Diskuze

Nový elektrobus trápily v Praze kopce a mráz, testy skončily předčasně

Testy nového elektrobusu v pražských ulicích nedopadly zcela podle představ dopravního podniku. Vozidlo zapůjčené z Vídně začalo mít problémy těsně před koncem zkušební doby, kdy ho zaskočily změny teplot. Autobus měl také problémy s jízdou v kopcovitém terénu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ja proste nechapu, proc nenatahaj znovu draty a nekoupej trolejbusy, pri tomhle vahani a testovani drahych elektrobusu uz mohli existovat prvni linky. Pro Prahu je to nejvyhodnejsi v tomhle terenu, alespon pod ty tzv. metrobusy a trolejbus muze byt i hybrid (elektrina z troleji + nafta kde neni trolej). Ostatne v Praze kdysi jezdily a infrastrukturu mohou sdilet s autobusy, vsak i Garaze Klicov jsou stavene pro trolejbusy. Do nekterych mist vice zatizenych se muze rozsirit tram. trat. napr. jizni mesto, lhotka mozna i letnany (dostali by spojeni na C i B metro)...

0 0
možnosti

P24e87t14r 77B38o34c82e61k

1. 2. 2014 13:14

A jen tak mimochodem, místo smradu z dieslů tu dávno mohly jezdit v "náročném terénu" autobusy na plyn (co za tím si bylo že jinde to mají a my to tu musíme čuchat i s dětma) !!!!!!

1 0
možnosti

P79e61t13r 21B15o58c54e78k

1. 2. 2014 13:12

Možná by bylo příště chytřejší nasadit autobus do "méně kopcovitého terénu" než ta technologie bude jaksi zralejší i pro náročnější podmínky.... :-/

1 1
možnosti

Asi trochu odlišně chápete význam slova testování.

To se totiž obvykle neprovádí výhradně za laboratorních podmínek.

2 0
možnosti

Siemens přiznal jenom problém se zamrzlým pneumatickým odpružením. Že by ho novináři ještě nestačili informovat? http://www.busportal.cz/modules.php?name=article&sid=11471&secid=7

0 0
možnosti
Foto

"Záměrně jsme vybrali kopcovitou náročnou trasu." Takže úmyslně zvolili trať, kde to fungovat NEBUDE? Proč to neprovozují jako ve Vídni tam, kde to JDE? Výkonově (tj. s ohledem na kapacity baterií a dobíjení) tahle technika prostě pořád nestačí - ze stejných důvodů je to jen minibus, ne normální bus pro 2x tolik cestujících - tak nechtějme zázraky. Do Fabie se taky nebudete snažit narvat deset lidí a jezdit s tím na Matterhorn.

3 8
možnosti

Vy pokud byste pracoval jako statik, tak byste stavbu dimenzoval a testoval jen jako prázdnou za krásného počasí, protože kdybyste testoval nějakou zátěž, tak by to nemuselo fungovat - a takový škarohlíd vy nejste, abyste se takovou možností zabýval, že? Situace je nadmíru výtečná, říkal byste si.

4 0
možnosti

Testujte prosím spíše auta na vodík. Z výfuku kape jen čistá voda. Dá se vyrábět i solárními panely (pro ekošílence) ale hlavně palivo se dá lépe skladovat než eletrická energie v bateriích, baterie jsou drahé, fungují na chemickém principu, musí vydržet obrovskou zimu i obrovské vedro. Od -30C do +60C a schce se aby chemická reakce probíhala za těchto teplot pořád stejně, což prostě není možné. Pouze se rapidně zkracuje živostnost velmi drahých baterií. Do nákladů na provoz se musí započítat i cena baterií, protože baterie mají omezenou živostnost. Bez započítání ceny baterií vychází ujetý km velmi dobře, ale to je právě ta chyba. Naopak výroba vodíku, ač je o dost dražší, tak jeho efektivita v palivových článcích je zase několikrát vyšší než u spalovacích motorů. Je třeba porovnávat celkové náklady na ujetý km, živostnost atd.

1 1
možnosti
Foto

Pokud by vymysleli, jak by se takový elektrobus dal za jízdy přihákovat na tramvajove vedení (vysunovací kola do kolejí?), tak by to bylo fajn. Takhle je to jenom trolejbus s baterkama.

