Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sovětské soupravy Ečs pro pražské metro přijely před 40 lety

Před čtyřiceti lety dorazily do Prahy první vozy pro nově vznikající metro. Šlo o sovětské soupravy Ečs vyrobené speciálně pro tehdejší Československo. Aktivní služba těchto souprav skončila po 24 letech v roce 1997. Dopravní podnik si jednu provozuschopnou soupravu se třemi vozy ponechal dodnes.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A77l75e13š 58L75i42s34o26v35s67k84ý 9292184693448

Ty soupravy byla katastrofa. Díky nim musely jít do kopru moderní  vyvíjené čs. soupravy. A kvůli dvakrát těžším ruským se musel předělávat nuselský most. Kolik zla ti komunisti natropili...

+1/0
17.10.2013 12:56

R28e84n45é 89C56v61r13k87a41l 9256389616456

Tyhle krásné soupravy (dodnes si pamatuji zejména skoro muzejní osvětlení a pak madla sedaček u dveří, umožňující pohodlné opření o ně) si nezasloužily tak hrozně odbytý článek;-( Na Technetu vzácná výjimka, naštěstí...

+2/0
17.10.2013 10:14

J76a10n 16Z79e86m41a16n 1266235264806

První vagony měly dokonce dřevěné rámy oken, později je z bezpečnostních důvodů nahradili hliníkovými.

+1/0
17.10.2013 13:03

J52a82n 98Š81p71e98c18i95á72n 2390530479469

Jakési prostory o opreni se postradaji veskere moderni vozy i tramvaje. Proto jezdim rad starou tramvaji kde se vzadu da oprit. To same v Bcku a Acku metru, kde se da u dveri oprit.

+1/0
17.10.2013 15:45

J86o93s49e23f 67Z81e74d35i54z38o93v 6607686154912

0/0
16.10.2013 22:32

J88o18s74e12f 45Z18e83d61i93z90o68v 6857836244982

Havlíček je opravdu odporník než odborník. Motory s výkonem 110kW byly a jsou až na vozech 81-71 a 130kW na M1. Na Ečs nikdy nebyly. Rekonstruované byly pouze vozy 81-71. K dalšímu využití byly odprodány projektu ČVUT Krkonošské metro 2 čelní vozy 81-717.1.

+1/0
16.10.2013 22:30

J88a15n 66Š65p29e58c41i89á68n 2860850749829

Pro všechny kritiky prototypu R1. Pustte si dokument o Cestmiru Šimáně. Vyvíjel R1ku a po 30 letech byl přizván k vývoji souprav, které ted obsluhují C linku. Z 80 procent je to jen modernizovaná R1ka, kterou měli prototyp už na začátku 70tych let. Jak se vám jezdí na lince C-metra ? Pro všechny neznalé rejpaly: Máte vůbec ponětí, jak bychom na tom byli skvele kdybychom pro půl světa vyráběli metro ? Čestmír Šimáně je autorem tramvaje T3, ta dodnes jezdí po půlce světa, takže i kdyby jeho R1ka, která ted jezí na Céčku tenkrát nebyla potopena, mohla ve velké míře dobývat svět.

+2/0
16.10.2013 22:16

M76a17r91t63i33n 16V59a64n54ě91k 9534547282183

?

0/0
16.10.2013 23:20

F64i97l67i91p 69G67a87l19a44š 2297777464148

Já nevím, ale od pár lidí co se na projektu R1 podíleli jsem slyšel jinou verzi příběhu o R1. Konkrétně o její záhadné nehodě při testovací jizdě kdy za záhadných okolností najednou vypověděli brzdy a testovací souprava smetla druhý prototyp. Poté byl vytvořen prototyp R2 který skončil v muzeu v Brně a podle různých zdrojů byl sešrotován někdy kolem roku 88, dokonce se objevila spekulace, že v Brně byla vystavena jen replika a skutečná R1 (R2) byla sešrovována už nakonci sedmdesátých let. Nicméně je faktem že současné vozy metra na trase C jsou až nápadně podobné projektu R1...

0/0
17.10.2013 8:49

J12a42n 91Š34p37e25c29i37á86n 2410130409919

Zašlapané projekty - R1. Myslim ze to video lezi volne na youtube. Kouknete se. :-)

0/0
17.10.2013 13:24

P70a54v70e95l 12B66í60n66a 1703315792773

Nejen na Youtbe, celký cyklus Zašlapané projekty je volně dostupný z archivu ivysilani ČT. Akorát se může stát, že po jeho shlédnutí budete hodně rozmrzelí z toho o kolik skvělých věcí jsme jako země přišli ;-(.

0/0
19.10.2013 16:06

J51a55n 15Z39e13m89a30n 1416815324496

Co, prosím vás, p. Šimáně vyvíjel na tramvaji T3, když podvozky a ovládání zrychlovačem přišly jako licence od firmy Westinghouse a design tramvaje pochází od Františka Kardause.

0/0
17.10.2013 13:02

J35i63ř65í 22K24o77c72u37r23e31k 6725654305578

kWh zřejmě nebude jednotka výkonu. Možná to vzniklo nepochopením toho, co je hodinový výkon (v kW, samozřejmě) - motor může takovýto výkon podávat jen po omezenou dobu, typicky méně než jednu hodinu. Pak se ohřeje příliš a jeho výkon musí být snížen ... na výkon trvalý.

0/0
16.10.2013 21:29

P77a57v55e66l 35S60o86u85č94e34k 5341980949

Slečno Formánková, chápu, že na filozofické fakultě a zvlášť oboru kultorologie se fyzika neučí, ale jednotky výkonu se probírají na základní škole v předmětu fyzika, který jste, jako vysokoškolačka, určitě obsolvovala. !!

+4/0
16.10.2013 18:28

E15v18ž63e15n 37P14o41l55á28k 3388398471443

Ečs skutečně rekonstrukcí neprošly, to je jaksi zaměňujete za 81-71...

+1/0
16.10.2013 18:23

P97a64v58e30l 72J96a58n72s76a 2385429551864

a z původních 0vozů 81-71 nezbyly jen podvozky, ale i "kastle" a to i s dveřma, jen to bylo vše pro trasy A a B repasováno a přebarveno

+2/0
16.10.2013 21:37

V97i24k35t68o60r 14N60á71r44o33ž80n75ý 3539362908

Jednotka výkonu je KWh ?

0/0
16.10.2013 17:48

H19a43n59u89š 17H15o87r88á37k 9311564946653

pan je zjevne odpornik...

0/0
16.10.2013 17:49

V49i28k20t48o78r 68N52á37r93o55ž93n16ý 3669682538

http://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%BDkon

0/0
16.10.2013 18:04

H37a67n20u39š 47H67o65r71á50k 9521274646513

"panem" v te me vete nebyl myslen pan Viktor Narozny, ale Petr Havlíček ze správy vozidel metra dopravního podniku. Pokud ovsem to skutecne byla presna citace.

0/0
16.10.2013 19:01

F28i68l29i42p 92G21a92l75a79š 2527807974428

No ono co si budeme nalhávat, ale na některé pozice stačí jen vlézt do správné zadele a ani nemusíte mít kdovíjaké vzdělání...

0/0
17.10.2013 8:54

J84a52r74o15s61l49a94v 57Š51i68m65á83č53e23k 6314627689308

Zejména autorka článku bude kapacitance v oboru.

0/0
16.10.2013 18:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.