Diskuze

Kam zmizí auta ze Smetanova nábřeží? Někdo pojede MHD, věří odborníci

Už počtvrté bylo uplynulou sobotu pro auta uzavřené Smetanovo nábřeží. Pěší znovu nahradili motoristy, využili příležitosti a zúčastnili se připraveného programu. Dopravní experti dál hledají cesty, kam řidiče odklonit, aby mohli nábřeží zavřít natrvalo.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DT

V sobotu mě aktivisti pěkně vytočili. Musel jsem se synem o berlích s nohou v sádře jít pěšky od Národního divadla na Novotného lávku. A chytráci aktivisti (ti lepší lidé) si v pohodě přivezli AUTEM svůj stánek, aby všem hlásali, jak je to super bez aut. Ještě mi poradili, abych jel tramvají, že jezdí normálně. ;-€

3 0
možnosti
KD

K33a58r28e81l 56D65r30d53a

7. 10. 2013 7:55

V zaměstnání pendlujeme auty Žižkov - Smíchov. S oblibou se "projíždím" přes Smetanovo nábřeží. Protože když Magistrála a Karlovo náměstí stojí, lze to tudy někdy projet. Stav Ječné, Žitné, Legerovy, Sokolské je přitom pověstný. Smetanovo nábřeží má přitom s obou stran za neskutečné miliardy "luxusně" přivedenu dopravu po nábřeží a tvoří špunt - resp. semafory na nám. Jana Palacha a u Karlova mostu. Nevím, kdo to takto vymyslel, ale chybí přesně zde průjezdná spojka mezi dvěma kapacitními "přivaděči".

  A jaké jsou možnosti jiné trasy? Kličkovat Malou Stranou mi přijde krkolomné. Lze to vzít přes Letnou a tunelem a pak vykličkovat na Radlické. Ulice kolem Anděla připomínají smogem Žitnou. Občas byl tunel zavřený, tak jsem to bral přes koleje na Strahově.

  Kolega jezdí zásadně přes Vinohrady a Vršovice na Jižní spojku a pak na Radlickou. Bere mě amok, když na vzdálenosti 5 km projedeme 20-25 km. Je zde ale další možnost, z Vinohrad to lupnout přes Nusle a po nábřeží od Jihu.

  Nechápu, co na potřebě jezdit Žižkov - Smíchov změní jakýkoliv okruh Prahy? Přitom veškeré okruhy, projeté km navíc, hloupé uzavírky, objížďky, mýtné... platí koncový zákazník, resp. daňový poplatník. Nevím jaký je poměr soukromých a firemních jízd centrem. Ale sázím spíš na převahu komerčních jízd. Jakékoliv omezení těchto jízd zaplatíme nakonec všichni - vyšší cenou zboží a státním úřadům na daních. Hloupé.

1 1
možnosti
ŘV

Neviděl bych to tak černě. Spíš to bude tak, že firmy, v kterých zaměstnanci tráví zbytečně mnoho času neproduktivně za volantem (a účtují to zákazníkům), zajdou. A naopak ty, které umí zbytečné ježdění efektivně omezit, budou prosperovat. Ve výsledku zaplatíme +/- stejně, akorát jezdit se bude méně.

V oblasti dopravy je rezerv pravděpodobně dost. Není tak dávno doba, kdy firmy vůbec neřešily, že zaměstnanci čerpají u draží benzínky, aby získali různé bonusy a dárky do soukromé kapsy.

0 0
možnosti

Nechci soudruhům na radnici kazit radost, ale tunely jsou už teď na provozním maximu ;-D takže kolaps je nevyhnutelný. Sice chápu, že potřebují nahnat lidi do MHD aby mohli kasírovat, ale jel někdo z nich ranní špičkou?

2 0
možnosti
KD

K52a77r31e73l 21D78r55d84a

7. 10. 2013 7:17

Minulou neděli jsem měl sraz na Smetanově nábřeží. Vtipné. Za Májem ale budovaly nákupní centrum a tramvaje nejezdily přes Národní, a to bez náhrady. Když jsem to ušel pěšky a přišel na sraz pozdě, tak jsem si všiml, že nějaké tramvaje odněkud někam jezdí přímo po Smetanově nábřeží. Ale neznám to, nepoužívám a netuším jak si mám v Lazarské změnit trasu, když mě z 9 nečekaně vykopnou. Jděte mi s pražskou arogantní MHD k čertu. :-P

  Netušíte proč je tolik měsíců uzavřena stanice metra Náměstí republiky z Havlíčkovy ulice? Magistrát v jeden okamžik uzavře na jedné trase 2 stanice metra na celé roky? Neskutečné. Jak se má asi chodec v Praze pohybovat? Masaryčka - Národní je přitom moje častá trasa. :-P

1 0
možnosti
TZ

Zajímavé jak se článek rychle propadl na 4. místo za 3 naprosto nedůležité články (mj. banální bouračka).

0 0
možnosti
ŘV

Dejte si pozor. Jsou po Vás.;-D

0 0
možnosti
PO

Jakou MHD? To myslíte ty tři tramvaje za hodinu, kterými se dostanu z Malostranské na Strossmayerák (dříve asi 3 minuty) za 15-20 minut jízdy přes Pažský hrad, Hradčanskou a Letnou?

0 0
možnosti
JF

J82a26n 64F46i94a77l64a

6. 10. 2013 19:25

Smetanovo nábřeží se zklidňuje kvůli turistům.

Jel jsem jinudy a problém v tom nevidím. 

Před mnoha lety byla takhle uzavřena Nerudova ulice, ul 28.října, nám. Republiky atd.

4 7
možnosti

Nevím, proč používáte eufemismus "zklidňuje se". Je to prostě jen oblíbená taktika  Xvymyslet si problém-zakázat-zpoplatnitX.  

Problém v tom samozřejmě je, protože ta auta nevysublimují, jen zatíží jinou komunikaci a najedou zbytečné kilometry navíc. Anebo se jízdy neuskuteční, což mj. znamená, že ubude nějakých ekonomických aktivit.

7 2
možnosti
PO

Nepřestává mne fascinovat myšlení některých lidí, kteří asi žijí v představě, že řidiči jezdí do vnitřní Prahy aby se kochali výhledem či z nudy, nebo je to kdovíjak baví?

Lidé jsou většinou rozumně uvažující a IAD používají, protožě pro ně má nějaké výhody.

Pokud tedy někdo chce dostat auta z centra, měl by ostatní formy dopravy nebo trasy učinit výhodnějšími.

8 1
možnosti
ŘV

Třeba tak, že se cesta přes centrum znevýhodní zavřením některých ulic. ;-)

3 2
možnosti
SS

Petice a vyjadreni proti zvuli P1 a Auto*Matu k podepsani zde:  http://www.petice24.com/praha_1_trpi

Clanek o slunickovych terroristech ze Smetanaku zde:  http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2013100302

1 2
možnosti
JZ

Už jsem podepsal před pár dny. Ale je dobře to připomenout.

0 0
možnosti
KK

K83a32r61e91l 70K60ů78r29k94a

6. 10. 2013 16:36

Je mně úplně jedno, kde budou pražští lokajové parkovat. Já bych Prahu pro auta uzvařel, aby pražáci chodili pěšky a měli nejen zdravé tělo, ale aby měli vůbec nějakého ducha.

5 4
možnosti
PN

Tak auty jezdí samozřejmě jenom Pražáci. Ostraváci, Brňané, Zlíněné atd. chodí pěšky, proto pokaždé když v některém městě jsem je tam provoz vzhledem k počtu obyvatel stejný jako na počet obyvatel v Praze:-P;-D

1 0
možnosti