Diskuse k článku

Pražská MHD v lednu zvolní, tramvaje a autobusy pojedou méně často

V metropoli se v lednu prodlouží intervaly některých autobusů a tramvají, jen provoz metra zůstane v běžném rozsahu. Organizace Ropid, která v Praze a okolí plánuje veřejnou dopravu, zdůvodňuje řidší jízdní řády menším počtem cestujících. Omezení budou platit od 6. do 31. ledna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J80o58s87e43f 81Č51m85o24l75í55k 9654243638

Ať jdou do řiti,včera vše narvaný jak prase a ještě to chtějí omezit??? normální šílenci...pak se diví že lidi radši jedou autem...:-/ kvalita pražské MHD čím dál více horší :-(

+3/0
31.12.2013 11:06

I58v12a 81Z44i49k60e59š16o40v40á 2381204838516

Prý jezdí méně lidí, proto je omezen provoz a to i metra. Bohužel pro mne byl dnes normální pracovní den. Pracuji v centru, kde nebylo pro turisty pomalu možné projít - davy větší než v letní sezoně. A co čert nechce, oni se chtějí přepravovat metrem! To je pro ropiďáky překvápko, co? V déčku jsme byly dokonalé sardinky, jen citrón a olej chyběl. Než přijelo na Florenc céčko, obávala jsem se, že lidi začnou padat z nástupiště. O autobusech z Kačerova na Libuš a Písnici ani nemluvím, to už bylo zralý na tu známou hlášku z Grossmana, že se vystupuje až na konečné. Tam ty dveře nešly dovřít už na Kačerově! Děkuji tedy báječnému Ropidu, že mi dopřál dnes ráno a večer celkem 2 hodiny adrenalinu. A moc se těším, že si takto báječně užiju ještě nejen zítra, ale ještě ve čtvrtek a v pátek.

+11/0
30.12.2013 22:55
Foto

M59a57r82t88i69n 49Š24u16b94r53t 1985101784845

Mohu vás potěšit, že ve čtvrtek a v pátek se už jezdí nikoli podle sobotních jízdních řádů, ale podle prázdninových pro pracovní den, tj. s intervaly prodlouženými pouze o 10-20%. Tak jen zítra...

+6/0
30.12.2013 23:05
Foto

R41o73b44e57r12t 95P22l61o25c44h 4186732391393

Ufff tak to se mi ulevilo, už jen zítra. Začínám mít noční můru z toho, že i zítra 31.12. pojedu úplně stejným autobusem jako dnes...

+5/0
31.12.2013 0:32
Foto

R50o28b59e33r96t 98P35l66o91c65h 4946732491513

Dnesk ráno jsem si cestování do práce náležitě užil. Konkrétně jde o autobus 150 s odjezdem ze zastávky Labe v 6:27 (stránky dpp radili že v 6:26 jede bus 157 - ta ale vůbec nejela). Autobus narvanej tak, že na Nemocnici Krč ani nešli zavřít dveře. Když jsme jako sardinky dorazili na Kačerov zdálo se, že to nejhorší mam za sebou. Ale mýlil jsem se. Jdu do metra. Jedno ve směru Háje je ve stanici. Nechce se mi dobíhat a tak ho nechávám ujet s tím, že přeci je normální pracovní den a za chviličku pojede další. Jenže ta chvilička trvala osm minut. Na Hájích mi ujel přípoj, ale naštěstí příměstské linky jezdili podle normálních pracovních jízdních řádů a tak jsem čekal jen patnáct minut. Nicméně do práce jsem přijel o něco málo později a firmu ROPID jsem několikrát proklel...;-O

+9/0
30.12.2013 22:29
Foto

M17a37r45t49i81n 74Š73u65b94r80t 1175871394975

Ještě pozor dnes večer a zítra. Na vývěskách v celém městě je u dnešního a zítřejšího dne napsáno toto: "Provoz všech linek bude shodný jako v pátek 27. prosince 2013." Předpokládá se, že cestující zabývající se stavem pražské MHD už stejně často jako předpovědí počasí po přečtení této věty pochopí, že v klasický pracovní den 27.12. to jezdilo jinak, takže si to mají přečíst a zjistit, že v pátek se jelo podle soboty, tudíž jelikož se v pondělí a v úterý jezdí podle pátku, tak to vlastně v pondělí a v úterý jezdí jako v sobotu, maximálně s nějakými výjimkami, které jsou někde na webu ;-). Dobrou chuť ;-).

