Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Parkování v Praze čekají změny. Magistrát chce omezit rezidentní zóny

Parkovací zóny, jaké řidiči znají z centra nebo třeba z Holešovic, by měly z Prahy zmizet. Město má hotový nový koncept parkování. Měl by například umožnit, aby řidiči při návštěvách příbuzných mohli před jejich domem nechat auto i přesto, že čtvrť spadá od parkovací zóny. Testování začne v polovině příštího roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J18a39k85u54b 12F85e53i57f59a54r 7119909796809

Ať se za parkování platí, to je docela normální, ale hlavně AŤ JE KDE PARKOVAT!!

0/0
19.12.2013 9:53

F80r47a71n22t62i72š57e14k 26M59o23r86a51v27e70c 9732844581257

Bydlím na hranicích Vinohrad a Nuslí. Ne tedy v typickém centru. Přesto mám leckdy problém zaparkovat v blízkosti svého trvalého bydliště. Zdůrazňuji v blízkosti. Kdyby tam nebyla modrá zóna, parkoval bych nejspíš v sousedích čtvrtích. Jestli chce náměstek Nouza chránit rezidenty tím, že omezí modré zóny, pak mi to hlava nebere. rezidenti se dají chránit pouze důslednou činností městské policie, a ta má kontroly parkovacích karet a dalších věcí na háku. Denně v ulici stojí auta bez parkovací karty. Kdyby denně dostali lístek za stěrač a následně každý den dostávali výzvu k zaplacení 600 korun bez záznamu v bodovém systému, nepochybně by si to nedovolili. Stejně jako mistři, kteří strčí za okno cedulku PORUCHA NEJEDE a každý den stojí v místě svého pracoviště na trochu jiném místě. Ředitel MP deklaroval při nástupu do funkce heslo "strážníci do ulic". Kdo viděl strážníka na ulici, nechť se mi ozve, má u mě pivo.

0/−2
19.12.2013 9:02

K35a96r31e79l 45D74r13d91a 6564792417

Okolí metra na Praze 4? To je opět ten nápad na modré zóny Roztyly, Chodov, Opatov a Háje od ODS z Prahy 11? Zatím to padlo. A teď to prosazuje Magistrát jako experiment?

  Nevím jak jinde, ale jsem 700 metrů od metra Háje. Nikdy jsem tady žádného Středočecha parkovat neviděl. Firma zpracovávající analýzu pro radnici ODS prý ano. Parkovací domy tady provozují kamarádi ODS. Bezplatné parkován jim kazí zisky. Tak mám mít modrou zónu před domem. Zcela účelová šikana radnice a nyní Magistrátu. Stačí se podívat jak jsou zóny navrženy. S okolím metra nemají vlastně nic společného. Metro je jen zástěrka k tomu, jak šikanou zvýšit poptávku po parkovacích domech.

  Kapacita parkovišť pro rezidenty je zde místy nízká. Přitom jsou tady pozemky, kde by se další parkování dalo levně zřizovat. Ale není roky zájem. ODS prosazuje výhradně placené parkovací domy provozované jejich společností.

+3/−1
19.12.2013 6:27

E15v41ž26e69n 73P27o81l80á67k 3408598141233

A místní má parkovat kde, když si nám k Výstaviští vozí zadek kdejaká vidle i přes zóny a i takhle tam není k zaparkování? Aha, oni mají panáčkové svoje lidská práva, jenže na to já jim jaksi kašlu. A kdokoli, kdo u nás nebydlí a nezná tyto poměry, naprosto nemá právo kecat do toho, kdo bude v naší čtvrti parkovat. Protože jestli si pánové z magistártu myslí, že prakovat ve třech řadách na každé straně ulice a hledat místo průměrně hodinu je normální, pak by se měli dát vyšetřit. Míszto na parkování jednoduše není a místní má být na prvním místě. Jakékoli námitky neberu, ani se nesnažte.

+1/−2
18.12.2013 21:30

T36o40m24á43š 35Z86e84m69a51n 3755538824595

Ještě oddatek, nevěřím že magistrát chce omezit parkovací zóny, Syreček nedávno vyhlásil, že sice bude jedna zóna, ale parkovat budete smět jen v blízkém okolí svého bydliště a ne po celé čtvrti jako dnes.

Liberalizaci by mu jeho cyklističní nohsledi z automatu neprominuli.

0/0
18.12.2013 20:46

T67o36m47á58š 80Z11e33m84a53n 3815708814535

Parkovací zóny ponechat v úplném centru a zbytek nechat volný.

Kdo bydlí v centru, tak buď ráno s autem zmizí a vrátí se až večer po nájezdu přespolních a nebo jezdí MHD, takže mu místo zůstane od víkendu.

Naopak ubyde starost s tím že potřebujete přes den něco vyzvednou na několika místech v Praze (třeba čisté 4 hodiny cestování MHD vs. 1:30 autem) protože při takovém systému se nějaké místo na chvíli najde všude.

A bude to i samoregulační.

