Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový šéf pražského dopravního podniku zmrazí mzdy. Pokuty zvýší na 1500

Budoucí šéf pražského dopravního podniku Jaroslav Ďuriš chce jednat s odbory o zmrazení mezd zaměstnanců. Velké propouštění nechystá. Chystá se také podívat na současný systém slev na jízdném, který je podle něj neudržitelný. Souhlasí se záměrem zvýšit pokutu na jízdném z 1000 na 1500 korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J39a62r79o81s75l37a72v 93T59r55n79k27a 9935197422670

Pokud v kancelářích v DPP škrtnete třetinu míst, nikdo nic nepozná.

0/−2
30.9.2013 9:34

M79i51l96a46n 86M75a10j94e37r72č90í36k 1640180954426

Myslím, že to platí i o 1/2, ale to už se vykládalo před 5 roky, že se v těchto pozicích bude propouštět.

Nějak se to však nezdařilo - oni tam totiž sedí lidé, kteří urputně zásobují provozní zaměstnance "lejstry", jenž mají dokazovat nepostradatelnost svých autorů, jenže nějak nevadí, že ta lejstra jsou v převážné většině zcela zbytečná + díky tomu zaniká těch pár potřebných se skutečně velmi důležitými instrukcemi!

Jeden příklad za všechny - k čemu je provozním zaměstnancům DPP potřeba vědět, že byla vyměněna jedna výhybka za jinou stejného typu = se zcela stejným způsobem ovládání = jediné co se změnilo je číselné označení výhybky, jenž zaměstnanci znát nepotřebují a v případě hlášení problému s tou výhybkou si její číslo na místě přečtou.

0/0
30.9.2013 13:30

M18i96l39o49š 29S32e74t65í77k 3819629654660

Bohužel toto není problém jen DPP,a le především státního aparátu. Jak se říká, dej blbci moc, vymyslí lestro.

0/0
1.10.2013 9:20

J10a67r20o14s27l84a72v 13T16r62n12k89a 9875557202290

Taky souhlasím se zvýšením pokut - doufám ale, že revizoři budou měřit všem stejně a nebudou si jenom cíleně vybírat cizince, kteří ve valné většině načerno úmyslně nejezdí a jenom mají v jízdném hokej.

Mně jako pasažérovi daleko víc vadí, že za svých 5 tisíc měsíčně musím v MHD trpět se smradlavými bezdomovci nebo r***kými kapsářskými gangy, kterým se revizoři vyhýbají obloukem.

0/0
30.9.2013 9:33

J76a60n 50M57i49l77l74e85r 7666122121687

5 tisíc ročně, ne?

A co by si revizor vzal na bezdomovci? Vykázat z přepravy jej může i řidič.

0/0
30.9.2013 10:16

Z44d79e29n75ě41k 84Z32a54b16a62v60a 1112424406284

Já bych radši tedy vyměnil Hudečka... Kdy že to byla poslední defenestrace na radnici? ;-) a nemyslím holomóckou

+2/0
30.9.2013 3:54
Foto

M18i83l38a98n 55S23o24u29š41e83k 9906797421652

Zmrazení mezd je krok zoufalce. Za prvotní je třeba považovat odbourání všech "kmotrovských" služeb prodražující vše kolem DP, prozkoumání smluv s výpověďmi tam, kde se prokáže nehospodárnost nebo přímo nevýhodný provizní systém. Přehodnotit vše, co je zadáváno externím firmám s cílem posoudit rentabilitu a případně převít do vlastní přímé režie.

Pokud se podaří odbourat většinu pro DP nevýhodných smluv, na kterých výdělávají známí a známí známých, není třeba cokoliv zmrazovat.

+4/−1
30.9.2013 1:29

A18l45e82x14a52n37d74r 77K79o44s81t91k58a 5289436309316

Myslíte přebrat, co je outsourcing a co tuneling?

+3/0
30.9.2013 5:14

V48i64k48t74o40r 53N86á81r36o59ž88n48ý 3439742768

u DP pracovali dva moji kamarádi. Když řešíme tuto firmu u piva říkají mne , že jde o totálně socialistickou firmu , kde jsou nalezlé davy neschopných lidí , ve které je obrovská přezaměstnanost ,  ale mzdy jsou na úrovni vysoce úspěšné  prosperující firmy...

Takže zmrazení mezd jednoznačně ano.. Dále zastavení náboru nových zaměstnanců u pozicí , kde to lze.

