Diskuze

Pražský okruh je podle odborníků bezpečný, má však dvě zásadní vady

Pražský okruh řadí odborníci na bezpečnost silničního provozu mezi bezpečné silnice s nízkým rizikem nehod. Podle nich je postaven dobře. Má však i své vady. Například, že po třiceti letech výstavby je hotový jen z půlky. Dalším nedostatkem je nedostatečná kapacita mezi dálnicí D5 a Barrandovem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

V úseku D5 K Barandovu budou stačit 2+2 pruhy až bude někdy v budoucnu postavena severní část okruhu a řidiči nebudou muset pro cestu Z-V využívat jen dlouhou jižní trasu. Až bude někdy dostavěn okruh tak se i konečně ukáže jak bylo zbytečné budovat předraženou Blanku v centru města bez pořádných navazujících komunikací. Již nyní po otevření alespoň kousku R1 je znát snížení dopravy v úseku K Barandovu - Jižní spojka až ke Spořilovu, lidé jedoucí z D5, R6, R7 na D1 již R1 využívají a do města nezajíždí, ale dále na východ to jsou dvě věčně ucpané trasy městem.

1 0
možnosti

J10a60n 46J42a72n26e57č90e67k

14. 11. 2013 8:50

2+2 pruhy budou stačit především tehdy, až bude hotová Radlická radiála ;-)

0 0
možnosti

T36o11m62á47š 66Z37e50m23a26n

13. 11. 2013 18:49

Pár chyb by se našlo:

1) 80 v tunelech často střídaná 60 či příliš častým uzavřením  - z části díky starým normám, které vlastně nepočítaly s dálnicí v tunelu (v zahraničí je běžně 100-110) a kvůli čištění radarů.

2) 2+2 pruhy když D1 u Ostravy mám 3+3? Je to málo, obzvlástě když severní část okruhu ještě dlouho nebude. Navíc provedeno tak, že rozšíření není prakticky možné.

A k výstavbě:

 Byla zrušena stavební závěra v Suchdole - přičemž vlastně neexistuje alternativa (okruh Prahy u Mělníka smysl nedává).

Běchovice si soudně vymohly zrušení stavebního rozhodnutí na 511 ač by jim okruh škodit neměl, spíše naopak protože nová silnice nebude blíže než už je ta stávající část okruhu, navíc se sníží provoz přes jejich ves díky R12. Písnice nelogicky protestuje proti otevření již ohtového sjezdu, protože to prý zvýší provoz, ač otevření by pro spoustu lidí znamenalo, že nebudou muset projíždět Písnicí... Takže nadále platí, že Praha má dálniční okruh hotový na trase: Brno - Olomouc, Ostrava, Gliwice, Wroclaw, Drážďany, Zwikau, Řezno, Linec, Vídeň - Brno.. A dokud neomezíme moc obcí a NIMByistů na celorepublikové záležitost, jiný ani mít nebude.

0 0
možnosti

T54o28n96y 10M74a95n52g

13. 11. 2013 15:40

s okruhem z Prahy ven.... a dodělat potom vnitřní, pro osobní automobily...

0 1
možnosti

T63o30m57á49š 37Z25e88m84a25n

13. 11. 2013 18:50

Naopak, u Jesenice se prokázalo že příliš vzdálený okruh je méně užitečný než ten k Praze těsně přiléhající..

0 0
možnosti

V této souvislosti je smutné, že pár vyděračů z Běchovic překřičí desítky tisíc lidí z Chodova, Spořilova, Zahradního Města a Hostivaře, kteří musí denně snášet hluk a zplodiny stovek kamionů, které se snaží dostat ze severu a východu na D1 a D5. Skutečná úleva nastane až v okamžiku, kdy bude propojený Černý Most se zbytkem okruhu.

7 0
možnosti

Taky se divím že už spořilováci dávno Běchovice 2 nesrovnali se zemí - a nebylo by o čem diskutovat a proč blokovat ;-)

3 0
možnosti

"Dalším nedostatkem je nedostatečná kapacita mezi dálnicí D5 a Barrandovem." Před otevřením úseku Barrandov-D1 se tento úsek kompletně rekonsruoval a de facto byl postaven znovu. Ten XXXX kdo rozhodnul o rekonstrukci 2+2 pruhy a ne 3+3 pruhy by zasloužil seřezat holí a pak vykoupat ve Vltavě. Už v tý době bylo naprosto jasný, že intenzitám 2+2 pruhy stačit nebudou. Jenže vidina dalšího rozšiřování, dalších víceprací atd. ;-€

3 0
možnosti
Foto

T18o80m71á69š 89T98ů62m53a

13. 11. 2013 12:49

V clanku je napsane, ze rozsireni odmitl stavebni urad.

2 0
možnosti

J77a32n 76K15u26b42e70š

13. 11. 2013 11:32

Podle mě je jeho největší vadou to, že není dokončen.;-€

5 0
možnosti

Nájezd u Písnice je hotov dávno, jen kvůli vedení tupému Písnice není otevřen.

6 0
možnosti

kvůli tupému vedení, nebo vedení Tupého v Písnici?

0 0
možnosti