Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražská MHD v lednu zvolní, tramvaje a autobusy pojedou méně často

V metropoli se v lednu prodlouží intervaly některých autobusů a tramvají, jen provoz metra zůstane v běžném rozsahu. Organizace Ropid, která v Praze a okolí plánuje veřejnou dopravu, zdůvodňuje řidší jízdní řády menším počtem cestujících. Omezení budou platit od 6. do 31. ledna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J74o29s19e26f 11Č39m59o83l46í14k 9214383308

Ať jdou do řiti,včera vše narvaný jak prase a ještě to chtějí omezit??? normální šílenci...pak se diví že lidi radši jedou autem...:-/ kvalita pražské MHD čím dál více horší :-(

+3/0
31.12.2013 11:06

I85v46a 16Z11i89k78e40š21o81v14á 2751974388126

Prý jezdí méně lidí, proto je omezen provoz a to i metra. Bohužel pro mne byl dnes normální pracovní den. Pracuji v centru, kde nebylo pro turisty pomalu možné projít - davy větší než v letní sezoně. A co čert nechce, oni se chtějí přepravovat metrem! To je pro ropiďáky překvápko, co? V déčku jsme byly dokonalé sardinky, jen citrón a olej chyběl. Než přijelo na Florenc céčko, obávala jsem se, že lidi začnou padat z nástupiště. O autobusech z Kačerova na Libuš a Písnici ani nemluvím, to už bylo zralý na tu známou hlášku z Grossmana, že se vystupuje až na konečné. Tam ty dveře nešly dovřít už na Kačerově! Děkuji tedy báječnému Ropidu, že mi dopřál dnes ráno a večer celkem 2 hodiny adrenalinu. A moc se těším, že si takto báječně užiju ještě nejen zítra, ale ještě ve čtvrtek a v pátek.

+11/0
30.12.2013 22:55
Foto

M71a25r76t64i16n 91Š97u90b95r72t 1375921364305

Mohu vás potěšit, že ve čtvrtek a v pátek se už jezdí nikoli podle sobotních jízdních řádů, ale podle prázdninových pro pracovní den, tj. s intervaly prodlouženými pouze o 10-20%. Tak jen zítra...

+6/0
30.12.2013 23:05
Foto

R54o36b80e55r87t 41P74l26o58c66h 4906262181533

Ufff tak to se mi ulevilo, už jen zítra. Začínám mít noční můru z toho, že i zítra 31.12. pojedu úplně stejným autobusem jako dnes...

+5/0
31.12.2013 0:32
Foto

R91o25b42e28r71t 36P87l68o68c48h 4146462321933

Dnesk ráno jsem si cestování do práce náležitě užil. Konkrétně jde o autobus 150 s odjezdem ze zastávky Labe v 6:27 (stránky dpp radili že v 6:26 jede bus 157 - ta ale vůbec nejela). Autobus narvanej tak, že na Nemocnici Krč ani nešli zavřít dveře. Když jsme jako sardinky dorazili na Kačerov zdálo se, že to nejhorší mam za sebou. Ale mýlil jsem se. Jdu do metra. Jedno ve směru Háje je ve stanici. Nechce se mi dobíhat a tak ho nechávám ujet s tím, že přeci je normální pracovní den a za chviličku pojede další. Jenže ta chvilička trvala osm minut. Na Hájích mi ujel přípoj, ale naštěstí příměstské linky jezdili podle normálních pracovních jízdních řádů a tak jsem čekal jen patnáct minut. Nicméně do práce jsem přijel o něco málo později a firmu ROPID jsem několikrát proklel...;-O

+9/0
30.12.2013 22:29
Foto

M49a42r73t96i51n 19Š65u55b32r30t 1195961374555

Ještě pozor dnes večer a zítra. Na vývěskách v celém městě je u dnešního a zítřejšího dne napsáno toto: "Provoz všech linek bude shodný jako v pátek 27. prosince 2013." Předpokládá se, že cestující zabývající se stavem pražské MHD už stejně často jako předpovědí počasí po přečtení této věty pochopí, že v klasický pracovní den 27.12. to jezdilo jinak, takže si to mají přečíst a zjistit, že v pátek se jelo podle soboty, tudíž jelikož se v pondělí a v úterý jezdí podle pátku, tak to vlastně v pondělí a v úterý jezdí jako v sobotu, maximálně s nějakými výjimkami, které jsou někde na webu ;-). Dobrou chuť ;-).

