Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvaj v Praze vláčela dvě stě metrů seniorku, žena je vážně zraněna

Devětasedmdesátiletá žena utrpěla v pátek v podvečer vážná zranění poté, co ji na pražské Palmovce přibližně dvě stě metrů vláčela tramvaj. Záchranáři seniorku převezli v umělém spánku do vinohradské nemocnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J56a58n 92P23i53v13a46r79n10í48k 1978293843641

Tady je na vině i technika. Dnes přece není problém mít ve dveřích kvalitní senzory, které by signalizovaly nedovření dveří. U tramvají, jestli mám dobré informace, je blokován při nezavřených dveří rozjezd. Jenže přesnější senzory by něco stály a DP má zvýšené náklady, kdy musí platit více peněz spřízněným dodavatelům, než kdyby by bral dodávky od nespřízněných, pokud teda dodávky zboží a služeb by vůbec potřeboval. U starých se to nevyplatí a u nových tramvajích má však řidič  snímány dveře kamerou.

0/0
13.1.2014 9:15

J36i69ř97í 25K25r54e20j97č26í35k 2937348704486

Pravdu mate v tom, ze instalace nejake sofistikovanejsi ochrany do starsich vozu by byla nehospodarna.

Problem je, ze dvere maji gumove dorazy, takze slabsi predmety jako kus odevu nebo prsty ochrana nezaznamena. Kdyby byly misto gumy ziletky, tak by se to nestalo... ;-)

0/0
13.1.2014 14:36

J73a58n 68P80i79v50a94r53n69í85k 1388593223221

Vzhledem k tomu, že jedná o konstrukční vadu dveří, byla by jejich úprava hodně náročná, ale dost by vyřešil přepravní řád, který by měl stanovit nástup osob se sníženou pohyblivostí pouze předními dveřmi  u řidiče. Bohužel ani toto opatření by nebylo100%, protože spousta důchodců a invalidů by ho asi nerespektoval, o opilcích nebo frajírcích všeho věku nemluvě.

0/0
13.1.2014 15:11

J31i69ř72í 41K44r67e80j31č52í48k 2527468864456

Proč by se mělo jednat o konstrukční vadu ? Ty dveřní systémy byly v době svého vzniku s těmito vlastnostmi schváleny do provozu, takže v tomhle problém opravdu nehledej.

0/0
13.1.2014 23:14

J59a75n 87P59i78v74a40r36n89í38k 1478143233411

V době schvalování byl v tramvaji, ale i v autobuse průvodčí. takže dozor na dveřích byl na něm a řidič se mohl plně věnovat řízení. Po zrušení průvodčích, tuším, že to bylo v r. 1974, však tyto povinnosti přešly na stranu řidiče, který musí nejen sledovat provoz a ten městský není zrovna jednoduchý, tak bezpečnost cestujících. Přivření cestujícího ve dveřích bohužel není ojedinělé a dost často končí tragicky. Tedy, co dříve bylo schváleno  jako bezpečné, dnes již  neplatí

0/0
14.1.2014 8:53

O25t37t38o 86S94t97r85o94h65s30c91h36n80e92i36d26e42r 9364149176172

Problem je to, ze na to, aby nekdo zacal ridit tramvaj, staci asi rybarsky listek.

0/0
12.1.2014 16:24

M20i20l50a10n 43M46a89j43e81r12č95í63k 1660890364206

padlo to tu několikrát:

1.) TRAM je drážní vozidlo - jediné kolejové účastnící se provozu na pozemních komunikacích = na jeho řidiče není sice (jako u srovnatelně velkých a těžkých silničních vozidel - tahačů/BUS) požadavek na dosažené vzdělání, ale musí zvládnout projít:

a) psychotesty

b) lékařskou prohlídkou (např. dobrý zrak)

c) zkouškami z teorie (silniční i drážní předpisy - které si v některých věcech odporují, základní znalost o vozidle - aby se, při jeho poruše, dokázali podílet na jeho odstranění z trati, ale nemusejí nereálně vozidla plná elektroniky "na koleně" opravovat)

