Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha letos poprvé po letech neposílila předvánoční MHD. Nejsou peníze

Přeplněné metro, nacpané tramvaje, plné autobusy. Kdo si myslel, že stejně jako v minulých letech bude pražská městská hromadná doprava před svátky posílena o další spoje, mýlí se. Na posilové spoje nejsou peníze. Posílení se dočkají pouze dvě autobusové linky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L54u63c75i38e 18B75a69r60t68o94ň37o82v63á 5470968677745

No výborně, tak prosím vyčíslit, kolik stála ta hovadina s "komunikačním vagónem"...tu anonci přece pán nenamluvil zdarma, někdo byl placen za PR a marketing.

+1/0
17.12.2013 13:00

M11i38c91h32a46l 58M93a75l87a14t 7368237341146

Vánoční odměny manažerům jsou přeci důležitější než důstojná přeprava.

0/0
17.12.2013 12:20

R12o25b57e62r26t 86H95o12m87o88l92k22a 2950752122931

Posílení autobusu 188 je naprosto "perfektní investice", zvlášť když polovinu trasy ten autobus stráví v zácpě. Takže jízdní doba dvojnásobná a o nekonečném čekání na zastávce a házení mincí "přijede/nepřijede" ani nemluvě. Autobus 207 vznikl jako posila 133, jejíž trasu pak o to zkrátili. Ale autobus mezi Staroměstskou, Náměstím Republiky a Florencem je stejně nesmysl. (Ano, i když s ním občas jezdím.)

+1/0
17.12.2013 10:33

O68n75d67ř31e34j 10H46o82r66á59k 8489254821

Že prý díky loňské revoluci v MHD není potřeba, aby před Vánocemi jezdilo více spojů? Ono je to ve skutečnosti potřeba i jindy. Až do loňského září se mi nestalo, že bych se ráno nevešel do autobusu, po tom "vylepšení" je to vcelku pravidelná situace. Chápu, že mluvčí Ropidu má v popisu práce i lži (jinak by asi rychle dostal padáka), ale možná by se měl taky naučit, kdy je lepší držet ústa.

+4/0
17.12.2013 10:07

A71l67e44x20a41n20d95r 67K44o18s77t81k87a 5429256299516

Že bych se nevešel se mi nestane, ale že je ten bus plný dle normy (TJ 8 lidí na metr čtvereční) je ráno normálka. A norma samozřejmě počítá jen lidi, takže přidejte 2 maminky s kočárky, studenty s aktovkami, pár ženských s nákupem atd.. A máte opravdu pohodové cestování.

+3/0
17.12.2013 10:22

T89o27m18a66š 78P36o75k50o46r52n75ý 6428795542283

Pamatuji si jak před x lety zdražili MHD s tím, že posílí spoje, bude větší konfort cestování atd. A jak vidno skutek utek. Nebylo by lepší kdyby to udělali jak ČT? Prostě by vypravili pár koňských povozů a každý kdo žije v této republice by na ně povinně přispíval.

+1/0
17.12.2013 9:48

M60i91c55h77a95l 54Z60e66t33e22k 3798432510117

MHD (resp. jednotlivé jízdenky) zdražili jen proto, aby mohli důchodci jezdit zdarma.:-P

+2/0
17.12.2013 10:00

A81n19e29t74a 10M79a22l48á 6411340245

Bohužel jsem i víkendu jela na Staromák (přítel není z Prahy a trval na tom, že chce vidět trhy) a doprava byla něco strašnýho!! Metro C bylo narvaný už od Kačerova a na A to nebylo lepší... Ale díky za posílení těch dvou autobusů, to určitě využije 99% pražáků R^;-D

+2/0
17.12.2013 8:57

J77i61ř65í 76D17o52č62e10k84a43l 9819585948393

O víkendu jsem byl na procházce na Hradě (naštěstí autem, zaparkovaném na Pohořelci) a na Hradčanském náměstí před Hradem stálo asi 10-15 autobusů (evidentně městských) s tím, že je to Vánoční vyhlídková jízda. Na takovýhle nesmysly, které navíc kazí dojem z historického centra (vypadalo to tam jak na autobusovém nádraží) jak je vidno peníze jsou. Na normální dopravu pak chybějí Rv

+1/0
17.12.2013 9:28

L19e83o65š 64M95á26s56l75o 9455719639921

Vánoční vyhlídková jízda byla objednána cestovní kanceláří a dopravnímu podniku pochopitelně zaplacena.

