Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Po nejdražší cyklostezce v Praze se dá po dvou letech znovu projet

Cyklostezka ve Vysočanech, která vyšla na více než sto milionů a po níž dva roky nebylo možné projet v plné délce, je opět průjezdná. Developer totiž dokončil výstavbu bytového domu u Rokytky a dotčený úsek uvedl do původního stavu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M36a51r98e42k 60H42r73u36b95y 6167792401968

Hrozne rad ctu o cyklostezkach za stovky milionu, pripadne radnicich za miliardy, kdyz zaroven ty same radnice skuhraji na nedostatek penez napriklad pri ruseni zdravotnickych pohotovosti nebo pri slucovani skol a ruseni skolek...:-/Rv

+3/0
4.1.2014 0:17

J11i95n45d67ř60i52c66h 24Š88k49o79p80e80k 4595951740925

aniž bych řešil efektivitu, tak je jednodušší dát za cyklostezku 140 mil, protože mi 90 % zaplatí dotace než dát 50 mil třeba na provoz zdravotnictví, protože tam je dotace 0 a celé to je z mé kapsy

0/0
4.1.2014 13:24

M72a36r83i15á49n 37V44o67j78t42e35k 2744387439718

Fotogalerie dost odfláknutá. :-P

+2/0
3.1.2014 14:41

M36i45c79h48a47l 50K91r82č43á69l 6218628596622

Když se dívám na tu dopravní značku, tak nechápu proč v článku píší kolik po cyklostezce projelo bruslařů a prošlo chodců. Možná aby upozornili policii že se jim blíží výplatní termín.

+1/−1
3.1.2014 14:30

D79a60v24i40d 31R23y17c13h22e95t56s17k32ý 9916731340880

Aha, takže těch pět cyklistů co tam budou v zimě drandit bude jako vyšoupávat chodce aby tam "nevadili"? ;-D

+1/−1
3.1.2014 15:23

M24i20c45h18a53l 23K25r35č54á31l 6448118716782

Tak si to žádá silniční zákon, nikoli já. Já vůbec nevím kde ta stezka je a s největší pravděpodobností po ní ani nikdy nepojedu. Nepředpokládám že bych se jel do Prahy projet na kole.

0/0
3.1.2014 15:38

B26o81h18u25s62l73a59v 96K21r58á29l42í67k 2521900439696

Vy už jste zákon o silničním provozu dlouho nečetl, když nevíte, co v něm je, a ještě si ho pletete se silničním zákonem, že? Zkuste si tam najít § 57 odst. 7. A na kole radši nikam nevyjíždějte, dokud se to nedoučíte.

0/0
3.1.2014 22:04

R89o68m45a32n 48B48í27l70ý 5160105245957

Dobrá korupce zase. 120 míčů domů a možná 20 melounů stála opravdová výstavba nezkutečně předražené lávky.

+1/0
3.1.2014 13:52

M85a68r20e33k 76T90u50r83n57o70v24e63c 7235332590346

Ten most byl myslím z celé té cyklostezky to nejdražší (70 mega?). To se zase nějaký architekt asi vyblbnul - podobně jako některé megalomanské stanice metra...

Jinak většina té cyklostezky je v trase bývalé železniční vlečky - takže to opravdu moc stát nemuselo - jen sundat kolejnice, vytrhat pražce a udělat asfaltový povrch (bez kterého by se většina cyklistů obešla, ten spíš ocení inlinisté).

A za co tedy utratili zbytek peněz? Prý za "sanaci" okolí té cyklostezky. Že prý jak to tam dříve bývalo průmyslovou zónou, tak to tam bylo ošklivé...

Podle mě to ve skutečnosti akorát ušetřilo peníze developerům, kteří tam pak záhy začali stavět své bytové projekty - aby tu rekultivaci okolí nemuseli platit oni...

+1/0
3.1.2014 14:29

M80a57r82i63á86n 74V20o12j43t93e42k 2684977919668

Developeři (Finep např.) začali stavět ještě dříve, než vznikla cyklostezka, aniž bych ji chtěl nějak obhajovat. Někde mám fotku, jak to tam vypadalo, samý keř a strom, koleje a šrouby pochopitelně ukradené, jen betonové pražce, nepořádek, skládka... Spíš mě štve to ukončení cyklostezky k Hrdlořezům, kde po zatáčce stezka končí ve štěrku. Pro bruslaře, kteří to nevědí a naberou rychlost, je to nebezpečné.