+10/0
30.12.2013 22:12

K41a48r80e94l 20L84o65u75k93o75t12a 7798587745817

"Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě" ..... to by si mohli dát současní organizátoři dopravy jako heslo do firemního erbu :-/

+2/0
31.12.2013 1:05

L78u61c37i56a69n 53P87a98p68a91z63i64a83n 5324787251195

Jaký pán, takový krám! Ryba smrdí od hlavy, tedy kdopak dal takové zadání ROPIDu? Kdo je zřizovatel pražského dopravního podniku? A koho volili voliči v Praze v dřívější době, kdy následky či ovoce sklízíme právě dnes? Proč vznikla populistická dohoda ODS a ČSSD o nezvyšování ceny ročního kupónu MHD v Praze po celé volební období? Copak cena nafty je jako v roce 2009 či 2010? Proč se drží uměle nízko cena lidské práce, která díky tomu nemá na normální živobytí včetně funkční dopravní obslužnosti? Proč se zdražuej skrytě, aby to v koši cen vypadalo, že máme stále velmi levnou MHD ač ve skutečnosti je to na úkor kvality, takže se vlastně jedná také o zdražení (relativní). Jak dlouho si nechápe líbit tak již viditelný pokles životní úrovně, zhoršení podmínek k našemu žití? Budeme v příštích volbách volit opět ODS a ČSSD s TOP09 v zádech? Nebo klony ODS jako jsou veverky, Mach s Šebestovou Bobinou? Éra kmotrů z doby samovlády ODS včele s Bémem Praze velmi uškodilo, nadělalo skryté dluhy a tunely, které dnes velmi bolí. Přesto si zasloužíme funkční dopravní obslužnost i správu věcí veřejných nejen v rámci Prahy.  V roce 2014 můžeme svým hlasem ovlivnit i budoucnost MHD v Praze.

+4/−2
31.12.2013 1:28

M68i37c35h53a84l 98Z62e63t84e40k 3428692460117

Holt, když vybrané skupiny obyvatel (důchodci) to musí mít z populistických důvodů "zdarma", nedá se asi nic jiného dělat.:-/

+1/−2
30.12.2013 21:57

J25a98n 83J26o28r79d40a69n 5531527489

Nez ted? To uz snad ani nejde. Dvouhodinovy interval v pracovni den jakoje to ted...

To uz pak pojede jeden bus rano a odpoledne jeden nazpet. A do nej se vsichni namackame

+2/0
30.12.2013 21:17

M22i13l56o29š 81S53e24t59í92k 3219319484380

Nebojte, Ropid zadá zakázku na výrobu žebříčků, aby si cestující mohli vylézt na střechu. Vždyť jsou to tak nevyužité prostory, až je to hanba ;-)

+2/0
30.12.2013 21:46

K93r61y73š91t83o22f 54L38a31n90í48k 1659980165595

vitejte v realnem svete, prazaci

+1/−5
30.12.2013 21:10

E45v78ž97e82n 81P14o71l95á16k 3448138861273

A ten je u vás v kravíně, ten svět?

+4/0
30.12.2013 22:03

L19u53d88ě93k 59F55u31x66a 9156470844407

Až budu mít za sebou lobotomii a seberou mi půl mozku, taky si budu myslet, že MHD v Praze přepravuje jen pražáky....

+2/0
30.12.2013 23:24

K97a20r89e22l 18L63o82u46k64o24t24a 7228477655337

Pane Šubrte, nevíte prosím zda došlo někdy k nějákému vyčíslení kolik úspor přinesly změny ze září 2012 ? Předpokládám, že asi nedošlo, protože žádné úspory nejsou ..... ale chtěl bych to mít potvrzené odvás jakožto znalce z oboru. Děkuji.