0/−1
17.12.2013 12:37

T47o29m13a91š 24P93o22k29o47r17n14ý 6338375462603

Měla si ukázat přítelovi jiné krásy. A pokud by ho to nezaujalo tak bych ho poslal... Upřímně na ty trhy bych nešel ani s druhou nápravně výchovnou.

0/−2
17.12.2013 9:50

L92u15c52i10e 44B19a44r83t94o90ň65o87v52á 5140838247455

Staromák je pro turisty, lokální chodí na Mírák...

0/−1
17.12.2013 13:01

A72n24e38t68a 87M65a95l73á 6531710125

Pardon, příště rozhodně nebudu chodit tam kam uznám za vhodné, jenom abych náhodou nevypadala jako turista!

0/0
17.12.2013 17:25

P71a32v71e59l 52S26l21a65d11o87v67n12í80k 6417603877396

Ale blíží se v Praze volby, proto nejpozději na jaře určitě přijde úprava jízdních řádů a tak příští rok bude jezdit MHD pro změnu poloprázdná. Vše pro voliče.

+1/0
17.12.2013 8:48

M79i75c55h32a77l 45N44o70v50á85k 6486420505379

Pavliku Beme děkuji

+3/0
17.12.2013 7:57

M22i46c84h40a78l 79Z10e86t63e45k 3818422140227

Vážení, příčinou je mimo jiné nesmyslné populistické jízdné zdarma pro důchodce nad 65 let. Kvůli němu se také redukovaly linky v září 2012.:-/

+6/−4
17.12.2013 7:48

A35l97e88x21a19n72d94r 18K37o40s31t46k32a 5269126879986

A) to není populismus ale slušnost. Naprostá většina důchodců má důchod 8-9 tisíc. Když zaplatí nájem, plyn, elektřinu atd, tak jim moc nezbyde. Pokud si za cestu k doktorovi dají 2x30 kč za jízdenky, 30 korun Julínkovné, nejlépe dalších 30 za recept a bůhvíkolik doplatek za ty léky, tak doslova umřou hlady. Neboli k doktorovi pojedou stejně na černo, vymáhat to po nich prakticky nelze.

S čímž souvisí B) náklady na tramvaj, metro či bus jsou téměř stejné, ať tím jede 10 nebo 50 lidí. A C) MHD stejně není placeno z jízdenek, naprostou většinou je financováno městem.

+6/−6
17.12.2013 8:17

M28i25c56h87a31l 80Z53e95t51e57k 3468712430967

V Praze žije spousta lidí, kteří nemají ani těch 9 tisíc a jízdné si musí platit. Není důvod, aby měl někdo něco ZDARMA jen proto, že je důchodce. Politici, kteří to prohlašují, jsou obyčejné populisté a lháři.

MHD je z valné části financováno rozpočtem Prahy, ale jízdné tvoří dost významnou položku příjmů DP.

Je to dvojsečné opatření. Na jednu stranu je jistě pro důchodce skvělé, že se vozí "zdarma" (resp. jim to platí ostatní), na druhou stranu úbytkem spojů a prodloužením intervalů se jim to cestování dost znepříjemnilo.

P.S: Průměrný důchod v Praze je > 10 000 Kč.

+8/−2
17.12.2013 8:20

A79l55e32x60a77n89d40r 15K20o16s75t24k68a 5389906799806

Úbytek spojů je fajn. Ono stačí, jak šikovně předělali autobus 188. Sice jezdí kloubák, ale mimo špičku také 3 za hodinu.