d) zkouškami z praxe (jízdy - ono totiž kovové kolo na kovové kolejnici se styčnou plochou otisku lidského palce má naprosto jiné jízdní a zábrzdné vlastnosti než kolo s gumovou PNEU na asfaltu/betonu, jíž se dotýká plochou dlaně i u mnoho násobně lehčích vozidel) 2.) PROBLÉM JE V NEOPATRNÉM CHOVÁNÍ LIDÍ V PROVOZU: a) znevýhodnění (nevidomí, s kočárkem, pohybově omezení ....) potřebující více času k nástupu/výstupu nedávají o sobě příslušně vědět řidiči b) vstupují do tratě bez rozhlédnutí - nejlépe z poza něčeho (parkujícího auta, protější TRAM), pohybují se tam kde nemají (na samostatných tělesech, v prostoru spojení vozů soupravy....) c) dobíhají TRAM na zastávce přes silnici či trať mimo přechody či na červenou na přechodě a to i za tmy v tmavém oblečení a přímo před jedoucími vozidly = kdo je v ten moment viníkem nehody - řidič či sražený chodec, jenž nemohl být včas řidičem zpozorovaný?

0/0
12.1.2014 20:12

M24i58l91a47n 72M79a32j38e85r47č59í42k 1620220154766

Takže Vy i všichni další řidiči aut tvrdící, že viníkem nehody je řidič TRAM, jejímž provozem byl zraněn někdo o kom její řidič zavčasu nevěděl (nemohl jej vidět), jsou viníky nehody, která vznikla/vznikne jimi řízeným vozem - zejména sražením někoho kdo se (kdekoliv) na vozovce za tmy pohyboval v tmavém oblečení či (kdykoliv - i za světla) náhle jim vběhl "pod auto" mimo přechod či na červenou na přechodě, protože nutně potřeboval stihnou TRAM stanicující u zastávkového ostrůvku za vozovkou, po níž ti řidiči zrovna pojedou.

0/0
12.1.2014 20:50

M19a33r17i27a28n 46J94e63a48n 15N31e47m88e40c 3277364463889

Nerozumiem kam sa tak ponáhľajú .v zurichu to maju velmi dobre urobene .kazdy spoj mhd ma dlhšiu čakačku a pokial na ďalšej zastávke neni vela ludi tak ten čas dobehne

+2/−6
11.1.2014 9:03

M32i22l54a25n 68H46o39f28m71a56n 9979391103290

Proč by měli všichni ostatní čekat na kdejakého pajdala? Kdo chce jet, ať sebou švihne a nezdržuje!

0/−6
11.1.2014 9:25

M89i89l85a56n 65M28a91j94e22r96č82í33k 1740100894956

Správná otázka - už tak se při vyhodnocování (snad výročních) zpráv DPP dá zjistit, že tzv. přepravní rychlost (počítající se od nástupu po výstup z vozu) je u TRAM čím dál tím menší a to i přes investice do TT (tram. tratí) jenž provozní rychlost TRAM zvyšují

= i přes vyšší průměrnou rychlost vlastní jízdy (dodržující pravidla = 50km/h na PK - pozemní komunikaci, není-li na ní přikázána rychlost nižší a v ostatních případech - na samostatných tělesech a na PK s povolenou rychlostí vyšší než 50km/h = TRAM 60km/h) přeprava trvá déle, protože se zvyšuje počet zastávek či délka stání v nich, na SSZ nebo v kolonách IAD . individuální automobilové dopravy!

PS: ono nejde jen o "švihnutí/pohnutí si" fyzické, jehož reálně nejsou někteří schopni a MHD jako služba veřejná musí posloužit i jim, ale zejména psychické = nesmím si uvědomit, že chci vystupovat až v momentě již započaté výstrahy zavírání dveří.

No a pokud se mi to náhodou pro zamyšlení/zakecání/zaspání/začtení apod. stane, tak musím (zejména pro vlastní bezpečnost) přijmout, že za tuto svou chybu zaplatím svým časem, protože pojedu o zastávku dál a z ní se budu muset vracet protijedoucím spojem či pěšky. V případné nepřijmutí uvedeného mého placení za vlastní 1. chybu se dopouštím 2. a navíc úmyslné chyby - porušení Přepravního řádu (= vyhlášky Ministerstva dopravy) a jemu podřízených Smluvních přepravních podmínek (v Praze vyhlášených organizátorem pražské integrované dopravy - společností Ropid), jímž ohrožuji vlastní bezpečnost a možnost poškození vozu (jeho dveří), díky čemuž následně nemusí být vozidlo schopno dále pokračovat v cestě s cestujícími a tito budou nuceni vystoupit a čekat na další spoj či jít pěšky, protože žádný dlouho přes tu poškozenou TRAM neprojede.

