Diskuze

Praha zkouší malý elektrobus, který během nabíjení připomíná tramvaj

Pražskými Dejvicemi bude následujících pět dnů jezdit zcela nový elektrobus Siemens-Rampini. Dopravnímu podniku ho zapůjčil vídeňský dopravce. Autobus má na střeše sběrač jako tramvaje, protože při nabíjení bere proud z trolejí. Malé vozidlo se navíc protáhne i úzkými ulicemi.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Mne spíše připomína trolejbus. Proč není trolejbusem, ale elektrobusem?

0 0
možnosti

Ve Vídní mají pro tyhle elektrobusy wienerladung, což je mazaný rychlodobíjení. Každým wienernaládováním se životnost baterií zdvojnásobí. Takže za jednu zimní sezónu mají baterky víde%nských elektrobusů téměř neomezenou životnost a používají se furt a imrvére.

Ovšem GŘ Ďuriš to v předposledním odstavci jenom naznačil. S pragerladungem budou mít ty baterky nejen neomezenou životnost, ale i kapacitu, a od jara na ně pojede celý zbytek MHD, takže pak bude na Blanku i další tunely. S tím vyleze asi sám velkomožný pan primátor.

O wienerladungu byl v Technetu velmi propracovaný článek:

http://technet.idnes.cz/elektrobusy-s-topenim-067-/tec_technika.aspx?c=A130317_145046_tec_reportaze_rja

0 0
možnosti

Já to vidím takhle...na vybraných konečných autobusů na kraji města postavit "dobíjecí stanice", kde by se mohly tyto elektroautobusy dobíjet. Jednoduché.

Rozhodně lepší než klasický trolejbus.

0 0
možnosti

J26a66n 38C12h59o39b19o71t

22. 1. 2014 17:41

A co efektivita takového přenosu energie (k nabíjírně, do aku, z aku?)? Bude lepší, než stavba, udržování a napájení trolejového vedení?

0 0
možnosti

Hm bylo by fakt lepší dát sem fotky a vysvětlit zda se skutečně jedná o trolej se 2 poly nebo s jedním polem.

Podle toho kde stojí a z fotek je vidět že to je 2 poévé a tedy klasický trolejbus.

Což je ohromná škoda, protože nebude moci nabíjet z klasické tramvajové koleje. Takže pro Prahu žádná výhoda. V ostatních městech by to mělo mnohem větší smysl.

Zde by se vyplatilo mít to udělaný na jeden pól.

0 0
možnosti

Tak je to jenom zkusebak, treba by se u serie udelalo napichnuti kolel x trolej nebo dle pozadavku provozovatele...

0 0
možnosti

A kde jsou ty koleje ;-D;-D;-D

0 0
možnosti

Mě by zajímalo jestli mají povolení používat neschválené vozidlo na značkách pro zkušební provoz s nic netušícími lidmi.

1 0
možnosti

Tento typ autobusu je schválen k provozu v ČR a byl na brněnských značkách zkoušen v Brně a v Pardubicích (nevím, jestli tento konkrétní kus). Důvodem je zákon, který nařizuje provozovat autobusy ve veřejné dopravě na českých RZ.

0 0
možnosti

A co pripomina po nabiti?

0 0
možnosti

k nabijeni je treba +-, to ma tram v kolejich. to jako se natahne k troleji druhy drat a jedne se prizemni ke koleji?

0 0
možnosti

J65a50n 57C37h65o34b51o12t

22. 1. 2014 0:03

Se podivej na obrazek...ma to sberac se dvema poly a sosa z trolejbusoveho vedeni.

1 0
možnosti

Kdyby to umelo alespon nejak vyuzit stavajici tramvajovou infrastrukturu, bylo by to mnohem zajimavejsi.... Takhle je to jen jine (ikdyz ne nezajimave) reseni dobijeci zasuvky na konecne stanici.

0 0
možnosti

a to neni vyuziti infrastruktury? jeste by mohli zkusit vyuzit treba vyhybky, ale asi zatim nevi jak

0 0
možnosti

Jak my z ostatních velkých český měst víme, toto se podobá spíše trolejbusu, ne tramvaji. ;-D

9 0
možnosti

až na "drobnost" - může pak po celou trasu zajet i momo troleje ;-)R^, to se s trolejbusem realizuje tak nějak blbě ;-D A ve všech ulicích mít dráty je taky estetika jak v Indii :-(

0 1
možnosti