Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Projekt vysokorychlostní tratě do Lince brzdí plány středočeských obcí

Rychlé spojení mezi Prahou a rakouským Lincem má zajistit nová železnice za desítky miliard korun. Stavbu vysokorychlostní trati však komplikuje územní plánování. O části vedoucí Středočeským krajem navíc bude rozhodovat Nejvyšší správní soud.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T79o64m16á54š 30Z93e14m85a92n 3375128284485

Nepotřebuji 350, stačilo by kdyby to jezdilo alespoň těch 160..

+2/−2
24.1.2014 10:03

S16v42a50t30o79p36l72u31k 77N83o24v85á46k 4188470219318

souhlasím, zajímalo by mě, kolik z těch cca 250km mezi Prahou a Brnem ten vlak jede 160, řekl bych tak maximalně 100km, cesta ze svitav přes moravský kras prumer tak 80. 2:40 na tuhle cestu je fakt strašně moc

0/0
24.1.2014 10:47

M22a23r19e52k 84H92r31u57b27y 6767562851608

Neni nad pravni jistotu podeprenou nezavislym soudem ;-)

0/0
24.1.2014 9:34

J49i93ř90í 11M81a90c79e69k 3595165194241

Ve Francii, v Itálii, v Německu to jde. U nás ne. Že by v těch zemích nedokázali developeři podplatit soudce?

0/0
24.1.2014 8:43

P12e80t90r 68C82u85ř66í74n 1703244881181

A na závěr projektu osídlíme mars a některý s jupiterových měsíců.

+1/−1
24.1.2014 6:44

P94e30t48e29r 71F61r59a26n44e26k 4436304944445

VRT má smysl jenom v místech. kde je asi tak 10 krát větší hustota obyvatelstva než v ČR. V USA tento luxus nemají vůbec, mimo jednu 200stovkou trať Washingto-Boston. Ale chápu, český politik asi něco viděl v televizi..

+2/−4
24.1.2014 0:48

J35i55ř40í 61M61a16c10e37k 3825225404881

ČR: hustota obyvatel 134. Francie: hustota obyvatel 111.

+4/0
24.1.2014 8:46

J44a90n 88Š21k88r34a14b81á16n60e51k 7605970968562

Francie: o hodně dražší jízda po dálnicích než u nás, to je důvod proč jsou tam rychlovlaky tak rozšířené...

0/0
24.1.2014 11:26

Ř92e79h84o47ř 69V73l48a59s20á43k 2194624811176

Tak zdražit dálnice bychom mohli. Alespoň by tam pak bylo víc místa.

0/0
24.1.2014 19:24

P67e47t36e88r 82F27r68a36n33e37k 4186254224385

Ok, mýlil jsem se, díky za upozornění. Stejně se mi ale zdá že by se měl nejdřív dostavět koridor do Budějovic, není možné "stavět dům od střechy".

0/0
24.1.2014 14:40

L74a14d78i63s63l59a16v 57H96r74ů69z25a 8941406780766

Ten se samozřejmě dostaví dřív, když je už nyní ve stavbě, tohle se nezačne dřív jak za 20 let.

0/0
24.1.2014 15:41

P78a71v32e73l 47M23o25r71a24v79e86c 3652559562388

Česko má nadprůměrnou hustotu osídlení. Viz. https://commons.wikimedia.org/wiki/File:World_population_density_map.PNG. A má ji třeba o dost větší než Španělsko, které staví VRT o 106 a srovnatelnou s Francií, kolébkou VRT..

+1/0
24.1.2014 8:47

L54a60d20i84s16l63a55v 97H32r11ů19z49a 8601286670326

Přestože nemáte pravdu s tou hustotou osídlení, tak je to vlastně jedno, protože o ni nejde, jde spíš jen o počet obyvatel těch bodů, které VRT spojuje. Mezi těmito body by měly být dlouhé úseky bez zastavování, aby se výhoda té rychlosti mohla projevit :-)

0/0
24.1.2014 15:46

J37o57s55e57f 46K92u47b89e60š 9875175489834

Opravdu ta trať vede do Lince, autore? Já mám pocit, že tohle je normální VRT Praha - Brno, která je těmito uvedenými místy plánovaná a dále se stáčí směrem k Vysočině. Do Lince se po ní půjde dostat tak, že někde na trase (nejspíše někde u Čerčan) bude "sjezd" na trať 225...