+4/0
11.1.2014 19:26

M17i42l16a26n 33H82o63f64m18a47n 9809881283330

Napsal jste to naprosto správně a výstižně, je tragédie, že tolik zdediskutujících lidí tyto naprosto základní předpoklady - t.j. bezohledně neokrádat ostatní lidi o jejich čas a nevytvářet zbytečné krizové situace tím, že nevěnují správnému chování v MHD potřebnou pozornost - považuje za něco nenormálního a toho, kdo je na ně upozorní, za blbce ap. (viz diskuze). Inu doufejme, že společenské povědomí se začne víc přichylovat od ignorantů k těm normálním. Doufejme...

0/−1
12.1.2014 9:12

M17o50n74i30k28a 98R49o40l78l79o69v39á 5273412286855

Doufejme...,že také jednou budete také pajdal............jste nádherný vzorek lidského odpadu:-/

0/0
12.1.2014 15:08

M22i64l27a80n 59M90a96j93e13r66č17í32k 1910570794206

každý někdy může pajdat či být jinak znevýhodněný (měl jsem dědu jenž oslepl) - ovšem prvotně za své bezpečí odpovídá každý sám = chci-li být jako znevýhodněný v MHD v bezpečí, tak musím příslušným způsobem zajistit, že o mne řidičví - je to obdoba, když jakýkoliv řidič srazí za tmy v neosvětleném místě tmavě oblečenou osobu = vina je zejména na její straně!

0/0
12.1.2014 15:34

M16i93l73a75n 82H98o78f70m96a66n 9119371453620

Vy se k nám vůbec nehlaste, Móňo s vašimi kidy, vás jsme se na nic neptali. 

A pamatujte si, že kdo jinému špatné přeje, sá, do toho padá! Takže pozor! Velký pozor!

0/0
12.1.2014 16:28

J52i46ř32í 89K61r68a33u10s 1515560595771

Některým rádoby řidičům MHD bych nesvěřil ani žebřiňák tažený volem.

+6/−7
11.1.2014 7:48

M36i25l42a42n 18H85o32f88m28a20n 9479541193380

Copak vy taháte žebřiňák? Nebo jen tak blábolíte? Pojďte si to zkusit, vy chytrolíne!

+2/−5
11.1.2014 9:26

J65i48ř20í 62K33r94a66u66s 1135630855681

Pokud nechápete psaný text, neměl by jste reagovat. Nejspíše budete jeden z nich co se domnívá, že veze dobytek a ne lidi. ;-€

+3/−5
11.1.2014 9:33

M67i28l51a81n 92H31o29f33m30a51n 9559631343920

Ne domnívá, ale ví! S dobytkem je jednodušší a příjemnější zacházení, dobytek bezdůvodně neničí zařízení, nečmárá po sklech, neznečišťuje všechno okolo sebe, nechová se jako někteří (a je jich stále víc!) lidi. Pojďte si to zkusit za těch pár korun, být neustále v nebezpečí nějakého průšvihu! A to vám tam ještě občas vleze nějaký pajda nebo pajdová a myslí si, že se kolem nic budou všichni točit.

+1/−5
11.1.2014 9:53

M50i23c72h34a35l 83T44e52s40a67ř 4608402920351

OMG, to je fakt reakce profesionála. Co myslíte, zajímalo by dopravní podnik, že pro něj možná pracuje nějaký Milan Hofman a jak se na veřejnosti vyjadřuje o zákaznících? Kdybych tohle udělal já a provalilo se to, moje kariéra by se měřila na minuty. Zkusíme to s Vámi?