+4/0
17.12.2013 8:34

M70i17c57h59a61l 59Z25e83t49e51k 3498752750257

Jenže po tomhle redukování linek jsou teď v Praze oblasti bez přímého spojení na metro.;-€

+1/0
17.12.2013 8:37

P61a14v78e52l 55S91l21a91d80o33v14n56í28k 6967503107826

Ale když 3x dobře přestoupíte, tak by v tom byl Bém se Svobodou i Hudečkem, aby jste na nějaký spoj k metru nenarazil.;-DMetrobusů je přece v Praze mnoho a jediným významem je, že mají číslo v rámečku a jezdí k metru.;-)Ropid potřebuje, abyste se naučil dopravní spojení celé Prahy zpaměti a abyste ji tříbil do hlubokého stáří, tak Vám ji 2x za rok předělá. ;-D

0/0
17.12.2013 8:53

A88l93e97x83a22n28d22r 39K14o82s84t12k74a 5779106409626

No Jó, tady holt někdo študoval, jak fungují zásilkovky (depa, překladiště/přestupní stanice a metrobusy) a poněkud nepochopil, že cestujícími nelze na rozdíl od balíků expresně házet přes celou halu. Navíc i expresní balíček je zvyklý, že si tady a támhle hoďku počká na další spoj.

0/0
17.12.2013 9:21

O29n31d56ř46e19j 56H75o24r88á59k 8189614751

Kecy. Magistrát, DPP a Ropid rozkradly a nechaly rozkrást, co se dalo, ve srovnání s tím jízdné zdarma pro důchodce nad 65 let představuje prakticky bezvýmnou položku. A alespoň je to prospěšné obyčejným lidem, ne nějakým Bémovým a Noskovým kámošům.

+1/−1
17.12.2013 9:55

M35i88c51h66a36l 57Z62e85t57e30k 3938502800247

Tahle "bezvýznamná položka", resp. její výpadek byl přímou příčinou redukování linek v září 2012.

Prostě, "Normální je platit", jak omílá dokolečka jedna kampaň Českého rozhlasu (pravda, ne na jízdné, ale na poplatky z rádií);-)

+2/0
17.12.2013 10:02

A20l60e27x13a82n98d80r 86K93o33s67t10k43a 5899326459916

Vážený pane řiditeli dopravního podniku. Ano, kapacita je dle normy dostatečná. Ovšem norma je 8 lidí na metr čtvereční. Akorát že už polovina tohoto počtu znamená přeplněný vůz, navíc norma jaksi nepočítá zavazadla.

+7/−2
17.12.2013 6:48

V32i86k46y56r 37B49o87h29u78m46i22l 48S16t46r84a90n52s91k24y 9177728236379

Vážený pane řediteli, jakou normu dodržujete když jedete přiděleným služebním vozem?:-P Tak nemelte o normě. MHD jste v Praze za poslední 2 roky zmršili skoro na úroveň doby Dra. Husáka8-o

0/−2
17.12.2013 7:55

A17l35e55x61a44n89d65r 39K97o21s73t65k10a 5919946409246

Ono by jim nesmírně prospělo, kdyby měli jeden den v týdnu povině od sedmi ráno a jeli MHD, ne superbem. Vsadím se, že by byla doprava o dost civilizovanější.

+5/0
17.12.2013 8:07

J15a64n 75Z62e95l95e51n40k53a 2916706758945

Nechci prudit, ale za Husáka to jezdilo líp. ;-)

+1/−1
17.12.2013 8:07

M37i65c76h35a11l 65Z71e19t89e17k 3158792210567

Za komoušů se jezdilo otřesně. Autobusáci dlabali na nějaký jízdní řád a jezdili si, jak chtěli. Ti nejotrlejší dokonce jízdní řády ze zastávek odstraňovali (byly přilepené na plechovou desku).:-/

0/0
17.12.2013 10:10

L21u15d70ě85k 87K26o60v21á76ř 9715958634422

Před pár dny jsem v jeden den dvakrát mrznul čtvrt hodiny při čekání na autobus, jednou měl mít 5minutový interval (resp. 2 linky jezdící mezi sebou, které ale v praxi jezdí společně) a druhý 6minutový. Pro mě by bylo lepší, aby v jízdním řádu bylo míň spojů, ale mohl jsem se na ně spolehnout. Takhle už pár měsíců přemýšlím, jestli tu lítačku koupit, nebo ne... :-(

