Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražané přišli na chuť cestám vlakem, kapacita tratí ale nebude stačit

Po letech relativního nezájmu Pražané čím dál více cestují po metropoli vlakem. Loni se jich po železnici přepravilo v průměru 113 tisíc denně, ještě třeba v roce 2009 to bylo osmdesát šest tisíc. Rozšíření vlakové sítě ale brzdí malá kapacita pražských tratí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L35u17b74o98š 45L51a34n25g21e78r 8977947951557

Pro nalezení spojení po Praze využívám jízdní řády IDOS. Ale ty nemají v sobě vlaková spojení, tak je bohužel nepoužívám i když bych rád

+1/−2
23.1.2014 12:36

K21a33r45o34l21i18n25a 89M53a61r86i77e 61H55l66a18v12s37o53v36á 6484189935473

tak zkuste webu dopravního podniku Prahy, má tam zahrnuté i vlaky v rámci Prahy

+1/0
23.1.2014 20:03

M82a25r72e28k 68H77r82u92b33y 6627192171508

Tyhle uvahy jsou stare cca 30 let, aniz by se cokoli udelalo. Cestujici prechazi do vlaku proto, ze jim ROPID narozdil od ostatnich druhu dopravy tak casto nemeni trasy;-)

+3/0
23.1.2014 9:42

M47i93c60h65a45l 62H23o22r67k88ý 9775575124759

Takže záměr je lidi dostat z busů do vlaků,a když se záměr daří,tak se zjistí,že vlaky kapacitně nestačí?

Tak ted najmou další lidi,kteří vymyslí,jak cestující dostat z vlaků do busů;-D

+8/−2
23.1.2014 8:08

Ř69e50h68o16ř 12V39l96a51s94á44k 2964314741776

Vlaky mám rád a určitě mají v Praze větší budoucnost, ale obávám se, že příznivá statistika bude částečně způsobena tím, že jako jediné nebyly "optimalizovány".

+6/0
23.1.2014 8:07
Foto

J92a53n 98V45a58l67č63í43k 7915708135540

No nazdar... pokud se prodlouží dojezdové časy, copak se asi stane s kapacitou tratě? Nic? Jestli u plánování sedí podobně uvažující hoši, tak to se máme ještě na co těšit...

+1/−2
23.1.2014 7:10

M79i35l24a35n 93M69a65j11e22r52č63í55k 1160770524956

ono je několik vzájemně negujících se vlivů:

1.) REKO tratě umožní

a) větší rychlost vlastní jízdy vlaků

b) změnu zabezpečovacího systému a tím zkrácení traťových úseků (do určité vzdálenosti se za sebe vlezou 2 vlaky místo 1)

c) případně zvýšit počet kolejí (tak jak se výrazně podařilo stavbou tzv. "nového spojení" od hlavního nádraží na sever - jehož obdoba se dá očekávat mezi Vršovicemi a Hostivaří)

2.) zastávka a) může prodlužovat dojezdový čas a tak snižovat kapacitu tratě b) může, při díky předjízdné koleji, zvýšit počet míst, kde rychlíkové (dálkové a mezinárodní) či nákladní vlaky dokáží předjet či křižovat osobní zastávkové c) nová zastávka nemusí zvyšovat počet zastavení - viz ta (snad letošní výstavba a zprovoznění zastávky) Podbaba (nahrazující dosavadní Bubeneč se špatnou návazností na MHD a tedy atraktivitou přestupu z/na ní) Navíc existují v Praze železniční tratě, které dosud osobní přeprava nevyužívá např. Krč - Branický most (tzv. most Inteligence) - Radotín = vlaky EC, by měly stavět jen na hlavním nádraží a Smíchovské mohou míjet (proč by tam měly stavět, když většina nestaví ani jimi projížděnou Libní?). To by umožnilo uvolnit kapacitu tratě Smíchovské - hlavní/Vršovické nádraží pro navýšení osobních zastávkových spojů v současných trasách či zavedení nových tras - např.1. Smíchov - Nusle(Ostrčilovo nám.) - Vršovice (díky mírnému posunu nástupišť lehká přestupní návaznost na zastávky Otakarova a Nám. Bratří Synků) - Slavia a 2. Radotín - Braník (nová "horní" zastávka) - Krč - Kačerov =M=C - Zahradní město. Obě trasy mohou dále pokračovat dále (po dosud většinou "nákladní spojce")  - Malešice(Depo Hostivař =M=A) - Hrdlořezy(Českobrodská ul.) - Libeň. A pak 1. Horovo nám. - Holešovice ...  a 2. Vršovice =M=B - Rajská zahrada ... .

+1/0
23.1.2014 19:08
Foto

J97a25n 68V23a87l44č28í24k 7895418985440

k vašemu 2) písm. b odkazoval můj komentář... pokud jde o předělání zastávek a průjezdné koleje a celkové změny v řízení dopravy, samozřejmě jde o pozitivní změny...