+2/0
30.12.2013 20:25

V31á65c67l57a80v 35Š36u28b77r11t 9537153528837

Původně se hovořilo o 409 milionech (před změnou v září 2012). Nyní se jako číslo, kolik se uspořilo, uvádí 309 milionů za rok, ale že by existoval nějaký veřejný rozpis, který by toto číslo potvrzoval, tak ten jsem neviděl. Jelikož ale sledujeme od začátku roku 2012 různá omezení, která už jdou někdy i za hranu snesitelnosti, domnívám se, že blíže pravdě jsou zdroje, které uvádějí, že se po září 2012 a po následném flikování a posilování míst, kde se změny nepovedly, tak že se "ušetřilo" něco v rozmezí 0-50 milionů, což je vzhledem k rozsahu změn poněkud absurdní výsledek.

+4/0
30.12.2013 21:46

R40o40m23a51n 83P92o81l83á97č79e30k 1500626940395

A není náhodou ještě v této částce výluky na P6, Trojská a další .

+2/0
30.12.2013 22:14
Foto

M76a55r92t31i10n 10Š47u88b14r15t 1705901224205

Ano, výluky do toho spíš počítají.

+2/0
30.12.2013 23:06
Foto

M63a58r39t61i70n 82Š82u98b95r81t 1395491814685

Brácha doufám omluví, že jsem ho omylem použil jako mluvčího ;-).

+3/0
30.12.2013 21:47

K77a59r83e72l 33L48o34u96k21o31t83a 7928927505187

Děkuji všem panům Šubrtům za odpovědi :-) R^

+1/0
31.12.2013 1:01

R45o22b12e68r72t 44Š30i90m87e90č21e55k 6765591218908

ono když se vyhodí 12 nebo kolik mld. za zbytečné prodloužení metra A, které bude tak jako tak jezdit poloprázdné, tak se někde pak šetřit musí

+6/−1
30.12.2013 18:12
Foto

M60a28r77t21i53n 30Š96u67b73r85t 1665471174775

No skoro 22 mld i s úroky a pokud nepřijde žádný příspěvek z EU, tedy ani ty 3,5 mld.... A roční provozní náklady až 400 milionů.

+8/0
30.12.2013 19:12

R77o89b42e89r59t 69Š37i79m18e34č56e68k 6955811218918

když vezmu to, že až na veleslavín kopíruje tramvaje, pak se stačí na petřiny, odkud je to cca 10 minut tramvají na hradčanskou a pak dále někam do Motola... tak určitě to je pohodlnější, ale ty peníze budou chybět jinde, což lidi nechápou

+7/−1
30.12.2013 20:16

E56v46ž98e39n 33P73o24l39á63k 3258248441943

A proto tu tak neskutečně dostatečnou tramvaj musí doplňovat tolik autobusových linek? A to, že je Dejvická druhá, často první nejvytíženější stanice v metru, je evidentně úplně v pořádku.

0/−3
30.12.2013 22:05

R85o76b82e82r20t 23Š31i23m85e10č51e63k 6795191538638

myslíte 119 na letiště? Dejvická je vytížená, například proto, že je tam čvut, v suchdole zemědělka, busy do kladna jezdí z dejvické, ministerstvo obrany, gen štáb no a v neposlední řadě jsou dejvice poměrně lidnatá čtvrť.. tramvaje na evropský můžou pojmout tak pětinu, víc ne..

+3/0
30.12.2013 22:55

M84i34r25o56s80l39a29v 47G76r53o13s75s12m35a44n54n 8922839314

Já to chápu. :-)

0/0
31.12.2013 9:45

E56v73ž84e84n 68P89o78l69á46k 3578758521643

Pán je jasnovidec? Nebo zřejmě dvacet miliard za předražené tramvaje považuje oproti tomu za prkotinu.

0/−5
30.12.2013 19:48

R70o74b78e89r98t 87Š24i56m56e44č15e65k 6195541208598

nejsem jasnovidec, stačí se trochu zamyslet

+2/−1
30.12.2013 20:06

E64v96ž69e95n 86P95o88l98á49k 3568658111683

Jo aha

0/−1
30.12.2013 22:02

L82u89d11ě11k 48F15u37x56a 9536540154687

Už nefunguje ta trapná výmluva, jako že se v další etapě prodlouží trasa A až na Letiště VH?