+2/−2
17.12.2013 2:12

O83n85d49r61e98j 62L71i20p18t93a90k 7111860350439

Tak pokud se linky ku prikladu jedouci ze severniho mesta zasekaji na vysocanske estakade (136, 177...), kde jeste maji cast cesty vyhrazeny pruh, neni divu, ze prijdou 2 najednou, pripadne vice vozidel ruznych linek. Toto je obecny problem busu v praze. Tento problem zrejme ale nevyresi proridnuti intervalu a tim snizeni prepravni kapacity. Nemyslim ze, ridici to delaji pro sve poteseni, jsou dost hlidani aby takove veci nedelali.

+3/0
17.12.2013 3:53

V92i18k63y57r 34B19o63h24u92m80i93l 14S97t73r32a91n49s61k13y 9717568276969

Správně, lin. 177 je hrůzná. Ovšem minulý pátek jsem se potešil:-P, na /ve tmě zhasnutou zastřešenou stanici Skalka, směrem z centra/ ,když nárazník na nárazník přijela 1x138, 1x 177 a 2x za sebou 195. Nevešly se ani do stanice. Inu skutečně se Ropidu daří /zrušil bych tu organizaci obratem/

+2/−1
17.12.2013 7:57

L95u84d30ě54k 34K78o36v92á78ř 9615138854662

No jo, ale za to může "optimalizace", kdy neúměrně prodloužili linky, např. 125. Nedávno mně dlouhé čekání vyprudilo, až jsem ze zastávky volal na linku DP a tam mi řekli, že na příjezdu do konečné mají zpoždění přes 50 minut. Linka dlouhá skoro 25 km je v Praze na prd.

+1/0
17.12.2013 12:46

T18o80m70á61š 89B81l50a87h75o69š 6326577145320

A kam teda ty prachy z jízdného mizí?

Když lidi jezdí víc, tak snad DP i víc vydělá, ne? Nebo stále prachy z jízdného tečou kdoví kam a kdoví komu?

+6/−1
17.12.2013 0:07

Ř44e83h88o38ř 58V71l63a39s77á96k 2264834621886

Tak třeba důchodci to mají (naprosto nesmyslně) zdarma a české obyvatelstvo stárne, takže je jich čím dál víc. Takže klidně můžou víc jezdit a místa v prostředcích méně i peněz z toho méně.

+5/−2
17.12.2013 1:18

A93l36e94x26a13n70d12r 67K20o25s94t85k94a 5489916629856

Jak prachy z jízdného? Pražské MHD je placeno z rozpočtu města, peníze od cestujících tvoří naprosté minimum. (Respektive to tak bylo, je to 3 roky co vydali zprávu, že město hradí 92% rozpočtu.) A kam mizí peníze? Jsme v čechách, takže odhadem půlka na dopravu, půlka se rozkrade.

+3/0
17.12.2013 6:46

J69o44s50e77f 30J25ů31z34a 1878508333287

Pokud vezmete čísla z ročenek a výročních zpráv, tržba na jednoho přepraveného cestujícího jsou mezi 3 a 4 Kč, náklady někde kolem 14 Kč. To znamená, že městský rozpočet a cestující za jednotlivé jízdné dotují obrovské množství bezplatně přepravovaných, a do jisté míry i držitele časových jízdenek. Samozřejmě, stejná čísla se dají interpretovat i jinak: Někteří bývalí radní pro dopravu a bývalí ředitelé DP to rozpočítávali tak, že na toho, kdo zaplatil 26 Kč, se doplácí dalších 70 až 80 Kč, takže by měl platit stovku, zatímco za zadarmo jezdící se nedoplácí nic, takže mají dále jezdit zadarmo.

Výsledek systému, kdy ti, kdo by měli platit jednotlivé jízdné, se masově přepravují raději jinak nebo riskují jízdu na černo, je, že tržby málo závisí na počtu přepravených. Odtud tendence jejich počet spíše snižovat.

