Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Uzavřít nábřeží lze. Ale potřeba jsou alternativní trasy, míní experti

Po Smetanově nábřeží v centru metropole už druhou sobotu po sobě nejela žádná auta. A neprojedou tudy ještě další tři soboty. Praha uvažuje, že by tu po otevření tunelu Blanka vznikla pěší zóna. Teď zkouší, jak tento model přijmou Pražané. MF DNES popsala, co na plány města říkají odborníci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S85t27e45f83a84n45o 33S80i72n38i93g76a56g88l90i32a 3788407443781

Pokud jeste nekdo nakoukne do teto diskuze, tady je pohled i z druhe strany, a to primo na tomto webu:  http://spoljaric.blog.idnes.cz/c/361242/Uzavrene-Smetanovo-nabrezi-z-pohledu-chodce.html

A tohle take rozhodne stoji za precteni:  http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2013092501

0/0
26.9.2013 0:21

S50t30e91f23a36n60o 45S16i93n90i12g92a36g51l25i60a 3638877453161

Pan cykloterorista Masare by mel byt v pytli svrzen do Vltavy za prihlizeni svych privrzencu, aby vedeli co se stane tem, co budou povysovat zajmy zanedbatelne mensiny nad zajmy drtive vetsiny.

+5/−2
24.9.2013 11:38

J36i66n70d70r10a 29V18o67š47t55a 1614244749682

A ta drtivá většina jsou jako omezenci, kteří si myslí, že můžou projet autem kamkoli se jim zamane? Většina je evidentně těch, kteří chtějí, aby se v Praze dalo žít slušně. A to není slučitelné s tím, že každej, kdo si pořídí auto, se s ním bude vozit po Starém městě. Prahu nesužují cyklisti, ale smrad, prach a věčné kolony aut ucpávající i tramvajové trati. A pak kdo je tu terorista.

+2/−4
24.9.2013 12:07

R11i65c35h31a56r34d 10K26á85b80a 8359118490150

Kdyz je ta vetsina evidentni, tak ji prosim nejak dokladujte.

+2/−1
24.9.2013 12:31

S72t40e67f90a94n37o 51S82i59n31i23g16a52g76l67i47a 3398877283671

Pane Kaba, coho vidite pohybovat se po Praze vice, aut nebo kol?

Ze se o podobnou hloupost zasazuje Masare a Auto*Mat je jen bezostysne sledovani vlastnich cilu, a odcerpavani penez z fondu pro neziskovky...

+1/−2
24.9.2013 12:42

R49i58c34h42a40r20d 16K20á79b88a 8449988790130

Ja to naprosto chapu, viz. me prispevky nize v diskuzi. Ale pan Vosta stale argumentuje pravem zakazat autum provoz a nyni nove argumentuje "evidentni vetsinou", tak jej zadam o to, at tu vetsinu dokladuje ...

+2/0
24.9.2013 12:50

J93i17n87d69r29a 46V27o28š16t14a 1174504819322

a to chcete tvrdiot, že většina není těch, kteří chtějí, aby se v Praze žilo slušně? Já totiž víc nenapsal. Samozřejmě, že není víc cyklistů než automobilistů, to není ani v Holandech. Ale vy se pořád zaštiťujete tím, že je tu velká většina, co chce město jak je, a ti, kteří si dovolí mít jiný názor jsou prostě fašisti, teroristi a hlavně příjemci dotací, které si musíte odlupovat div ne od úst. To je potom těžký no. Tak jen říkám, že o věřejném prostoru by měli rozhodovat ti, kteří mají ty obzory přeci jen o něco širší,.

+1/−1
24.9.2013 13:04

R57i48c50h47a81r81d 64K24á15b34a 8599838300400

Vy jste uzasny diskuter, zkuste to vecne.  Vetsina lidi chce zit slusne. Vetsina ze podle meho nazoru nedomniva, ze slusne = bez aut. Pokud chcete implementovat nejakou zmenu do fungovani mesta, ktera ovlivni spoustu lidi, neni dulezite, jestli si Vy myslite, ze to tak ma byt, ale je nutne, aby si to myslela vetsina obcanu. Kde tuto vetsinu mate?

A ano auto*mat je cyklofasisticka organizace, ktere je vpodstate jedno, co prosazuje, ale staci ji, ze dostavaji na svou cinnost dotace a take jim z "transparentniho" uctu zmizelo 270.000,- ktere vybrali ve verejne sbirce na pomnik sveho mucednika. To Vam pripada slusne, kdyz argumentujete slusnosti?

