Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Do nových stanic metra už montují koleje, lidé se svezou za rok

Čtyři nové stanice pražského metra už nejsou jen pouhými dírami v zemi. Práce na prodloužení linky A pokračují, vestibuly a nástupiště začínají pomalu připomínat prostory pro cestující. Do tunelů už dělníci pokládají koleje. Vlaky tudy první pasažéry svezou za rok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L25a44d34i40s85l41a42v 36P12o16l89á20k 7604935385604

Praha má další čtyři stanice metra, Brno čeká na "rychlou tramvaj" 25 let.

+2/0
1.2.2014 14:34

M17a93r30t11i45n59a 67K19o66l61o28m67a16z48n18i27k88o20v48a 2467112127166

UŽ. ;-D

Pak je s podivem, ze zprovozneni bude opozdeno minimalne o ctvrt roku...

0/0
31.1.2014 18:03

M86i34l96a68n 90M12a46j63e46r73č78í32k 1910140114966

Vážená redakce,

známý mne upozornil, že jste nám právě tímto článkem zrušili hned osm ze stávajících stanic metra - "Stanice metra A .....Petřiny délka stanice 217 metrů hloubka nástupiště 35 metrů Půjde o jednu z nejhlubších stanic pražského metra. Hlubší je už jen Náměstí Míru, také na trase A. ..."

=M=A ( http://www.metroweb.cz/metro/stanice/linka_a.htm ):

Hradčanská - 43,00, Jiřího z Poděbrad - 45,00, (Náměstí Míru - 52,00)

=M=B ( http://www.metroweb.cz/metro/stanice/linka_b.htm ):

Anděl - 35,40, Florenc - 39,00, Národní třída - 39,00, Karlovo náměstí - 40,00, Náměstí Republiky - 40,00, Můstek - 40,30

+2/−1
31.1.2014 15:44

M23a97r73e71k 75T73u80r18n44o98v50e11c 7435142270226

No jo, mě se taky nezdá tvrzení, že Motol bude jedinou stanicí, kde vestibul bude pod úrovní nástupiště. Co třeba Rajská zahrada? Byť tam jde jen o nástupiště v jednom směru, druhé je vlastně v jedné úrovni s vestibulem - resp. v něj plynule přechází...

0/0
1.2.2014 15:42

P69e91t27r 94N58e35c70h50a74n58i80c13k69ý 7743386948960

Nechápu, že není žádná stanice na Břevnově

+1/0
31.1.2014 15:42

M15i46l49a87n 13M41a24j57e32r86č82í67k 1460230444396

Jistě bylo myšleno přesně "okolí" TRAM zastávek Vypich - jenže to by budovaný mezi zastávkový úsek Petřiny - Motol dlouhý cca 1400m ( http://www.mapy.cz/#!x=14.345116&y=50.081521&z=14&t=r&l=15&rp=m&m=9gpWuxXxBr8mf8jVPfaaRAflBPEffmOEfi-N-fgbK1fmKKafkyKIBz4NfkwHNCSExFEFN4BfidEG ) byl rozdělen na dva moc krátké 600-tisetmetrové úseky (vložená stanice by měla minimálně 200m).

Osobně preferuji protažení cca o pouhých 125m podchod od TRAM zastávek Obora hvězda pod parkovištěm OC mezi ním a nyní dokončovanou konečnou =M=A Motol + v navazujících dalších 125m vybudovat eskalátor (nejlépe po "povrchu" - respektive estakádě, díky níž by nebyl v kolizi s plánovanou kapacitní PK - "obchvatem" Karlovarské ulice) ( http://www.mapy.cz/#!x=14.342544&y=50.077446&z=16&t=r&l=15&rp=m&m=9gogIxX9otTofgESaffS ). Dovedu si představit asi nejjednodušší následující řešení výstavby a provozování tohoto nového propojení pro pěší, jenž by znamenalo vybudování i následné udržování podchodu pod areálem OC na náklady jeho provozovatele se zapsaným věcným břemenem "volného" průchodu (v "prospěch" hl.m.Prahy či DPP) a vybudování i následné provozování DPP navazujícího eskalátoru končícího u stanice =M=A se zapsaným věcným břemenem "volného" průchodu (v "prospěch" majitele/provozovatele OC)

S tím, že navíc zároveň prosazuji severně od stávajícího podchodu k zastávkám TRAM Obora Hvězda po areál "vlastní" obory Hvězda na současném travnatém prostranství vzniklo ( http://www.mapy.cz/#!x=14.341965&y=50.079965&z=16&t=r&l=15&rp=m&m=9go3OxX9wjL0MUfffg6RgiUgdngQ5gXbWBflQ4b2BLV4bMUHlMAEBNpF0fTIfhS )  P+R stylem vyasfaltovaných cest v něm a parkovacích míst ze zatravňovacích dlaždic + s vysazenými křovinami a stromy mezi přímo sousedícími řadami parkovacích stání.

