Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Neratovicích vyjel rychlík na obsazenou kolej. Zřejmě kvůli lidské chybě

V Neratovicích na Mělnicku v sobotu večer vjel rychlík na kolej proti stojícímu rychlíku. Pravděpodobně to způsobila lidská chyba. Po zastavení byly rychlíky od sebe více než sto metrů. Nikdo z cestujících nebyl zraněn, sdělil mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. Podobná událost se v polovině září stala v Brně-Chrlicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M98i90l55a28n 33S37o62u89š39e23k 9506157411822

Vjezd vlaku na "obsazenou kolej" je zcela běžný úkaz v souladu s předpisy. Dokonce se na to v textu i autor odvolává. Některé vlaky dokonce mohou na obsazenou kolej přijíždět naprosto pravidelně, denně, tedy plánovaně.

Tak buď je to nějaká za každou cenu senzace anebo neznalost autora článku.

+1/0
30.9.2013 1:38

K49a61r53e84l 24M44i97š70k59a 2216432722909

Senzace se z toho dělá, to je fakt. Ale také záleží, jestli byl vjezd na obsazenou plánovaný či nikoliv, viz Čerčany.

+1/0
30.9.2013 5:18

B48o78h30u85m51i34l 61M18á62c34a 5161322346583

Ráno jsem zde upozornil na nesmyslné ilustrační foto s elektrickou lokomotivou, protože trať není elektrifikovaná a jezdí tam motoráky. 

Můj příspěvek je smazán a foto je vyměněno.

Bez omluvy či poděkováníRv

+2/0
29.9.2013 21:06

E57v31a 34Č93e36r26n18á 9524283872387

"Po zastavení byly rychlíky od sebe více než sto metrů. Nikdo z cestujících nebyl zraněn" - tomu nerozumím. Tak malý kousek chyběl a přesto všichni přežili?

+2/−1
29.9.2013 13:29

J61i67ř70í 11K30o95v16a89ř64í71k 5510590914649

Nevím co autor článku myslel obratem "...vyjel rychlík..". Pokud vlak vjíždí na přivolávací návěst, musí strojvedoucí předpokládat, že jede i na obsazenou kolej, nesmí překročit rychlost 30 km/h a zastavit před vyskytnuvší se překážkou. Tolik předpis. Pokud byl navíc o tom zpraven, což se ve článku nepíše, jedná se o běžnou provozní situaci.

+4/0
29.9.2013 8:36

K63a17r31e40l 98M29i77š90k19a 2496222372869

Tu třicítku jste vzal kde? Na návěstidlech tam jsou trojky?

+1/0
29.9.2013 8:42

J48i45ř73í 39K36r11e96j22č71í92k 2477618144206

OK, pokud jste přesvědčen, že v Neratovicích neplatí 30, pak tedy 40...

Informace o 30 pochází od mluvčího DI.

+1/0
29.9.2013 10:06

J25i44ř93í 85K78o73v11a71ř62í10k 5300870884199

Tak pardon citoval jsem tu nižší rychlost, pro přesnost ten článek tedy zní takto:

"Bude-li vjezd vlaku dovolen návěstí Jízda podle rozhledových poměrů, Rychlost 40 km/h a jízda podle rozhledových poměrů nebo Rychlost 30 km/h a jízda podle rozhledových poměrů, nemusí být strojvedoucí zpraven o pravidelném ani mimořádném vjezdu na obsazenou kolej."

0/0
30.9.2013 0:11

K82a76r60e60l 17M67i29š51k29a 2966212322899

Copak tam mají návěst "Jízda podle rozhledových poměrů"? Odkdy??? :-) Návěsti "PN" a "Jízda podle rozhledových poměrů" jsou dvě různé návěsti. JPRP je novinkou, která se teprve ověřuje.

0/0
30.9.2013 4:58

P66a50v45e38l 92Ř46a25p67e75k 7742556369585

Jestli jel na přivolávačku, tak to nejspíš ani není mimořádná událost, ale jedno z možných řešení nastalé nestandardní situace.

