Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Uzavřít Smetanovo nábřeží? Raději zapomeňte, varují Prahu odborníci

Vyhnat auta z pražského Smetanova nábřeží a Malé Strany jen tak nepůjde. Analýzy odborníků potvrdily to, co říkala na podzim značná část řidičů, když se během několika sobot nábřeží zcela uzavřelo pro tranzitní dopravu. Kolony by se přesunuly jinam.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P62a94v83e65l 98Ř59a70p14e82k 7672326459425

Nedostatek a nadužívání jsou neklamným znakem socialismu. Jestliže stát vylévá další a další asfalt a vy máte stále větší problém projet nebo zaparkovat, jedná se o hluboký systémový problém, který je bez radikální změny neodstranitelný. Doprava bude sloužit ke spokojenosti všech až poté, co se současný ryze socialistický systém transformuje v systém tržní. A mohu vás ubezpečit, že to bude trvat hodně dlouho, i zásluhou hloupých postojů, které tu jako motoristé prezentujete.

+1/−1
22.1.2014 13:35

O34t41a 57B30a68r63t23o63s 7306297411

Se bojím pane Řápek, že se právě ve své eko-svatyni naposledy modlíte k sv. Patrikovi, patronu životního prostředí, a začínáte se omotávat výbušninou, abyste na Severojižní magistrále naplnil své poslání a odešel do eko-nebe a vzal s sebou i pár nevěřících špinavých psů, kteří tam kufrují v dopravní zácpě ...

0/0
22.1.2014 13:11

P92a78v74e20l 13Ř37a16p69e69k 7792646619245

Motofilové jsou stejní jako křiklouni na sociálce žádající o dávky. Ta představa, že jim patří každý volný kousek Země, nabývá až patologických rozměrů.

+1/−2
22.1.2014 12:52

T23o91m58á72š 29C33h68r77a70s17t47n51ý 2198979569191

Vymyslete jak uživit (=zajistit potravu) 1,250 milionu lidí v Praze bez použití exhalačních dopravních prostředků a pak se pobavíme co zabere víc místa :-)

+2/−1
22.1.2014 13:06

P54a95v48e40l 63Ř45a67p66e91k 7382716639945

Já nehodlám zakazovat auta. Já jen chci, aby využití daného území bylo odrazem čistě tržního principu, nikoli principu kdo bude více řvát a kdo kolem sebe bude házet více hnoje a špíny. V současném dlouhodobě bezkoncepčním uspořádání je ten problém neřešitelný.

0/0
22.1.2014 13:21

T39o71m63á61š 92C67h53r49a31s15t56n10ý 2178339119131

Pokud je pro lidi víc "tržní" jezdit IAD (jak je patrno); tak pak tu řvete dost protichůdně proti sobě ne? Protože tu zatím řvou a hází hnůj jen "antiautomobilisti" aby se něco regulovalo, zakazovalo atd.

+1/0
22.1.2014 13:39

P13a64v84e95l 71Ř23a69p19e64k 7752816389225

Obě skupiny si v tomto směru nemají co vyčítat. Jinak nezanedbatelné části naší populace vychází jako "tržní" od rána do večera hulákat, chlastat a chodit si pro dávky. Ano, oni se svým způsobem chovají tržně, ale v mezích systému, který tržní není. Je to stejný princip, byť vám to zřejmě nezní příliš hezky.

0/0
22.1.2014 13:47

Ř15e62h41o39ř 15V17l21a18s79á55k 2454624501116

Prvotní požadavek regulování a zakazování je ze strany automobilistů, chtějí mít vozovku, v které jim nikdo nebude překážet. Kdyby směli všude chodci i automobily, vypadala by situace úplně jinak.

0/0
23.1.2014 8:14

T55o27m35á16š 45C59h42r90a35s68t98n19ý 2428109509911

Ano, v tom případě ale musí být být presumce viny za cokoliv na straně chodce, a ten pak musí dokazovat svou nevinnu. R^

0/0
23.1.2014 9:38

Ř82e13h77o67ř 92V92l51a46s74á92k 2944954901566

Proč by měla být presumpce viny na chodci? Pokud by směli všichni všude, pak by v případě srážky pravděpodobně musel obhajovat svou nevinu ten, kdo se pohyboval rychleji.

Když mne někdo postřelí, také se nehájím já, že jsem nestihl uhnout, ale ten, kdo střílí.

Každý se smí hýbat jen tak rychle, aby tím nezpůsobil nehodu.