0/0
23.1.2014 21:44

A22d36a57m 97K13r57u58m71l 1363692501364

"Kapacita infrastruktury nebude stačit. Proto bude zapotřebí budovat zcela nové trati v Praze. Na některých už je situace kritická teď," říká Marek Zděradička z Institutu plánování a rozvoje Prahy.

hmm - a co třeba použít ve špičce všechny vlaky ze dvou souprav a ne jen z jedné?? Do vlaku ze Strančic se v Uhříněvsi kolikrát už nevejdete.

+10/0
23.1.2014 1:13

V64i72k64y50r 88B52o39h79u24m66i44l 76S12t88r66a45n16s10k44y 9627698306889

Přesně tak. Využívám spoj do Hostivaře /po Ropiďácké likvidaci autobusů směr Sídl. zahradní Město mi často nic jiného nezbývá/. Vlak je již nyní dost narván a kdyby se KONEČNĚ udělala zastávka Na Padesátém /kterou Magistrát, ČD atd. slibují někdy od r. 2000 (původní příslib dokončení v  roce 2011 :-P (lháři) , tak to bude ještě více využívaný spoj. Mimochodem pro tuto zastávku není třeba stavět nové tratě, že? Možná proto dodnes nestojí, protože by byla příliš levná:-P

+4/−2
23.1.2014 7:37

M85a93t65ě52j 58V28o80n68d38ř74i41č57k24a 4784770348476

ČD tu zastávku určitě neslibují ;-D. ČD infrastrukturu nevlastní, čili nemohou ani stavět zastávku.

0/0
24.1.2014 5:03

J12a28n29a 54M90o80l94á23k89o23v64á 7357346876654

To je uplne presny.... Jede jen jedna souprava...... Proc? Vzdyt muzou jet klidne 3, tu nadrazi jsou dlouhy dost.... Ale to by bylo moc levny reseni.

0/0
23.1.2014 11:44

J44o83s78e56f 32K98u79b60e43š 9965165119694

Problém je bohužel ten, že soupravy zkrátka nejsou... Už takhle musí některé vlaky jet starý pantograf...

+2/0
23.1.2014 22:51
Foto

R40o52b65e38r74t 96P59l51o10c43h 4946222691393

Jsem zvědavej na tu realizaci projektu zastávky Kačerov. Už se o tom dost dlouho mluví a pořád nic. Já osobně bych jí určitě občas využil.

+2/0
22.1.2014 21:06

J67o15s26e43f 14M86i74š23k39o10v31s12k48ý 6312666853561

Hlavně by pak bylo zajímavé propojit Prahu železničními spoji i tangenciálně. Čili z Kačerova každou půlhodinu na Hlavák, ale třeba i každou hodinu na Hostivař či do Libně apod.

+6/0
22.1.2014 21:11

V83i78k35y82r 47B57o36h59u37m37i24l 43S49t82r43a61n69s21k55y 9267638116249

Možná by bylo dobré, kdybyste těm z Ropidu a pražské MHD vysvětlil výraz tangenciálně. Vycházím z toho, že v oblouku rekonstruované miničásti tram. trati před zastávkou Na Padesátem tito experti "vyrobili" stání pro auta u tram. tělesa. takže tam dnes zaparkujete, vystoupíte do štěrku pod tramvaj, kterou v zrcátku nevidno8-o;-DPůvodní parkovací místa ovšem zanikla.....Prostě dopravní experti, tak aby to nekonec neudělali kotangencionálně;-D

0/−3
23.1.2014 7:40

J93o26s22e64f 16M72i57š37k83o24v85s20k42ý 6442556303571

Tady jste ale vedle... Klasická ukázka fám a chimér vznikajících u neinformované veřejnosti. To stání je tam neoficiálně (ani nevím, jestli se tam správně stát smí) a dočasně, pak z toho bude ostrůvek s tramvajovou zastávkou. To ale až v momentě, kdy zanikne dnešní tram. zastávka Na Padesátém a místo ní vznikne v místě podjezdu trati přestupní uzel tram-vlak. A jinak nic ve zlém, ale Ropid dopravu jen organizuje, stavby a rekonstrukce železnic má na starost Hl.m. Praha, potažmo Dopravní podnik Hl.m. Prahy.

+3/0
23.1.2014 9:15

T89o82m76á58š 60K79a88v27a86n 7495788207216

Praha Smíchov Praha Strašnice..21 Kč,20minut i s přestupem,čisté vagóny..minimálně zastávek..zádný bezdomovci R^

+10/0
22.1.2014 20:29

R68o92m81a64n 40P65o34l91á29č86e78k 1100396280635

Celkem souhlasím. I když jsem u Hlavní nádraží tak jedu vlakem do Strašnic, ale problém je dostupnost nádraží... Třeba Strašnice ještě celkem ujdou, ale většina nádraží je dost mimo rozumnou dostupnost a vyplatí se to hlavně lidem co bydlí za Prahou.