Prověření obchodních vztahů a vazeb také... Cílem by mělo být to , aby tato firma daňové poplatníky pokud možno stála co nejméně...  

Dále prověření tarifu...Jízdné v Praze v MHD je nastaveno tak , aby návštěvníci Prahy solili pokud možno co nejvíce , ale obyvatelé Prahy co nejméně...Ceny časových kupónů v Praze jsou nižší než třeba v Liberci...což pokládám za absurdní. Pražský DP nabízí nsrovnatelně více , než DP Liberec

0/−1
30.9.2013 7:51

M86i71l11o19š 33S35e64t59í83k 3369919784800

DPPraha jistě nabízí více, než DPLiberec, má však i nesrovnatelně více platících cestujících, takže asi jediný srovnatelný parametr by byl náklad na 1osobu na km.

+1/0
30.9.2013 8:55

V22i91k91t79o75r 44N26á49r87o78ž35n18ý 3329252148

Náklad na osobu na km bude také zcela jednoznačně vyšší v Praze.

Praha jako město se chovala dost populisticky... v žádném jiném městě neodpovídá měsíční síťovka cca sedmnácti zakoupeným jednosměrným jízdenkám

0/0
30.9.2013 9:04

J93a10n 10M92i71l79l81e35r 7926772691477

"Náklad na osobu na km bude také zcela jednoznačně vyšší v Praze" - z jakého materiálu čerpáte. Můžete dát odkaz, prosím?

0/0
30.9.2013 10:22

V22i72k69t92o28r 60N93á11r60o24ž72n98ý 3549942508

Je zcela logické , že dopravní podnik , který například provozuje pouze autobusovou dopravu musí mít levnější náklady než dopravní podnik , který vedle toho si pečuje , rekonstruuje a udržuje svoji dopravní cestu .. Na to není třeba mít nějaké podklady...je to logika věci...

Apropo třeba v takovém New Yourku si svoje provozní náklady dokáže metro zaplatit samo....  v Praze výnos z jízdného pokryje nějakých pouhopouhých 25% nákladů...

0/0
30.9.2013 10:44

J77a48n 85M15i39l34l63e66r 7226552191537

Díky za reakci, ale ptal jsem se na něco jiného. Můžete prosím odpovědět?

0/0
30.9.2013 10:58

J87i43ř32í 54K67r13e74j32č31í37k 2837348574186

Vsude na svete je verejna doprava dotovana, tj i v New Yorku....

0/0
30.9.2013 12:02

M51i14l48o14š 59S24e32t93í75k 3949679234130

To jistě, otázkou pak ale je, je-li cena měsíční síťovky příliš nízká, nebo cena jednotlivé jízdenky příliš vysoká.

0/0
1.10.2013 9:18
Foto

M35a66r62t25i15n 83K38l49u43m56p49a49r 5766278217254

Kdyby jste sledoval denní tisk, tak víte, že ty smlouvy jsou ve většině případů nastavené tak, že jsou velice obtížně vypověditelné, ne-li vůbec. Zajímavé je, že radním v dozorčí radě, kteří se dnes bijí do prsou jak jsou generální ředitelé neschopní, to tehdy nevadilo, jak se ty smlouvy uzavírali a svorně stáli za Dvořákem. A Hudeček, floutek který byl ještě před třemi lety úplné lejno u cesty dnes poučuje tisk, jak jsou ti ředitelé neschopní, sám ovšem také neví, jak to řešit.

0/0
30.9.2013 8:39

J30i40ř43í 10K89r29e14j52č88í61k 2437578304296

Hlavne ty smlouvy jsou dilem Bema se Stainerem, Dvorak tenkrat jeste rediteloval na Prime...

0/0
30.9.2013 12:04

L28u29c10i50a58n 27P46a97p44a90z10i67a11n 5364317921435

Doporučuji zaměstnancům, aby šli do stávky!

+1/−2
29.9.2013 23:22

J92i90ř59í 74K15r47e19j60č45í15k 2297668834636

Zatim neni důvod. Řeči se vedou a voda teče... ;-)

0/−1
29.9.2013 23:42
Foto

M19a29r42t16i89n 32K40l28u75m34p30a71r 5416738677364

Ať jsou, ať stávkují, holt to nějakou dobu vydržíme, zajistí se náhradní doprava a pak se DP zavře a vyhodí všichni.

0/−3
30.9.2013 8:40

J69i58ř96í 11K67r52e81j20č67í82k 2947308904426

Nejakou dobu ? Ani den, viz predchozi stavka.