0/0
23.1.2014 13:53

L15a50d35i59s28l18a18v 57M55i31k75a 1541299504144

Hudeček má ty cestičky v hlavě trochu pomíchaný, nejdříve zastavil Blanku těsně před dokončením a teď by chtěl zavřít nábřeží.

+1/0
22.1.2014 11:58

P46a17v12e74l 79Ř14a53p78e47k 7322876349425

Pana Hudečka nehájím, nebudu se k němu ani k TOP09 vyjadřovat, protože bych přišel o dukáty.

Ale pan Hudeček vám nic nebere, protože nic z toho, o co se jedná, vám nikdy ani nepatřilo. Je to dost jasné?

0/−1
22.1.2014 13:38

M64i98l84o48š 94F38i76a51l14a 2910731897722

Pane Řapku, když čtu Vaše názory, tak jsem opravdu rád, že jsem se nenechal zlákat pokušením volit Svobodné. Z představy, že lidé smýšlející jako Vy, by rozhodovali o našem životě a budoucnosti mě jímá hrůza a děs. Doufám, že se nikdy nedostanou do vedení Prahy, to by byla mela ;-D

0/−1
22.1.2014 11:53

P74e93t29r 21Č70e26r95n26ý 6340888583876

nekrmte trolla, ten pán nemá se svobodnými společné nic

+3/0
22.1.2014 12:12

P88a81v35e45l 80Ř79a79p84e30k 7332236669765

Vy budete asi extra inteligent, nejspíše motofil, že? Nejsem a nikdy jsem nebyl členem žádné strany, žádná strana nemá nejmenší možnost ovlivnit, co si myslím a co píšu. Píšu sám za sebe a na svých názorech si trvám.

0/−1
22.1.2014 12:25

M69i80l54o74š 68F65i96a81l15a 2230801147532

Za prvé, celý rok tady překotně obhajujete Svobodné, za druhé ano jsem extra inteligent ale nevím, jestli zrovna Vy víte, jek je to těžké s tím žít. A za třetí nejsem motofil, jenom člověk, který se brzy ráno musí dostat přes Prahu do firmy a večer zase zpátky domů. A bicykl mi k tomu nepomůže. 

A nakonec - jsem rád, jestli nelžete, že nejste členem žádné strany, protože to v případě Vašeho zvolení by nás opravdu nečekalo nic dobrého.

0/0
22.1.2014 13:14

P13a75v62e25l 67Ř81a60p59e46k 7502876699785

O souvislosti se Svobodnými jsem se před chvílí vyjádřil níže.

Váš nářek nad tím, že musíte každý den přes celou Prahu do práce, je poměrně směšný, byť to nekladu za vinu jen vám. Takový argument používají totiž téměř všichni, a tak se den co den ráno a večer všichni vzájemně v protisměru potkáváte v zacpaných ulicích Prahy.... No a jsme na cestě ke zjištění skutečné příčiny problému. Nebojte se, nebudu vám nutit MHD. Jste prý inteligentní, tak přemýšlejte.

0/0
22.1.2014 13:27

M55i91l20o91š 88F72i95a97l14a 2490361457782

Ano řešení se nabízí - zůstat doma a nikam nejezdit. Nebo si vyměnit zaměstnání s těmi, co zase jedou opačným směrem ;-) No ale vážně - dokud nebude postaven okruh okolo celé Prahy, tak je tato debata bezpředmětná a cokoliv zavírat pro průjezd aut je kravina.

0/0
22.1.2014 13:42

P23a88v32e90l 98Ř29a32p10e74k 7362816549695

Ale jo, jenže to neznamená, že bychom měli rezignovat na snahu ten systém změnit.

0/0
22.1.2014 13:53

T97o97m93á19š 30C18h34r79a94s28t36n23ý 2138879259791

Celé tohle tady mi připomíná náš spor v ulici. Dohadovali jsme se na několika správních řízení, zda-li když tam máme 40 a provoz pět aut místních, zda-li to že jedu 60 a produkuji o pět decibelů víc než je uliční standard (62 Db standard vs. 67 Db při průjezdu) je nepřekonatelný problém. 

Argumentoval jsem tím že to auto je stavěné na okamžitý výkon, motor má kompresní turbínu a spřažené řazení pro silně výkyvnou křivku jízdy (tj. časté rychlé zrychlení a prudké zpomalování), a že moje rychlost na místě je kompromis mezi hlasitostí a bezpečností.

Neuspěl jsem. Prosadili si tam měřící kameru, těch 40 zůstalo a kdykoliv projedu okolo, musím tedy jet na 4500 otáček, dvojku a vesele produkuji 120 a něco Db hluku.