0/0
31.1.2014 16:37

P74e14t78r 44N18e79c28h49a48n11i35c97k31ý 7363406398740

No vzhledem k tomu, že výškový rozdíl mezi stanicí metra a tramvají je takřka 40 metrů, tak by asi šlo spíše o eskalátor. To je právě ten hlavní problém. Ten výškový rozdíl, takže pohodlnost dosažení metra z Břevnova není zrovna zaručena.

0/0
31.1.2014 16:41

M71i48l17a21n 74M30a14j23e62r44č76í47k 1620910904446

A na převýšení 40m je snad potřeba eskalátor, který má konce (vodorovně vzdálené) 250metrů?

To je naprostý nesmysl!

Výška stupně 20cm / délka stupně 25cm

40m : 0,2m = 200 stupňů

200stupňů x 0,25m = 50m.

O eskalátoru přece výše píšu, ale není jej přece potřeba stavět v podzemí = pod parkovištěm/areálem OC, protože bohatě na něj stačí prostranství svahu (respektive nad ním, protože v něm je plánován "obchvat" Karlovarské ulice) mezi parkovištěm OC a dokončovanou konečnou stanicí =M=A u ulice Kukulovy, které jsou od sebe 125metrů. PS: Bezbariérový = pásový/chodníkový eskalátor není třeba, protože bezbariérový přístup má dokončovaná konečná stanice =M=A Motol od přilehlé ulice Kukulovy a OC u Karlovarské ulice od TRAM a BUS jezdící zase po ní.

0/0
31.1.2014 18:22

D89a34n44i63e89l 27P70a38n68e69k 6632921232320

Nějaký vozíčkář... to je výraz.:-/ Všechny nové stanice by měli být automaticky bezbariérové a usnadnit tak dopravu hendikepovaným.

+3/0
31.1.2014 15:42

V34o65j55t36ě16c47h 72M90o66r92a14v23e14c 5655644156715

Všechny nové stanice se staví vždy bezbariérové.

+1/0
31.1.2014 17:58

M62a72r15t39i91n49a 15K40o17l57o89m49a46z60n44i59k69o31v53a 2227962467646

No booze, vzdyt je to jen stavbyvedouci, ne tiskovy mluvci. Vozickar neni nikterak urazlive.

Me spis zarazi ono UŽ v titulku. Do stanic sice UŽ vedou koleje, nicmene stejne to cele bude mit minimalne ctvrt roku zpozdeni... Kde se stala chyba? :-/

+2/0
31.1.2014 18:01

M37a52r61e53k 96T96u23r57n33o13v14e58c 7305592590296

To by mě také zajímalo. Zrovna asi 2-3 dny zpátky jsem psal do iDnesu, jestli by se na to nechtěli nějak zaměřit a zjistit to. Proč bude zpožděná Blanka, o tom už se toho napsalo mnoho, ale proč se má o několik měsíců posunout otevření metra, to jsem se pořád nedočetl. To jako kvůli tomu, že tam měli (a budou mít) nějaké audity?

Já bych čekal třeba nějaké nepředvídané problémy při ražení tunelů (špatné geologické poměry), průsaky vody, propady... O ničem z toho jsem zatím nečetl.

+1/0
1.2.2014 15:48

R35a62d85e11k 16H64o42r76a52k 4667617686165

Oslavujeme zde 4 nove stanice. Vim ze to srovnani bude trochu nefer, ale v Pekingu vystaveli a otevrou nebo uz otevreli mezi roky 2010 - 2014 72.4 Km metra s 58 stanicemi.

+5/−3
31.1.2014 14:15

K93a82r27e50l 75M67a74z64a96n53e85c 7207605763

Při přepočtu na počet obyvatel dané země (srovnání počet nových staniv versus velikost státu) to ovšem nevychází zas tak v náš neprospěch.

+4/−2
31.1.2014 14:30

R91a22d57e39k 10H48o70r93a92k 4707837776355

Jasne ze ne, proto jsem psal ze to srovnani neni fer. Nicmene ten elan pri stavbach v Cine by se nam hodil. Takova Sanghaj ma 2x vice obyvatel nez cela CR, pak se neni cemu divit ze maji 440Km metra a v roce 2020 to bude 1050Km

Obecne jsem rad za kazdou novou stanici a jednou se snad deti nasich deti dockaji metra i na letiste.

