Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Podívejte se do útrob uzavřené stanice metra Národní třída

Stanice metra Národní třída se loni v červenci na dva roky uzavřela. V rámci výstavby nového multifunkčního centra ve Spálené ulici prochází rozsáhlou rekonstrukcí. Od té doby vlaky stanicí jen projíždějí. Co se v současné době v útrobách stanice děje, se zajel s kamerou podívat štáb iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J90a27n 34Š68p62e94c36i32á62n 2180460939789

Co se vám nelíbí na ruských schodech ? Máme tu nejzápadnější ruský schody a to je vlastne taková turistická atrakce. A co se týče použitelnosti, tak  jedou aspon normálně rychle. Na malostranský nebo hradčanský jedou tak žalostně pomalu, že mám pocit že nahoru vyjede už jenom moje mrtvola.

+8/−1
20.10.2013 23:02

J46a56n 22Š49p33e47c10i90á10n 2490460549479

Svého času v DP Praha předpokládali, že nové schody od renomovaných výrobců budou mít životnost v řádu desítek let bez nutnosti větších oprav. Tyto představy ale vzaly záhy za své.

Provoz nových, moderních zařízení tedy ukazuje, že původní, robustní ruské pohyblivé schody byly extrémně předimenzovány oprávněně.

Zdroj:http://technet.idnes.cz/oprava-eskalatoru-035-/tec_technika.aspx?c=A130411_193856_tec_technika_rja

+1/0
20.10.2013 23:05

R50a80d47i72m 55Š88o11l61c 1855725625874

A hlavně ruské schody jsou fakt super, ale prý (nemám rád toto slovo) nevyhovují našim normám. Tedy opravit se můžou,ale pokud doslouží, tak nové leda už pomalé. V Moskvě se mi líbilo, že tam jezdí rychle i ty staré dřevěné, a ty pamatují nejspíš i Lenina ještě když po Rudém náměstí běhal a né na něm ležel...

+6/0
20.10.2013 23:20

P56a42v48e33l 51J73a49n65s73a 2255649801554

proč čas na práci nad kolejema jen 2,5 hodiny? poslední metro tam projede krátce po půlnoci, první krátce před pátou, nějaký soupravy nocujou na čerňáku, takže moc toho po vyhnání kaštanů už neprojíždí, možná pak jede něco souprav ráno rozmístit se na trať, ale i tak tam jsou cca 4h času na práci ve stanici a přilehlých tunelech...

+1/0
20.10.2013 22:55

A94l63e81x74a89n76d87r 23K25o53s54t84k88a 5619566919266

A třeba, než těch 100m do tunelu dojdou po projetí posledního vlaku a vypnutí elektřiny atd.. Opravdu to dává necelé 3 hodiny na práci a pak se musí sbalit a pryč.

0/0
20.10.2013 23:46

J60a82n 58J61a75k15l 2614662575756

Souhlasím s panem Kostkou a taky si musíte uvědomit že se dělá údržba kolejí přes noc, mytí tunelů a tak dále. A v tu chvíli se tam moc lidí pohybovat nemůže;-)

0/0
21.10.2013 10:13

R95a88d72i34m 26Š65o26l60c 1345295865954

No článek nic moc, proč třeba nenapíšete "Dopravní podnik za rekonstrukci stanice metra zaplatí přes půl miliardy korun."

To se zrovna nehodí do krámu. Celá tahle akce je prostě nějak divná....

+4/−1
20.10.2013 21:52

J95a74n 73V41á87v92r48a 3621210921735

Byl někdo z diskutujících v poslední době večer na národní třídě? Díky kmotrům z ODS a ČSSD kteří povolili nonstop chlast večerky a kebab shopy 100m od národního divadla to tam začíná vypadat ještě hůř než dřív u metra. (všude nablito, odpadky, bezdomovci..) Nechápu kdo tohle může povolit, tahle část prahy by si měla zachovat určitou hrdost.

+7/−1
20.10.2013 21:33

J57a64n 80Š32p93e28c58i30á17n 2410110919349

Vždyť tu stanici mohli zrušit. Je odfušovaná, a sanace odfláklé stavby prý tvoří třetinu prací tam dole.

0/−4
20.10.2013 21:20

P51e29t38r 28O71d11e31h72n38a63l 8864824869447

Já naopak myslím, že když už to zavírali, měli udělat společně s výtahem i výstup do Lazarské. Bylo by hned příjemněji.

+2/0
20.10.2013 21:25

L27u67k28á94š 63H12o24f25m69a44n 1433324412756

Je pravda, že asi nikde na světě není větší koncentrace stanic metra na jednou prostoru jako okolo Národní třídy. Na druhou stranu, proletářská veřejnost by asi neskousla, kdyby kvůli stavbě obchoďáku přišla o část pražské chlouby - metra.