Nevím jestli jsou mí sousedi spokojenější :-/

+5/0
22.1.2014 10:43

P16e77t58r 74D41a46v80i46d 5567275967705

Nemohla by se tahle naplavenina vrátit do olmiku a zavírat ulice tam?

+4/0
22.1.2014 10:23

J59o33s90e44f 64N16o27v36á98k 6161541260248

A to si Hudecek mysli, ze timto gestem napravi rozhodnuti vest veskerou dopravu pres stred Prahy? To si mel tak o 60 let privstat...

0/0
22.1.2014 9:07

Z69d87e19n36ě71k 72S16e28i22d59l 9567741769204

Já bych nezavíral nábřeží, já bych zavřel Hudečka...

+8/−2
22.1.2014 9:06

P32a65v57e37l 83Ř61a16p82e34k 7682126319675

Vy už zavřený jste - den co den v té vaší popelnici, a jste jejím otrokem i když z ní náhodou vylezete, neboť se musíte ohánět, abyste její provoz vůbec utáhl.

0/−6
22.1.2014 9:14

M32i18c61h79a77l 52P29a24v31l21á57t 9473903344979

A Vy jste otrokem sveho nabozenstvi a ta "zla auta" Vam uz trochu lezou na mozek. ;o)

+1/0
22.1.2014 10:55

P52a14v78e84l 18Ř41a50p25e76k 7492966889395

Přesto jsem objektivně svobodnější než vy.

0/0
22.1.2014 10:57

P17a80v35e11l 13Ř69a84p60e88k 7502936949975

Naši potomci budou jednou kroutit hlavami, jak jste mohli být tak blbí a celou zemi zapráskali těmi pojízdnými popelnicemi a neustálému převážení vzduchu a zadku sem a tam a všem nákladům s tím spojeným obětovali třetinu aktivní části života. Ulice přecpané plechovkami, které tam jen tak beze smyslu stojí, po dálnicích jedou všichni stovky km stejným směrem, ale každý musí řídit, pro každého separátní motor. A automobil samotný? Zastaralá ubohost na úrovni parního stroje, hnusný smradlavý spalovací motor, spojka založená na mechanickém tření (!), plýtvání energií v brzdách (!), dokonce ten krám je možné poškodit jen špatným ovládáním, aniž bych se pohnul z místa. Manévrovatelnost v městském prostředí naprosto příšerná. Automobilismus v současné podobě je ostuda této civilizace. Rv

+2/−3
22.1.2014 9:02

R67a12d50o35s26l36a24v 25K58l36a25u97d51a 5814248764212

A nebo taky ne. :-) Myslíte si že naši potomci nebudou chtít cestovat? Že nebudou chtít převážet věci, že všude bude jezdit veřejná doprava?

+2/0
22.1.2014 9:06

P64a10v12e32l 35Ř91a13p76e21k 7882306379675

Cestovat? ;-D Vy opravdu to každodenní kolečko zácpa-mizerná práce-zácpa-odporné obchodní centrum-zácpa považujete za cestování? LOL

+1/−2
22.1.2014 9:10

R53a89d43o24s46l51a56v 73K98l71a72u13d92a 5644768744862

To je snad jedno. Od nákupu aut neodradili občany ani komunisti a to i přesto že auta byla velmi drahá, často nekvalitní, síť čerpacích stanic mizrá a silnice také nebyly žádná sláva.

0/0
22.1.2014 11:00

P70a42v77e74l 73Ř81a40p97e65k 7792256439225

Jak by také mohli odradit, když režim lidem z eráru poskytuje komunikace, pozemky, parkovací místa ... s takovou mírou podpory a s takovou mírou privatizace zisků a socializace ztrát se není čemu divit, že ty zastaralé nekoncepční plechové zmetky zaneřádily celou planetu.

+1/0
22.1.2014 12:29

M59a12r36t37i97n 57Š54t61ě47p98á40n68e17k 3357123603621

Kurte radeji neco, po cem budete vesely. Nebo radeji leky?

+4/−1
22.1.2014 9:08

M87a19r21t44i23n 43Š66t34ě74p25á69n41e15k 3537903933831

Spis nez Smetanovo nabrezi bych zavrel Hudecka. Alespon do blazince. Ale podle me je to jen arogantni smejd, ktery ziskal funkci a chce z toho neco mit. I kdyby to byl jen pocit, ze jeden vladne vsem...