+1/−1
24.9.2013 13:10

V69o86j23t35ě48c81h 60K58o68t67a80s 3490316519307

no, svého času jezdila automobilová doprava i po Karlově mostě. Chcete mi namluvit, že ti, co tehdy vymysleli aby byl jen pro pěší, byli ekoteroristi, odsávači dotací,...? Z dnešního pohledu je to naprosto přirozené opatření, a nikdo s ním nemá nejmenší problém. Nikdo už si nedovede ani představit, že by na něm dnes stály kolony aut. Naše děti se jednou budou divit, a kroutit nechápavě hlavou, že ještě v druhém desetiletí po roce dva tisíce mohly stát nekonečné kolony nastartovaných aut na jakémkoliv z obou úpatí Karlova mostu - jedné z nejcennějších a nejkrásnějších památek Prahy. A je jedno, jestli v soutěsce, nebo na Malostr.náměstí

+1/−1
24.9.2013 14:45

R34i88c38h83a61r40d 47K95á27b96a 8479798120620

To je hezky prispevek, ale jak souvisi se Smetanovym nabrezim?

+1/0
24.9.2013 15:00

M20i45l25a85n 24M46a27j93e24r42č49í96k 1880810794106

jak asi příspěvek V Kotase souvisí se Smetanovým nábřežím:

1.) "soutěska" = úsek Smetanova nábřeží od  Novotného lávky po Křižovnické náměstí.

2.) pro IAD (individuální automobilovou dopravu) = auta pěší zónou zavřené Smetanovo nábřeží je rovnou zavřeno na něj navazující Křižovnické náměstí i Křižovnická ulice = vozovka mezi křižovatkami na Palachově nám. a u Národního divadla

3.) Křižovnické náměstí je u východní/Staroměstské paty Karlova mostu = součástí královské cesty = je-li IAD vyháněna z tohoto místa pro velký výskyt chodců na něm, tak musí být ze stejného důvodu IAD vyhnána i z Malostranského náměstí, jenž je součástí královské cesty na druhé straně Karlova mostu!

0/0
24.9.2013 23:54

O42l43d71ř83i10c69h 54Ř46e78z71n31í89k 7955382114128

nejcennějších a nejkrásnějších památek Prahy - po současné opravě Karlova mostu, to tak slavný nebude ;-D a taky tam jezdili tramvaje a Pražáci jej mohli normálně přejít, což dneska fakt nejde ;-)

0/0
24.9.2013 21:20

S58t94e58f32a65n62o 16S15i13n40i73g94a43g63l50i65a 3268267643131

Pane Vošta, definujte prosim "slušně". Slusne = bez aut? Za dalsi: opravdu si myslíte, ze kdo z pražanů ma auto, ve volných chvílích si jde zajezdit do centra a na nábřeží???! Protože přesně tohle jste napsal.

+3/0
24.9.2013 16:28

S18t27e62f49a89n78o 17S52i24n36i96g85a40g47l48i93a 3328567443781

Jak muzete rict takovou hloupost? Samotneho Vas muselo napadnout, ze to, ze ma nekdo auto, neznamena ze se pujde projizdet na Smetanovo nabrezi nebo do stareho mesta. Opotrebovavat spojku, spotrebovavat vice phm a popojizdet par metru by mohlo bavit leda idiota. Tak proc tak hloupa otazka?

+1/0
24.9.2013 12:39

J37i65n80d68r95a 59V13o24š30t64a 1734784729962

tak já tedy nevím, co je pak ta vaše "drtivá většina"

+1/−1
24.9.2013 13:06

M92i40l42a19n 42M85a55j63e90r76č42í87k 1630940254566

700 metrů dlouhá pěší zóna je zejména "zabiják" pro atraktivitu místem projíždějících tramvajových linek - řešením je pouze cca 110metrů dlouhá pěší zóna v "soutěsce" od Novotného lávky za křížení s Královskou cestou = konec Křižovnického náměstí + zrušení jízdního pruhu aut k Nár. divadlu, o jehož šířku by se dostatečně rozšířil chodník - "vyhlídková promenáda", jenž by měla být (až na cca 2 místa pro přecházení) oddělena  nějakou stylovou zábranou (např. historizující sloupky a mezi nimi řetězy) od přilehlé tramvajové tratě.