+2/0
17.12.2013 7:55
Foto

B80r66o62n85i34s84l15a67v 63G47a88b36r57y87š 2502469941

V tom případě mám jedinou otázku: jaké kroky chce ROPID podniknout k tomu, aby se zvýšil počet cestujících v MHD? Ing. Drápal sice napsal diplomovou práci o propagaci MHD, ale tady to asi nefunguje.

+3/−1
16.12.2013 23:39

M85a92r94e37k 29K94l67u40f64a 3168854714966

Nevešel se do tří/čtyř souprav metra? Co je to za amatéra?

Nejsem žádný drobek, ale i tak se tam skulinka pro mne vždycky najde.  8-o

+6/−3
16.12.2013 23:26

J31i14ř49í 81D84o40č89e28k40a11l 9129365388813

Jsou lidi co požadují vyšší standard cestování než je transport dobytka na porážku ........

+12/−1
16.12.2013 23:31

M93a14r81e44k 32K36l96u68f54a 3648874264606

Na těch pár stanic .... :-P

+1/0
16.12.2013 23:34

M75a23r36e62k 10K27l81u61f58a 3458384574496

.... se klidně budu i mačkat, obzvlášť s něčím mladým a pěkným.  ;-)

+2/0
16.12.2013 23:35

F43e68r56d20i10n33a46n60d 45S13l66a46v41í16k 1195152532729

no ne každej je úchyl :-) a ne každej jede pár stanic. Jet takovám metrem třeba 20 minut, kdy se každou zastávku o tebe otře a pošlape tě několik lidí. To už je lepší počkat.

Já si taky po fotbale nechám ujet bus (nebo dva) i když interval je 20 minut než cestovat stylem, že stojíš na jedný noze v lepším případě namáčklej na skle v horším jsou další lidé ze všech stran... To raději počkám a cournu se v tescu nebo jedu nečím jiným a zbytek dojdu pěšky. Případně si odpustím pivko a jedu autem.

+5/0
17.12.2013 0:31

T67e58r76e88z10a 58J48a52n89a10t34k54o69v23á 7861213368737

ze Slávie tolik lidí nejezdí, tak nekecej ;-D

+1/−1
17.12.2013 8:04

J31i92ř29í 84D58o23č44e17k27a56l 9569545238133

To bys koukala, co lidí chodí na Slávii !!!

0/0
17.12.2013 9:23

M80a56r37e97k 10K89l78u56f85a 3558624334736

Když se rád mačkám s mladými a pěknými děvčaty, tak jsem úchyl?

Co teda rajcuje tebe a ostatní "normální" jedince?   ;-D;-D

0/0
20.12.2013 19:40

V34i76k92y24r 47B86o34h56u40m38i60l 41S30t41r55a44n44s71k42y 9727358536789

Je to návrat, v rámci pořadu RETRO, do doby nedávno minulé. Již se těším, že jako v dobách gymnasijních pojedu opřen zády o dveře autobusu a bude se na mě tisknout.....upocený dav, když mi záda budou máčet zapocená skla dveří. Při vystupování otřu majetek MHD kabátem od špíny a soli-jó jsou to "krásné" vzpomínky a díky za to, že nás navracejí do studentských letRv:-P

+3/0
17.12.2013 8:01

A43l39e34x79a20n97d29r 93K17o64s97t95k29a 5929986269266

V nejhorším si někdo jinými dveřmi vystoupí že?

+1/0
17.12.2013 6:52

M62a71r60e24k 80K63l64u28f45a 3838604124836

;-DR^

0/0
20.12.2013 19:41

V88a43c98l96a81v 26P27e91r26o90u41t41k40a 6488307254391

co takhle dát Pražákům dárek a nahradit Ropid kanceláří se cca 20 schopnými zaměstnanci ,kteří budou dohlížet na změny v dopravě a organizaci jízdních řádů? Neškodilo by zmínit se kolik Praha platí  Ropidu za jeho panování.

+20/−1
16.12.2013 23:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.