Je fajn videt, ze nejsou vsichni jako on a starostove mestskych casti vic uvazuji o obyvatelich jejich casti nez o pumpickarich.

Protoze jen pro ne bylo nabrezi zavrene. A aby tam mohli mit jakesi stanky bez kontroly co a za jakych podminek prodavaji.

Jak to vubec bylo vyuctovano? Behem tech par vikendu v tech stancich kde prodavali cosi museli docela dobre nahrabat. Zaplatili za pronajem nebo alespon dane?

+6/−1
22.1.2014 8:58

M37i59l53o90š 37F48i75a39l26a 2800401747422

To je tak, když nám do Prahy na důležité místo s vysokou rozhodovací pravomocí prosadí politici venkovana. Ať už do vedení Dopravního podniku, městské policie a teď dokonce na primátora. Nic proti vesničanům, samozřejmě ale ten člověk v životě neviděl tři tramvaje a padesát aut pohromadě a teď se snaží kecat do dopravy ve městě, ve kterém se každý den přesunuje nejenom tři čtvrtě milionu jeho občanů, ale taky další půlmilion lidí, kteří sem přijíždějí z venkova.

A on zatím ani neví, jak se která pražská čtvrť jmenuje. Jak říkám nic proti venkovanům, ale na tomhle postu by měl být vždycky Pražák a to zkušenej Pražák. Žádnej třicetiletej kluk.

+6/−4
22.1.2014 8:05

J23o33s71e62f 29N61o54v13á47k 6661221920418

hudecek chce byt trendy ;) jako vsichni MDMky

0/0
22.1.2014 8:59

M32i78c46h76a67l 34P25a25v41l28á32t 9123443284829

Nejde o to, zdali je nekdo vesnican, dulezite je, ze to nesmi byt naprosty idiot.

0/0
22.1.2014 10:57

P94a47v13e49l 53N44o49v37á28k 7811816379743

Ono v momentě kdyby se dostavěl okruh a Blanka mohlo by se o takových věcech začít uvažovat i když osobně si myslím že už by ani pak třeba nebyli potřeba...

0/−2
22.1.2014 7:55

J31o82s56e15f 33M25i54k43u17l46í44k 8624167186

Ten blázen z TOP 09 si nedá pokoj, takže následující volby už začněte myslet mozkem. TOP09 nebrat, ODS nebrat teď sice píšou, že jsou proti, ale díky komu jsou všude padesátky a parkovací zony? SocDem nebrat, i ti zony podepsali.

+5/−2
22.1.2014 7:54

J96o17s39e44f 96N59o19v83á64k 6701741890908

takze volis komunisty nebo fasisty?

+1/0
22.1.2014 9:00

P77a44v95e49l 49Ř51a43p87e65k 7952486549395

www.svobodni.cz R^

+2/0
22.1.2014 9:15

S93y67l50v13a 95Š13p19o81r43k29o30v74á 9516919770714

volíte Svobodné - a přitom chcete buzerovat lidi, co smějí a co ne? Zakazovat auta a přikazovat jezdit MHD? Nespletl jste si náhodou stranu??

+4/0
22.1.2014 9:55

P72a71v49e61l 49Ř64a51p38e11k 7482226669655

Chápu, že to vypadá nekonzistentně. Co se týče programu Svobodných v oblasti dopravy, mám k němu výhrady, ale tady jde hlavně o všeobecný princip. Automobilismus je ryze socialistický projekt, je to monopolní státem budovaný a státem spravovaný systém. (A to bohužel platí i o jiných způsobech dopravy, neboť za poslední století byla veškerá doprava státem de facto znárodněna.) V tomto světle už snad moje volba nevypadá tak překvapivě.

Já nechci zakazovat auta, ani přikazovat kola a MHD. Já chci, aby doprava zase fungovala na tržním principu. Aby byla možná ekonomická kalkulace, kterou současný dopravní socialismus vylučuje. Je to běh na dlouhou trať, zřejmě to zahrnuje i privatizaci komunikací atd. Ale něco se s tím udělat musí. Současný systém je ve slepé uličce, bezkoncepční, bez možnosti dalšího vývoje. Prostě stát jen slepě vylévá další a další asfalt a samozřejmě to pořád nestačí, no není divu, že už to někomu leze krkem.

