu, o jehož šířku by se dostatečně rozšířil chodník - "vyhlídková promenáda", jenž by měla být (až na cca 2 místa pro přecházení) oddělena  nějakou stylovou zábranou (např. historizující sloupky a mezi nimi řetězy) od přilehlé tramvajové tratě.

Ovšem zároveň to požaduje obdobné řešení na Malé Straně = také cca 110metrů dlouhou/širokou pěší zónu v oblasti Malostranského nám., jenž je také součástí Královské cesty a hlavně zprovoznění tunelového komplexu Blanka = celé západní poloviny MO! Čímž dnes z pohledu centra transitní doprava bude z něj "vytlačena" do kapacitních komunikací a ty současné kapacitně nedostatečné (Smetanovo nábř., Karmelitská, Letenská, Valdštejnská ..) budou sloužit (mimo MHD) jen příjezdu/výjezdu místní obsluhy do/z dopravně zaslepené oblasti.

2 1
možnosti

souhlas. Neznemožňovat vjezd, znemožnit však průjezd oblastí - na obou březích. Malá strana si klid zaslouží úplně stejně, jako Staré město

2 1
možnosti

Smetanovo nábřeží už jednou dlouhodobě uzavřeno bylo - po povodních, v roce 2002. Ze začátku to byl z pohledu dopravy opravdu velký problém. Po několika měsících si ale řidiči své "jiné" trasy našli, a také dopravní obslužnost přilehlého okolí si postupně celkem sedla (zásobování, služby). Jasně, jako v naší zemi vždy, dříve nebo později přes kamarádíčky získali vjezdovou povolenku i lidé, kteří tam stejně jen projížděli, ale to už je zase jiná kapitolka. Přiznávám, také občas volím autem tuto trasu pro průjezd, protože tam má řidič stojící v koloně alespoň hezkej výhled, a v létě pokoukání po nějakejch těch korzujících ženskejch. To teda v Legerce vážně nehrozí. Ano, podvědomě cítím, že do tohoto prostoru s autem moc nepatřím, a že by si to nejkrásnější panorama Prahy zasloužilo více klidu, aby to byl prostor hlavně pro lidi. ne pro auta. Nemyslím, že by se tím hlučnost prostoru pro rezidenty zhoršila - je tam již teď noční "megazábava" na Novotného Lávce, a tuze rozveselené partičky hlaholí až do rána. V tomto směru není moc co zhoršovat, běžný denní turistický ruch je také monotónní, a ten noční - opileckej již tam dávno je. Otázkou pochopitelně je, jak tam co do dopravní obslužnosti umožnit normální život rezitentům. Zaslouží si ho. Nemají ho již teď úplně lehký (velice obtížné parkování). Pro živnostníky a rezidenty ale okolními uličkami obslužnost zabezpečit lze. Ve většině měst, která ponechala svá centra lidem, a ne autům, velice pomohlo, pokud se dopravní obslužnost řešila slepými zálivy. Vjedu bez omezení, parkování regulované (rezidentům zdarma, jinak placené), ale vyjedu zhruba na stejném místě, kde jsem vjel, a pro průjezd mi to tedy vůbec nepomůže. Když to jde jinde, proč ne zrovna v Praze. Historické centrum města přece nemá být tranzitním prostorem pro lidi, jedoucí z jednoho konce města na druhý. A tohle místo si ten klid zaslouží. A teď do mě!

1 2
možnosti

na to voni nic nenapíšou. Jednak je to na ně dlouhý a jednak oni si umí tak zanadávat na něco, čemu nerozumí, sednou si do toho auta, zařadí se do zácpy a pomalu jedou do satelitu, kde maj dům, na kterém je tíží strašně výhodná hypotéka. A druhý den zas jedou zpátky, aby jí mohli splatit. A považují se za něco nadřazeného, přitom jsou to objekty k politování.

1 2
možnosti

Kdyz je duvod, tak jde leccos. Pro SVINSTVA typu zavreni SN zadny duvod neni. Kdyby neexistovaly cyklofasisticke spolky, jejichz jedinou agendou je vymysleni neexistujicich problemu, aby bylo na co OKRADAT mesto na dotacich (pres 200k/rok), podobne naprosto smesne karnevaly by nebyly a UMRTVENI SN by nikoho ve snu nenapadlo.

Pokud par desitek fanatiku ta auta skutecne tolik nenavidi, at si z vlastnich(!) penez nejake koupi a obradne ho rozbiji. Nebudou tim skodit normalnim lidem.

4 2
možnosti

Ti co by chtěli ty cyklostezky s DENNÍM POUŽÍVÁNÍM ve městě jsou trošku navedení a přemýšlí asli zadkem na kterým si sedí.  Nedávno v neděli dopoledne jsem se rozhodl vyměnit auto za kolo a jel do toho vašeho centra. Cesta autem 40 minut, cesta na kole 3 hodiny !!! To je setsakra rozdíl a přestože kolo mám rád, tak příště jedině autem. Kdyby to bylo lepší na kole tak klidně, ale těch 50 km mi fakt stačilo.

