Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na pražském Břevnově se hádají o zastávku. Má se posunout o 200 metrů

Pouhé dvě stovky metrů rozdělují obyvatele pražského Břevnova. Právě o takovou vzdálenost se totiž má příští rok při rekonstrukci tramvajové tratě posunout zastávka U Kaštanu - a přeměnit se na zastávku Poliklinika Břevnov. Rozdíl při jízdě tramvají je asi dvacet vteřin, místní jsou ale proti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P87e58t16r 41D68i16v20i74š 7425236763713

mají na 1,7 kilometru dlouhý ulici 5 zastávek a můžou se z toho pos*ratR^

+5/0
27.12.2013 15:00

J40i85ř32í 29K63r43e88j57č14í94k 2247228594106

Snad dostanou místní rozum a posunutí o zmiňovaných 140 metrů dostane zelenou. Ta trať už rekonstrukci potřebuje jako prase drbání... ;-)

+2/0
27.12.2013 14:58

A41n58e98t24a 20M77a88l73á 6401890455

Panebože, 200 metrů!! No to je fakt tragédie. udělala bych o tom rovnou mezinárodní referendum.

+7/0
27.12.2013 13:53
Foto

M24a34r73t11i88n 78Š13u54b24r77t 1665361824445

Středy zastávek původní a posunuté jsou od sebe jen 190 metrů, od konce té současné k začátku té nové by to bylo pouze 140 metrů...

+2/0
27.12.2013 14:14

A81l82e29n28a 97J11a11n46d53o92v59á 7739108641775

Mně to zase připadá tak, že si to prosadila Billa, pro tu by to bylo výhodné, zatímco pro malé obchodníky u zastávky U Kaštanu naopak zničující. Jinak proč se vymýšlí rekonstrukce a přesuny zastávek, které jsou desetiletí zavedené a na něž jsou místní zvyklí? Asi se potřebuje vykazovat činnost a taky se potřebují vydávat prachy na projekty a rekonstrukce, třebas nepotřebné.

Je to pořád dokola, každý rok nové a nové změny, napřed jezdí 22 a 23, pak se řekne, že stačí č. 22, ale že bude posílené a bude jezdit častějí; teď se zase má linka 22 omezit - připadá mi, že to projektují a organizují lidé, kteří snad v Praze ani nebydlí anebo vůbec MHD nejezdí...

+1/0
28.12.2013 22:01
Foto

M56a29r18t43i54n 33Š53u52b43r79t 1305231334795

Zastávky byly od sebe 300 a 600 metrů. Nebylo nutné, aby si to někdo prosazoval ve svůj prospěch. DP, který má na starost rekonstrukci tratí, tak prostě chtěl vyhovět přiměřeně všem lidem v okolí ulice, aby měli dostupnost zastávek shodnou a snažil se o to, aby zastávky byly po 450 metrech. Pokud jde o změny linek, s těmi nemá DP nic společného, to je zase věc organizace Ropid. Projektují a organizují to lidé, kteří MHD nejen jezdí, ale dokonce je jejich koníčkem a po práci prostředky MHD chodí i řídit, takže vás pak i vozí. Že jim to projektování moc nejde, to je ovšem poslední roky pravda...

+2/0
28.12.2013 23:51

T96o86m43á31š 56Z83e94m53a90n 3575708274255

Nejlevnější bude to nechat být.

Ty peníze se budou hodit jinde - třeba na lepení děr po zimě.

+3/−1
27.12.2013 13:13

J32a71r64o44s84l52a79v 23S22t88u79p62k36a 6487379959744

zadna zima neni....

0/0
27.12.2013 13:52

M55a67r31t25i40n 69P78e76t23r 6313552108459

To je poněkud předčasné tvrzení :-)

+2/0
27.12.2013 13:54

K23a89r62e74l 81C34h28r56a58s57t88i94n53a 4163294190665

No tak ať udělají zastávky dvě a bude věc vyřešena. Pro nemocné seniory nebo lidi špatně pohyblivé je dvě stě metrů šílená vzdálenost!

+5/−9
27.12.2013 12:39

N14i41k27o52l 30R73e52s68s64o49v49á 1139251725137

Ano, ale kdyby byla zastavka kazdych 300m, tak bude trvat 2x tak dlouho, nez ta tramvaj nekam dojede...

+11/0
27.12.2013 12:47

Z10d90e42n78ě27k 22S58k73ř30i91v30a48n 5734650829806

To je sice pravda, ale když můžeme mít 2 zastávky "Národní divadlo" (kolik je to, 150 metrů?), tak bych se, s ohledem na dostupnost polikliniky pro nemocné a nákupní možnosti, přikláněl k vybudování další zastávky.

+6/−7
27.12.2013 13:13

J83a33r16o11s46l42a41v 80S71t20u54p17k81a 6587919189184

tam je duvod trosku jiny, predevsim se tam krizi dva smery pro ty dve zastavky....staci premyslet

+4/−1
27.12.2013 13:52
Foto

M84a79r79t13i29n 27Š34u34b24r14t 1935551534605

Posun zastávky byl v minulosti vyžadován právě staršími lidmi. Zejména proto, že mezi zastávkou Drinopol a U Kaštanu je nyní cca 600 metrů (a to je opravdu pro starší lidi už daleko), zastávka Břevnovský klášter je od zastávky U Kaštanu pouze necelých 300 metrů. Tento nepoměr řada místních obyvatel roky, ba desetiletí, kritizovala. Oni starší lidé bydlí i v místech, kde ta zastávka není. Takže DP se pokusil mezistaniční vzdálenosti narovnat tak, aby všichni z okolí měli pokud možno zastávky dostupné stejně a současně, aby se nesnížila rychlost tramvají. 