0/0
23.1.2014 23:05

M71i50r11e49k 46Z25á63v84o55d72n22ý 7332727980728

No já nevím. Samozřejmě bych si rychlovlaky přál, nicméně v době, kdy stav ostatních kolejí je tragický, je podle mě nesmysl investovat do rychlotratí. Potřeba je mít základ a na něm stavět.

+4/−5
23.1.2014 22:41

M38a73r63e52k 56H56r58u17b10y 6977902601238

Jenze tady se za 20 let rekonstrukce koridoru za obrovske penize postavil zaklad odpovidajici prvni polovine 80. let minuleho stoleti :-/ Mozna by to chtelo stavet pro zmenu neco, co nebude tak zoufale zastarale uz v dobe dokonceni ;-)

+1/0
24.1.2014 9:37

R29u34d27o56l17f 24R59u59b17e98š 3249135131474

No, chtel bych se nekdy svezt s rychlovlakem - v Evrope to umi vsude, na zapad nebo na jih od nas... U nas to pujde snad jedine kdyz se spojime s nemeckem nebo Rakouskem :-P

http://www.youtube.com/watch?v=rQe1-xeBHQ4

Milano Bologna - nedavno sem jel po te dalnici co je videt z vlaku... auta proste nestihaj R^

+7/0
23.1.2014 22:13

M81i84l42o34s73l92a73v 61M86l33a63d90y 1363231434112

S autem zase můžeš odbočit. Železnice je pro nudný lidi.

+2/−4
23.1.2014 23:06

P50e54t63r 49N64o31v54o65t25n57y 3489232309732

Spíš pro lidi, co nemají čas kroutit volantem.

+2/0
24.1.2014 0:20

S49v49a53t19o75p32l66u73k 27N66o49v67á46k 4928920259878

projekt vysokorychlostní tratě do Lince je stejná utopie jako rychlodráha do Brna, obojí je naprosto nereálný - jedině, že by nám to zacálovalo Norsko:-)

+5/−9
23.1.2014 21:58

J46o26s16e57f 69P49o63ž81i60v39i76l 8194256537590

Směr do Lince je naplánovaný kvůli tomu, že z Lince do Mnichova už se tak jezdí. Představte si, že byste jeli na Oktoberfest a byli byste v Mnichově za dvě hodiny.

Jinak dokud tady síť VRTek nebude, tak se bude všechno dopravovat po již teď kapacitně nevyhovujících koridorech a dálnicích a půjdem do kytek, protože nikdo nebude chtít nic přepravovat přes ČR, ale oklikou přes sousední státy, kde už tyhle tratě maj.

+14/0
23.1.2014 21:29

M40i22l83o24s47l26a46v 20M44l76a37d95y 1103951834612

Proč by někdo chtěl přepravovat po nesmyslných železnicích. Víte vůbec jak se plánuje dnes doprava a jaké jsou trendy. Tam, kde se dá vůbec uvažovat o železnici, stávající rychlost bohatě stačí. VFR se dělá kvůli osobní dopravě.

+1/−18
23.1.2014 21:36

J72o10s69e12f 96P24o25ž78i98v88i37l 8254916887630

A vy to víte, když tvrdíte, že železnice jsou nesmyslné8-o? Říká vám něco síť TEN-T?

+9/0
23.1.2014 21:39

M11i22l88o37s33l18a77v 76M70l98a15d71y 1803411524632

Jo, megalomanský přerozdělovací a koordinační aparát na tahání peněz z evropského daňového poplatníka do dopravní infrastruktury v Evropské unii.

0/−12
23.1.2014 21:53

P85a76v77e14l 18V55e51t61e26š96n14í24k 7575888315277

Když vám řeknu že se do železnic investuje v severní Americe i Číně? Pravda Spojené státy jsou předlužené taky, ale co taková Čína?