Mohl klidně zastavit třeba půl metru od druhého rychlíku. Akorát na Nově by z toho měli senzaci - jen pár centimetrů dělilo vlaky od katastrofy! :-P

+4/0
29.9.2013 8:28

P23e46t72r 21R38u15m22p18l13i87k 4259857119953

položme si otázku, proč ta signalizace nefungovala?, jestli to vyřadili sběrači drátů, tak policie jich chrání už přespříliš.;-O

+4/0
29.9.2013 8:24

J52a95n 92Z73e87l66e50n20k14a 2216646918945

Může to být porucha, ale i plánovaná výluka zab.zař., nějaká úprava, modernizace, přepojování něčeho atd.

0/0
29.9.2013 11:55

I52v93o 25P11r85o15c80h19á16z14k55a 4841812264762

Pane bože to už ti pisálkové nemají co na práci  než zase strašit. V článku je jasně napsaný, že vlak jel na tkz. přivolávačku tj. pokud svítí červená a bliká bílá. Toto se spustí vždy když je jakákoliv porucha zabezpečovacího zařízení apod. V přepisech je jasně stanoven paragraf, že na tuto návěst musí jet strojvedoucí takovou rychlostí aby včas zastavil vlak před případnou překážkou přičemž 30km/h je rychlost maximální. Tak už ty bláboly a nestrašte lidi. To by pak v Brně na hlavním jezdili vlaky na obsazenou kolej pomalu každou hodinu. Nádraží je totiž malé a tak velice často jezdí dva vlaky z jedné koleje, případně přijíždí na obsazenou kolej.

+3/0
29.9.2013 8:23

K58a47r56e22l 16M45i28š25k78a 2816802472909

Rychlost 30 km/h není maximální, zkuste si Dopravní a návěstní předpis přečíst znova a lépe.

+1/0
29.9.2013 8:35

J71a36n 68Z10e73l22e27n64k18a 2716246988945

Dlouhá desetiletí to na PN maximální rychlost byla. Mám dojem, že dnes už je povoleno 40 (těch změn bylo za poslední léta několik), ale stále platí pohotovost zastavit před případnou překážkou. Takže spousta fírů radši na PN jezdí 30 než 40. A je to tak dobře.

+1/0
29.9.2013 11:58

K25a42r89e87l 28M12i83š33k42a 2546722172799

To nic nemění na tom, že tu někdo osočuje z psaní blábolů a sám zatím píše nepravdy.

0/0
29.9.2013 13:03

J87i17ř74í 10K31r14e34j42č27í43k 2777858834186

Jde o to, jestli v Neratovicích zrovna není těch 30, což by naznačovalo, že to takhle mluvčí zmiňoval.

0/0
29.9.2013 13:51

K14a59r93e39l 84M96i17š49k13a 2816872922619

Když o snížení rychlosti na 30 km/h není nikde nic uvedeno, tak asi ne ;-)

0/0
29.9.2013 14:07

I44v16o 47P92r23o37c66h42á38z57k42a 4711922944692

Aha tak možná je tam změna, ale jsem přesvědčen, že jsem to tam bylo když jsem dělal zkoušky v roce 1982. U dráhy už nejsem takže pokud tam byly nějaké změny tak je vím už z doslechu.

0/0
30.9.2013 9:37

L81e25o55š 20S42ý27k75o29r82a 3601422323820

V rychlíku do Prahy seděla bába s husou a rychlík od Prahy byl prázdnej. Možná by stálo za to celý Český dráhy zrušit. Docela dost by se ušetřilo.

0/−9
29.9.2013 6:30

J80a66r71o27s42l20a72v 97K21o95m83o71ň 1560514704311

i kdyby tomu tak bylo,což pochybuji, tak ČD nemohou za obsaditelnost vlaku

0/0
29.9.2013 12:43

E45v95a 22Č13e21r78n31á 9664413812287

Mám hospodu a přece nemůžu za to, že mi tam nikdo nechodí.

0/−1
29.9.2013 13:23

L26e39o27š 20S61ý93k43o58r56a 3891702543590

Když jim to stát platí tak je jim to fuk to máte pravdu.

0/−1
29.9.2013 13:50

J84a96r83o13m59í36r 69K70a34p57l60a24n 7468204782694

Nevíte, o čem mluvíte. Tyhle rychlíky jezdívají VELMI slušně obsazené.

0/0
30.9.2013 13:23

L86e49o60š 10S38ý53k80o80r77a 3731192613170

Bydlím u týhle trati u přejezdu, na kterém jsou 18 hodin denně závory dole. Cestující většiny vlaků by převez indickej rikša s prstem v nose.

