Diskuse k článku

Na pražském Břevnově se hádají o zastávku. Má se posunout o 200 metrů

Pouhé dvě stovky metrů rozdělují obyvatele pražského Břevnova. Právě o takovou vzdálenost se totiž má příští rok při rekonstrukci tramvajové tratě posunout zastávka U Kaštanu - a přeměnit se na zastávku Poliklinika Břevnov. Rozdíl při jízdě tramvají je asi dvacet vteřin, místní jsou ale proti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P52e94t83r 60D53i29v23i58š 7955776413523

mají na 1,7 kilometru dlouhý ulici 5 zastávek a můžou se z toho pos*ratR^

+5/0
27.12.2013 15:00

J85i16ř53í 50K36r65e88j79č69í85k 2967398704816

Snad dostanou místní rozum a posunutí o zmiňovaných 140 metrů dostane zelenou. Ta trať už rekonstrukci potřebuje jako prase drbání... ;-)

+2/0
27.12.2013 14:58

A57n11e78t40a 47M51a72l32á 6381730845

Panebože, 200 metrů!! No to je fakt tragédie. udělala bych o tom rovnou mezinárodní referendum.

+7/0
27.12.2013 13:53
Foto

M29a74r54t11i29n 83Š45u34b25r30t 1145391954945

Středy zastávek původní a posunuté jsou od sebe jen 190 metrů, od konce té současné k začátku té nové by to bylo pouze 140 metrů...

+2/0
27.12.2013 14:14

A10l69e30n66a 96J53a88n70d71o21v79á 7659398881785

Mně to zase připadá tak, že si to prosadila Billa, pro tu by to bylo výhodné, zatímco pro malé obchodníky u zastávky U Kaštanu naopak zničující. Jinak proč se vymýšlí rekonstrukce a přesuny zastávek, které jsou desetiletí zavedené a na něž jsou místní zvyklí? Asi se potřebuje vykazovat činnost a taky se potřebují vydávat prachy na projekty a rekonstrukce, třebas nepotřebné.

Je to pořád dokola, každý rok nové a nové změny, napřed jezdí 22 a 23, pak se řekne, že stačí č. 22, ale že bude posílené a bude jezdit častějí; teď se zase má linka 22 omezit - připadá mi, že to projektují a organizují lidé, kteří snad v Praze ani nebydlí anebo vůbec MHD nejezdí...

+1/0
28.12.2013 22:01
Foto

M62a76r78t65i16n 89Š43u77b49r12t 1615141554615

Zastávky byly od sebe 300 a 600 metrů. Nebylo nutné, aby si to někdo prosazoval ve svůj prospěch. DP, který má na starost rekonstrukci tratí, tak prostě chtěl vyhovět přiměřeně všem lidem v okolí ulice, aby měli dostupnost zastávek shodnou a snažil se o to, aby zastávky byly po 450 metrech. Pokud jde o změny linek, s těmi nemá DP nic společného, to je zase věc organizace Ropid. Projektují a organizují to lidé, kteří MHD nejen jezdí, ale dokonce je jejich koníčkem a po práci prostředky MHD chodí i řídit, takže vás pak i vozí. Že jim to projektování moc nejde, to je ovšem poslední roky pravda...

+2/0
28.12.2013 23:51

T52o70m81á44š 46Z51e12m12a71n 3765408404135

Nejlevnější bude to nechat být.

Ty peníze se budou hodit jinde - třeba na lepení děr po zimě.

+3/−1
27.12.2013 13:13

J81a88r49o28s16l45a45v 66S37t60u40p88k19a 6657919799644

zadna zima neni....

0/0
27.12.2013 13:52

M45a48r42t18i29n 49P96e30t92r 6463762608159

To je poněkud předčasné tvrzení :-)

+2/0
27.12.2013 13:54

K12a34r74e86l 61C88h10r83a55s68t19i93n24a 4203514550365

No tak ať udělají zastávky dvě a bude věc vyřešena. Pro nemocné seniory nebo lidi špatně pohyblivé je dvě stě metrů šílená vzdálenost!

+5/−9
27.12.2013 12:39

N85i20k31o17l 40R91e96s94s62o48v51á 1969221975687

Ano, ale kdyby byla zastavka kazdych 300m, tak bude trvat 2x tak dlouho, nez ta tramvaj nekam dojede...

+11/0
27.12.2013 12:47

Z16d31e58n16ě23k 32S14k12ř79i80v89a79n 5324230149396

To je sice pravda, ale když můžeme mít 2 zastávky "Národní divadlo" (kolik je to, 150 metrů?), tak bych se, s ohledem na dostupnost polikliniky pro nemocné a nákupní možnosti, přikláněl k vybudování další zastávky.

+6/−7
27.12.2013 13:13

J54a74r65o60s65l38a97v 70S42t76u90p97k50a 6587859429704

tam je duvod trosku jiny, predevsim se tam krizi dva smery pro ty dve zastavky....staci premyslet

+4/−1
27.12.2013 13:52
Foto

M50a87r92t61i45n 41Š13u80b17r51t 1365491214745

Posun zastávky byl v minulosti vyžadován právě staršími lidmi. Zejména proto, že mezi zastávkou Drinopol a U Kaštanu je nyní cca 600 metrů (a to je opravdu pro starší lidi už daleko), zastávka Břevnovský klášter je od zastávky U Kaštanu pouze necelých 300 metrů. Tento nepoměr řada místních obyvatel roky, ba desetiletí, kritizovala. Oni starší lidé bydlí i v místech, kde ta zastávka není. Takže DP se pokusil mezistaniční vzdálenosti narovnat tak, aby všichni z okolí měli pokud možno zastávky dostupné stejně a současně, aby se nesnížila rychlost tramvají. 