+10/0
30.12.2013 22:12

K65a19r73e88l 82L54o98u80k40o18t30a 7108427845667

"Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě" ..... to by si mohli dát současní organizátoři dopravy jako heslo do firemního erbu :-/

+2/0
31.12.2013 1:05

L42u50c51i19a80n 75P25a92p93a73z97i86a46n 5924227191745

Jaký pán, takový krám! Ryba smrdí od hlavy, tedy kdopak dal takové zadání ROPIDu? Kdo je zřizovatel pražského dopravního podniku? A koho volili voliči v Praze v dřívější době, kdy následky či ovoce sklízíme právě dnes? Proč vznikla populistická dohoda ODS a ČSSD o nezvyšování ceny ročního kupónu MHD v Praze po celé volební období? Copak cena nafty je jako v roce 2009 či 2010? Proč se drží uměle nízko cena lidské práce, která díky tomu nemá na normální živobytí včetně funkční dopravní obslužnosti? Proč se zdražuej skrytě, aby to v koši cen vypadalo, že máme stále velmi levnou MHD ač ve skutečnosti je to na úkor kvality, takže se vlastně jedná také o zdražení (relativní). Jak dlouho si nechápe líbit tak již viditelný pokles životní úrovně, zhoršení podmínek k našemu žití? Budeme v příštích volbách volit opět ODS a ČSSD s TOP09 v zádech? Nebo klony ODS jako jsou veverky, Mach s Šebestovou Bobinou? Éra kmotrů z doby samovlády ODS včele s Bémem Praze velmi uškodilo, nadělalo skryté dluhy a tunely, které dnes velmi bolí. Přesto si zasloužíme funkční dopravní obslužnost i správu věcí veřejných nejen v rámci Prahy.  V roce 2014 můžeme svým hlasem ovlivnit i budoucnost MHD v Praze.

+4/−2
31.12.2013 1:28

M98i42c13h58a74l 24Z62e76t94e68k 3128642760517

Holt, když vybrané skupiny obyvatel (důchodci) to musí mít z populistických důvodů "zdarma", nedá se asi nic jiného dělat.:-/

+1/−2
30.12.2013 21:57

J76a80n 87J88o78r66d86a56n 5781497259

Nez ted? To uz snad ani nejde. Dvouhodinovy interval v pracovni den jakoje to ted...

To uz pak pojede jeden bus rano a odpoledne jeden nazpet. A do nej se vsichni namackame

+2/0
30.12.2013 21:17

M79i25l83o67š 62S86e27t98í54k 3109109814170

Nebojte, Ropid zadá zakázku na výrobu žebříčků, aby si cestující mohli vylézt na střechu. Vždyť jsou to tak nevyužité prostory, až je to hanba ;-)

+2/0
30.12.2013 21:46

K66r35y88š41t84o16f 23L38a26n32í31k 1159570135435

vitejte v realnem svete, prazaci

+1/−5
30.12.2013 21:10

E51v86ž52e62n 63P43o94l98á77k 3188428811843

A ten je u vás v kravíně, ten svět?

+4/0
30.12.2013 22:03

L64u31d50ě76k 98F79u31x52a 9776540704717

Až budu mít za sebou lobotomii a seberou mi půl mozku, taky si budu myslet, že MHD v Praze přepravuje jen pražáky....

+2/0
30.12.2013 23:24

K36a86r62e92l 62L61o14u82k83o57t66a 7578467285737

Pane Šubrte, nevíte prosím zda došlo někdy k nějákému vyčíslení kolik úspor přinesly změny ze září 2012 ? Předpokládám, že asi nedošlo, protože žádné úspory nejsou ..... ale chtěl bych to mít potvrzené odvás jakožto znalce z oboru. Děkuji.