+8/0
23.1.2014 21:59

M54i22l36o82s20l67a59v 52M93l32a97d12y 1913521444472

Čína se potýká s tím, že v podstatě často ani žádné silnice, železnice, či říční doprava neexistuje, aby pokryla potřeby. Což je úplný opak situace v ČR, my máme hodně hustou železniční síť (často i k ničemu), ale nemáme dálnice. To je problém ČR, rozhodně ne VRT.

+2/−6
23.1.2014 22:15

L56i35b50o47r 24H83o55s55a70k 3375212364136

Klidne at do toho nekdo investuje. S tim problem neni. Ovsem nevidim duvod proc by mel takovou megalomanskou stavbu dotovat stat z rozpoctu. Ktery je mimochodem pravidelne 10 procent v minusu.

+2/−3
23.1.2014 22:17

L63a29d81i77s86l26a67v 15H68r53ů27z26a 8351206850566

Při přesunu osobní žel. dopravy ze stávající trati na VRT dojde samozřejmě k uvolnění kapacity pro nákladní dopravu na původní trati.

+9/0
23.1.2014 21:40

M48i69l73o61s66l66a32v 47M82l13a70d66y 1803221824562

No to je úžasný. Jenže problém je, že železnice je extrémně pomalá a nedosažitelná forma dopravy pro širokou škálu výrobků. Můžete si být jistý, že současná stále ještě příliš hustá železniční síť je plně dostačující pro účely českého průmyslu. Připoštu-li k tomu zcela zřejmou deindustrializace korelující s integrační EU, je železnice skutečně to poslední co v dopravě potřebujeme.

0/−10
23.1.2014 21:49

Ř33e48h40o13ř 26V33l14a36s76á42k 2864814331316

I ten kontejner z Číny může do českého překladiště přijet z přístavu po železnici. Stačí budovat překladiště u dráhy.

+2/0
23.1.2014 22:22

L88i73b68o97r 31H66o46s73a46k 3955952434936

Jestli mas pocit ze se to vyplati, najdi investora a jdete do toho. Rad ti pogratuluji k prvnimu milionu ;-)

Ale po statu prosimte dalsi provar nechtej...

0/−2
23.1.2014 22:25

M82i54l10o34s56l70a69v 92M85l78a81d39y 1253651474842

Jo a budu týden čekat, než mi to tam přeloží nějaký odborářský ajzlboňák, v případě, že nebude stávkovat. To známe. Raději si v Hamburgu najmu kamion, proclím, nechám naložit a druhý den to mám na skladě a možná ještě u zákazníka. Až budu dolovat uhlí v ČR a posílat do Maďarská, tak si možná pár vagonků objednám. Na to nepotřebuji VRT.

0/−4
23.1.2014 22:30

M34i79l49o24s61l24a95v 96M81l90a25d19y 1583121444162

No to je úžasný. Jenže problém je, že železnice je extrémně pomalá a místně nedosažitelná forma dopravy pro širokou škálu výrobků. Můžete si být jistý, že současná stále ještě příliš hustá železniční síť je plně dostačující pro účely českého průmyslu a možná i nadbytečná. Spíš by se měly koleje vytrhávat, aby nepřinášely další náklady na údržbu. Připočtu-li k tomu zcela zřejmou deindustrializaci Evropy (související s integrací EU), je železnice skutečně to poslední, co v dopravě potřebujeme.

0/−6
23.1.2014 22:05

Ř82e39h30o80ř 75V17l40a21s62á37k 2124934851686

Vybudování vysokorychlostních tratí pro osobní přepravu ovšem uvolní kapacitu běžných tratí pro náklady.

+3/0
23.1.2014 21:42

L16i10b98o87r 21H25o56s28a42k 3685572124526

Kapacitu pohodlne uvolni i pomalorychlostni trate. Ale.. ono je neco takoveho potreba?

0/0
23.1.2014 22:20

J65o54s59e43f 83P44o75ž55i85v44i65l 8184266487380

To si pište, že je...namátkou třeba z Poříčan do Prahy se jezdí po třech kolejích a na té trati je to tak nahuštěný, že už to ani snad víc nejde.