+4/−2
11.1.2014 10:35

M81i69l57a38n 77H32o26f63m70a76n 9389531323880

Proč ne, zkuste to! Je nejvyšší čas, aby se páni šéfíci všech takových firem, jejichž největší kvalifikace je kamarádství nebo příbuzenství, začali konečně zajímat o to co vlastně (ne)řídí a za co berou své nekřesťanské peníze. 

A co děláte vy. Michale? Jste si tak jist, že kdyby se vaše kariéra během pár minut ukončila, že by lidstvo upadlo do chaosu a neštěstí? Napište něco víc!

+2/−4
11.1.2014 10:53

T14o44m95á64š 98B97í12l26ý 2535390397

Vypadá to trochu jako provokace, ale měl byste také nějakou radu pro vozíčkáře. To musíte ještě z opustit teplou sedačku ;-D;-D

+2/−2
11.1.2014 12:13

M59i84l32a74n 21H24o41f90m35a96n 9479811963340

Ten vozíčkář velice dobře ví, že o úmyslu nastoupit musí dát dostatečně zřetelně vědět řidiči a že řidič dokonce někdy i spolupracuje (vysunutí plošiny ap.), přinejmenším zvýšenou časovou náročnost zohlední. Rozhodně to není o tom, že by řidič měl vždycky vyskakovat a každému, kdo má problém se vyškrábat do tramvaje, zajišťovat servis. Řidič je odpovědný za bezpečné řízení ne na nakládání. Ani vy jistě nemáte zájem být vezen řidičem, který musí každému kdo si usmyslí dělat bezplatný servis a proto je na konci šichty na infarkt. Zkuste si sám 30x za šichtu vystoupit-udělat servis-nastoupit a po 31. to někde zapíchnete a půjdete domů.

Takže řidič je řidič, z dobré vůle pomocník, ale ne sluha. A těch zakomplexovaných h...n v trávě, které si myslí že ho ještě budou buzerovat, už teprve ne.

+4/−4
11.1.2014 13:16

T55o69m33á58š 12B56í96l40ý 2225620357

Mám velkou chuť si půjčit vozíček, dávat zřetelně najevo úmysl nastoupit a pak ujet. Dovede si představit až budete pak s tím infarktem v nemocnici a sestra vám dá najevo, že vám nepomůže  doplazit se na WC, protože už rozdala tři bažanty a nechce se jí to vynášet.;-(

+3/−3
11.1.2014 14:58

M32i64l75a93n 37H79o53f14m98a48n 9719411413940

Půjčte si a ujeďte, nebudete sám. Takových je víc. Jenom pozor: hrát si na postiženého a nebýt je rouháním. Tak aby vám to nezůstalo, vynálezče!

+1/−1
11.1.2014 15:03

T65o24m21á41š 63B16í95l24ý 2665730517

Nepředpokládám, že byste byl stálým návštěvníkem kostela, takže s rouháním na mě nechoďte. Diskuze je k článku o zraněné staré paní a rozhodně to není záviděníhodná situace pro ni, ani pro řidiče té tramvaje. I když se v diskuzi vyskytly nelichotivé příspěvků na adresu řidičů MHD, vy jste jednoznačně zvítězil. Ať už jste nebo nejste řidičem nějakého dopravního prostředku, řidičům MHD jste udělal medvědí službu;-(

+2/−2
11.1.2014 15:34

M41i91l93a36n 81H62o53f20m22a84n 9909761243410

Většina účastníků této diskuze jsou líní kecalové, kteří, kdyby bylo skutečně potřeba pomoci, tak nepohnou prstem, ale budou si to natáčet na mobil. Tak se neotírejte o nevykládejte o řidiče MHD, to jsou lidi, kteří skutečně tvrdě a v rizikových podmínkách pracují za směšné peníze. Pokud jste vy nepochopil co jsem já vyjádřil, tak se zamyslete nad sebou ne nade mnou. Já jsem to napsal dost polopatisticky aby to pochopilo i děcko, že se to nepodařilo vám, není moje vina.

