Diskuze

Má Benešov sloužit lidem, nebo autům? chtějí vědět mladí architekti

Komu slouží města? Lidem, nebo autům? Tak se ptají mladí architekti ze sdružení Archibn a snaží se probudit zájem místních o život ve městě. V sobotu v benešovské Kavárně u Piaristů proto pořádají projekci filmu o dopravě a veřejnou diskusi.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JM

J50a13n 31M67o55h39y88l43a

20. 12. 2013 21:21

Tupí mladí architekti by si měli uvědomit, že je to nesmyslná otázka, neboť auta slouží lidem, tedy fakticky se ptají, jestli má město sloužit lidem nebo lidem.

1 2
možnosti
LK

Neuniklo nám, že v autech jezdí lidé.

Titulek nepochází z žádného mého výroku a ani jsem ho neschválil. Napsala ho paní editorka možná s úmyslem vyvolat nějaké reakce.

Ale k věci. Spíš jsem chtěl říct, že by se radní měli zamyslet nad tím, jestli neinvestují zbytečně moc peněz do rozvoje dopravní infrastruktury na úkor chodců a cyklistů, kteří jsou stále trochu mimo ohnisko zájmu.

Jestli například nově vzniklé náměstí, které bude v něčem konkurovat tomu současnému, nemá vypadat jinak než dvoupatrové parkoviště, na které někdo bezmyšlenkovitě nakreslil stromy a lavičky.

Nevím jestli znáte situaci v Benešově, ale určitě se to nedá měřit stejným metrem jako v jiných městech.

0 0
možnosti
MU

zas bude dalsi umrtvene centrum ?

2 1
možnosti
JS

Vy jste v Benešově asi nikdy nebyl, což? Centrum BN je obklopeno panelovejma sídlištěma, takže pro cestu do centra je pro ohromný množství lidí potřeba asi tak 10 kroků, auto ne. ;)

2 1
možnosti
TZ

T76o64m12á83š 20Z22e22m67a31n

20. 12. 2013 17:29

Ideální by bylo kdyby sociální inženýři zanechali dotací a šli do brusele..

Auta slouží lidem a tedy i dopravní infrastruktura slouží lidem.

0 2
možnosti
LK

Ano, máte pravdu.

Ale velká většina lidí, kteří jezdí v autech jsou i chodci. V autě nadávají na špatné křižovatky, nízké rychlosti a kolony. A když vylezou, vadí jim, že je auta ohrožují, že nejsou přechody na správných místech, nebo nesednou na kolo, protože je moc komplikované projet ucpaným centrem.

Mojí otázkou je nastolení nějaké rovnováhy a vzájemného respektu mezi oběma formami dopravování. A zrovna když srovnáte investice do staveb pro auta a úprav veřejného prostoru pro lidi, jasně vidíte, že se do aut investuje víc. Přitom chodcům stačí kolikrát opravdu málo, aby se cítili bezpečně a mohli město užívat aktivněji.

0 0
možnosti