+2/0
30.12.2013 20:25

V71á35c20l33a52v 34Š37u72b94r80t 9537163778807

Původně se hovořilo o 409 milionech (před změnou v září 2012). Nyní se jako číslo, kolik se uspořilo, uvádí 309 milionů za rok, ale že by existoval nějaký veřejný rozpis, který by toto číslo potvrzoval, tak ten jsem neviděl. Jelikož ale sledujeme od začátku roku 2012 různá omezení, která už jdou někdy i za hranu snesitelnosti, domnívám se, že blíže pravdě jsou zdroje, které uvádějí, že se po září 2012 a po následném flikování a posilování míst, kde se změny nepovedly, tak že se "ušetřilo" něco v rozmezí 0-50 milionů, což je vzhledem k rozsahu změn poněkud absurdní výsledek.

+4/0
30.12.2013 21:46

R89o73m41a80n 89P36o55l42á16č24e55k 1370976100175

A není náhodou ještě v této částce výluky na P6, Trojská a další .

+2/0
30.12.2013 22:14
Foto

M63a92r39t80i15n 59Š26u66b31r27t 1475971234665

Ano, výluky do toho spíš počítají.

+2/0
30.12.2013 23:06
Foto

M21a19r55t35i11n 93Š83u34b75r56t 1905281394295

Brácha doufám omluví, že jsem ho omylem použil jako mluvčího ;-).

+3/0
30.12.2013 21:47

K94a76r24e36l 36L65o40u87k23o35t71a 7318727165207

Děkuji všem panům Šubrtům za odpovědi :-) R^

+1/0
31.12.2013 1:01

R63o52b37e41r74t 93Š15i10m12e95č16e33k 6385261828888

ono když se vyhodí 12 nebo kolik mld. za zbytečné prodloužení metra A, které bude tak jako tak jezdit poloprázdné, tak se někde pak šetřit musí

+6/−1
30.12.2013 18:12
Foto

M86a29r96t70i54n 12Š20u71b57r35t 1335941294625

No skoro 22 mld i s úroky a pokud nepřijde žádný příspěvek z EU, tedy ani ty 3,5 mld.... A roční provozní náklady až 400 milionů.

+8/0
30.12.2013 19:12

R79o30b76e24r22t 14Š62i85m63e34č89e75k 6225401298418

když vezmu to, že až na veleslavín kopíruje tramvaje, pak se stačí na petřiny, odkud je to cca 10 minut tramvají na hradčanskou a pak dále někam do Motola... tak určitě to je pohodlnější, ale ty peníze budou chybět jinde, což lidi nechápou

+7/−1
30.12.2013 20:16

E11v70ž40e45n 84P11o74l44á64k 3608418651833

A proto tu tak neskutečně dostatečnou tramvaj musí doplňovat tolik autobusových linek? A to, že je Dejvická druhá, často první nejvytíženější stanice v metru, je evidentně úplně v pořádku.

0/−3
30.12.2013 22:05

R49o70b20e80r48t 26Š85i56m24e13č78e36k 6105651728808

myslíte 119 na letiště? Dejvická je vytížená, například proto, že je tam čvut, v suchdole zemědělka, busy do kladna jezdí z dejvické, ministerstvo obrany, gen štáb no a v neposlední řadě jsou dejvice poměrně lidnatá čtvrť.. tramvaje na evropský můžou pojmout tak pětinu, víc ne..

+3/0
30.12.2013 22:55

M78i89r79o51s26l33a61v 64G82r77o77s54s41m58a61n71n 8952129244

Já to chápu. :-)

0/0
31.12.2013 9:45

E63v78ž94e73n 24P43o84l86á67k 3608198831453

Pán je jasnovidec? Nebo zřejmě dvacet miliard za předražené tramvaje považuje oproti tomu za prkotinu.

0/−5
30.12.2013 19:48

R12o63b85e70r61t 24Š66i25m18e55č96e69k 6475401248648

nejsem jasnovidec, stačí se trochu zamyslet

+2/−1
30.12.2013 20:06

E51v16ž39e97n 50P19o12l83á25k 3648178401463

Jo aha

0/−1
30.12.2013 22:02

L93u13d72ě92k 41F52u77x72a 9896200814447

Už nefunguje ta trapná výmluva, jako že se v další etapě prodlouží trasa A až na Letiště VH?