Na druhou stranu ta stanice je dost hojně využívaná i tak a navíc to je výhodné i pro investora toho obchoďáku, když mu tam budou lidi chodit přímo z metra.

+2/−6
20.10.2013 21:34

P97e79t63r 94O81d49e88h67n64a29l 8904204709107

....nikde na světě není větší koncentrace stanic metra....

Nic ve zlém, ale kolik těch metropolí už jste procestoval, že tohle můžete tvrdit?

+9/0
20.10.2013 21:39

J29a10n 92N48o16v83á40k 7615874468467

byl jsi v Londýně?

+5/0
20.10.2013 21:50

O88n19d36r59a 92K84u48d69r55n73a 6577988911114

Proč do toho taháš proletáře ? Dělník z Kolbenky ti chodí za ženou nebo z čeho pramení tahle tvoje psychická indispozice ?

+2/0
21.10.2013 0:25

P47e54t58r 13O98d14e53h41n23a95l 8684514939267

Jeden z nejočividnějších Bémových tunelů. Prodáme podnikateli pod cenou pozemky v centru, následně na jeho žádost jen tak na dva roky zavřeme jedinou stanici metra s výtahem v okolí, a navrch za peníze Dopravního podniku postavíme nový vestibul v podnikatelově obchodím centru a nové eskalátory, které do toho obchodního centra budou mířit.

+9/−2
20.10.2013 20:55

L57u44k45á90š 27H57o92f39m62a18n 1703444512496

neplatí vestibul podnikatel? popravdě jsem rád, že se na tom místě postaví něco smysluplného a že odtamtud konečně zmizí bezdomovci a feťáci, co mají permanentní potřebu žádat kolemjdoucí o drobné.

+2/−3
20.10.2013 21:14

P24e36t70r 10O11d47e67h38n80a58l 8884424929577

Bezdomovci a feťáci se přesunou za roh na Národní, kde sedí už teď. Upřímně, doteď byli alespoň zastrčení za Tescem. Oni totiž nikdy žádnou zástavbou nezmizí, nejsou to duchové.

A vestibul s eskalátory platí opravdu DP, už se tu o tom dřív psalo.

+7/0
20.10.2013 21:18

P94e39t90r 51O89d32e22h21n37a65l 8814434189187

Je to tady.

http://www.lidovky.cz/stanice-narodni-trida-se-v-utery-uzavre-na-dva-roky-f8n-/zpravy-domov.aspx?c=A120709_201804_ln_domov_ziz

Podle téhle zprávy postaví vestibul investor (za 88 milionů) a DP mu ho vybaví a postaví do něj eskalátory (za 275 milionů). No nekupte to! VR^

+3/0
20.10.2013 21:22

L91u50k41á64š 62H13o26f86m34a67n 1503564572296

A zkuste to doříci celé. Na Národní, pokud si dobře pamatuju, byly ještě staré sovětské eskalátory na hranici životnosti, které byly v podstatě v drtivé většině jiných zastávek už dávno vyměněny (kromě např. Anděla, kde na nich nedávno přišlo pár dětí o prsty na noze).

Bývalý vestibul na Národní byl postaven v roce 1985 jako dočasná a ošklivá stavba.

Jinými slovy, pokud vyčítáte investorovi, že DP při stavbě obchodního centra namísto hnusného plácku s odporným vestibulem vymění eskalátory na hranici životnosti, tak to absolutně nechápu.

+2/−4
20.10.2013 21:31

P62e86t12r 84O64d44e43h32n27a29l 8534284379137

Zkuste to doříci celé Vy. Eskalátory se musí kromě nákupu nových schodů i nově vyprojektovat, aby se to investorovi do jeho vestibulu hodilo. Budou kratší, povedou jinam a z obchoďáku povedou pravděpodobně další nahoru na ulici. To vše na náklady DP. Super.

Pro mě je protě nepochopitelný, že magistrát postaví kámošovi podnikateli vybavení do jeho nového obchoďáku másto toho, aby to bylo naopak, když už kvůli němu na dva roky ruší metro.

+6/0
20.10.2013 21:38

J97a14n 28Š66p39e58c45i40á26n 2330780889419

Co se vám nelíbí na ruských schodech ? Máme tu nejzápadnější ruský schody a to je vlastne taková turistická atrakce. A co se týče použitelnosti, tak  jedou aspon normálně rychle. Na malostranský nebo hradčanský, mám pocit že nahoru vyjede už jenom moje mrtvola. :-P

+2/0
20.10.2013 23:00

A18l14e32x11a42n74d92r 57K50o62s96t78k72a 5749696339226

Viděl jste na videu, co ono dítě vyvádělo? Nikdo normální necpe zcela úmyslně nohu do té mezery.

+3/0
20.10.2013 23:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.