Ovšem zároveň to požaduje obdobné řešení na Malé Straně = také cca 110metrů dlouhou/širokou pěší zónu v oblasti Malostranského nám., jenž je také součástí Královské cesty a hlavně zprovoznění tunelového komplexu Blanka = celé západní poloviny MO! Čímž dnes z pohledu centra transitní doprava bude z něj "vytlačena" do kapacitních komunikací a ty současné kapacitně nedostatečné (Smetanovo nábř., Karmelitská, Letenská, Valdštejnská ..) budou sloužit (mimo MHD) jen příjezdu/výjezdu místní obsluhy do/z dopravně zaslepené oblasti.

+2/−1
24.9.2013 11:13

V43o68j81t84ě75c51h 46K92o53t40a74s 3910316589627

souhlas. Neznemožňovat vjezd, znemožnit však průjezd oblastí - na obou březích. Malá strana si klid zaslouží úplně stejně, jako Staré město

+2/−1
24.9.2013 14:31

V27o23j42t53ě17c60h 23K23o57t33a72s 3740136369177

Smetanovo nábřeží už jednou dlouhodobě uzavřeno bylo - po povodních, v roce 2002. Ze začátku to byl z pohledu dopravy opravdu velký problém. Po několika měsících si ale řidiči své "jiné" trasy našli, a také dopravní obslužnost přilehlého okolí si postupně celkem sedla (zásobování, služby). Jasně, jako v naší zemi vždy, dříve nebo později přes kamarádíčky získali vjezdovou povolenku i lidé, kteří tam stejně jen projížděli, ale to už je zase jiná kapitolka. Přiznávám, také občas volím autem tuto trasu pro průjezd, protože tam má řidič stojící v koloně alespoň hezkej výhled, a v létě pokoukání po nějakejch těch korzujících ženskejch. To teda v Legerce vážně nehrozí. Ano, podvědomě cítím, že do tohoto prostoru s autem moc nepatřím, a že by si to nejkrásnější panorama Prahy zasloužilo více klidu, aby to byl prostor hlavně pro lidi. ne pro auta. Nemyslím, že by se tím hlučnost prostoru pro rezidenty zhoršila - je tam již teď noční "megazábava" na Novotného Lávce, a tuze rozveselené partičky hlaholí až do rána. V tomto směru není moc co zhoršovat, běžný denní turistický ruch je také monotónní, a ten noční - opileckej již tam dávno je. Otázkou pochopitelně je, jak tam co do dopravní obslužnosti umožnit normální život rezitentům. Zaslouží si ho. Nemají ho již teď úplně lehký (velice obtížné parkování). Pro živnostníky a rezidenty ale okolními uličkami obslužnost zabezpečit lze. Ve většině měst, která ponechala svá centra lidem, a ne autům, velice pomohlo, pokud se dopravní obslužnost řešila slepými zálivy. Vjedu bez omezení, parkování regulované (rezidentům zdarma, jinak placené), ale vyjedu zhruba na stejném místě, kde jsem vjel, a pro průjezd mi to tedy vůbec nepomůže. Když to jde jinde, proč ne zrovna v Praze. Historické centrum města přece nemá být tranzitním prostorem pro lidi, jedoucí z jednoho konce města na druhý. A tohle místo si ten klid zaslouží. A teď do mě!

+1/−2
24.9.2013 11:07

J94i17n98d72r31a 14V96o87š31t50a 1934484659122

na to voni nic nenapíšou. Jednak je to na ně dlouhý a jednak oni si umí tak zanadávat na něco, čemu nerozumí, sednou si do toho auta, zařadí se do zácpy a pomalu jedou do satelitu, kde maj dům, na kterém je tíží strašně výhodná hypotéka. A druhý den zas jedou zpátky, aby jí mohli splatit. A považují se za něco nadřazeného, přitom jsou to objekty k politování.

+1/−2
24.9.2013 12:10

M20i63c42h41a23l 25P74a30v50l17á95t 9303543334619

Ale napisou. PROC tyhle prasarny delat? Aby melo radost par zhulencu z Auto*matu a citelne se zhorsil zivot spousty lidi vcetne mistnich? To prece nemuzete myslet vazne?! Tedy aspon doufam, ze nejste natolik mimo realitu..