0/0
30.12.2013 23:29

I74v98o 39G79o28v58a44n 1683209817

Už teď je to hrůza!!!!!! v 16 hodin byl interval metra 7 minut;-O!!8-o co si ten zku..r..nej ropid myslí? všude se dlouho čeká a všechno je narvaný;-€

+20/0
30.12.2013 17:30

L60u15c56i76a73n 85P79a50p51a31z22i87a73n 5534147641695

Ropid koná podle toho, kolik si kdo co objednal a zaplatil. Dostal zadání, aby se jezdilo méně, neboť jinak to bude ROPID platit ze svého, tak se podle toho zařídil. Svádět vše na ROPID je laciné, je třeba se podívat pravdě do očí, je to následek vládnutí ODS po dlouhá léta v Praze, která si vymyslela i onen ROPID, který za poradenskou činnosti si nechává tučně zaplatit. Hloupý kdo dává, hloupější kdo nebere.

+2/−1
30.12.2013 17:40
Foto

M49a82r13t20i51n 64Š36u22b96r59t 1285301964315

Ropid ale udělal v září 2012 "optimalizaci", která nepřinesla úspory, které byly požadovány. Jen zhoršila vyrovnanou vytíženost spojů (přibylo prázdných i přecpaných). A jelikož se neuspořilo a bylo potřeba flikovat nedodělky, peníze nejsou a tak se omezuje, kdykoliv je náznak sebemenší záminky. Kdyby neproběhlo září 2012, určitá omezení by bylo možné přijímat bez tak výrazného dopadu na cestujícíc.

+14/0
30.12.2013 17:47

L42u58c11i39a94n 53P71a40p51a75z13i13a82n 5564857341845

Celé ono tehdejší zadání bylo v zásadě nesplnitelné od samého počátku. Vařit polévku jen z vody prostě nejde. Ani perpetum mobile nelze sestrojit. Takže proto ani ROPID ani sám pánbů nemohl nic vymyslet, jen se oddálil čas kolapsu, získal se čas, který se jak je v Čechystánu nyní obvyklé jen promarnil. Systémové řešení není také díky neochotě udělat dříve předčasné volby, díky neochotě pravice se podívat pravdě do očí. Protože i řešení v rámci Prahy vychází konec konců z mantinelů celostátní politiky této republiky. Národohospodářská politika snižovat lidem životní úroveň, snižovat cenu  české lidské práce pod její důstojnost a zvyšovat všechny jiné náklady včetně DPH za éry vlády ODS u moci na násobky původních hodnot, muselo přinést i trpké plody na pražské úrovni života Pražanů. Dlouhou dobu nářky regionů se v Praze přehlíželo, říkalo se, že to není možné, že to jsou jen zvěsti levicové propagandy, nyní ale už ani Praha se nemůže vyhnout smutnému pohledu výsledku vládnutít bašty pravice s kolaborující ČSSD za poslední léta v Česku.

+1/−2
31.12.2013 1:39

L75u63k88á93š 85H16l70o18u50c30a63l 6762350611294

přestaňte zasirat rozumnou a konstruktivní diskuzi svejma levicackejma kecama

0/0
31.12.2013 3:16

B54o98h79u39s72l24a18v 20K97r18á40l37í17k 2481800799366

ROPID není nějaká poradenská firma, ale příspěvková organizace města, která tu dopravu právě jménem města objednává, platí a organizuje. Jakožto příspěvková organizace z toho samozřejmě sám žádný zisk mít nemůže, a že by těch pár šotoušů v jeho kancelářích mělo nějak výrazně větší platy než srovnatelní úředníci jednotlivých dopravců, to se mi tedy taky nezdá. Oni to mají spíš jako svoji hračku než na výdělek.

+2/0
30.12.2013 19:32

J71a73n 52B66r17a36b56e51n39e30c 6545336177639

JISTĚ, dokud Pražané nepochopí, že NEVOLIT ODSTOP je JEDINÁ CESTA, tak se NIC nezmění!!! a SOCani jsou v Praze TAKY součást MAFIE!!! !8-o

+1/−1
30.12.2013 21:11

L25u23c82i58a83n 75P56a60p69a66z52i90a84n 5544777631695

Máte zcela pravdu. Já to vím a mám radost, že nejsem jediný. Snad to pochopí i další Pražené.

