Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Po Praze a středních Čechách s jednou jízdenkou? Možná už za rok

Už žádné kupování samostatných jízdenek, žádné čekání na zastávce na "vyvolený" spoj. Už příští rok by se mohlo Středočechům cestujícím do Prahy a Pražanům směřujícím opačným směrem ulevit. Na cesty oběma kraji by mohla stačit jedna jízdenka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E94d26a 37D32r35á63b11e35k 7219782273517

Střih. Je rok 2015 a cestující klidně nastoupí do kladenského autobusu a rychle se dostane na metro k Dejvické.

V roce 2015 VŠICHNI CESTUJICÍ z Kladna VYSTOUPÍ a počkají na navazující pražský spoj. SPOJE SE totiž NEBUDOU DUBLOVAT, jak správně uvádíte dále v článku.

+4/0
12.11.2013 10:35

A57u85g26u79s30t 25F24o78r39m53á28n59e22k 6495919300596

O toto sci fi se pokoušeli na Ústecku i Pardubicku za komančů. Nevyšlo to. Strašný problém byl, jak si dopravci (všichni v té době státní) navzájem vyúčtují cestovné pasažérů. Na druhé straně - v Berlíně (tehdejší NDR) to fungovalo bezvadně. Na lístek z vlaku (zakoupený i v  ČSSR) se dalo bez problémů jezdit metrem i S-bahnem.

0/0
12.11.2013 10:24

Ř71e39h34o82ř 31V41l10a34s62á17k 2614324231596

Tak v Praze určitá interace už je. Na jízdenku MHD se dá jezdit i vlakem. A snad i na oupnkradku.

0/0
12.11.2013 10:29
Foto

D45a46v85i20d 33H80o16m93o11l78a 4382202809463

Tak já nevím...neměl by si ten, kdo o tom píše, napřed zjistit všechny informace? Já jezdím na jednu Opencard až do Sadské, a to klidně busem či vlakem. Se stejnou Opencard dojedu klidně také po jiné trati až do Stratova a poté si jen odtamtud dokoupím třeba jízdenku do Nymburka. Netvrdím, že toto funguje všemi směry a všude...ale snad by tedy stačilo přimalovat na mapu další kolečka s tarifními pásmy a domluvit se s dopravci na vzájemném uznávání jízdních dokladů.Dnes, v době, kdy jsou všude elektronické snímače a používají se čipové karty přece nemůže být problém, aby si dopravní společnosti peníze poté navzájem proúčtovaly.

Ale ono je in udělat na to výbor, komisi, spustit projekt, získat na něj dotace...ach jo...

+2/0
12.11.2013 9:42

L96u78k16á14š 88N84o29v57á66k 4796286612433

Střih. Je rok 2015 a cestující klidně nastoupí do kladenského autobusu a rychle se dostane na metro k Dejvické

Zdroj:http://praha.idnes.cz/cestovat-po-praze-a-strednich-cechach-pujde-na-jeden-listek-pa2-/praha-zpravy.aspx?c=A131109_1998046_praha-zpravy_bur

V ROCE 2015 BUDOU VŠECHNY AUTOBUSY OD KLADNA A SPOL. KONČIT NA VELESLAVÍNĚ!!! TO JE ZASE ÚROVEŇ...;-O

+8/0
12.11.2013 9:23
Foto

P57e88t25r 88M26o31o90s 6952455617

Teď jste mi to vzal z klávesnice;-D...Křišťálová lupa zase perlí, jako by neměla tuchy o prodloužení metra A a hlavně proč se vůbec realizuje.

+1/0
12.11.2013 10:11

J13a55n 43Č49e47k57a27l 7879305624704

Ten kilometr po Evropské už toho tolik nezmění...