0/0
30.9.2013 18:41

J22i73n55d34ř66i53c36h 81H47r62a81b55e58c 6553157681582

Dostal jsem se do odborné diskuze,ale přesto.Je jen otázka času kdy se ten malér stane!!Poslední dobou mám dojem že někam ztrácejí výpravčí vlaky vypravují uklízečky!Navíc mnoho poruch díky krádežím moc málo odpovědnosti!!

+3/−2
29.9.2013 6:30

E47v57a 33Č79e86r12n31á 9934583562537

Všechny diskuse na iDNES jsou odborné. Laiky tady netrpíme.

0/0
29.9.2013 13:24

J12a32n 80K61a59r18l26í45č85e68k 5218521349438

Byla porouchaná zabezpečovačka a proto se jezdilo na přvolávačku. Ta umožňuje vlak ručně poslat kamoliv včetně obsazené koleje, a proto se na ni jezdí 30 a podle rozhledu.Jelo se na ni opravdu 30 zastavilo se opravdu včas. Jistě, někdo udělal chybu. Ale všechno ostatní zafungovalo přesně, jak mělo, a systém odvrátil lidskou chybu tam, kde se dá taková chyba předpokládat. Čili - viník by to měl pocítit, že je vinen, ale jinak žádná katastrofa...

+14/0
29.9.2013 0:17

J15a12n 96Z28e81l93e35n74k19a 2256716148835

Přesně. Otázka je, zda to byla něčí "vina", nebo zda to nebyl spíš nějaký záměr výpravčího (řešení nějaké svízelné situace ve stanici - málo volných kolejí, pustím ho na obsazenou, další vlak projede, pak ho nechám jako posun vycouvat atd.). Nehoda ani mimořádná událost to ovšem není, na přivolávačku se na obsazenou kolej vjet smí.

+8/0
29.9.2013 0:32

Z42d86e52n13ě72k 94Z79a37b44a40v10a 1932984466884

Nehoda či mimořádná událost to samozřejmě je, jako že se ing. Zababa jmenuju ;-) tzv. "svízelná" ;-D;-D;-D situace se takto neřeší. Leda by u té obsazené koleje stál zaměstnanec s přenosnou návěstí Stůj (červený praporek). 

Ad Karlíček - systém nic neodvrátil, ale pozorný fíra správně reagoval - na rozdíl od podobné situace v Čerčanech, kde to skončilo smrtí fíry žabotlamu.

+3/−1
29.9.2013 4:01

P33a71v77e45l 80O54b53d96r28ž95á39l73e58k 6766564718462

Vlak necouva, vlak sune :)

Kazdopadne pokud to byla jizda na obsazenou a byl o ni fira zpraven, neni duvod k jakekoliv afere.

Daleko horsi je provozni praxe na mensich nadrazich, kdy se jen radiem nahlasi "vem to proti cervene" aby se nemusela obslouzit PN a resit pocitadlo.

Pri prusvihu se ukaze ze na simplexu nebyl zaznam a problem ma fira.

+2/−1
29.9.2013 8:32

J86a14n 42Z13e97l26e18n78k39a 2626766678655

Když tady napíšu "vlak sune", tak neželezničáři a nešotouši možná nepochopí, o čem je řeč. ;-)

+1/0
29.9.2013 11:53

P27a87v94e87l 85O84b52d93r67ž13á87l43e55k 6846754648152

Máte pravdu ... jen mě to praštilo do očí.

Ale třeba bude líp, oblouky a návěstidla se už novináři většinou naučili :-)

+1/0
29.9.2013 12:17

E78v66a 83Č37e56r21n41á 9564303722617

Smí strojvedoucí zasunout v oblouku?

0/0
29.9.2013 13:28

J37i11ř24í 89K29r60e40j22č84í62k 2877708854926

Když má povolení, tak smí.

+1/0
29.9.2013 13:52

E92v45a 39Č24e64r69n33á 9124743562977

Tak je to v pořádku.

0/0
29.9.2013 14:03

D11a81d88a40k 83P56e38t64r 7781420404118

Vlak jel na obsazenou kolej, občas jedou vlaky proti sobě a je to OK. Viník má jen pocit, že je vinen. Kolikrát se to v letošním roce přihodilo?

+2/−1
29.9.2013 6:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.