+1/0
31.1.2014 14:55

K45a96r20e29l 53M55a94z64a95n20e74c 7137195833

ok, kazda nova stanice je dobra, pokud je ale rozumne umistena, neni predrazena a jeji udrzba nestoji rocne vic nez je rozpocet pardubic...

+3/0
31.1.2014 15:06

D60a60n97i88e57l 29P53a80n10e60k 6542131392150

Na letiště je to povinnost, klidně ať je to v tom úseku nadzemka ale ať to tam jezdí! :))

0/0
31.1.2014 18:04

M54i22r33o56s14l83a95v 38B60á56r74t90a 8174310950577

Za komunistů se metro stavělo mnohem rychleji i v mnohem obtížnějších podmínkách (silně zasíťované centrum, stavby pod Vltavou, a to nemluvím o celkem zbytečně "krásném" interiéru stanic) a bez razících štítů. Razící štíty Tonda a Adéla, použité při stavbě trasy A, nyní leží rozebrané a rezaví v Horních Počernicích, místo toho, aby už dávno něco kutaly. Rovněž prostoje mezi dokončením hrubé stavby jednoho úseky a zahájením stavby jiného úseku jsou děsivé. Prý na to nejsou peníze. A proč byly za komunistů?

+2/−2
31.1.2014 15:32

D61a29n 35S45o61u20č42e19k 7847882778254

Protoze to slo Befehlem, stejne jako v Cine. Vsak taky stavba metra Prahu financne vycerpala.

0/0
31.1.2014 16:22

M52i39r29o92s10l91a34v 89B64á62r78t61a 8784750630697

A to se podle nich mělo v r. 1992 navíc začít se stavbou toho, co se dnes nazývá tunel Blanka.

0/0
31.1.2014 16:33

L37a10d54i61s73l78a64v 95K51v19a79s19n59i23č24k93a 1983177593455

Proč to "šlo" ? Protože nefungovaly jiné a podstatnější věci. No a taky proto, aby se hloupí lidé měli na co ptát.

+1/−1
31.1.2014 16:37

M13i45r71o24s30l14a32v 70B63á72r65t10a 8404650550257

Ano, nefungovaly Charita a noclehárny pro bezdomovce a nezaměstnané - prostě proto, že žádní nebyli.  A jaké další podstatnější věci? Za to čtvrtstoletí by snad člověk očekával daleko lepší stav státu, i když Bém, Rittig, Janoušek atd, si jistě nemohou stěžovat.

+1/−3
31.1.2014 16:46

M61a76r70t89i64n 49K37y14p49r 2242205544124

Peking: 20 milionů obyvatel, Praha:1,2 milionu obyvatel. Poměr 16,6. 58 stanic / 16,6 = 3,5. Takže je to naprosto odpovídající a rychlost výstavby v přepočtu na obyvatele naprosto shodná.

+1/−1
1.2.2014 11:07

I47v83o 76H56a19b91e96r18l89a59n58d 9604729809559

"Do nových stanic metra už montují koleje, lidé se svezou za rok"

Nesvezou. Zase se v tom bude nějaká lopata vrtat, jako v naší Bláně. ;-DR^

0/0
31.1.2014 13:45

R16o52b59e81r58t 48P82r55a81ž73á22k 4798316855260

Já myslím, že se Syreček už poučil.

0/0
31.1.2014 13:58
Foto

J63a17n 59K18o69v98a61ř55í87k 4985169692798

Mastnou tyčí nejezdím, ale snad někdo bude. Silnice v Praze jsou dost přecpané.

+1/−13
31.1.2014 13:37

J62a10n15a 90M76o40l68á68k13o12v52á 7827876456934

Tak to ses velkej kluk.

+16/0
31.1.2014 13:50

R10o36b27e83r37t 68P73r41a95ž65á30k 4468466525960

S malým mozkem. A možná i jiným příslušenstvím.

+8/0
31.1.2014 13:59
Foto

J36a69n 49K76o85v12a21ř22í74k 4395189852948

;-D

0/0
31.1.2014 15:23

J48a55k16u26b 26S72t20a93š97e78k 8514948344402

Brňák?

+4/0
31.1.2014 13:50

M41a58r80e73k 47T32u66r58n55o56v28e95c 7265242340156

A až do té Paříže jste dojel také autem? :-) Já socka tam většinou raději létám letadlem a z letiště pak do města pěkně vlakem, dávat 80 € za tágo z Roissy do centra mi přijde jako vyhazování meněz...

0/0
1.2.2014 15:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.