Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvaje už přes „Rámusák“ nepojedou, přes nový most se vydají na jaře

Z pražské Troje do Holešovic nepojedou půl roku tramvaje. Starý most přes Vltavu zvaný "Rámusák" se pro ně totiž v pondělí definitivně uzavře. Koleje pak bude potřeba přeložit pár metrů dál na nově vznikající Trojský most, který bude součástí Pražského okruhu. Hotovo má být na jaře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P34e41t64r 42O40d41e84h86n29a30l 8674964449647

Jen jestli není důvodem hlavně to, že ROPID potřebuje zase poškrtat nějaké spoje, aby nemusel platit za elektřinu na na tramvaje. Když škrtnou komplet spoje přes řeku a "zoptimaluzují" to dvěma autobusy za hodinu, máme hned o nějakou tu desetitisícovku na odměny víc. ;-) R^

+1/0
2.10.2013 19:59

E91v59ž53e17n 38P80o66l29á60k 3878228601113

Určitě by nebyl takový problém zachovat provizorně část Ramusaku pro pěší. Protože nutit lidi čekat na narvaný autobus, když se potřebují jen dostat přes řeku, je dost hnusné. I na vlastní nebezpečí bych tudy chodil, jak ostatně leckdo dělá ilegálně i nyní, když nočka prostě nejede.

+3/−1
2.10.2013 18:24

J67o61s46e61f 95S27c17h57m22i57d82t 5913187913192

Nový Trojský most bude mít konzole s lávkami pro pěší a cyklisty...

0/0
2.10.2013 19:34

E55v65ž16e29n 49P29o67l51á64k 3788348531153

Já pochopitelně myslel v době výluky, kdy bude Trója značně odříznutá od světa...

+1/0
2.10.2013 20:58

J66o21s13e53f 28S80c82h28m66i82d15t 5113267573432

Aha. Jako bych nic neřek. Navíc je to z Vašeho původního příspěvku jasně poznat, že jste to tak myslel. Sypu si popel na hlavu.

+1/0
2.10.2013 21:02

V46í95t34e45k 72Š74k19o15d32a 7156400603476

Ja tedy nevim, ale kdyz uz nekdo tou tramvaji jede tak jen lidi, co bydli v udoli mezi Kobylisy a Trojskou ne? Takze zas tak vytizena byt nemuze, kdyz je vedle metro. Pro rejpaly - bydlel jsem v tom miste pres deset let, takze neco malo o tom vim.

0/−1
2.10.2013 15:33

E93v93ž96e27n 91P62o51l54á45k 3798488891213

Od Výstaviště do Kobylis je pro mě trať přibližně stejně rychlá, jako jet jednu stanici metrem a o poznání příjemnější cesta. Jinak, kam tím příspěvkem míříte? Tramvaje jsou tam obyčejně plné tak akorát a řada dalších to používá jako spojku do vozovny, zato teď budou muset přes Palmovku.

+2/0
2.10.2013 18:18

J36o97s32e24f 48N12e20p18o27v82í10m 1187428908113

Taktéž nechápu. Ten most není v takovém stavu, aby se musel okamžitě zbourat...když by se dodělal trojský most, navedla se nová trať a pak se udělalo přepojení ze staré na novou a teprve potom se rozebrala stará trať a most, tak bude trať zavřená maximálně 3 dny.

to je jako vždy, možnosti jsou 2

1) sedí tam úplnej debil, kterýho tam dosadil nějakej kamarádíček

2) pozemky pod starou tratí někdo nutně potřebuje

+5/0
2.10.2013 14:03

R95a82d63e82k 77N34o81v26a21k 9444833859790

Je tu ještě možnost 3) bavíme se o věcech o kterých nic nevíme

www.metro.cz: ...Podle mluvčího stavební firmy Metrostav Pavla Poláka není technologicky možné budovat nové rampy při zachování provozu - je třeba vybudovat kromě nájezdu například i nové inženýrské sítě nebo chodníky...

+3/0
2.10.2013 14:04

R78a24d26e35k 32J55a22n59a37t28a 9295956394332

Nová a stará tramvajová trať se vůbec nepřekrývají. Klidně by mohly existovat i zároveň s provizorní výhybkou, takže by se provoz na druhou tra přehodil do týdne.

Obává se, že zde je spíš důvod, že chtějí budovat výjezd pro auta z Blanky, kterému stará tramvajová trať prostě překáží. Takže aniž zprovozní novou, přeruší starou. Rozhodují o tom stejně politici, pro které je MHD fuj.

0/0
2.10.2013 16:18

E21v45ž12e38n 48P50o81l38á71k 3788158791313

Uznávám, ale i tak nevěřím, že doba výluky je zcela minimalizována...

0/0
2.10.2013 18:20

V25a97c91l86a36v 61P20e93r15o72u84t84k88a 6598857434821

mluvčí Polák už toho hodně vysvětlil,ale půl rok je nevysvětlitelné..