0/0
22.1.2014 13:13

S63y29l72v48a 57Š14p79o88r96k30o70v92á 9876689620624

máte to nějak popletené - automobilismus ( jak to nazýváte - i když nevím, co si pod tím konkrétně představujete) vznikl v době, kdy tu žádný socialismus neexistoval a auto bylo naopak výrazem svobody - svobody odjet si kam chci, kdy chci, čím chci. Socialistický je naopak projekt hromadné dopravy - aby si někam dojet mohli i lidé, kteří na auto neměli. Dnes už to samozřejmě úplně takhle neplatí (MHD jezdí i lidé, co na auto mají)...Kdyby začala doprava fungovat na skutečně tržním principu - tedy benzín by stál skutečnou tržní cenu bez spotřební daně a veřejná doprava by nebyla dotovaná, tak by problém s dopravou ve městech byl daleko horší...dojet někam vlatsním autem by bylo finnčně daleko výhodnější

0/0
22.1.2014 13:52

P30a28v76e90l 94Ř87a34p74e81k 7882426279845

;-D Promiňte mi ten smích. Vy se prostě dopouštíte naprosto kardinálního omylu. Pokud by doprava skutečně fungovala na tržním principu, pak by se už z podstaty nemohlo stát, že by ulice byly přecpané, protože nabídka a poptávka by byly v rovnováze. Přemýšlejte.

0/0
22.1.2014 13:56

S60y67l11v70a 68Š76p62o66r55k77o53v29á 9666929820524

nikoliv, popletené to máte vy...rovnováha poptávky a nabídky není stabilním prvkem tržní ekonomiky - jak se dočtete v základních učebnicích ekonomie, součást tržní ekonomiky jsou periodicky se opakující krize přicházející v časových křivkách

0/0
22.1.2014 14:00

P41a77v71e63l 68Ř47a85p90e47k 7882716339845

Opakující se krize jsou součástí Keynesiánské "tržní" ekonomiky, která s tržní ekonomikou nemá mnoho společného. Asi by to chtělo číst i jiné ekonomické publikace než co produkuje mainstream.

Vezměme si příklad s banány. Za socíku se na banány stály fronty. Dnes si banán koupíte bez problémů, a vždy je dostupný v optimálním množství (mimochodem, žádné periodické výkyvy dostupnosti banánů nepozoruji). Stejně tak, pokud by doprava byla ponechána trhu, přepravní kapacita by byla vždy k dispozici. Třeba by to znamenalo, že průjezd kritickými úseky by byl zpoplatněn částkou závisející na denní době, to já nevím, to by určil trh. Ale fungovalo by to. Lidi by si na to časem zvykli a zjistili by, že je to lepší než ta socialistická hrůza, která funguje dnes.

+1/0
22.1.2014 14:09

A23n82t31o90n56í79n 45H20r35b86e97k 9938841674615

Již za protektorátu a znovu v šedesátých letech bylo navrženo koncepční řešení - postavit na Vltavě dopravní cestu. Zvažovaly se obě varianty a to jak levý, tak pravý břeh. Jenže nebyly peníze.

0/0
22.1.2014 7:43

M31a23r51e68k 66Š81i98m45o10n 7480233967974

Jakýho zfanatizovanýho eurohujerskýho ekoteroristickypravdoláskovýho šílence napadlo chtít to nábřeží zavřít proboha?? No chápeteto? Jsem čech s velkým „Č“ a tak prostě hodlám se v tý svý smradlavýplechovici ustát v kolonách, udusit a posmradit všecky památky co tadyzbyly! Nepojedu přece po smetaňáku sockou jak socka se smradlavým bezdičem! Nochápete ten nápad? To snad není možný. Praha vodjakživa patřila plechiovicím ana tom se NEBUDE NIC MĚNIT JAKO ŽE SE čECH s VELKYM „Č“ MENUJU, BÍLÝPONOŽKY DO SANDÁLU A FIALOVÝ SAKO NOSIM A NA BABOVŘESKY DO KINA CHODIM! Dostbylo ekoterorismu a cikánismu, dalajlamismu a homoseksualismu!

+3/−5
22.1.2014 7:37

C62t84i76b38o73r 93N31o92v39o46t44n12ý 5353728951675

to má být zřejmě ironická nadsázka, ale dost trapná

+3/0
22.1.2014 8:08

M45a75r70e53k 10Š33i84m67o58n 7810253557114

Jedná se o ironicků nadsázku hodnú čecha s velkým "Č" denně sedícího ve svý plechovce představující pro něj na západě již dávno překonaný statusový symbol a prdícího svou splodinu na zbylé památky pražské. V každém případě ale - homosexualismu, genderstudiismu a MHDismu fuj!

+1/−3
22.1.2014 8:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.