Přestože se dávají preference na semafory a dělají nové tratě, přidávání zastávek po 150 metrech vede k tomu, že se cestovní rychlost tramvajové dopravy stále zpomaluje (což je světová výjimka, už jsme pod hodnotou 19 km/h) a tím současně prodražuje, což velmi snižuje možnosti tramvajové dopravy a ve svém důsledku pak vede ke snižování počtu spojů.

Na Bělohorské bohužel nyní aktivní lidé ukřičeli většinu, které by posun zastávky prospěl. Nejde o posun o 200 metrů, ale o pouhých 140 metrů. Pošta, co byla v ulici od zastávky 50 metrů napravo, by byla 90 metrů nalevo. Vše bylo naplánováno s ohledem na celou oblast a také s ohledem na to, aby doprava tramvajemi přes tuto oblast byla atraktivní i pro další cestující.

Pokud by byly doplněny obě zastávky, byly by od sebe opravdu jen 140 metrů. Docházková vzdálenost, která je pro kvalitní kolejovou dopravu vhodná 300 až těch 500 metrů a u metra je z hlediska kvality bydlení vítáno i 800 metrů, by byla zde jen 70 metrů na obě strany. Roční ekonomické náklady na zastavení a rozjezdy cca 1,5 milionu. Zvýšení hluku v ulici. Zdržení lidí, co zastávkou projíždějí v řádu statisíc minut ročně.

Samozřejmě, je důležité myslet na starší lidi a stavět bezbariérové a dobře dostupné zastávky. Ale zde to na základě požadavků místních asi dopadne tak, že u nové trati zůstane původní bariérová zastávka U Kaštanu. A někdy na nové staveb.povolení a po přidělení dalších peněz se snad upraví.

+14/0
27.12.2013 14:10

K47a25r75o82l30i43n87a 78M92a89r94i46e 84H41l85a63v75s83o48v89á 6814569735943

jednoznačně souhlasím, jen bych aktivní zaměnila za aktivistický

0/0
27.12.2013 21:24

A14l52e13n80a 28J18a16n66d67o26v97á 7639318201755

Asi ten posun zastávky staršími lidmi vyžadován nebyl, když nyní sepisují petice proti posunu - spíš to bylo přání otcem myšlenky projektantů. A poliklinika - tam už tolik lidí nechodí, jsou zde soukromé ordinace, předražená péče, právě ti staří raději dojíždějí jinam, takže to není argument - stačí se pozeptat skutečně místních a ne plánovat od stolu.

0/0
28.12.2013 22:58
Foto

M42a35r64t45i91n 33Š35u37b38r87t 1385721174915

Na základě sčítání lidí a urbanistických obvodů a počtu lidí docházejících do okolních objektů je atraktivnější pro více lidí zastávka v nové poloze. Ale holt je právem místních zakonzervovat horší stav i pro budoucnost... Poliklinika už není poliklinikou, ale vždy to bude významný cíl nějakých cest. U ulice 8. listopadu je vyšší zástavba, je tam hřiště, kam chodí děti, na rohu je bývalá budova školy, která určitě bude mít v průběhu dalších let různá využití. Ta nová zastávka by byla do budoucna v těžišti oblasti a užitečná pro více lidí. Je absurdní, aby zrovna tady tramvaj jela 600 metrů bez zastávky a pak stavěla po necelých 300 metrech 2x.

+1/0
29.12.2013 0:02

A77l75e98n35a 92J36a55n47d82o36v89á 7189768381775

Na soukromou kliniku budou zákazníci jezdit vozem, ne?

Jinak vy tam bydlíte, jste na tom nějak osobně zainteresovaný, dělal jste projekt? O co jde? Místní lidé ani obchodníci (vyjma Billy) přesun zastávky nechtějí a tím je řečeno vše.

0/0
29.12.2013 16:42
Foto

M73a27r46t76i29n 26Š78u15b23r48t 1405681604795

K řadě soukromých lékařů běžně jezdím MHD. Pokud tam bude zase škola, nebo nějaké jiné vzdělávací zařízení, budou tam jezdit děti také s využitím MHD. Ne, projekt jsem nedělal a nebydlím tam, ale mám k dipozici podklady o dostupnosti MHD a stavu a předpokladu rozvoje území. Proto mi přijde sobecké nechat nevyhovující stav, kdy víc lidí bude mít na zastávku dál jen kvůli tomu, že si menšina hájí své zájmy. Ale jak říkám, je právem každého občana si vymoci horší stav. Tj. aktuálně zachování bariérové zastávky v původním místě... Posun zastávky o pouhých 140 metrů navíc vůbec nepovažuji za hodný sporů. Pokud bych bydlel u vchodu přímo u zastávky, tak bych posunu a současné bezbariérovosti, která by byla ve prospěch dalších lidí lidí jenom zatleskal... Nejsem sobec. Mám tramvajovou zastávku 350 metrů od baráku a považuju to za bydlení "přímo na zastávce". V bytě v pátém patře bez výtahu bydlela i moje pětasedmdesátiletá babička s revmatem a dostupnost tramvají si nemohla na rozdíl od těch schodů vynachválit. Proto mi přijde absurdní se handrkovat o posun zastávky od ulice s poštou místo 50 metrů vlevo o 90 metrů vpravo. A co teda alespoň kompromis. Posun zastávky ne o 140, ale o pouhých 50 metrů, že by byla přímo u přechodu východně od Břevnovské ulice...?  Samozřejmě to už nebude příští rok, na to se musí udělat nové stavební povolení a přidělit nové peníze za čas.

+1/0
29.12.2013 20:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.