+1/0
24.9.2013 17:11

V12o76j42t66ě45c44h 67K91o57t37a58s 3290346219137

příteli, a nechcete třeba nechat rovnou vybourat ty baráky okolo Novotného lávky (soutěsku), aby se tam vešla i kamionová doprava? Dopravě by to přece určitě pomohlo, s pořádným návěsem hezky od Strakonický až někam na Argentinskou rovně podél vody, ne tak hloupě a zdlouhavě po nějakých obchvatech. Že je to něco jiného? V čem? Zaslepení tohoto špuntu u Karlova mostu by nijak neomezovalo lidi, kteří tam bydlí. Omezovalo by pouze vás, kteří tam tranzitujete napříč Prahou,a  ztrpčujete život ostatním. A pardón, votomtoje. Vůbec není poitřeba zavírat celé Smetanovo nábřeží. Jde jen o to ho zneprůjezdnit (soutěska se jako špunt sama nabízí), aby tam vjížděli jen lidi, kteří jedou přímo do této oblasti. Uvidíte tam najednou ten klídek, sem tam nějaké auto rezidenta, nebo služeb a zásobování. Ten projíždějící zbytek, ten tam dávno nemá co dělat.

Mimochodem, na kole nejezdím, nehulím, a živí mě z velké části volant :-P

0/0
25.9.2013 16:02

M23i22c56h21a46l 69P40a43v88l20á42t 9733653914769

Kdyz je duvod, tak jde leccos. Pro SVINSTVA typu zavreni SN zadny duvod neni. Kdyby neexistovaly cyklofasisticke spolky, jejichz jedinou agendou je vymysleni neexistujicich problemu, aby bylo na co OKRADAT mesto na dotacich (pres 200k/rok), podobne naprosto smesne karnevaly by nebyly a UMRTVENI SN by nikoho ve snu nenapadlo.

Pokud par desitek fanatiku ta auta skutecne tolik nenavidi, at si z vlastnich(!) penez nejake koupi a obradne ho rozbiji. Nebudou tim skodit normalnim lidem.

+4/−2
24.9.2013 10:46

J11o58s72e36f 28M73i60k80u30l66í52k 8704837146

Ti co by chtěli ty cyklostezky s DENNÍM POUŽÍVÁNÍM ve městě jsou trošku navedení a přemýšlí asli zadkem na kterým si sedí.  Nedávno v neděli dopoledne jsem se rozhodl vyměnit auto za kolo a jel do toho vašeho centra. Cesta autem 40 minut, cesta na kole 3 hodiny !!! To je setsakra rozdíl a přestože kolo mám rád, tak příště jedině autem. Kdyby to bylo lepší na kole tak klidně, ale těch 50 km mi fakt stačilo.

+3/−1
24.9.2013 9:20

Ř64e94h49o19ř 47V92l82a72s43á86k 2904714431526

Tak 50 kilometrů, to už je spíš meziměstská cyklistika než městská. Pražští voliče tak dlouhé trasy do práce nemají.

0/0
25.9.2013 12:34

J56a12n 70U11l10r79y35c98h 4561977910388

trošku jinak: Kdybych náhodou u Smetanova nábřeří bydlel, chodil bych se teď denně ke Křižovníkům modlit za zachování aut, a tudíž zabránění té "žijící" pěší zóny. Tenhle život totiž pro zbylé rezidenty znamená mnohonásobně horší hlukové zatížení - i sebemenší pěší zóna znamená minimálně mnohohlasý řev hluboko do noci (resp. i během noci) - mnohem nepříjemnější než monotónní hluk projíždějících aut (mimochodem jedna věc jsou decibely, a druhá konkrétní způsob rušení).

Na Smetanově nábřeří by to jistě bylo znásobeno věčnými akcemi s použitím reprodukované hudby - tahle prasárna se přece rozlejzá o pár set metrů proti proudu Vltavy už dneska (jistě k radosti lidí bydlících u náplavek... - ovšem na těch přece nezáleží; město tu není od toho, aby se v něm dalo bydlet, ale aby se v něm dalo co nejvíc bavit... /zábava = co nejhlasitější reprodukovaná hudba.../).

Jinými slovy: rozhodně radši Legerka, než nějaká "žijící" pěší zóna - okolo ní se totiž právě vůbec žít nedá...