2 1
možnosti

Jako trolejbus to jezdit neumí. Je to jen elektrobus, co má o jeden dobíjecí konektor víc. Hlavní výhodou je, že je to asi šestkrát dražší než srovnatelný autobus v nejpřísnější emisní normě. S tím rozdílem, že ten autobus nemusí tankovat každou hodinu.

6 0
možnosti

Experimenty Dopravního podniku zase nezklamaly. Stále se hledají ideální technologie pro veřejnou dopravu a vždycky je to průser. Připomeňme si poslední dva typy tramvají, předtím jistý Dvořák nakoupil desítky hybridních autobusl SOR a nikdo s nimi nechce jezdit. Většina evropských měst má na svých linkách autobusy CNG, ale Praha se jim z nepochopitelných důvodů brání, i když jen v Česku jsou tři výrobci. No tak zkoušíme elektro mobil, bez ohledu na to, že se do pražských kopců nehodí a jeho spotřeba elektřiny bude enormní. Nojo, ale když budeme mít Temelín 2 za pořizovací cenu 1 bilion, tak se to vyplatí.

2 3
možnosti

Problém není v elektřině, ale v baterkách, které to prostě neutáhnou. Ale CNG by mohl být zajímavý souhlas, lepší než nebezpečná šílenost vodík.

Jinak SOR dal o dost nižší cenu, ale je fakt, že jako cestujícímu se mi také zdají horší.

2 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
1 0
možnosti
Foto

Možná by bylo lepší rozšířit tramvajovou síť. Ta je celkem kvalitní, infrastruktura pro trolejbusy by se musela celá znovu vybudovat.

0 0
možnosti

J65a13n 73M29a79t88ú33š

31. 1. 2014 17:54

To přece nebyl test, ale rychlá akce na vyřazení konkrétní firmy a vozidla. Třeba ta firma nebyla ochotna dát žádnou přidanou hodnotu.

0 5
možnosti

To jako že výrobce to vnutil čtyřem českým městům na testy se záměrem, aby byl vyřazen?

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

V centru Prahy boural miliardář Karel Janeček. Svým vozem sjel ze silnice

24. března 2024  14:13

Miliardář a neúspěšný kandidát na prezidenta Karel Janeček v neděli boural se svým luxusním vozem...

Chutnalo? Určíme dýško. Test pražských restaurací odhalil zakázané praktiky

21. března 2024

Premium Zatímco Češi z celé země si zvykli i díky kampani města přijíždět poznávat Prahu, v historickém...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vinen, vyslechl si hejtman Krkoška u soudu. Krátce poté oznámil rezignaci

21. března 2024,  aktualizováno  11:20

S peněžitým trestem 200 tisíc korun odešel dnes od Obvodního soudu pro Prahu 2 hejtman...

Dům musí zbourat i s unikátní plastikou, památkářům z fasády nešla sundat

22. března 2024  13:45

Společnost Urban Developers and Investors, která pracuje na bytové výstavbě poblíž nádraží na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kouř nad centrem Prahy. Hořelo na střeše hotelu u Václavského náměstí

28. března 2024  12:22,  aktualizováno  13:59

Z vnitrobloku budovy ve střední části pražského Václavského náměstí stoupal dnes kolem poledne...

Prahu stojí odtah pět tisíc, už je nechce dál dotovat. Zdraží i odstavná parkoviště

29. března 2024  8:03

V centru města stojí na chodníku zaparkované auto tak blízko u domu, že se chodci protáhnou mezi...

Střešovice i podruhé v semifinále uspěly, Boleslav s Vítkovicemi srovnala

28. března 2024  22:13

Florbalisté mistrovského týmu a vítěze základní části Tatranu Střešovice vyhráli v druhém duelu...

V Kladně srazil vlak nezletilou dívku, se zraněnou hlavou musela do nemocnice

28. března 2024  17:19,  aktualizováno  20:08

Osobní vlak ve čtvrtek odpoledne srazil v Kladně-Rozdělově nezletilou dívku. Záchranáři ji se...

Vytížení proti odpočatým. Sparta čelí v semifinále Třinci, Pardubice čeká Litvínov

28. března 2024  19:37

Dva nejlepší celky základní části hokejové extraligy si dopřály pauzu na přípravu a od víkendu už...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!