+10/−1
22.1.2014 20:49

J71o11s26e23f 90M96i36š80k34o65v43s45k33ý 6472296333781

Potíž je v tom, že se například při výstavbě velkých sídlišť v 60.-80. letech vůbec nepočítalo s tím, že by železnice měly být páteřní dopravní sítí. Většina sídlišť tak má dobré napojení na metro, ale nádraží spíš obsluhují "starší zástavbu". Ale i tak každému posílení uživatelské atraktivity železnic v Praze držme palce.

+7/0
22.1.2014 21:08
Foto

R27o72b54e92r38t 77P14l88o94c64h 4706952961583

Tak je i dost zastáve a nádraží v širším okruhu centra, které jsou dostupné úplně v pohodě: Vršovice, Strašnice, Dejvice, Veleslavín, Holešovice, Bubeneč...

+3/0
22.1.2014 21:08

J31a60n 35J54e85ž32e64k 3281235427215

Bubeneč se bude rušit, resp. nahrazovat v článku zmíněnou stanicí Podbaba.

+1/0
23.1.2014 7:12

M56i98l96a30n 11M54a98j62e10r81č66í73k 1690430324226

protože tím bude návaznost na kapacitní MHD - TRAM do/z centra a BUS od/do Suchdola

+1/0
23.1.2014 19:13

V34i94k42y65r 84B37o17h21u83m97i91l 42S11t24r97a59n22s81k80y 9787178686939

Ono by stačilo např. na hostivařském nádraží zavést pendl mezi nádražím a nesmyslně vzdálenou a zakutanou pod zem točnou tram 26 a poloviny tram 22 /Ropid nám v rámci zlepšení obslužnosti totiž každou druhou soupravu ukončil již u nádraží Strašnice.../. To se ušetří a jak jsou obyvatelé spokojeni!;-)

0/0
23.1.2014 7:43

M20a70g42d96a 75B64o86u65š21k62o19v40á 7333801756

Na co pendl? Sama vlaku vyuzivam a neni pro to jediny duvod. Z vlaku jste dole, ani nevite jak a kdyz jdete k vlaku, tak hold kopnete do vrtule do toho kopecka :)

+1/0
23.1.2014 8:04

J35o29s90e84f 45M13i62š66k61o84v82s16k61ý 6862626533151

Pokud to tam opravdu znáte, jistě víte, že takový pendl by byl pomalejší než  cesta pěšky. Než by všichni cestující nastoupili/vystoupili a než by to bus to objel po Hostivařské ulici nebo druhou stranou k bývalé plynárně a ulicí Plk. Mráze, už byste byl pěšky dávno na místě. Leda by vám tam postavili lanovku :-P Mimochodem v rámci rekonstrukce železnice Hostivař-Hlavní nádraží se počítá s vybudováním přístupové cesty dolů k tramvaji a busům, která bude ústit rovnou do podchodu, jímž se bude přicházet k vlakům. Železniční nádraží se taky posune mírně (asi o 200-300 m) na východ, tedy ven z centra. Rekonstrukce má začít možná už letos.

+1/0
23.1.2014 9:23

K64a10r31o94l51i39n40a 56M96a41r80i78e 90H82l74a77v45s55o60v86á 6314329905573

prosím vás, na co pendl? vždyť z té konečné je na nádraží asi 500 metrů

+1/0
23.1.2014 11:40

J14a80n21a 91M57o34l77á57k19o14v74á 7327586806824

Ona jezdi do hostiku uz jen kazda druha 22? To jsem ani nevedela, ale to me stve teda....Rv

0/0
23.1.2014 11:53

K88a59r37o47l70i80n86a 69M12a18r38i25e 41H12l66a82v41s18o73v90á 6704289485983

ano, už dost dlouho, takže se dá docela pohodlně přestoupit na vlak

0/0
23.1.2014 20:05

M72i63l32a69n 86M18a52j29e64r71č70í36k 1930840304756

1.) A náhodou osobáky stavějící v Hostivaři nestaví ve i Strašnicích?

Budete tam u TRAM (či opačně od TRAM u vlaku) dříve než TRAM jedoucí přes několik dalších zastávek!

Ale nevím, co si mám myslet o někom, komu se zdá docházková vzdálenost cca 250m (v Hostivaři i Strašnicích) mezi vlakem a TRAM moc - kolik myslíte, že je průměrná docházková vzdálenost na zastávky TRAM a BUS MHD? Nevěřím, že je o moc kratší!

0/0
23.1.2014 19:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.