0/0
18.12.2013 20:44

E53v91ž14e90n 83P74o92l18á53k 3158598691653

A teď si ještě porovnejte tuto teorii s realitou a vysvětlete mi, kde bych potom v okruku 300metrů od svého domě měl asi tak parkovat.

0/0
18.12.2013 21:31

I68v93a71n 62P65r71o85c24h59á55z42k18a 3591584795375

Magistrát se opět převedl. Místo jednotných parkovacích karet platných na celém území města zavede smíšené zóny, aby rezidenti neměli kde zaparkovat a návštěvníci mohli městu za parkování zaplatit větší balík, než dosud.

0/0
18.12.2013 18:46

Z81d57e52n61ě81k 43J91o64n59á90š 9781899506230

Hlavně postavte parkovací domy, aby se dalo vůbec parkovat.

+3/−1
18.12.2013 18:01

M30i86c88h24a41l 38Z23e90t25e98k 3948382930467

Jednoduše: Zavést zóny v historickém centru a v okruhu 300m okolo stanic metra na periferiích (zde stačí pro všední dny). Jinde je to zbytečnost.

0/0
18.12.2013 15:35

T70o81m33á26š 22Z79e71m56a16n 3175828354115

Nechal bych je jen v historickém centru (MS, SM,NM, Hrad, Nový svět) a konec.

0/0
18.12.2013 20:36

E16v12ž74e92n 94P72o45l34á54k 3298458261503

Přjeďte se laskavě podívat na tu zbytečnost do okolí Výstaviště nebo Vítezného náměstzí, vážený teoretiku.

0/0
18.12.2013 21:32

J24a90r42o53s66l52a49v 55M93a76j66s62t77r 6706501721804

asi se zase vymýšlí nové, jednoduché řešení složitých problémů. Asi nejde nějak striktně rozlišit důvodnost a nezbytnost průjezdu, či parkování v Praze. Ale určitým řešením osobní dopravy se mi zdá být existence velkých levných parkovišť u prvních stanic metra, nebo vlaku s následnou jízdenkou zdarma, či se slevou. Pro majitele pražské SPZ na první auto zdarma a na další s min. poplatkem kartu s možností zaparkovat kdekoliv kromě P1 a řekněme části P2, nebo přesně definovaných míst buď místně, nebo časově. Myslím, že to funguje, protože ač pražáci, rádi využijeme P+R parkoviště na Holešovicích a pak do centra metrem , než složitě vymýšlet parkování. Třeba by se naši mimopražští sousedé taky naučili, že to nejde jako u nich,přijet až před krám, nakoupit a pak možná někdy domů.

+2/0
18.12.2013 13:56

P81e40t16r 37N17o87v50á16k 3984655579210

No tak super. Platit se bude vesele dál, jen ty zóny se "skoro" zruší. Už teď je karet víc než míst na parkování, takže taková malá skrytá daň.

+3/0
18.12.2013 13:22

R25a62d87o98s70l65a80v 24K62l49a39u85d55a 5214358184402

Jak to tak sleduju, to zas bude paskvil:-)  Podle mě by systém modrých zón měl zůstat jaký je, pochopitelně zlevnit karty a vydávat speciální pro podnikatele, kteří poskytují řemeslnické služby, dodávku zboží a pod. Fakt není nejmenší důvod aby měli zajištěné bezplatné parkování návštěvy bydlící v jiné části Prahy.

+2/−3
18.12.2013 12:50

J27i12ř94í 60D73o47č14e20k23a16l 9139905478663

Podle mě by měl být systém zón zrušen s výjimkou samotného historického jádra (Praha 1, Praha 2)

+7/0
18.12.2013 13:20

T86o90m43á78š 24Z77e62m16a15n 3695588284415

Souhlas

0/0
18.12.2013 20:37

E10v30ž80e95n 62P42o75l81á62k 3628598501253

A argument nikde.

0/−1
18.12.2013 21:32

P83e87t56r 58N77i32v24n82i51c93k21ý 3412204395767

To je celkem veselé téma napokračování. Jsem zvědavý jaké perpetum mobile pražští politici vymyslí. Prostě více aut se tam nevejde.

.

A vůbec, proč by v Praze, měste s jednou s nejlepších MHD na světě, měl mít každý auto?

.

V Japonsku to řeší tak, že aby si mohol člověk zaregistrovat auto, musí mít potvrzení, že má kde parkovat.

0/−6
18.12.2013 12:40

M21i95c34h12a55l 16P13a89v41l20á50t 9583713844349

Proc by mel mit auto? Treba protoze ho potrebuje.

A zadny ekofasista mu do toho nema co kecat..

--

Kazdopadne je to dobry krok smerem ke zruseni toho svinstva s modrymi zonami.

+4/0
18.12.2013 12:47

P38e83t38r 98N93i74v58n55i91c35k13ý 3572574365697

Ale co to znamená "potřebuje"? Jednoduše došlo místo k parkování protože aut je přespříliš. To je příčina. Jsem zvědavý na nové výmysly, jak místo příčiny řešit důsledky.

.