Přestože se dávají preference na semafory a dělají nové tratě, přidávání zastávek po 150 metrech vede k tomu, že se cestovní rychlost tramvajové dopravy stále zpomaluje (což je světová výjimka, už jsme pod hodnotou 19 km/h) a tím současně prodražuje, což velmi snižuje možnosti tramvajové dopravy a ve svém důsledku pak vede ke snižování počtu spojů.

Na Bělohorské bohužel nyní aktivní lidé ukřičeli většinu, které by posun zastávky prospěl. Nejde o posun o 200 metrů, ale o pouhých 140 metrů. Pošta, co byla v ulici od zastávky 50 metrů napravo, by byla 90 metrů nalevo. Vše bylo naplánováno s ohledem na celou oblast a také s ohledem na to, aby doprava tramvajemi přes tuto oblast byla atraktivní i pro další cestující.

Pokud by byly doplněny obě zastávky, byly by od sebe opravdu jen 140 metrů. Docházková vzdálenost, která je pro kvalitní kolejovou dopravu vhodná 300 až těch 500 metrů a u metra je z hlediska kvality bydlení vítáno i 800 metrů, by byla zde jen 70 metrů na obě strany. Roční ekonomické náklady na zastavení a rozjezdy cca 1,5 milionu. Zvýšení hluku v ulici. Zdržení lidí, co zastávkou projíždějí v řádu statisíc minut ročně.

Samozřejmě, je důležité myslet na starší lidi a stavět bezbariérové a dobře dostupné zastávky. Ale zde to na základě požadavků místních asi dopadne tak, že u nové trati zůstane původní bariérová zastávka U Kaštanu. A někdy na nové staveb.povolení a po přidělení dalších peněz se snad upraví.

+14/0
27.12.2013 14:10

K80a57r19o96l32i56n46a 12M76a33r86i72e 45H41l15a61v31s93o57v19á 6814359215763

jednoznačně souhlasím, jen bych aktivní zaměnila za aktivistický

0/0
27.12.2013 21:24

A18l42e61n78a 57J86a71n30d30o12v20á 7509408601635

Asi ten posun zastávky staršími lidmi vyžadován nebyl, když nyní sepisují petice proti posunu - spíš to bylo přání otcem myšlenky projektantů. A poliklinika - tam už tolik lidí nechodí, jsou zde soukromé ordinace, předražená péče, právě ti staří raději dojíždějí jinam, takže to není argument - stačí se pozeptat skutečně místních a ne plánovat od stolu.

0/0
28.12.2013 22:58
Foto

M84a33r47t20i68n 74Š71u95b71r75t 1555301414915

Na základě sčítání lidí a urbanistických obvodů a počtu lidí docházejících do okolních objektů je atraktivnější pro více lidí zastávka v nové poloze. Ale holt je právem místních zakonzervovat horší stav i pro budoucnost... Poliklinika už není poliklinikou, ale vždy to bude významný cíl nějakých cest. U ulice 8. listopadu je vyšší zástavba, je tam hřiště, kam chodí děti, na rohu je bývalá budova školy, která určitě bude mít v průběhu dalších let různá využití. Ta nová zastávka by byla do budoucna v těžišti oblasti a užitečná pro více lidí. Je absurdní, aby zrovna tady tramvaj jela 600 metrů bez zastávky a pak stavěla po necelých 300 metrech 2x.

+1/0
29.12.2013 0:02

A12l91e55n46a 41J87a88n93d66o53v88á 7619658521425

Na soukromou kliniku budou zákazníci jezdit vozem, ne?

Jinak vy tam bydlíte, jste na tom nějak osobně zainteresovaný, dělal jste projekt? O co jde? Místní lidé ani obchodníci (vyjma Billy) přesun zastávky nechtějí a tím je řečeno vše.

0/0
29.12.2013 16:42
Foto

M30a64r30t69i40n 71Š84u43b24r51t 1125451464885

K řadě soukromých lékařů běžně jezdím MHD. Pokud tam bude zase škola, nebo nějaké jiné vzdělávací zařízení, budou tam jezdit děti také s využitím MHD. Ne, projekt jsem nedělal a nebydlím tam, ale mám k dipozici podklady o dostupnosti MHD a stavu a předpokladu rozvoje území. Proto mi přijde sobecké nechat nevyhovující stav, kdy víc lidí bude mít na zastávku dál jen kvůli tomu, že si menšina hájí své zájmy. Ale jak říkám, je právem každého občana si vymoci horší stav. Tj. aktuálně zachování bariérové zastávky v původním místě... Posun zastávky o pouhých 140 metrů navíc vůbec nepovažuji za hodný sporů. Pokud bych bydlel u vchodu přímo u zastávky, tak bych posunu a současné bezbariérovosti, která by byla ve prospěch dalších lidí lidí jenom zatleskal... Nejsem sobec. Mám tramvajovou zastávku 350 metrů od baráku a považuju to za bydlení "přímo na zastávce". V bytě v pátém patře bez výtahu bydlela i moje pětasedmdesátiletá babička s revmatem a dostupnost tramvají si nemohla na rozdíl od těch schodů vynachválit. Proto mi přijde absurdní se handrkovat o posun zastávky od ulice s poštou místo 50 metrů vlevo o 90 metrů vpravo. A co teda alespoň kompromis. Posun zastávky ne o 140, ale o pouhých 50 metrů, že by byla přímo u přechodu východně od Břevnovské ulice...?  Samozřejmě to už nebude příští rok, na to se musí udělat nové stavební povolení a přidělit nové peníze za čas.

+1/0
29.12.2013 20:11

Najdete na iDNES.cz