0/0
3.1.2014 14:45

M59i82c25h89a42l 72K56r28č23á52l 6298158216732

Jenomže bruslaři na té cyklostezce nemají co dělat. Aspoň podle dopravních značek které jsou na ní umístěny.

+1/−3
3.1.2014 14:57

M17a84r35i92á20n 81V28o66j22t14e97k 2934107319438

https://www.patria.cz/pravo/2316506/paragrafy-na-kole-komu-patri-cyklostezky.html

+1/0
3.1.2014 15:33

M96i17c25h59a78l 57K13r40č18á69l 6908178106642

Nějaký laický výklad který tvrdí že po stezce pro cyklisty mohou jezdit chodci pokud použijí zařízení pro zvýšení rychlosti ( brusle, nebo koloběžka ) není vůbec směrodatný. Na cyklostezce se samozřejmě mohou pohybovat všichni. Na stezce pro cyklisty, což je tento případ, však nikoliv.

0/−2
3.1.2014 15:48

M49a44r55i14á90n 69V85o57j43t15e80k 2844407269138

Nemáte pravdu. http://www.valasskemezirici.cz/doc/37231/

+2/0
3.1.2014 16:00

P84e44t78r 56P95e79t54r 6213892618943

zatímco laický výklad pana Krčála směrodatný je, že? ;-) Na cyklostezku mohou bruslaři stejně jako "lyžaři" a mám dojem, že i koloběžkáři, jediný, kdo tam nemůže jsou obyčejní chodci.

např tady. http://www.mpkrnov.cz/clanky/jak-se-chovat-na-cyklostezce.html. Výklad (městské) policie už fakt za laický označit nemůžete.

Stezka pro cyklisty vs. cyklostezka? všiml jste si, že jde úplně o to stejné? To co máte na mysli je "stezka pro cyklisty" X "stezka pro cyklisty a chodce" a ty jsou dvojího typu, buď smíšené nebo rozpůlené, kde má každý vyhrazený část. Zatímco na té druhé se s určitými pravidly mohou pohybovat všichni, na té první (tzn jen cyklostezce) mohou být cyklisti, bruslaři, koloběžkáři ale nesmí tam být chodci, jako přípustní se uvádí ještě chodci vedoucí kolo.

Pokud nevěříte tak vám nebrání nic a nikdo prostudovat dopravní předpisy, popřípadě pokud se spokojíte s "lehčím" vysvětlením tak česká wikipedie má celkem slušně a stručně popsané, co se tam smí a hlavně jejich rozlišení i s odkazy na zdroje.

0/0
3.1.2014 19:17

M59a80r94e84k 50T89u20r65n57o64v62e48c 7945402730206

Ano, je možné, že se na něco chystali ještě i před dokončením té cyklostezky - ale to už je asi jedno. Každopádně mi nepřijde úplně fér, jak se takhle developerům zhodnocovala jejich investice za městské peníze - a pak se to ještě používá jako argument právě proti cyklistům: "Podívejte se, jak pořád řvou - a když se pro ně něco udělá, tak je to šíleně drahé a ještě se jim to nelíbí..."

0/0
3.1.2014 16:02
Foto

J59i80ř53í 97K71r71á24k14o83r56a 9389533

"Milovníci cyklistiky tak dva roky zažívali dilema."

Ani nevíte, jak vám rozumím, milovníci cyklistiky. Také zažívám veliké dilma. Dilema, zda mám házet kameny, nebo rovnou granáty, až zase pojedete blokovat magistrálu, abyste si vydupali další stamiliony na další cyklostezky, které mají vytíženost 1500 pumpičkářů ve špičce...

+6/−10
3.1.2014 13:40

G67u69s88t43a24v 39S74o36j75k48a 1298393935294

Krákora krákorá.

+6/−1
3.1.2014 14:26

M59a54r30e80k 40T61u65r16n44o61v18e17c 7955862180806

A nechcete raději místo nadávání těm, kteří jezdí na kole, nasměrovat svoji agresivitu proti těm, co si ten předražený projekt vymysleli?

Myslím si, že většina cyklistů by se bez této cyklostezky odnikud nikam opravdu velmi dobře obešla - a daleko víc ocení jiná opetření, která nestojí skoro nic. Ten hladký asfalt tam je dobrý hlavně tak pro inlinisty. No a pak spoustu peněz stála rekultivace okolí - aby ušetřili developeři, kteří tam hned poté začali stavět bytové domy - na to se ale naši investigativci už nějak nezaměřovali...