0/0
3.10.2013 7:40

M78i33c51h78a15l 36P32a48v67l27á20t 9323553344219

A Vy sam, pane Novaku, tomuhle "vysvetleni" skutecne verite? Pul roku je dlouha doba.. ;o)

0/0
3.10.2013 10:38

R29a60d78e46k 18N50o52v98a87k 9264613989890

Ale tak v zimě dělat zázraky nemůžete.

Do mrazů zemní práce, v zimě zlikvidovat rámusák a na jaře betonáž, sítě a finalizace. 

V mrazech se těžko může něco dělat do finálky, to pochopí i nestavař.

0/0
3.10.2013 20:32

T22o29m12á26š 76K88n72a56i12f88l 6463920647630

hlavně, že ty všemu rozumíš.

0/0
2.10.2013 15:03
Foto

P86e93t91r 83Š81r26a60i73e68r 9983172962737

Taky nepochopím tu prodlevu když původní plán počítal s otevřením v listopadu...8-0

+3/0
2.10.2013 13:45

Š37t80ě51p89á88n 74F33r58a54n96c17l 8164789444470

...a zavřením v červnu

Ono jde o to, že nedojde jen k přeložení kolejí, ale celý ten prostor se musí upravit, přeložit inženýrské sítě, překřížit výjezd z Blanky a až pak položit ty koleje.

0/0
2.10.2013 14:31

B72o57h88u98s25l84a87v 21K93r33á77l26í72k 2601550429276

Až na to, že koleje už jsou na většině nového úseku dávno položené.

0/0
2.10.2013 15:42

R89a40d48e76k 47J25a95n50a27t96a 9585526914402

Přesně tak na severu koleje až k mostu už vedou. Na jihu je to jen kousíček. A přímo na mostě to nevím, ale tam se snad dají položit aniž by to něčemu překáželo.

+1/0
2.10.2013 16:20

R39e16n60é 48J92í33š51a 2547537121876

Dotaz pro technicky znalé. Proč půl roku? To nešlo vybudovat koleje na mostě a až nakonec přerušit na pár týdnů dopravu v místě napojení?

+12/0
2.10.2013 13:40

B20o65h57u97s77l95a44v 91K71r11á34l40í98k 2831970619946

Koleje na mostě i v  navazujícím úseku Povltavské už jsou dávno položené.

0/0
2.10.2013 15:43

M71a43r94t62i75n 50Š13t27ě94p59á19n21e96k 3657903953321

Pekne video, clovek se az divi, co vsechno stihnou za necelou minutu;-D

A po dobu kdy to budou budovat lidi prijedou tramvaji k vode, preplavou a na druhe strane je nabere jina tramvaj;-);-D

 

No, jsem zvedav.

+1/0
2.10.2013 13:05

D73u76š72a25n 87M72o27u40r61e74k 7562197257511

Mě spíš než název zaujalo, že most byl budován jako provizorium a nakonec se to protáhlo na 36 let...

Proč musíme v téhle zemi žít po generace stále nějaký "provizorní" život, místo abychom věci řešili promyšleně?

+1/0
2.10.2013 12:59

T52o96m15á64š 86Ž86i42t57n88ý 6161930591111

není nic trvalejšího, než provizorní řešení...

+4/0
2.10.2013 13:15

O84l81d60ř13i67c49h 13V61l34a83s32á55k 7541317442459

Přes most jsem jel za posledních třicet let asi stotisíckrát, ale v životě jsem neslyšel že by se mu řikalo "Rámusák". :-/

+4/−7
2.10.2013 12:28

J87a38n 70Z85e43l67e67n10k60a 2356196458415

Pojmem "rámusák" se obecně označují ocelové příhradové mosty, ať už tramvajové nebo železniční. Další rámusák je např. mezi Výtoní a Smíchovem.

+1/−6
2.10.2013 12:31

O29l82d18ř92i22c25h 55V79l23a52s50á74k 7481907712309

Tak tohle slyším taky poprvé :-)

+3/0
2.10.2013 12:35
Foto

P41e40t42r 20P22. 53V28e65s87e25l50s23k91y 7134171246923

Možná jste ale  nějaký rámus občas zaslechl, ne..? Když tamtudy jezdíte devětkrát denně...

+15/0
2.10.2013 12:38

P25e92t64r 49K47u60b18á28l88e17k 6244282441679

;-DR^

+1/0
2.10.2013 12:40

O29l76d37ř39i92c78h 13V30l16a38s88á36k 7331107142659

To bylo z hlavy, nebo na kalkulačce? :-)

+2/−1
2.10.2013 12:40
Foto

P30e48t43r 60P54. 74V78e65s91e91l80s12k92y 7634201516693

Z hlavy. No, ale s kalkulačkou... :-)

+5/0
2.10.2013 12:42

B75o76h30u24s22l71a58v 20K57r33á83l27í84k 2511930789116

Rámusák se běžně říkalo provizornímu mostu Barikádníků, kde auta jezdila po prknech. Tramvajovému mostu tak říká jen několik málo novinářů, možná jen jeden.

+3/0
2.10.2013 15:45

P17a73v12e57l 73J11a85n31s28a 2225749781844

a nebylo to tak, že z tohodle provizorního mostu Barikádníků pak po přesunu po proudu dál udělali ten provizorní tramvajovej?