3 1
možnosti

Tak 50 kilometrů, to už je spíš meziměstská cyklistika než městská. Pražští voliče tak dlouhé trasy do práce nemají.

0 0
možnosti

J53a68n 74U40l98r18y12c80h

24. 9. 2013 2:58

trošku jinak: Kdybych náhodou u Smetanova nábřeří bydlel, chodil bych se teď denně ke Křižovníkům modlit za zachování aut, a tudíž zabránění té "žijící" pěší zóny. Tenhle život totiž pro zbylé rezidenty znamená mnohonásobně horší hlukové zatížení - i sebemenší pěší zóna znamená minimálně mnohohlasý řev hluboko do noci (resp. i během noci) - mnohem nepříjemnější než monotónní hluk projíždějících aut (mimochodem jedna věc jsou decibely, a druhá konkrétní způsob rušení).

Na Smetanově nábřeří by to jistě bylo znásobeno věčnými akcemi s použitím reprodukované hudby - tahle prasárna se přece rozlejzá o pár set metrů proti proudu Vltavy už dneska (jistě k radosti lidí bydlících u náplavek... - ovšem na těch přece nezáleží; město tu není od toho, aby se v něm dalo bydlet, ale aby se v něm dalo co nejvíc bavit... /zábava = co nejhlasitější reprodukovaná hudba.../).

Jinými slovy: rozhodně radši Legerka, než nějaká "žijící" pěší zóna - okolo ní se totiž právě vůbec žít nedá...

6 2
možnosti

Ten monotónní hluk z automobilů, to by byla pravda, kdyby bylo možné nějak z ulic odstranit "sportovně" upravené výfuky, hlasitá autorádia nebo psychicky narušené řidiče, kteří potřebují troubit kvůli kdejaké hlouposti.

0 0
možnosti

"Zkušenosti z obou sobot potvrdily, že největším problémem bude doprava." Tak to by mne v životě nenapadlo!

7 0
možnosti

L98a65d78a 95N40o10v82a56k

24. 9. 2013 1:53

možná by tam mohli rozložit betonové květináče, které zbyly z nepovedené rozkrádačky na praze 5...:-/

2 0
možnosti

Fajn, udelejme prazske referendum o tom, zda uzavrit pro dopravu Smetanovo nabrezi. To je jediny validni zpusob, jak ziskat realny nazor vetsiny prazanu. Do te doby at Masare a jeho podrztaska Hudecek zalezou do diry a nekomplikuji ostatnim zivot.

11 3
možnosti

Máme volby a zastupitelskou demokracii. Neříkám, že je to ideální, ale izolovaná referenda také mají svoje problémy.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

V centru Prahy boural miliardář Karel Janeček. Svým vozem sjel ze silnice

24. března 2024  14:13

Miliardář a neúspěšný kandidát na prezidenta Karel Janeček v neděli boural se svým luxusním vozem...

Chutnalo? Určíme dýško. Test pražských restaurací odhalil zakázané praktiky

21. března 2024

Premium Zatímco Češi z celé země si zvykli i díky kampani města přijíždět poznávat Prahu, v historickém...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vinen, vyslechl si hejtman Krkoška u soudu. Krátce poté oznámil rezignaci

21. března 2024,  aktualizováno  11:20

S peněžitým trestem 200 tisíc korun odešel dnes od Obvodního soudu pro Prahu 2 hejtman...

Dům musí zbourat i s unikátní plastikou, památkářům z fasády nešla sundat

22. března 2024  13:45

Společnost Urban Developers and Investors, která pracuje na bytové výstavbě poblíž nádraží na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sparta zlomila Liberec a je v semifinále, Pardubice se postupu přiblížily

20. března 2024  16:40,  aktualizováno  22:55

Hokejisté Sparty jsou prvním semifinalistou letošního play off extraligy. Pražané ve čtvrtém zápase...

Lakatoš bude hostovat v Boleslavi. Bruslaři s ním počítají na dva roky

28. března 2024  17:26

Dominik Lakatoš bude v nadcházejících dvou sezonách hostovat z hokejových Vítkovic v Mladé...

V Kladně srazil vlak nezletilou dívku, se zraněnou hlavou musela do nemocnice

28. března 2024  17:19

Osobní vlak ve čtvrtek odpoledne srazil v Kladně-Rozdělově nezletilou dívku. Záchranáři ji se...

V Revoluční se spojí staré s novým, nad barokním domem budou levitovat byty

28. března 2024  16:48

Prostranství v pražské Revoluční ulici 30 proti Štefánikovu mostu zaplní bytový dům se zdánlivě...

Kouř nad centrem Prahy. Hořelo na střeše hotelu u Václavského náměstí

28. března 2024  12:22,  aktualizováno  13:59

Z vnitrobloku budovy ve střední části pražského Václavského náměstí stoupal dnes kolem poledne...