+1/−2
3.1.2014 14:33
Foto

J79i66ř43í 81K21r89á93k73o14r79a 9109983

Nevím, co chtějí ti cyklisté, kteří každoročně blokují magistrálu, ale pokud vím, tak magistrát se jim takovými projekty snaží vyjít vstříc.

Ono je těžké se zavděčit. Když spíchnout levnou cyklostezku, banda pumpičkářů z auto*matu se na bložíncích rozčiluje, že je levná a nekvalitní. Když postaví drahou a kvalitní, zase tím naštvou ostatní lidi, kterým se při pohledu na výsledný účet protočí panenky.

+4/−1
3.1.2014 14:39

D82a82v42i33d 67R77y51c63h59e62t74s97k91ý 9116631530800

Skvělý, utrácíme stamiliony aby si cyklofanatický zlomek obyvatelstva mohl provozovat své letní hobby za moje peníze. Praha vydržuje z daní několik cykloorganizací usilujících o demolici dopravy, neslyšel jsem ale o žádné organizaci která by chránila práva 6,5 milionu řidičů.

+4/−11
3.1.2014 13:37

V15í32t 77N48o66v67á49k 5724595471489

založte jí, hned požádám o členství

+1/−1
3.1.2014 13:59
Foto

J64i35ř17í 35K80r64á17k61o78r74a 9829373

Osbid o. s.

+2/0
3.1.2014 14:02

D19a65v26i30d 13R67y83c29h88e40t29s32k73ý 9776301430250

Znám, ale pochybuji že Osbid vydržuje magistrát, tan podporuje jenom Automat a podobné iniciativy, jejichž účelem je prodat něčí totálně zbytečný titul ze sociální ekologie.

+2/−1
3.1.2014 14:14
Foto

J74i83ř94í 27K14r24á93k37o67r71a 9209453

No, kdyby se Osbid nechal vydržovat nějakou státní organizací, klesnul by v mých očích hodně hluboko.

http://i1308.photobucket.com/albums/s619/jikros/Fun/meme/ngo-raptor_zps37a4aa99.jpg

+1/0
3.1.2014 14:41

T56o91m12á40š 48H49o39r10s50k29ý 1699900638282

Ó, za vaše peníze se něco staví. Hrůza! Za moje peníze se zase buduje tunel, kterým asi v životě nepojedu (a to jsou trochu jiný částky)

+3/−2
3.1.2014 14:35
Foto

J75i94ř86í 12K17r86á85k27o62r10a 9979423

Tunely a silnice tu nejsou jen proto, aby si po nich někdo vozil zadek. Narozdíl od cyklostezek. Vozí se tudy zboží, vozí se tudy nemocní lidé do nemocnice, jezdí tudy i policie či hasiči.

Toliko k té vaší demagogii.

+3/−2
3.1.2014 14:43

T91o61m12á35š 75H10o21r19s52k83ý 1369300438382

no, na druhou stranu - kdyby si čám dál více lidí nechtělo vozit zadek, tak by se tunely budovat nemusely, jelikož by stačila stávající infrastruktura

+5/−2
3.1.2014 14:44

D80a14v24i34d 63R35y35c49h94e28t41s80k68ý 9126581690740

Tohle je krásný příklad volby nohama. Stavba tunelů reflektuje společenskou poptávku. Protože na kolo všichni prdí, všechny cykloiniciativy potřebují nařizovat a regulovat  - jsou přicuclé na samosprávě, místo toho aby třeba otvíraly cykloobchody a platily si reklamu. Až budete chtít někomu dokázat že na kole se dá i únoru a rozklepnete si kokos, sanitka pojede tunelem.

+3/0
3.1.2014 15:09

M48a39r50t16i47n 48B48u93s93i90d51e19a 4323210

A proč by zase moje peníze měly být utráceny ve prospěch řidičů? Vždyť mají metro. Navíc, kolo má skoro každý...řidičský průkaz ne...takže nejde o žádný zlomek:-P

+7/−2
3.1.2014 14:41

M59i81r72o57s15l23a48v 75G44r17o65s21s16m16a43n28n 8512169934

Klid. Infrastruktura pro auta je přece jen obecně dražší než pro kola. Pokud někteří aspoň občas přesednou na kolo díky vybudované cyklostezce, není důvod nazývat je cyklofanatiky a rozčilovat se. Infrastruktura indukuje poptávku. Více silnic = více aut, více cyklostezek = více cyklistů, více kolejí = více cestujících atd. Račte si vybrat;-)

+3/−1
3.1.2014 18:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.