+1/0
30.9.2013 12:04

V81i88k24t58o92r 77N78á95r13o26ž19n72ý 3289272118

Troufnu si říci , že řada busových dopravců na to čeká....

0/0
30.9.2013 9:05

B46o21h49u11s47l13a60v 24K12r53á51l46í46k 2841970899576

V současné době, kdy na Opencard nikdo nemá napsáno, dokdy mu platí, takže leckdo může omylem přetáhnout, je docela efektivní mít drakonické pokuty za to, když si někdo zapomene dobít (anebo na zmatené cizince, než se zorientují, jak a kolik se kde platí). Tím se určitě vyřeší systematické tunelování podniku...

+4/0
29.9.2013 23:05

L39u60c74i36a93n 62P76a64p19a59z85i77a83n 5654157691705

To jen umožňuje novela zákona, takže to není žádný novátorský počin pana generálního, to by učinil i ten předchozí, jenže je to zde tak zkostnatělé, že na i na toto musí být souhlas majitele, resp. zřizovatele této organizace, tedy i takovou ptákovinu řeší poslanci Prahy. Ale objednávky tramvají za desítky miliard patrně si rozhodovali onehdy v dopravním podniku sami, asi jen se zákulisním tlakem ze strany ODS, které městu a tomuto podniku vládlo silou svého přesvědčení.

0/0
29.9.2013 23:25

A65l44e91x69a76n39d38r 46K77o21s18t78k88a 5489736659446

Možná napřed dopravu, a až pak penízky a pokuty. Obráceně je to lumpárna.

0/0
29.9.2013 21:58

P45a34v64e34l 81C12i88m24b68a29l 4935184418827

Co takhle zmrazit mzdy managormentu? A co slavna dozorci rada? Nebo to zase odskaci cestujici, zamestnanci... Rittigovi jste 17h z jizdenky zmrazili? Dvorakovi desatky za projektory?

+4/0
29.9.2013 20:23

P84e11t54r 25O31d59e29h91n82a63l 8284244739387

Zvýšení pokut je úplně jedno. Vzhledem k tomu, jak DP kontinuálně škrtá spoje, beztak za chvíli nebude čím jezdit. Naopak se může lehce stát, že zanedlouho bude při stávajícím počtu revizorů dokonce 100% jistota, že v každém spoji minimálně na jednoho narazíte.

+7/−1
29.9.2013 18:44

R90o53m25a50n 53P28o41l33á67č80e51k 1740716740675

Škrtá ROPID, resp. Metrolinkizuje...

+1/0
29.9.2013 19:04

P96e54t61r 75O66d91e57h38n28a80l 8814794279197

To nic nemění na tom, že tramvaje už téměř nejezdí. (o víkendu tři za hodinu)

+1/−1
29.9.2013 19:25

R90o94m90a58n 73P73o25l10á61č83e73k 1120436360815

Mění dost podstatně. Bičujete dopravce, který odjezdí jenom to co má zaplaceno.Hlavně to nijak neřeší dluh DPP ;-)

Tři tramvaje jezdí v neděli dopoledne, ale z 95% jsou tam proložené jinou linkou.

+1/−1
29.9.2013 19:36

M50i62l61o73š 40S17e96t36í66k 3449199194700

V řadě vesnic nejede o víkendu vůbec nic, takže tohle je ještě krásné.

+1/−1
30.9.2013 8:49

J44a32n 43M37i46l42l19e17r 7766592711227

No ok, ale co s tím má společného DPP?

+1/0
30.9.2013 10:18

J83i33ř52í 28Š49v83a51g93r 3768530505736

Kdyby se radeji nez na system slev podival na nepochopitelne odmeny v managmentu DP, na ROPID, pokud je to v jeho pravomocich a na nemyslitelne odmeny pro externi firmy.

Nebude zde take online rozhovor?

+3/0
29.9.2013 18:32
Foto

B82r90o52n55i85s80l86a38v 50G80a71b25r51y64š 2942659751

Nový ředitel a vůbec ředitel DP těžko něco udělá s organizátorem dopravy. Mám mnoho připomínek a aby se neřeklo - i pochval. Může s ním však jednat tak, že ROPIDu dá nějaké doporučení nebo podněty.