+6/−2
24.9.2013 2:58

Ř62e40h36o54ř 93V97l56a39s33á25k 2924634281986

Ten monotónní hluk z automobilů, to by byla pravda, kdyby bylo možné nějak z ulic odstranit "sportovně" upravené výfuky, hlasitá autorádia nebo psychicky narušené řidiče, kteří potřebují troubit kvůli kdejaké hlouposti.

0/0
25.9.2013 12:36

J92i38ř24í 85S44t56e40j17s34k27a94l 8512709138773

"Zkušenosti z obou sobot potvrdily, že největším problémem bude doprava." Tak to by mne v životě nenapadlo!

+7/0
24.9.2013 2:23

L65a47d50a 27N18o39v52a45k 4882923917

možná by tam mohli rozložit betonové květináče, které zbyly z nepovedené rozkrádačky na praze 5...:-/

+2/0
24.9.2013 1:53

D24a13v28i40d 18M17a82t10ě85j96ů 2835702637448

Fajn, udelejme prazske referendum o tom, zda uzavrit pro dopravu Smetanovo nabrezi. To je jediny validni zpusob, jak ziskat realny nazor vetsiny prazanu. Do te doby at Masare a jeho podrztaska Hudecek zalezou do diry a nekomplikuji ostatnim zivot.

+11/−3
24.9.2013 1:21

Ř97e55h15o18ř 58V52l37a52s60á67k 2764524461196

Máme volby a zastupitelskou demokracii. Neříkám, že je to ideální, ale izolovaná referenda také mají svoje problémy.

0/0
25.9.2013 12:37

M68i50c91h35a91l 51P42a36v87l92á19t 9873673694269

To dozajista. Ale tady nekolik mestem placenych aktivistu vymysli naprostou hovadinu, primator je podpori (zcela zjevne proti vuli drtive vetsiny volicu) a neni mnoho realne ucinnych zpusobu, jak tomu zabranit. Prave referendum tou moznosti je (byt je to jindly spise nastroj pomatenych aktivistu a jinych kverulantu).

0/0
25.9.2013 13:59

R80a80d76e86k 81H20o83d46a37ň 9406507641703

Vždycky když vidím ty snahy zavřít středy měst pro auta, vybaví se mi ta města kde uspěli. Výsledek? Nejdřív zdrhli bohatší obyvatelé. V důsledku toho postupně zmizely obchody s potravinami, a postupně i většina dalších obchodů, protože byl problém s zásobováním pro obchodníky, a s dopravou pro klienty. A na konci z toho zůstalo centrum "jen pro turisty". Ale za to "dokonale klidné", protože tam chcípl pes.

+8/−2
24.9.2013 0:56

V52o60j63t65ě69c72h 41K45o15t58a77s 3210126719667

vy, stojíce v koloně na Smetanově nábřeží, tam snad půjdete někam nakupovat? To mi teda povězte, kde tam zastavíte. Bohatější obyvatel si pořídí bydlení nad celodenní kolonou aut v obou směrech? Nebude to náhodou spíš tak, že bohatější obyvatel už si dávno pořídil haciendu těsně za Prahou někde v klidovém území, a teď by ho děsně obtěžovalo, že už si se svou audinou nemůže z nábřeží dělat druhou severojižné magistrálu? Bohatější obyvatel by se jako rezident na nábřeží vrátil jedině za předpokladu, že by tam měl naprostý klid, ale k číňanovi do krámu pro staré rohlíky v sáčku tam nejspíš stejně chodit nebude. Rád si tam dá někde venku na nábřeží kafe, nebo večeři, ale to jen za předpokladu, že mu tam nebude projíždět z Bráníka do Kobylis a opačně kolona aut. Ono by stačilo, kdyby jste se podíval jen tady u nás po republice, jak centra vypadají, místo toho plácání nesmyslů. Většinou je dopravní obslužnost center zabezpečena slepými zálivy, kam je vjezd povolen, ale nedá se jimi nikam projet napříč městem. Z iblasti centra vás to vykopne zruba ve stejném místě, kde jsem do ní vjel. Město pak normálně žije, a volně dýchá. Rezidenti za parkování neplatí (resp.platí zlomek za kartu), ostatní lidi si dojedou kam chtějí, a za parkování platí.Ale nikdo tudy neprojíždí napříč celým městem. A v tom je ten fór

+2/−1
24.9.2013 15:18

R21o97b70e83r67t 36M79á86s98l64o 1641981847147

a) Pokud bude někdo na oplátku organizovat dopravní blokádu magistrátu tak se mnou počítejte - účastním se rád.

b) Zapamatujme si: Hudeček = TOP 09 - již nikdy nevolit

+10/−5
24.9.2013 0:45

L63i94b51a 86R70u82s37n39á53k 2270944385801

Praha mít kompletní okruh nikdy nebude. Protože každej jouda hned ví, že předložená varianta je ta špatná a on zná lepší, a to takovou, která vede co nejdál od jeho domečku.