0/0
30.12.2013 23:29

I98v54o 32G96o13v75a12n 1703329257

Už teď je to hrůza!!!!!! v 16 hodin byl interval metra 7 minut;-O!!8-o co si ten zku..r..nej ropid myslí? všude se dlouho čeká a všechno je narvaný;-€

+20/0
30.12.2013 17:30

L53u79c85i93a92n 61P12a54p95a16z36i78a23n 5524347761155

Ropid koná podle toho, kolik si kdo co objednal a zaplatil. Dostal zadání, aby se jezdilo méně, neboť jinak to bude ROPID platit ze svého, tak se podle toho zařídil. Svádět vše na ROPID je laciné, je třeba se podívat pravdě do očí, je to následek vládnutí ODS po dlouhá léta v Praze, která si vymyslela i onen ROPID, který za poradenskou činnosti si nechává tučně zaplatit. Hloupý kdo dává, hloupější kdo nebere.

+2/−1
30.12.2013 17:40
Foto

M87a46r90t60i95n 56Š62u51b63r78t 1855221884145

Ropid ale udělal v září 2012 "optimalizaci", která nepřinesla úspory, které byly požadovány. Jen zhoršila vyrovnanou vytíženost spojů (přibylo prázdných i přecpaných). A jelikož se neuspořilo a bylo potřeba flikovat nedodělky, peníze nejsou a tak se omezuje, kdykoliv je náznak sebemenší záminky. Kdyby neproběhlo září 2012, určitá omezení by bylo možné přijímat bez tak výrazného dopadu na cestujícíc.

+14/0
30.12.2013 17:47

L69u23c77i58a92n 17P47a58p25a69z45i23a75n 5174307401795

Celé ono tehdejší zadání bylo v zásadě nesplnitelné od samého počátku. Vařit polévku jen z vody prostě nejde. Ani perpetum mobile nelze sestrojit. Takže proto ani ROPID ani sám pánbů nemohl nic vymyslet, jen se oddálil čas kolapsu, získal se čas, který se jak je v Čechystánu nyní obvyklé jen promarnil. Systémové řešení není také díky neochotě udělat dříve předčasné volby, díky neochotě pravice se podívat pravdě do očí. Protože i řešení v rámci Prahy vychází konec konců z mantinelů celostátní politiky této republiky. Národohospodářská politika snižovat lidem životní úroveň, snižovat cenu  české lidské práce pod její důstojnost a zvyšovat všechny jiné náklady včetně DPH za éry vlády ODS u moci na násobky původních hodnot, muselo přinést i trpké plody na pražské úrovni života Pražanů. Dlouhou dobu nářky regionů se v Praze přehlíželo, říkalo se, že to není možné, že to jsou jen zvěsti levicové propagandy, nyní ale už ani Praha se nemůže vyhnout smutnému pohledu výsledku vládnutít bašty pravice s kolaborující ČSSD za poslední léta v Česku.

+1/−2
31.12.2013 1:39

L72u36k70á24š 33H40l64o57u32c32a51l 6382810251424

přestaňte zasirat rozumnou a konstruktivní diskuzi svejma levicackejma kecama

0/0
31.12.2013 3:16

B17o11h66u64s45l92a41v 68K67r38á30l31í25k 2811800549316

ROPID není nějaká poradenská firma, ale příspěvková organizace města, která tu dopravu právě jménem města objednává, platí a organizuje. Jakožto příspěvková organizace z toho samozřejmě sám žádný zisk mít nemůže, a že by těch pár šotoušů v jeho kancelářích mělo nějak výrazně větší platy než srovnatelní úředníci jednotlivých dopravců, to se mi tedy taky nezdá. Oni to mají spíš jako svoji hračku než na výdělek.

+2/0
30.12.2013 19:32

J32a97n 23B85r28a89b45e82n23e11c 6695836947309

JISTĚ, dokud Pražané nepochopí, že NEVOLIT ODSTOP je JEDINÁ CESTA, tak se NIC nezmění!!! a SOCani jsou v Praze TAKY součást MAFIE!!! !8-o

+1/−1
30.12.2013 21:11

L43u54c13i16a73n 50P64a94p85a41z66i12a85n 5134197481745

Máte zcela pravdu. Já to vím a mám radost, že nejsem jediný. Snad to pochopí i další Pražené.

