Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražský dopravní podnik povede Ďuriš, chce zjednodušit systém slev

Představenstvo pražského dopravního podniku pověřilo podle očekávání vedením firmy současného šéfa českobudějovické MHD Jaroslava Ďuriše. Ve funkci generálního ředitele vystřídá Milana Křístka, který nabídl po necelém roce rezignaci. Dozorčí rada ho okamžitě odvolala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B41o27h97u14s14l15a56v 97K21r74á32l53í41k 2451810579876

Takže ve sporu ODS a TOP09 o to, jestli tunelované peníze půjdou přes Škodovku, anebo přes IDS, máme jasno: bude "zjednodušen systém slev" aby MHD nejezdil už vůbec nikdo.

+3/0
30.9.2013 20:08

D35a84v72i78d 94R55y40c51h46e71t18s40k89ý 9246701100100

"zjednodušit systém slev" - tento newspeak pan řiditel asi dlouho ladil ;-D

+5/0
30.9.2013 18:01

K25a33r31e27l 28M29a26z40a24n43e29c 7387635983

Další vesničan posedlý touhou to těm "Pražákům" natřít. Až zjistí realitu a pochopí, že představy věsničanů o Praze jsou zcela zkreslené, tak ho to přejde.

+3/−1
30.9.2013 16:57

V37i70k35t98o66r 45N29á15r41o34ž34n18ý 3589252558

Nerozlišujte lidi na "vesničany a nevesničany". I pražáky může takový obyvatel Paříže či Londýna takto pokládat.

Důležité však je , co je za tímto člověkem vidět...

Nicméně na DPP se plně projevuje to samé , co na ostatních velkých státních firmách.. Nikdo neví co s tím , ...minulé vedení tuto firmu rozkrádalo , žádná vize a strategie....a tak z DPP je typická socialistická krachující firma , kde jsou mzdy na úrovni super úspěšné privátní firmy...

+1/0
30.9.2013 17:19

J74i13ř24í 22K50r30e21j57č86í20k 2617518614756

Doplnil bych "...minulé vedení Prahy tuto firmu rozkrádalo a tohle v tom evidentně hodlá pokračovat..."...

+1/0
30.9.2013 18:23

J36i24ř21í 31K37r88e11j36č24í42k 2387748254666

A ještě ty mzdy mě zaujaly. Průměr cca 23 tisíc čistého - tak špatně na tom snad super úspěšné privátní firmy snad nejsou...

+1/0
30.9.2013 18:25

V84i96k22t86o90r 15N15á84r13o81ž87n94ý 3229572838

Když jsem myslel super úspěšné privátní firmy ...tak jsem samozřejmě nemyslel banky či pojišťovny , ale firmy z oboru...

0/0
30.9.2013 18:41

J77i54ř87í 42K94r79e82j72č41í31k 2117448524756

A my snad máme v oboru nějakou větší a úspěšnější privátní firmu než je DPP ? Prozradíte která to je ?

0/0
30.9.2013 19:51

B35o20h23u15s77l28a22v 94K93r65á63l62í49k 2321160269516

Firmě ve stoprocentním vlastnictví města bych neříkal tak úplně "privátní". A kdyby to nebyla akciovka, ale rozpočtová organizace, tak těm se zase neříká "firma".

0/0
30.9.2013 20:09

J84i29ř48í 29K30r79e89j46č21í96k 2647278164186

OK, špatně formulováno...

Ona je v ČR v oboru ve kterém se pohybuje DPP nějaká větší a úspěšnější privátní firma ? Tím privátní se se samozřejmě myslí ona firma, nikoliv DPP.

0/0
30.9.2013 21:08

V41i72k63t11o47r 44N28á86r47o70ž72n75ý 3689292108

Úspěšnější jsou takřka všechny....protože buď si fungují "za své" , nebo na jednotku výkonu sežerou méně peněz....