+1/−1
11.1.2014 15:45

T69o67m38á91š 35B17í97l90ý 2275160907

"Lidé nad 70, kteří mají v Praze jízdné zdarma, si myslí, že se budou nejen vozit zadarmo, ale ještě tramvaje využívat k nejrůznějším alotriím a otravování jako tato seniorka. Místo toho, aby se svižně hýbala, loudá se, přivede řidiče do maléru a ostatní zdržuje! "

To je vaše vyjádření k té nehodě. Jak píšete, malé děcko i já jsem pochopil, že vy jste hovado, protože ty byste vozil nejraději. Své k svému :-P

+2/−1
11.1.2014 15:50

M82i28l80a98n 28M36a49j18e30r84č47í60k 1200710664196

Můj jmenovec Hofman vlastně napsal (zejména dnes ve 13:15), že zaměstnání řidič je odvozeno od slova řídit a ne od slova posluhovat = poskakovat kolem vystupujících/nastupujících cestujících.

K tomu musím zde upozornit na od 1.1.2014 platný již 11.dodatek SPP (Smluvních přepravních podmínek vyhlášených společností Ropid, která organizuje pražskou integrovanou dopravu) -  http://www.ropid.cz/data/Galleries/126/129/d1992_1_spp-pid_2008-12-14_dodatek-11.pdf, který obsahuje bod 5 znějící "V čl. 7 se za nadpis článku vkládá nový text:

Zajišťování bezpečné manipulace se zavazadlem a dohled na ně přísluší cestujícímu. Naložení a vyložení zavazadla si musí cestující zajistit sám. Při přepravě musí dbát, aby nebyla ohrožena bezpečnost ostatních osob. ..."

0/0
11.1.2014 20:27

M86i31l82a79n 32M44a26j31e46r37č84í74k 1470440434116

Dále se hodí upozornit na znění SPP -http://www.ropid.cz/data/Galleries/126/129/d1145_1_spp-pid_2008-12-14_d1_d2_d3_d4_d5_d6_d7_d8_d9_d10_d11.pdf  :

- bodu 6 Přeprava osob s omezenou schopností pohybu a orientace / Přeprava osob na vozíku pro invalidy , odstavce 14: "Osoba na vozíku pro invalidy nebo osoba (osoby) doprovázející zodpovídají při přepravě za svou bezpečnost a musí dbát, aby nebyla ohrožena bezpečnost ostatních osob a nedošlo k poškození zařízení dopravce." , odst. 10 "Stojící cestující je povinen přidržovat se ve vozidle zařízení k tomu určených. ", odst. 11 "Cestující je povinen bez vyzvání umožnit přednostní nástup osobám s omezenou schopností pohybu a orientace a uvolnit místa pro tyto osoby vyhrazená; na vyzvání řidiče nebo pověřené osoby jsou cestující povinni uvolnit i další místa k sezení, pokud je to pro tyto osoby zapotřebí. Cestující je povinen na požádání osoby přepravující dětský kočárek uvolnit (pokud to obsazení vozidla umožňuje) prostor určený pro přepravu dětských kočárků. Cestující musí dbát zvýšené opatrnosti a ohleduplnosti vůči přepravovaným dětem."

- bodu 4.2 Povinnosti cestujícího, odstavce 2: " Cestující musí dbát, aby včas do vozidla nastoupil a včas z vozidla vystoupil. Při nástupu a výstupu musí používat dveře podle jejich označení; v tarifním pásmu P mohou cestující pro nástup a výstup používat všechny dveře určené pro cestující; používání dveří neurčených pro cestující není dovoleno. Vystupující cestující mají přednost před nastupujícími. U vozidel vybavených zařízením pro sdělení potřeby otevření dveří použije cestující označené tlačítko." a odstavce 14 "Ohrozí-li cestující řidiče nebo jinou pověřenou osobu, jedná se o přestupek podle obecně závazného právního předpisu."

= každý nesmí neohrozit bezpečnost svou i spolucestujících + musí být obezřetný ke "slabším" (děti - v i mimo kočárek, osoby pohybově/smyslově omezené) a také nesmí ohrozit řidiče či jinou pověřenou osobu (opak je přestupkem proti občanskému soužití)!

0/0
11.1.2014 20:40

M75i30l90a78n 35H38o22f66m64a36n 9159211843300

Napsal jste to naprosto výstižně.

0/0
12.1.2014 9:06

M77a81r62t49i87n13a 95T33r20o59j83a64n76o81v97á 5633438815

Směšné peníze? Nepotřebujete žádné vzdělání a máte cca 30 litrů měsíčně? Vy jste docela nestydatej člověk. Vás bych poslala si polepšit k čištění kanalizace.