A zrovna prodlužování Áčka je klasická ukázka nekoncepčnosti pražské dopravy... ;-(

+3/−2
12.11.2013 10:23

L23u81k70á63š 53N17o54v56á60k 4666616662103

a) změní toho dost v oblasti Kulaťáku (resp. mohl by, kdyby vedení ODS Prahy 6, respektive PPF chtělo).

b) změní to celou mhd na Praze 6 (ne k lepšímu)

c) je to na jinou diskuzi, sem to naptří :-)

0/−1
12.11.2013 11:49

T86o42m66á30š 49C94h90r30a74s86t20n68ý 2368819729241

No, problém je je, že tu máme PID, SID a ROPID. Ani jedni se nedomluví s těmi dalšími.

0/0
12.11.2013 9:05

M26a42r70t43i55n 37W35a54l74l43n60e37r 6515380174550

podle mě jen PID a SID...ROPID je organizátorem PIDu. Ale možná se pletu.

+3/0
12.11.2013 9:18

T93o75m87á80š 56C40h55r62a42s31t28n89ý 2498879659951

No právě. PID, SID (politici a zřizovatelé) a ROPID jako organizační kurvítko všeho na co jen pomyslí :)

+1/0
12.11.2013 11:32

J30i77ř92í 47K49u67c26h98t21a 6928235509267

Vidím, že je Praha o hodně let za jinými částmi republiky. Tohle nám už na Jižní Moravě několik let funguje.

0/−1
12.11.2013 8:46

T85o24m59á68š 39B29a35r77á47k 1383612230126

Ono v Praze a okolí taky, nebojte. Možná by si o tom měl autor něco zjistit a nepsat takhle zjednodušené zavádějící články.

+8/0
12.11.2013 8:54

L10u73k91á32š 55Š52m20a48h84e41l 2307354262824

No, funguje, nefunguje... v Praze a blízkém okolí je PID, jenže ve středních Čechách si udělali pak SID. Někde jede dokonce paralelně linka PIDu a SIDu. Vlaky jsou jen v PIDu, SID totiž se s nimi nedokáže domluvit (nehledě na to, že SID obecně je špatně překročitelný mezi okresy, není to jednotný systém). PID má zase nevýhodu, že je rozumně použitelný pro cesty od Prahy ven, ale nikoliv cesty vedoucí po kružnici okolo Prahy (v extrémním případě by se vám mohlo stát, že pojedete třeba hodinu v jednom tarifním pásmu - pro cestujícího jistě velká výhoda cenově, pro dopravce už ale nikoliv).

0/0
12.11.2013 9:14

J50a40n 88Č24e55k51a49l 7179775734634

V souboji PID vs. SID bych viděl viníka spíš v SIDu, protože PID (potažmo ROPID) je asi o 15 let starší... takže pokud si StČ kraj začal dělat vlastní systém a nenapadlo ho napojit to na již existující, pak z toho těžko vinit ROPID... Tuplem v situaci, kdy většina dopravy v rámci StČ je do/z /Prahy...

+1/0
12.11.2013 10:20

L73u16k37á55š 11N52o24v98á20k 4166126952213

V Praze tak (Pražská integrovaná doprava je, kromě meziměstských tramvají, nejstarší ID v republice), jenže Středočeský kraj musí mít trucpodnik jménem SID. Lobby větších měst kolem Prahy (Mělník, Neratovice a hlavně Kladno), respektive autobusových dopravců.

Spojení PID a SID by bylo třeba, jenže to by páni politici nesměli hrabat a měli by se věnovali své práci!

+2/−2
12.11.2013 9:29

Z28d31e27n69ě42k 13K21o82ř96í97n10e61k 6641864301340

Ono je rozdíl obhospodařovat osvětlenou zatáčku před Vídní oproti velkoměstu;-D

+1/0
12.11.2013 10:32

J87a53n 31Z52a25b77a78b56a 8734784148734

jestli ono to nebude tím, že Praha a Střední Čechy jsou dva kraje a Brno a Jižní Morava jenom jeden?;-D;-D

+1/0
12.11.2013 10:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.