0/0
1.10.2013 7:49

J84i26ř19í 77K80r78e38j36č34í49k 2907748854576

Stále se vyhýbáte odpovědi a obávám se, že tomu příliš nerozumíte.

Tak ještě jednou, která firma je v tomto oboru úspěšnější než DP a můžete přihodit i nějaký odkaz jako důkaz. Díky ;-)

0/0
1.10.2013 18:14

P47e31t57r 82D68u97b45š43í24k 9738529876839

Hmm dalsi Budejovanek jde do pryc, jeden do Brna zkurvit divadlo, druhej do Praglu kurvit dopravu, tady byl asi  malo uspesnej, jezdi tu stary popelnice, a to nove co koupili hmm, at si Budejovice vemou priklad jinde, tady je vozovy park zastaralej, ridici jezdi jak dementi a reditel radeji z Budejovicke prdele prcha, a veta tech  stupidnich Cimrmanu, ze v Budejovicich by chtel zit kazdej zavani tuposti, kdo tu byl dele nez mesi snazi se utect pryc

0/−2
30.9.2013 15:42

B81o13h10u42s42l29a73v 45K38r44á27l30í91k 2311930819326

A odkud asi přišel do těch Budějic? Že by z pražského DP z funkce personálního ředitele?

+1/0
30.9.2013 20:11

Z18d18e93n47ě55k 94Z85a28b30a97v51a 1122564216424

kdepak ho holomoucký syreček tak rychle vyhrábl? Pokud bude kámošit jen s jeho TOP grupou, má to taky jen na rok - do voleb.

+1/0
30.9.2013 15:40

J47a64n63a 82M46a65x19o71v84á 7255158128827

Nejen v Praze mají děti a senioři slevy. Připadá mi to normální a morální i když se to někomu nemusí zamlouvat. Jízdenka za 32 Kč a můžete se povozit často v zápachu s bezdomovci . To je fakt tahák. Navíc Ropid, který v Praze mění jízdní řády i několikrát za měsíc. Zrušila bych Ropid a hned by bylo dostatek peněz  i na slevy. Navíc slevy jízdného v Praze se týkají nejen Pražanů ale i dětí a seniorů z celé ČR a to buď prostřednictvím Open card ( mnozí co dojíždějí za dětmi na návštěvu open card mají)nebo při nákupu jednotlivých jízdenek.Již dnes díky častým změnám, výlukám a vlastnímu bezpečí  jsem nucena docela často používat auto.

Myslím, že zájem města by měl být aby lidé využívali hromadnou dopravu a ne auta. Tímto ale jen nažene lidi do aut.

Jana

+3/−1
30.9.2013 15:02

J47a40r62o27s22l31a52v57a 15N60o72v93á 5168947858330

jenže v Praze jezdí děti do 15 let zadarmo, zatímco na venkově už prvňáci platí 30% dospělého jízdného a studenti od 15 let už 75% plného jízdného. To ovšem jen ve dnech školního vyučování. Takže to beru jako diskriminaci za to, že nebydlí v Praze. Zatímco pražské dítě se mnohdy dostane do základní školy pěšky, na venkově je ta vzdálenost i 10 km! A to jsou spádové základní školy, na střední jsou ty vzdálenosti 20 i 30 km. ;-€

+1/−1
30.9.2013 16:44

K86a26r17e46l 74M27a44z20a61n44e66c 7537345573

To jsou ale nesmysly. Děti od 6 let v Praze platí a v Praze narozdíl od vesnic nic v docházkové vzdálenosti není.

+3/−2
30.9.2013 16:53

J80a46r33o10s12l25a94v67a 64N26o57v24á 5348427218350

Víte o čem mluvíte? V Praze jsem žila od narození do svých 25 let a na základku jsem chodila pěšky, protože to byla 1 zastávka autobusem. Moje děti už musely do města na ZŠ jezdit 6 km.