0/0
29.9.2013 18:36

J20i37ř78í 37Š31v21a67g23r 3838710675646

Hmm podnety. Hmm doporuceni. Hmm, ale i tak. Prvni co ma v planu ucinit v korupci prolezle z verejnych penez dotovane spolecnosti je, ze se chce podivat na slevy. Asi nema na mysli slevu na jizdnem pro vedeni DP. 

btw. nejsem uzivatelem jakekoliv slevy u DP.

0/0
29.9.2013 18:44

M67a95r60c41e90l 80H60r60o31c77h 9359779982

Zvýšení pokut mi jako platícímu cestujícímu nevadí. Druhá věc je, že z notorických neplatičů to stejně nedostanou. Ovšem rád bych si poslechl plán na zkvalitnění dopravy. Například jak zamezit, aby Ropiďáci zanechali svých pokusů likvidovat pražskou integrovanou dopravu. ;-€

+8/−1
29.9.2013 17:57

J95i41ř68í 56Š61v72a72g23r 3258480315386

Zvyseni pokut se neplaticu nedotkne. Tem je jedno jestli to je 500 nebo 1500. 

Ale priznam se zde. Jiz se mi stalo, ze jsem si zapomnel na platnost. Ale co moje blbost. Nedavno, ac jsem jel na listek ktery jsem si cvakl a jako bezne jsem ho zastrcil do zadni kapsy kalhot, pri kontrole jsem ho tam uz nenasel. Ale co moje blbost. Alespon jsem prispel DP. :-/

+1/0
29.9.2013 18:40

J16a69c16h79y87m 30K22a89v76a19n 1890899648895

Co by ste chtel? Do kina vas taky bez listku nepusti.

0/−2
29.9.2013 19:21

J42i26ř40í 96Š21v41a46g68r 3748590935506

Nic nepotrebuji. Jen jsem konstatoval, ze neplaticum jsou nejake pokuty u .... A ze zmena vyse pokuty nic neresi.

+3/0
29.9.2013 19:54

R70o55m28a43n 39P89o90l35á21č92e40k 1470416100265

Nemůžu si pomoct, ale DPP se vybarvuje jako Slavia... Ředitel má velké plány, ale průser za 19 mld za 15T a další mld za metro nevyřeší, že se lidem nedají 2% k platu... Dokud město se k věci nepostaví, tak to budou hry...

Možná by jsme pomalu mohli sázet kdo dostane kterou trakci DPP ;-D.

+5/−1
29.9.2013 17:44

M87i18r40o50s35l40a30v 74B60e81n78e78š 1567774223290

Tak krátký článek a i tak je v něm hrubka (Česko televizi). :-(

+1/0
29.9.2013 16:33

M44a33r68i85e 82V10a85š82í78č96k34o52v10á 3251243192138

Zvyšovat pokuty? Spíš by se měli zaměřit na vymáhání pokut od cizinců a zvýšit kontroly...

+1/0
29.9.2013 16:28

L10i94b43o43r 39H28o89s88a76k 3495852604776

Jo, Japonci jsou oblibenym tercem revizoru. Vzdycky kdyz to vidim, mam chut revizora nakopat.

+9/−1
29.9.2013 16:35

T71o90m86á33š 53Z63e41m24a43n 3195208164975

Souhlas, viděl jsem chování revizorů k cizincům a korektní jednání vypadá úplně jinak.

+4/0
29.9.2013 16:59
Foto

B34r24o16n65i56s80l82a45v 22G48a92b39r54y55š 2292109311

Je fakt, že někteří revizoři by potřebovali vychování, ale jak my k vy, tak vy k my, protože někteří cestující taky stojí za to. Na druhou stranu jsem ještě neviděl, aby ve vlaku někdo na revizora vytáhl zbraň nebo na něj nějak útočil. A přece dělají oba stejnou práci.

0/0
29.9.2013 18:39

J31i23ř90i90n72a 80K87ř68e10n80k98o92v93á 2962183298

Vždyť takový plat nemají ani někteří horníci na dole Paskov!

+2/−1
29.9.2013 16:02

V32l62a42d17i92s13l72a22v 84B41u45r40y14š52e42k 1199112517284

Jak to víte? Tak ať jdou řídit metro nebo autobus někteří horníci.

+5/−1
29.9.2013 16:07

V47i34k19t65o23r 35N65á63r86o85ž37n92ý 3259392958

A co má být ??

+5/0
29.9.2013 16:12

M47a62r25c36e19l 46H81r55o60c68h 9379559592

Dělají přesčasy, víkendy i svátky, jaký máte problém?

+1/0
29.9.2013 17:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.