+5/0
23.9.2013 23:55

J75a31n 98U74l78r48y26c34h 4381697660968

souhlas i k Smíchovu, resp. malá poznámečka k té úžasné architektonické inovaci na Andělu: občas se tam ocitnu, a celkem nechápu, co tam má fungovat - žádná symbióza mezi pěšími a tramvajemi se samozřejmě nekoná a konat nemůže - každej s minimálním rozumem se klidí co nejrychlejc z kolejí pryč, jinak to ani nejde..., může to bejt pohodlnější a hezčí než s obrubníky, ale  toť vše - koleje jsou koleje, a pěšáci se pěkně drží mimo nich...;

jinak zacpané chodníky i celá silnice bývají u Novotného lávky asi hlavně pár hodin před a po půlnoci, když tam procházejí davy teen turistů dychtících po/odcházejících z tamní superdiskotéky..., to už tam naštěstí jezdí tak málo aut, že se těmi turistickými průvody nějak rozumně prosáknou... (být ovšem radním, uvažoval bych v rámci dodržování alespoň jakéhosi nočního klidu ne o uzavření ulice pro auta, ale té diskotéky...)

+3/0
24.9.2013 3:18

J44a71n 72U64l10r15y73c55h 4411507630368

P.S. (příspěvek má jako doplněk patřit pod názor dole - Ol. Řezníka k nábřeží + Andělu /nějak se to přiřadilo jinam.../)

0/0
24.9.2013 3:27

O34l41d87ř39i81c54h 52Ř87e38z55n14í64k 7105892844598

křižovatka Anděl mi nejvíce připomíná takové ty první počítačové hry ;-D jen je blbý, že máte jen jeden život a game over ;-D

0/0
24.9.2013 21:15

O67l78d35ř35i84c89h 35Ř21e63z74n53í22k 7305812494358

snůška naprostých plků - jaké zacpané chodníky? Chodím tam velmi často a je lež, že se tam nedá projít, chodím tam zcela bezproblémově kromě oné díry, která ovšem nezmizí, protože tramvaje tam budou jezdit dál. Další lež je ta, že tam jen auta projíždí - zhruba 80% je spojeno s kancelářským provozem 20% místní a zásobování - kravaťáci prostě jezdit tramvají nebudou a pokud to tam po.rete, tak se odstěhují do nějakého jiného prýmového betonového komplexu a centrum bude definitivně mrtvý... skanzen pro nikoho, turistu totiž taky ubývá a místní hotelu budou v kopru - bez dopravy, bez zákazníků. A ten plk o Andělu - nejstrašnější křižovatka v Praze, strach to přejít, jezdí tam jedna tramvaj za druhou... lituju důchodce.

+14/−4
23.9.2013 23:06

L67u71k50á47š 59H86o51f82m26a77n 1673884672176

Jinak tedy k cyklistice v Praze. Je naprosto nesmyslná představa, že v Praze kdy budou stovky km cyklostezek a lidé budou jezdit na kole stejně běžně jako třeba v Kodani nebo někde v Nizozemí.

Praha na rozdíl od západních zemí je postavená na hoře, takže sotvakdo bude jezdit na kole z Proseku do centra, z Řep na Anděl nebo třeba i z Malostranské na horu na Letnou. A ti, kdo by to dělali, to dělají už teď. 

Druhá věc je ta, že Praha, na rozdíl od jiných měst, kam se na silnici vejdou 4 pruhy, pruhy pro tramvaje a ještě cyklostezka, je aspoň v centru městem se středověkými uličkami, kam se najednou sotva vejdou auta. Nepohodlí pro cyklisty dokonají dlažební kostky.

Rád bych bydlel ve městě, jehož vedení se nezabývá nesmysly, jako je uzavření Smetanova nábřeží, seznamkou v metru nebo cyklostezkou na magistrále, ale spíš tím, kde seženou peníze na metro D nebo jak vrátit MHD aspoň na úroveň před 3 roky a přitom krást aspoň o 50 % míň než dneska.