0/0
30.9.2013 17:16

K40a14r45e76l 78M30a28z77a95n30e33c 7267525943

Škol a školek je v Praze nedostatek a dojíždění je naprosto běžné. To vy nevíte, o čem mluvíte. A ještě mi znovu zopakujte nesmysl o tom, že děti do 15 let jezdí zdarma.

+2/0
30.9.2013 17:37

J86i41ř95í 70K93r29e69j57č23í49k 2107868244916

Děti od 6 let v Praze platí ? Nevim co, ale MHD to rozhodně nebude !

+1/−1
30.9.2013 18:27

V51i16k61t28o62r 46N19á34r41o98ž27n76ý 3119562308

Nemám strach , že by dražší jízdné v MHD mělo za následek přesun lidí do aut... Parkovací možnosti v Praze jsou totál v háji a i když se cena časových kupónů zvýší o 30% ...pořád bude MHD nejlevnější a nejrychlejší alternativou....

0/0
30.9.2013 17:56

M81a96r26e71k 44P92r40c71h39a54l 3786380689209

Asi tak, co mohl po dni od jmenování říct? Ale na rozdíl od většiny těch "odborníků" tam 28 let dělal, což je ohromné plus!

0/0
30.9.2013 14:22

K26a16r31e17l 77M77a18z15a41n74e45c 7427685783

No a co udělal? Pomohl kamarádíčkům se napakovat a teď jse k většímu lizu?

0/0
30.9.2013 17:38

J58a60n 68V86y70s40k45o48č52i65l 2425934343

No to jsem zvědav, co z té analýzy vyplyne. Nakonec stejně budou zdražovat. Mám to "štěstí", že jsem pro DP 11 let dělal coby soukromník a jak dnes vzpomínám na první den, kdy jsem vešel do jedné vozovny a čas se vrátil jak zázrakem před rok 89, lehoučké tempo, nikdo s ničím nespěchal, pokud možno byl kdekdo na svačině v kantýně, když přijížděla porouchaná tramvaj, někteří se houfně dekovali, aby je mistr nenasadil na opravu a tak jsem nevycházel z úžasu po další desetiletí. Těch, kteří fakt uměli vzít za práci byla odhadem tak třetina, při zamhouření oka polovina. Těch příhod bych tu mohl navyprávět na článek, ale vím jistě, že úspory ve vlastních řadách se nejen mohou najít, ale zcela jistě by se našly, být vůle. A v tu nedoufám, obzvlášť u odborů.

+6/0
30.9.2013 14:16

V44i27k34t31o73r 79N78á62r69o57ž66n84ý 3499982738

Mám dva kamarády , kteří u DPP také pracovali. Museli odtamtud zdrhnout...protože byli zvyklí z privátní sféry na práci a nikoliv na ulejvání. Takže ostatním spolukolegům byli trny v očích... 

Oni akorát potvrzovali Váš příspěvek...davy neschopných , ale přitom špičkově zaplacených , flákající se ,  lidí

+1/0
30.9.2013 17:28

V28i47k63t38o61r 65N36á95r85o98ž79n17ý 3509382458

Z mého pohledu vnímám jako neudržitelnou cenu jízdného pro obyvatele Prahy všeobecně..Ty zmiňované slevy jsou absurdní. Dále ceny předplatních jízdenek jsou hodně nízké... cena 550 Kč za měsíční síťovku je na úrovni MHD okresních měst , kde cestující má k dispozici pouze několik málo autobusových linek

Budu-li dojíždět každý den autobusem 20 km z jednoho města do druhého , zaplatím za den 50-60 Kč , za měsíc 1000-1250 CZK a budu-li obyvatelem Prahy a stejně dlouhou cestou do práce vystřídám bus,tramvaj i metro , zaplatím 550 Kč. Absurdní..