Upřímně. Je mi srdečně jedno jakou novou barvu zón a jaké podmínky si zas pražáci vymyslí, když problém v takto liberalizovaném prostředí je neřešitelný a pochybyji že by dokázali nabourat fyzikální zákon o zachování hmoty, aneb, jak narvat na omezená parkovací místa několikanásobně víc aut...

0/−3
18.12.2013 13:11

M63i51c12h97a70l 65P37a57v93l19á79t 9973253484369

Potrebuje znamena potrebuje. Kazdy sam to dokaze vyhodnotit lepe nez nejaky zeleny mozek.

Momentalne nejvetsi problem s parkovanim zpusobuji na postizenych mistech prave ty modre zony. Praha neni Tokio. Jestli to nechapete, doporucuji osobni navstevu obou mist.

+4/0
18.12.2013 13:15

P73e52t97r 27N64i37v13n21i45c12k61ý 3502424755527

"Potrebuje znamena potrebuje." AHA ;-D To je právě ten liberální přístup v místech, kde to fyzikálně není možné. Mně parkování v Praze nezajímá, ale bavím se jak se místo příčin řeší následky. (Překvapivě, to drhne. Kdo by to byl býval řekl, že?) Tak hodně štěstí! ;-D Těším se na další články této úsměvné kauzy.

0/−3
18.12.2013 13:28

J57a54r62o71s56l97a55v 72M24a67j10s35t43r 6896241751434

proboha, když vás parkování v Praze nezajímá, tak proč se do něj s....ete. A pokud se bavíte úsměvnými kauzami, doporučuji k rozšíření úsměvu, ty vaše, tedy zelené.....

+3/0
18.12.2013 13:43

J17a64r60o59s59l40a70v 42C59h40v66o95j18k25a 8944804515

Tak já jsem auto ve městě (menším než Praha, ale s dobrou MHD) měl, nyní ho nemám (pracuji v zahraničí, tak jsem ho prodal). Nicméně, i přesto, že ho nemám, bych ho občas potřeboval z několika důvodů:

1) Je poměrně problém bez auta nakoupit. V blízkém okolí je pouze několik málo obchodů s poměrně špatným sortimentem a jsou dražší než hypermarkety, které jsou daleko a ne příliš dobře obsluhované MHD.

2) Budu potřebovat vymalovat a udělat několik úprav v bytě. Už jenom dovézt 2 kýble Primalexu z Baumaxu je relativně problém, vůbec nemluvě o takových věcech, jako jsou například lišty, se kterými do mhd vůbec nenastoupím (patrně ani přeprava takhle dlouhých předmětů není vůbec povolena).

3) Vánoční stromek mám neštěstí plastový, pokud bych chtěl kupovat pravý, opět by mi chybělo auto abych si ho přivezl.

4) Odmítl jsem pozvání na svatbu kamarádky v jiném městě, protože bez auta nemám dobrý způsob, jak se tam dopravit (vlak tam sice jede, ale potřeboval bych na to 2 noclehy a o 2 dny dovolené víc, za to mi to zase nestojí).

atd. Důvodů k tomu mít auto i ve městě je nepřeberné množství a každý si sám zvažuje výhody a nevýhody. Dříve lidé neměli tolik aut ve městech jen a pouze proto, že byla tak nízká životní úroveň - ne proto, že by ho nechtěli a nevyužili.

+3/0
18.12.2013 13:43

T60o34m44á52š 90C38h27r78a83s59t63n11ý 2698319309351

A taky ta dopravní obslužnost byla vyšší, řekl bych.

0/0
18.12.2013 15:12

M27i42c76h25a91l 97P24a90v38l95á67t 9883753154519

No nektere z nas parkovani v Praze zajima. Mame ocividne lepsi predstavu o soucasnem stavu i o moznem zlepseni.

Neni to usmevna kauza, jen dalsi projev uplatkarstvi na prazskych radnicich. Ikdyz pravda, diky Vam pobavi aspon tahle diskuse.

(Vase "reseni pricin" je svinstvo podobne jako jine socialisticke nesmysly, ktere vidame kazdy den.)

0/0
18.12.2013 18:07

B15o53h91u38m88i41l 89S25t36e43j79s75k79a17l 5403894191453

Momentálně vozím babičku, která má velké pohybové problémy, k lékaři. Na MHD nedojde. Malé děti vozím do školy, protože je to bezpečnější než je nechat pobíhat přes rušné křižovatky samotné. Část rodiny mám na vesnici, kam se o víkendu kromě auta není pořádně jak dostat (překvapivě tam nejezdí ani to nejlepší MHD na světě). Až přestanete bydlet u rodičů a vytáhnete paty za humna zjistíte, že auto v rodině sice není úplnou nezbytností, ale dnes je to standard který život dost ulehčuje.

+6/−1
18.12.2013 13:38

T70o89m81á28š 65C58h62r20a52s24t94n70ý 2388139779181

Protože na letiště jedu vozem 20 minut, a MHD víc jak hodinu a něco?

Protože mimo letiště potřebuji jezdit i do jiných částí Republiky?

Protože bydlím v Praze?

+1/0
18.12.2013 15:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.