Diskuze

Po Praze jezdí ze všech spojů jen půlka bezbariérových. Má jich být víc

Zatímco před dvaceti lety nejezdila Prahou ani jedna nízkopodlažní tramvaj a až na pár výjimek se muselo do schodů i u drtivé většiny autobusů, dnes je v hlavním městě nízkopodlažních spojů devětačtyřicet procent. Praha se však v průzkumu agentury Datank umístila mezi všemi kraji až na osmé příčce.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PO

Co dodat?

Snad jen, že nebylo třeba kupovat 250 nepohodlných šuntů od kamaráda M.Romana, ale stačilo modernizovat víc Té trojek.

A taky že tramvaj je jen půlka bariéry. Kdyby se nestavělo kvůli jinému kamarádovi Janečkovi metro do Motola, mohly už být úplně všechny zastávky v Praze přestavěné na bezbariérové. (Plus by ještě zbylo na tramvaj Vypich-Vozovna Motol a mnoho miliard jako základ na stavbu déčka - ale to už je jiný příběh)

Být vozíčkářem v Praze musí být za trest. Hlavně proto, že situace se v příštích dvaceti letech sotva zlepší. :-/

0 1
možnosti
KD

K59a31r38e51l 97D75r85d55a

30. 10. 2013 8:00

15T mi přijdou jako lepší cesta než T3R.PLF.

   A ta kauza na Praze 7 byla vcelku výmluvná. Opravdu jde o Janečka? Jedna zastávka zůstala bariérová protože úpravu nedoporučila dopravní policie. Pak zase, že jen dali připomínky k řešení. Druhá zůstala bariérová protože se proti vyjádřil svaz slabozrakých. Ten údajně o žádném zamítavém stanovisku neví. Starosta Prahy 7 se dušoval, že radnice udělá pro bezbariérovost vše... Nenašly se ale chybějící peníze a všichni si to jen přehazovali a promarnili čas na řešení. Nakonec akce jela podle plánu na nátlak DPP - jde o bezpečnost MHD. A když se volený zástupce zeptá lidí na ulici, svých voličů, je jim to šumák, když je osobně to nepálí. Případně začnou dumat, zda pro nějaký ten kočárek či jednoho vozíčkáře za týden je třeba vyhazovat miliony... ;-D

  Zlepšení je ve vyspělosti a civilizovanosti celé společnosti. A tam opravdu půjdeme dalších 20 let. ;-)

0 1
možnosti
KD

K62a36r38e84l 87D55r64d98a

29. 10. 2013 7:20

Blanka - trendem Prahy je mohutná výstavba bariérovosti. Všechny ty plány na svedení aut na okruhy a zklidnění či vyloučení dopravy z centra nejsou v souladu s dobře přístupným městem. K tomu lze přidat liknavost se zřizováním bezbariérových zastávek MHD a je to komplet. Na jedné straně investice z kapes daňových poplatníků plné "hesel", na druhé straně neochota, šikana a záměrné maření bezbariérovosti v Praze.

  Za nefunkční MHD lze volit soukromou osobní dopravu. Ale doprava v centru je jedna soustavná krize. Hrozí situace, kdy bude osobní doprava blokována, ale MHD stejnou službu ve stejném čase nenahradí.

  Ostatně, Praha chce nákup nových tramvají zrušit. Případně bezbariérovost nemá u rekonstrukcí tramvajových zastávek žádnou prioritu a podobně je tomu u autobusových zastávek.

0 2
možnosti
JK

Záměrné maření bezbariérovosti ? O čem je konkrétně řeč ? Při rekonstrukcích se všechny zastávky budují jako bezbariérové, do zvýšení bezbarierovosti stanic metra se každoročně investují velmi vysoké částky...

1 0
možnosti
RP

Spíš jde o to, že Praze s busy ujel vlak a ted se to dohání masivními nakupy SORů.

U tramvají je to ještě znatelnější a vlastní první NP vozy byly až 14T ( Samozřejmě vynechávám RT6, ale ty spíš stály, než jezdily).

1 0
možnosti
EP

E17v29ž90e53n 53P73o59l60á67k

28. 10. 2013 19:52

Jen jestli by to nešlo i levněji než stylem ForCity...

0 0
možnosti
LN

L98u65k10a98s 40N74o30v69a93k

28. 10. 2013 18:50

Za me zadnej nizkopodlazni dpoj nebyl, a taky si musela matka poradit...

3 0
možnosti
JM

J66a21n 61M84o29h70y59l27a

28. 10. 2013 21:26

Jasně, za paleolitu umíralo 6 z 10 dětí a taky se prokousali až do dneška. Tenhle argument. je kdykoliv skutečně všech hovadin futrál, jak s oblibou říkával můj třídní na gymplu. Stejně tak je hloupé srovnávat se a argumentovat tím, že když je někdo přece ještě horší, tak můj podprůměrný výsledek nevadí.

4 1
možnosti
JK

Asistenční službu v MHD má i Brno.

http://dpmb.cz/Default.aspx?seo=dp-asistent

A musím se smát argumentu, že pro velkou společnost je složitější nakupovat autobusy než pro menší. Kusová cena za 10 autobusů a pak pět let nic bude jiná než u kontraktu na 25 (+15 v opci) autobusů ročně po dobu 10 let.

1 0
možnosti