+3/−4
30.9.2013 13:57

R89o70b39e34r52t 72H46a49n10z25l43í57k 5834801882345

Ale no tak, člověče, uvědomte si, že ve stejném (podobném) poměru jako jsou ony velikosti měst jsou také počty jejich obyvatel a tedy (potenciálních) plátců oněch jízdenek, ať jednotlivých či předplacených. Zkuste spíš nezávidět těm, kteří ve městech bydlí, když vy "musíte" dojíždět každý den autobusem 20km. Nikdo vám nebrání se přestěhovat.

+2/−3
30.9.2013 15:31

J10a82r78o63s13l65a67v75a 85N80o87v72á 5648477828920

hnedka se přestěhuji do Prahy, jen co najdu bydlení v ceně, na které mi bude stačit plat v zaměstnání, které je jistě také lehké sehnat!

0/0
30.9.2013 16:48

V62i89k49t25o55r 13N18á13r87o22ž20n65ý 3259262358

Já při své cestě do práce nepoužívám veřejnou dopravu.

Nicméně , je to trochu paradox , Prahu většinou v minulosti ovládaly pravicové koalice , které však co se týče MHD málem vybudovaly socialismus. Nízká cena jízdenek je i jeden z důvodů , proč je tato firma před bankrotem.

Občas si kladu otázku , jak to třeba v takovém New Yourku dokázali , že výnos z jízdného v metru plně pokryje jeho náklady... V Praze výnos z jízdného pokryje cca 25% nákladů...

0/0
30.9.2013 17:24
Foto

B80r51o51n94i36s61l14a45v 17G91a75b31r85y15š 2692629291

A z jakého důvodu MHD nepoužíváte? Já totiž nechápu ty davy lidí, co si myslí, jaké nemají pohodlí, když jedou autem. Přitom je to v každé ulici stejné - plyn, brzda, klakson, plyn, klakson, plyn, brzda, klakson, plyn, klakson, klakson, klakson. Řidiči jsou nepoučitelní, když se každý den vydávají na válečnou zónu v pražských ulicích. Auta stojí, nějkterá MHD tím pádem taky, čoudí na křižovatkách a zdržují ostatní provoz. Jezdím každý den MHD Koněvovou ulicí a jen asi desetkrát jsem viděl, že v autech jsou dva a více lidí.

0/0
30.9.2013 18:08

V36i69k92t46o96r 94N70á20r42o62ž17n98ý 3579632878

Pracovně se nemám potřebu motat autem centrem Prahy a na okraji je auto mnohem a mnohem lepší než veřejná doprava...

0/0
30.9.2013 18:39
Foto

B72r69o32n57i48s21l12a50v 21G94a23b63r50y67š 2112209211

Jestli využíváte tangenciální směry, pak to chápu, nabídka není zase tak široká jako na radiálních trasách. Nicméně jsme s kolegou z katedry přišli na "Haškův-Gabryšův paradox" ;-). Řidičům IAD vadí zdražování cen benzínu a nafty méně než zdražování jízdného v sektoru MHD. Přitom samo o sobě je to docela zarážející.

0/0
30.9.2013 19:10

D89a34v59i54d 62V15o53b81o58r57n39i65k 7432340743399

jezdim do prace autem jen obcas - kdyz ho pote potrebuji jeste vyuzit, ale duvodem muze byt ze MHD jezdim 40min a autem 15min - a to se hodi

0/0
30.9.2013 19:30
Foto

B67r32o38n50i81s89l59a14v 21G53a35b94r53y58š 2252299981

Já bych auto neuživil. Jízda po Praze je šílená a 550 Kč na MHD je tak akorát. Nemusím krmit tu čtyřkolovou obludu, o kterou se ještě budu bát, že mi ji někdo ukradne, vykrade, nebo že zapomenu zaplatit nějakou zbytečně drahou pojistku.

Jinak mi vadí, že díky autům a těm zácpám, co je tvoří, jezdím do práce o 30 minut déle.

0/0
30.9.2013 22:09

J65i40ř56í 53K75r81e44j71č13í85k 2157578684626

A na ten New York jste přišel jak ? ;-D

0/0
30.9.2013 18:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.