+2/−2
11.1.2014 21:44

M49i14l58a43n 51M74a39j61e91r69č23í67k 1170200204616

1.) odkud čerpáte poznatek o výši platu řidiče TRAM v Praze a potažmo znáte jej i v jiných městech ČR s provozem TRAM (Brno, Ostrava, Olomouc, Liberec + Jablonec, Most + Litvínov)?

2.) a je to (dle Vás - Vašeho zdroje) hrubého či čistého?

3.) TRAM není silniční, ale drážní vozidlo = znáte plat i na srovnatelných "pozicích" (strojvedoucí metra, strojvedoucí na "velké" železnici)?

4.) TRAM je ovšem od ostatních kolejových vozidel účastníkem provozu na pozemních komunikacích - čili v trati se ji vyskytuje nesčetně více osob a jiných jeho účastníků, kterým se (na rozdíl od silničních vozidel) nedokáže vyhnout = dokážete vhodně srovnat plat (a požadavky na vzdělání) i s řidiči přibližně obdobně velkých/těžkých aut - tahačů a autobusů?

PS: Sám vím odpovědi jen na otázky vzdělání:

- řidiči TRAM, BUS, "TIR" - skutečně vlastně žádné (respektive základní či vyučen), ale je potřeba již znát (či u zaměstnavatele se prvně naučit) příslušné předpisy a praktické dovednosti (nejen jízdu, ale i základní "mimořádné" manipulace s typy vozů, protože plnohodnotné opravy v dnešních vozidlech plných elektroniky tzv."na koleně" už nejsou reálné) - strojvedoucí METRA - v současnosti požadavek maturita (což má být předpokladem pro schopnost se naučit ohromné kvantum speciálních předpisů) - strojvedoucí na "velké" ŽELEZNICI - měl by být minimálně vyučen v oboru elektro či mechanik (jako předpoklad, že se dokáže naučit samostatné řešení alespoň základních poruch - čili i na "odlehlém" místě, z nějž vyproštění jiným strojem by bylo značně zdlouhavé.)

0/0
11.1.2014 23:02

M17i17l91a83n 93H54o97f79m95a80n 9299511733450

Jakto, že "nepotřebujete žádné vzdělání"? A co třeba znalost dopravních předpisů nebo Zákoníku práce?

Žádné vzdělání nepotřebujete jedině  v politice za 150 "litrů" měsíčně. Všude jinde musíte umět něco víc než beztrestně žvanit nesmysly. Nebo mluvíte z vlastní zkušenosti, Marťo?

0/0
12.1.2014 9:18

F83r65a71n71t39i44š26e28k 47E21l74i57á51š 6147623955906

Nikdo nikoho nenutí, aby řídil tramvaje. Kdo to nezvládne, může vyřezávat betlémy.

0/0
11.1.2014 23:50

P75e53t66r 29S89o56j50k96a 2541586605631

Kdyby tramvajáci nejezdili jako ............, nic by se jim nestalo.

+4/−4
11.1.2014 1:07

D54a93v20i19d 28C34e38j12c44h48a 7806273906886

v saline by se to nestalo

+5/−1
11.1.2014 0:59

R54a72d29e96k 56D75o42l83e37ž75a30l 2789643740250

Když jsme u toho tlačítka, například jsem zažil, že do tramvaje nastoupilo dítě (asi pětiletý), ale maminka to nestihla. Bušila do dveří odjíždějící tramvaje, lidi mačkali přerušovaně tlačítko (byl to druhý vůz soupravy), ale řidiči to bylo úplně putna.

Nakonec teda někdo s tím dítětem vystopil na další zastávce a počkal tam s ním.

+12/−2
10.1.2014 22:38

P30e41t88r 66P67e82t66r79i47k 7410855381663

pokud mačkali ti lidi tlačítko poptávky u dveří, tak o tom řidič neví, je třeba mačkat tlačítko k tomu určený ;)

+5/−1
10.1.2014 22:45

R88a40d14e84k 12D98o67l95e33ž35a61l 2139873210190

To určený, byla to T3. I když ta s těmi tlačítky u dveří, ta renovovaná, ale i tak je tam veliký nápis u správného tlačítka, že mačkat přerušovaně, je to nade dveřma. A mačkali správný, ostatně to bylo trochu slyšet z řidičovy kabiny v tom druhém voze, jak to tam bzíká.

