Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražský okruh je podle odborníků bezpečný, má však dvě zásadní vady

Pražský okruh řadí odborníci na bezpečnost silničního provozu mezi bezpečné silnice s nízkým rizikem nehod. Podle nich je postaven dobře. Má však i své vady. Například, že po třiceti letech výstavby je hotový jen z půlky. Dalším nedostatkem je nedostatečná kapacita mezi dálnicí D5 a Barrandovem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J80o45s90e44f 96Z49e57d20i93z81o97v 6627396174262

V úseku D5 K Barandovu budou stačit 2+2 pruhy až bude někdy v budoucnu postavena severní část okruhu a řidiči nebudou muset pro cestu Z-V využívat jen dlouhou jižní trasu. Až bude někdy dostavěn okruh tak se i konečně ukáže jak bylo zbytečné budovat předraženou Blanku v centru města bez pořádných navazujících komunikací. Již nyní po otevření alespoň kousku R1 je znát snížení dopravy v úseku K Barandovu - Jižní spojka až ke Spořilovu, lidé jedoucí z D5, R6, R7 na D1 již R1 využívají a do města nezajíždí, ale dále na východ to jsou dvě věčně ucpané trasy městem.

+1/0
13.11.2013 20:12

J54a48n 51J89a87n93e57č82e68k 9660603140126

2+2 pruhy budou stačit především tehdy, až bude hotová Radlická radiála ;-)

0/0
14.11.2013 8:50

T66o41m90á56š 43Z32e74m91a69n 3215538184335

Na Blanku navazuje D8.. jinak Blanka je jen kus vnitřního okruhu.

+1/0
14.11.2013 10:24

T77o30m96á78š 80Z35e58m18a55n 3445908524305

Pár chyb by se našlo:

1) 80 v tunelech často střídaná 60 či příliš častým uzavřením  - z části díky starým normám, které vlastně nepočítaly s dálnicí v tunelu (v zahraničí je běžně 100-110) a kvůli čištění radarů.

2) 2+2 pruhy když D1 u Ostravy mám 3+3? Je to málo, obzvlástě když severní část okruhu ještě dlouho nebude. Navíc provedeno tak, že rozšíření není prakticky možné.

A k výstavbě:

 Byla zrušena stavební závěra v Suchdole - přičemž vlastně neexistuje alternativa (okruh Prahy u Mělníka smysl nedává).

Běchovice si soudně vymohly zrušení stavebního rozhodnutí na 511 ač by jim okruh škodit neměl, spíše naopak protože nová silnice nebude blíže než už je ta stávající část okruhu, navíc se sníží provoz přes jejich ves díky R12. Písnice nelogicky protestuje proti otevření již ohtového sjezdu, protože to prý zvýší provoz, ač otevření by pro spoustu lidí znamenalo, že nebudou muset projíždět Písnicí... Takže nadále platí, že Praha má dálniční okruh hotový na trase: Brno - Olomouc, Ostrava, Gliwice, Wroclaw, Drážďany, Zwikau, Řezno, Linec, Vídeň - Brno.. A dokud neomezíme moc obcí a NIMByistů na celorepublikové záležitost, jiný ani mít nebude.

0/0
13.11.2013 18:49

T18o32n62y 31M77a46n44g 5541535624892

s okruhem z Prahy ven.... a dodělat potom vnitřní, pro osobní automobily...

0/−1
13.11.2013 15:40

T51o29m17á42š 34Z84e37m96a81n 3645258374845

Naopak, u Jesenice se prokázalo že příliš vzdálený okruh je méně užitečný než ten k Praze těsně přiléhající..

0/0
13.11.2013 18:50

M88i84c34h54a92l 20Z95e98l13e22n23ý 6514393475426

V této souvislosti je smutné, že pár vyděračů z Běchovic překřičí desítky tisíc lidí z Chodova, Spořilova, Zahradního Města a Hostivaře, kteří musí denně snášet hluk a zplodiny stovek kamionů, které se snaží dostat ze severu a východu na D1 a D5. Skutečná úleva nastane až v okamžiku, kdy bude propojený Černý Most se zbytkem okruhu.

+7/0
13.11.2013 13:56

M17a72r78t34i67n 17L37u60k28e26š 3836701171935

Taky se divím že už spořilováci dávno Běchovice 2 nesrovnali se zemí - a nebylo by o čem diskutovat a proč blokovat ;-)

+3/0
13.11.2013 14:24

P70a65v91e94l 76O41b91d21r89ž60á42l65e89k 6476174928892

Taky nechápu ... v Běchovicích křičí řádově jednotky lidí ... na Spořilově to odnášejí stovky a tisíce.

+1/0
13.11.2013 14:59

L93u47k93á88š 19N85o90v68á77k 4616346162383

"Dalším nedostatkem je nedostatečná kapacita mezi dálnicí D5 a Barrandovem." Před otevřením úseku Barrandov-D1 se tento úsek kompletně rekonsruoval a de facto byl postaven znovu. Ten XXXX kdo rozhodnul o rekonstrukci 2+2 pruhy a ne 3+3 pruhy by zasloužil seřezat holí a pak vykoupat ve Vltavě. Už v tý době bylo naprosto jasný, že intenzitám 2+2 pruhy stačit nebudou. Jenže vidina dalšího rozšiřování, dalších víceprací atd. ;-€

+3/0
13.11.2013 12:37
Foto

T19o49m88á15š 42T55ů31m55a 5611158508952

V clanku je napsane, ze rozsireni odmitl stavebni urad.

+2/0
13.11.2013 12:49

J81a27n 91K11u26b88e53š 5340355892325

Podle mě je jeho největší vadou to, že není dokončen.;-€

+5/0
13.11.2013 11:32

J22a14k60u79b 11F36e98i79f67a14r 7619519916769

Nájezd u Písnice je hotov dávno, jen kvůli vedení tupému Písnice není otevřen.

+6/0
13.11.2013 10:58

J84a15k60u71b 44M41a42t53o92u36š 3675972672613

kvůli tupému vedení, nebo vedení Tupého v Písnici?

0/0
13.11.2013 11:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.