0/0
2.10.2013 20:22

P63a30v32e71l 15O71b66d39r40ž61á16l17e80k 6436564278752

Ač nepražák - pod tímhle názvem ho znám už od dob VŠ studií v Praze ...

+4/0
2.10.2013 12:39

K78a68m57i89l77a 74S29v22á28č12k29o37v90á 6537455456784

Přes most jezdím už také dlouhá léta (možná snad úplně od počátku) a Rámusák jsme mu teda také nikdy neříkali. A že by dělal nějaký větší rámus mi taky nepřipadá. Mě teda hlavně zajímá, jak to bude pořešený, až ty davy aut začnou vyjíždět do Holešovic z Blanky.... Mám pocit, že to tam kapacitně nebude úplně okRv.

+4/0
2.10.2013 13:02

T47o30m96á61š 79Ž87i17t44n76ý 6431500501661

no to nebude. Ono by bylo potřeba aby na Blanku navazoval další tunel od Troje do Vysočan...

+1/0
2.10.2013 13:16

Š29t52ě73p10á46n 94F20r37a72n51c56l 8514929534630

Původní plán počítal s tím, že vyjedou z Blanky, projedou pod mostem Barikádníků a zase zajedou do tunelu na Balabenku (http://mestskyokruh.info/mestsky-okruh/vychodni-cast-mo-libenska-spojka/stavba-0081/vizualizace-stavby-0081/).

Ale protože nejsou peníze, bude se rozšiřovat magistrála okolo Rathova protonového tunelu a Bulovky. A bude to masakr - majitelům nemovitostí podél silnice V Holešovičkách už oznámili, že jim seberou kus zahrady.

+2/−1
2.10.2013 13:40

Š19t12ě70p62á70n 45F63r19a95n77c26l 8874689824430

Teda buď do tunelu nebo podél Vltavy rozšířenou Povltavskou. Ale ta tunelová varianta měla přednost.

0/0
2.10.2013 13:42

R96e84n71é 77C45v10r84k26a52l 9986499686206

To není o tom, že po něm jezdíte. Jako skoro místní (co je to za vzdálenost z Bohnického sídliště) jsem ten název Rámusák znal a používal od dětství - tj od začátku 80.let...

0/0
3.10.2013 11:20

O56l54d14ř37i93c63h 79V67l41a78s87á94k 7831877642149

No já bydlím od roku 1980 jednu stanici za mostem...:-/

0/0
3.10.2013 20:28

V67á77c31l67a89v 18S59v65o31b75o27d19a 3271539190710

tak když to není technicky náročné, proč to bude trvat takovou dobu?

+6/−3
2.10.2013 12:26

L94u94k97á48š 33Š21l59e74h29o63f39e53r 1913899505269

Technická a časová náročnost jsou dvě odlišné věci ;-)

+4/0
2.10.2013 12:30
Foto

P95e61t48r 41P70. 47V51e66s46e54l71s72k87y 7614571236343

a co teprve finanční náročnost. To je úúúplně odlišná věc...

+1/0
2.10.2013 12:43

J77o33s87e92f 65S64c43h65m70i92d70t 5533307213382

Ale já tomu teda taky moc nerozumim. Očekával bych, že vybudujou novou tramvajovou trať na novym mostě (a před a za mostem), zatímco si tramvaje budou svištět po starym mostě. A pak během relativně krátké výluky (v řádu jednotek týdnů) vystavěj napojení na stávající trať. A pak demontujou tu starou. Jak to například probíhalo při stavbě železničního koridoru na jih Čech.

+2/0
2.10.2013 13:33

J84o76s92e30f 91S70c39h33m57i56d81t 5863667873112

Jediný, co mě teda laicky napadá, že trvají na tom, že použijou ty koleje ze starýho mostu...

+1/0
2.10.2013 13:35

J41a11n 80Z40e67m21a26n 1376135944836

Pane, vy jste se zbláznil. Na krátké výluce si firma nic nevydělá, jsou třeba další zvýšené náklady atd.

0/0
2.10.2013 19:16

Š96t14ě75p58á95n 91F33r59a43n12c83l 8644919414170

1) Zima.

2) "Kromě přeložení tramvajových kolejí se tam musí vybudovat ještě i výjezdová rampa z tunelového komplexu Blanka a také protipovodňové zábrany, což práce prodlouží". (Zdroj: http://praha.idnes.cz/tramvaje-uz-pres-ramusak-nepojedou-duh-/praha-zpravy.aspx?c=A131002_120413_praha-zpravy_sfo)

0/0
2.10.2013 13:33

R92a63d44e19k 81N56o98v81a90k 9384523489800

Na trojské straně  problém není, ale na Holešovické.

metro.cz: ...Podle mluvčího stavební firmy Metrostav Pavla Poláka není technologicky možné budovat nové rampy při zachování provozu  - je třeba vybudovat kromě nájezdu například i nové inženýrské sítě nebo chodníky...

Takže se bude dělat všechno z první načisto. Žádné provizorium, bourání rampy k rámusáku v budoucnosti, na jaře bude finální stav.

0/0
2.10.2013 14:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.