0/−1
31.12.2013 1:32
Foto

M68a50r37t15i61n 18Š62u46b72r32t 1865431934625

Nedivte se, dnes a zítra se jezdí podle SOBOTNÍCH jízdních řádů.

+4/−1
30.12.2013 17:45

B85o89h54u25s23l33a89v 96K13r78á20l13í84k 2231260509126

Dnes jsem letmo sledoval lidi na zastávkách a naprostá většina z těch, kdo koukali na jízdní řád, se stejně dívala na pracovní den. Ale ono to bylo jedno, protože stejně všechno jezdilo přecpané a pozdě.

+7/0
30.12.2013 19:40
Foto

M73a75r59t85i82n 78Š58u62b15r30t 1215201534685

Ono není divu, když na vývěskách v celém městě je u dnešního dne napsáno toto: Provoz všech linek bude shodný jako v pátek 27. prosince 2013." Předpokládá se, že cestující budou mít VŠ dopravní a dokonalou pozornost a po přečtení této věty pochopí, že v klasický pracovní den 27.12. to jezdilo jinak, takže si to mají přečíst a zjistit, že v pátek se jelo podle soboty, tudíž i v pondělí se jezdí podle pátku, kdy byla sobota ;-).

+6/0
30.12.2013 22:09

L27u75c13i66a10n 40P38a64p40a79z70i47a58n 5934577321495

V Praze by měli být předčasné volby, ukončit agonii vládnutí podle utopistických představ Pražanů u předchozích voleb, kdy se nechali nalákat na nesplnitelné perpetum mobile, tedy o tom, že ceny ročních kupónů mohou být bez ohledu na to, že vše okolo se zdražuje, koruna devalvuje, stále na cenách roku raz dva a kdy se to politicky zneužije k propagandě, že to je i důkaz, že není třeba zvyšovat cenu české lidské práce, protože přece cena ročního kupónu v Praze také se nezvyšuje. Jak hloupé a pokrytecké a krátkozraké. Hlavně že milenka tehdejšího předsedy ODS a předsedy vlády dřela jako kůň! A pražští kmotři si vesele běhaji na svobodě a nám vytunelovali úspory města a naopak vytvořili závazky na mnoho let dopředu - viz tramvaje a jiné kauzy, darmo mluvit. DPP by měl vyhlásit bankrot, nemá již závazky větší než vlastní jmění?

0/−3
31.12.2013 1:45

L29u31k30á23š 67H44l76o13u21c94a61l 6182130771854

měli být volby? :-(

0/0
31.12.2013 3:18

J58a19n 91J37o81r56d26a20n 5721187459

Inteligentni reseni, kdyz je bezny pracovni den.

0/0
30.12.2013 21:18

J78a24n 45J30o63r14d81a80n 5901887339

A v sedm rano je autobusovy interval dve hodiny. Dementi :-\

0/0
30.12.2013 21:17

M55a59r40e35k 62M87a44r76t55i36n 8129844876480

A zase ten Ropid... :-/ Kolikrát do roka mění jízdní řády (bez plánovaných výluk)? Raději ani nevědět.

+1/0
30.12.2013 17:16

B12o30h50u91s13l20a56v 14K31r65á62l66í90k 2411560359316

To, že se jízdní řády mění podle poptávky, to je samozřejmě - dnes, v době internetu - jedině správně. Ale obávám se, že v tomto případě to není podle poptávky cestujících.

+1/0
30.12.2013 19:38

A85l95f35r63e41d 96S55t92a37n74i95s61l18a75v 3394563807611

Děkujeme Tvarůžku,

jen houšť  a větší kapky. Tunel zakonzervovat, tramvaje omezit. My těm pražákum ukážem, kdo je tady pánem.

+8/−2
30.12.2013 17:06

R41o87b87e78r75t 51Š37i74m72e95č96e13k 6295301158268

jsi demagog

+1/0
30.12.2013 18:17

J87i62r84i 69R33u93s98n75o44k 4605512237883

Zatim se prazska MHD porad jen zvolnuje. Nepostrehl jsem, ze by nekde zvysili obsluznost. Tihle tempem bude v roce 2017 jezdil jen metro a to dvakrat za hodinu.

+16/0
30.12.2013 17:03

Najdete na iDNES.cz