+1/0
23.1.2014 22:40

L61i33b22o12r 20H22o83s25a20k 3705892284596

A to chce resit pomoci VRT do Lince? Notepic :-)

Pokud je tam takovy naval tak nemuze byt problem vybrat dost penez na rozsireni tech par km. Kvuli tomu neni potreba delat monstrakci nekde uplne jinde..

+2/−1
23.1.2014 22:47

M63a95r61e32k 72M64a74r65t12i93n 8279584206220

Proboha! Žádná VRTka do Lince nepovede a ani není v plánu! To se jen zmotali dvě věci dohromady - Praha-Benešov jako součást RS do Brna a díky tomu budou moci některé vlaky pokračovat ve směru na Budějky, ale v trase IV. koridoru!

0/0
23.1.2014 23:01

M30i65c42h78a94e76l 27G66o18t56z 5554918393

Davno mely stat vsechny naplanovane dalnice. Pokud nekdo nesouhlasi s vykupem jeho pozemku, kde by odjakziva je v uzemnim planu naplanovana komunikace, vyvlastnit a zaplatit mu prumernou cenu pozemku. Proste hebnete zadkem a stavte!

+6/−4
23.1.2014 21:25

L80a39d49i72s93l26a26v 91H88r82ů43z45a 8601736710586

A jak myslíte, že se to dělá teď? Přesně jak jste napsal, vyvlastní se.

+1/−1
23.1.2014 21:28

F39r93a52n10t98i63š58e76k 90S93c51h41l96i87c14h75t80s 9355922361625

proč jen do prťavého Lince, kam jedou maximálně 3 Pražáci za rok? Proč né rovnou do Austrálie? A 3x kolem Zeměkoule.

+1/−4
23.1.2014 21:23

M31i33l42o92s30l41a81v 98M43l43a12d55y 1183781624122

Na to máme Zemanův intergalaktický kanál Dunaj-Odra-Labe ;-D.

0/0
23.1.2014 23:07

M90i39l26o79s72l80a98v 74M84l93a10d78y 1673631354792

Vysokorychlostní tratě v ČR jsou nesmysl a to zvláště v situaci, kdy není pořádně dobudovaná silniční a dálniční síť, která je navíc v tristním stavu. Prioritou jsou především silnice a individuální doprava. Zcela evidentně jde o politické rozhodnutí, bez valného ekonomického smyslu. Obcím fandím, stavěním letišť a železnic za peníze daňových poplatníků a na dluh se fakt k prosperitě nedostaneme.

+3/−18
23.1.2014 21:18

L44a95d17i69s20l16a78v 32H76r76ů56z59a 8481856880186

Stavba nejdříve v 2025, reálně tedy mnohem později. Je podle mě velmi pravděpodobné, že výstavba VRT by začala v době, kdy by dálnice už stály.

+2/−1
23.1.2014 21:22

M51i72l88o94s75l56a88v 49M33l67a18d35y 1403131414792

No a pak by se mělo spíš šetřit, aby stát a Evropa nebyla zadlužená. Prostě na železnice bych raději zapomněl.

0/−8
23.1.2014 21:34

L18a31d20i21s70l91a91v 84H60r93ů12z94a 8341486350986

To už je samozřejmě věcí spíše politického názoru, jestli investice do infrastruktury jsou nebo nejsou ekonomicky výhodné.

0/0
23.1.2014 21:43

M15i90l36o93s73l39a14v 87M16l66a45d52y 1963521914732

Jasně, že jde o politiku, v případě VRT železnice mluvíme o jasném záporném ekonomickém přínosu oproti nákladům na výstavbu i budoucí provoz.

0/−7
23.1.2014 21:55

L45a76d51i27s74l76a47v 58H80r14ů44z81a 8531926250846

A kdo tak mluví? Vy?

+4/0
23.1.2014 21:58

M41i19l29o48s75l47a15v 78M27l32a14d14y 1553491864172

Čísla, ekonomická realita.

0/−5
23.1.2014 22:03

P12a38v59e56l 96M17o33r38a53v76e22c 3692939312448

Dejte odkaz na nějakou takovou studii, prosím.

0/0
23.1.2014 22:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.