+20/−1
23.9.2013 22:56

L63u20k30á23š 87H61o24f38m50a43n 1153764742176

resp. ne na hoře, ale na kopečkách, aby mě někdo nebral za slovo...

+2/0
23.9.2013 22:59

O11l39d67ř56i16c78h 96Ř37e48z46n10í80k 7365512184178

respektive v údolích, terénní reliéf Prahy je značně limitující a s přihlídnutím k historickému vývoji, kdy přilehlá aglomerace vznikla podél paprsčitě vybíhajíc cest z centra, tak to centrum nelze dopravně vymazat.

+5/0
23.9.2013 23:10

J31i46n52d55r20a 42V91o16š93t86a 1204384319162

Praha jistě není Nizozemí, nemá bulváry a je skutečně středověké město, ale to neznamená, že se po ní na kole nedá jezdit vůbec. Samozřejmě že to jde, ale holt to chce prostor.

+1/−2
23.9.2013 23:00

R41i82c21h44a81r85d 19K20á82b88a 8199368700820

Jiste, nejlepe lidem naridit, aby misto prostredkem, ktery je pro ne nejvyhodnejsi, pouzili na zaklade Befehlu kolo ...

+5/0
23.9.2013 23:02

J23i16n34d71r29a 43V22o68š33t29a 1964674479602

no jistě, zatímco vy si svobodně bez befélu sednete do auta, což spoustu jiných vytlačí. Ale to je samozřejmě v pořádku, protože to se neprosadilo befélem, ale právem silnějšího, což je ostatně pravá liberální hodnota. Achjo.

+1/−5
23.9.2013 23:15

O62l28d67ř68i16c42h 15Ř26e69z91n69í31k 7965212624628

zajistí mi magistrát stání pro koně? ;-D

+4/0
23.9.2013 23:19

R45i83c71h18a91r86d 61K47á18b86a 8939718580910

To se neprosadilo pravem silnejsiho. To je tak odjakziva. Vozovky slouzi vozum. Cyklista je muze taktez pouzivat, nic mu v tom nebrani a navic zadarmo. Nechapu o co Vam jde. Ja se nesnazim nikomu narizovat kde ma jezdit a cim ma jezdit, podle me si kazdy muze jezdit cim chce a je logicke, ze pojede tim, co je pro nej vyhodnejsi. Pro nekoho to muze byt kolo, pro jineho pesi chuze, pro dalsiho auto. Pesi pujde po chodinku, automobil po vozovce a kolo si muze vybrat, jestli pouzije silnici nebo nejakou cyklostezku. Amen.

+8/0
23.9.2013 23:19

J46i23n47d57r57a 63V30o50š29t38a 1774964469412

ano, cyklostezku, která je tam namalovaná, ale není nebo silnici, na které je to o život. A není to ani pravda s tou vozovkou. Ulice byly proto, aby se po nich chodilo nebo jezdilo kočárem. Nikoho nenapadlo, že se tam budou valit tisíce plechovejch beden. Ať si jezdí kdo chce čím sem, ale holt autem není všude žádoucí. Chvíli budete nadávat, pak si zvyknete.

+2/−4
23.9.2013 23:24

R12i97c45h10a15r69d 82K22á95b38a 8679748650300

Na silnici jde o zivot vsem. Je treba dodrzovat predpisy. Ostatne nikdo Vas nenuti pouzivat kolo, kdyz se bojite. Vy proste potrebujete idealne stempl od uradu, ze kdyz vyrazite na kole, ze Vam vsichni daji prednost a zaruku na preziti.

Autem neni zadouci pro koho? A proc? Ani to Vase vysnene kolo neni vsude zadouci, ale na to s**e pes. Chcete jet na kole, jedte, nikdo Vam nebrani.

+5/−1
23.9.2013 23:26

J59i28n47d42r66a 77V55o55š82t48a 1624974429942

kolo celkem nesmrdí, nezabírá místo, nepůsobí kolony, nepoškozuje obyvatele hlukem a prachem. Ale uznávám, že to jsou zcela mylné argumenty ve srovnání s tím, že za Prahou žijící hypotékář prostě musí denně do centra.

+2/−2
23.9.2013 23:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.