- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tupí mladí architekti by si měli uvědomit, že je to nesmyslná otázka, neboť auta slouží lidem, tedy fakticky se ptají, jestli má město sloužit lidem nebo lidem.
Neuniklo nám, že v autech jezdí lidé.
Titulek nepochází z žádného mého výroku a ani jsem ho neschválil. Napsala ho paní editorka možná s úmyslem vyvolat nějaké reakce.
Ale k věci. Spíš jsem chtěl říct, že by se radní měli zamyslet nad tím, jestli neinvestují zbytečně moc peněz do rozvoje dopravní infrastruktury na úkor chodců a cyklistů, kteří jsou stále trochu mimo ohnisko zájmu.
Jestli například nově vzniklé náměstí, které bude v něčem konkurovat tomu současnému, nemá vypadat jinak než dvoupatrové parkoviště, na které někdo bezmyšlenkovitě nakreslil stromy a lavičky.
Nevím jestli znáte situaci v Benešově, ale určitě se to nedá měřit stejným metrem jako v jiných městech.
zas bude dalsi umrtvene centrum ?
Vy jste v Benešově asi nikdy nebyl, což? Centrum BN je obklopeno panelovejma sídlištěma, takže pro cestu do centra je pro ohromný množství lidí potřeba asi tak 10 kroků, auto ne. ;)
Ideální by bylo kdyby sociální inženýři zanechali dotací a šli do brusele..
Auta slouží lidem a tedy i dopravní infrastruktura slouží lidem.
Ano, máte pravdu.
Ale velká většina lidí, kteří jezdí v autech jsou i chodci. V autě nadávají na špatné křižovatky, nízké rychlosti a kolony. A když vylezou, vadí jim, že je auta ohrožují, že nejsou přechody na správných místech, nebo nesednou na kolo, protože je moc komplikované projet ucpaným centrem.
Mojí otázkou je nastolení nějaké rovnováhy a vzájemného respektu mezi oběma formami dopravování. A zrovna když srovnáte investice do staveb pro auta a úprav veřejného prostoru pro lidi, jasně vidíte, že se do aut investuje víc. Přitom chodcům stačí kolikrát opravdu málo, aby se cítili bezpečně a mohli město užívat aktivněji.