0/−1
31.12.2013 1:32
Foto

M51a76r30t15i83n 12Š55u88b21r30t 1815321914705

Nedivte se, dnes a zítra se jezdí podle SOBOTNÍCH jízdních řádů.

+4/−1
30.12.2013 17:45

B83o71h17u86s75l22a75v 16K14r66á37l21í81k 2281250149426

Dnes jsem letmo sledoval lidi na zastávkách a naprostá většina z těch, kdo koukali na jízdní řád, se stejně dívala na pracovní den. Ale ono to bylo jedno, protože stejně všechno jezdilo přecpané a pozdě.

+7/0
30.12.2013 19:40
Foto

M72a73r35t27i17n 74Š24u58b51r56t 1275621304825

Ono není divu, když na vývěskách v celém městě je u dnešního dne napsáno toto: Provoz všech linek bude shodný jako v pátek 27. prosince 2013." Předpokládá se, že cestující budou mít VŠ dopravní a dokonalou pozornost a po přečtení této věty pochopí, že v klasický pracovní den 27.12. to jezdilo jinak, takže si to mají přečíst a zjistit, že v pátek se jelo podle soboty, tudíž i v pondělí se jezdí podle pátku, kdy byla sobota ;-).

+6/0
30.12.2013 22:09

L72u93c69i81a40n 77P25a42p36a97z44i72a63n 5764717291365

V Praze by měli být předčasné volby, ukončit agonii vládnutí podle utopistických představ Pražanů u předchozích voleb, kdy se nechali nalákat na nesplnitelné perpetum mobile, tedy o tom, že ceny ročních kupónů mohou být bez ohledu na to, že vše okolo se zdražuje, koruna devalvuje, stále na cenách roku raz dva a kdy se to politicky zneužije k propagandě, že to je i důkaz, že není třeba zvyšovat cenu české lidské práce, protože přece cena ročního kupónu v Praze také se nezvyšuje. Jak hloupé a pokrytecké a krátkozraké. Hlavně že milenka tehdejšího předsedy ODS a předsedy vlády dřela jako kůň! A pražští kmotři si vesele běhaji na svobodě a nám vytunelovali úspory města a naopak vytvořili závazky na mnoho let dopředu - viz tramvaje a jiné kauzy, darmo mluvit. DPP by měl vyhlásit bankrot, nemá již závazky větší než vlastní jmění?

0/−3
31.12.2013 1:45

L72u16k86á18š 57H65l52o76u96c92a37l 6342650581534

měli být volby? :-(

0/0
31.12.2013 3:18

J82a83n 64J27o22r46d84a36n 5271407479

Inteligentni reseni, kdyz je bezny pracovni den.

0/0
30.12.2013 21:18

J37a82n 43J21o47r86d31a29n 5531567439

A v sedm rano je autobusovy interval dve hodiny. Dementi :-\

0/0
30.12.2013 21:17

M73a25r37e26k 14M42a84r86t18i69n 8499894886790

A zase ten Ropid... :-/ Kolikrát do roka mění jízdní řády (bez plánovaných výluk)? Raději ani nevědět.

+1/0
30.12.2013 17:16

B22o53h17u89s87l79a69v 77K19r38á69l42í85k 2551500129456

To, že se jízdní řády mění podle poptávky, to je samozřejmě - dnes, v době internetu - jedině správně. Ale obávám se, že v tomto případě to není podle poptávky cestujících.

+1/0
30.12.2013 19:38

A14l96f49r19e49d 89S94t41a51n51i39s31l76a86v 3914543407341

Děkujeme Tvarůžku,

jen houšť  a větší kapky. Tunel zakonzervovat, tramvaje omezit. My těm pražákum ukážem, kdo je tady pánem.

+8/−2
30.12.2013 17:06

R42o24b39e64r75t 72Š94i15m97e56č71e56k 6395461168348

jsi demagog

+1/0
30.12.2013 18:17

J45i92r49i 69R72u63s22n57o46k 4385392557413

Zatim se prazska MHD porad jen zvolnuje. Nepostrehl jsem, ze by nekde zvysili obsluznost. Tihle tempem bude v roce 2017 jezdil jen metro a to dvakrat za hodinu.

+16/0
30.12.2013 17:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.