+3/0
10.1.2014 22:52

L81a43d96a 54N73o36v29a28k 4482373337

řidiči tramvají jsou to nejhorší co bývá v praze na ulicích k potkání...

+7/−4
10.1.2014 23:08

J30i70ř15í 48P58e24l88n14á27ř 6485443256929

Řidiči tramvají že jsou to nejhorší? A do háje, to tedy znamená, že se nějak málo snažím... ;-D

+4/−1
10.1.2014 23:20

L61a75d57a 34N17o63v15a63k 4942543707

ty jsi výjimka. Určitě neděláš takový to.. <Když si nevím dál rady, začnu zvonit, dokud se problém nějak sám nevyřeší...>:-P

0/−1
11.1.2014 1:12

I65r97e87n83a 91P62l21a85c45h73e75t46k34o28v85á 1126884976170

tak to zazijete obrovsky prekvapeni, az potkate mestaka ;-D

+1/0
11.1.2014 8:17

M90i43l97a81n 60H22o60f70m93a40n 9739271653750

To byla evidentní chyba té "maminky"! Nevěnovala totiž svému dítěti dostatek pozornosti. Dnes a denně vidím takové "maminky" s dětmi, jejichž největším zájmem je kvákat do mobilu a pitvořit se a ani vlastní děcko ani okolní situace je NEZAJÍMÁ! Pak se diví a svalují vinu na všechny ostatní, ačkoliv tu situaci jednoznačně zavinily samy.

+3/−4
11.1.2014 10:56

J60a77n92a 26K11r29a34j85í33c39o56v86á 1989205984886

Vazeny pane, jestli p. Dolezal psal o incidentu, ktery se stal na Ujezde smerem na Andel, tak vam mohu 100% zarucit, ze matka se diteti plne venovala. Bylo to u zadnich dveri tramvaje "Porsche" tech uzkych. Hrozne rychle se zavrely. Na zastavce zbylo krome matky jeste par dalsich lidi. Ja jsem toho chlapecka vzala, vystoupila s nim na dalsi zastavce a zavolala policii. Nikdy nezapomenu na vyraz matky a ditete, kdyz se shledaly. Byla to jasna chyba ridice, ktery nedaval pozor, matku od ditete sproste odrizl a nenechal nastoupit ani ostatni lidi.

+1/−1
11.1.2014 23:34

M76i12l74a95n 46H78o31f98m16a32n 9799111493900

Správná technika nastupování je mezi dveře strčit klacek nebo alespoň nohu, aby se nemohly dovřít a až po nastoupení odstranit, při vystupování postupovat v opačném sledu. Takové klacky si stejně tak jako tak má každý nosit s sebou. Nevyužije-li je v MHD, mohou mu přijít vhod třeba při noční cestě parkem. Takže stále chyba matky - nic lepšího říci nemohu!

+1/−1
12.1.2014 9:22

J15a10r57o79s57l66a18v 19C71h96v86o66j56k74a 8514134345

Tahle babča zřejmě ještě něco ve dveřích měla, když jí to vláčelo, ale asi nějaká ta kontrola dveří moc dobře nefungovala.

0/0
12.1.2014 13:22

J60i60ř93í 50K96r25e90j79č23í97k 2707278944966

Ty dveře se zavíraj asi 3 vteřiny a při naražení na překážku se otevřou, tak jak se tomu dítěti věnovala ? Kolik metrů od něj byla daleko, že nedosáhla na dveře ?

0/0
12.1.2014 10:43

J53a83r83o47s51l86a51v 39C50h32v68o92j12k98a 8594224745

To mačkali špatný tlačítko, je tam někde ještě takový jedno a bejvá u něj nápis záchranná brzda nebo tak podobně. Pak tramvaj zastaví nezávisle na vůli řidiče. I tady tu babku mohlo zřejmě zachránit, kdyby ho někdo zmačknul.

0/0
12.1.2014 13:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.