Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražané mírně omezili jízdy autem, přesedli do vlaků či autobusů MHD

V posledních letech se v hlavním městě projevuje nový trend odklonu od automobilové dopravy. Lidé častěji upřednostňují městskou hromadnou dopravu, vlak či chůzi. Podle dopravních odborníků jsou důvodem mimo jiné i peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K72a58r15e67l 11M89a78r35t15i33n93e12c 6558308536614

Autem se nedá tak pohodlně jezdit "na černo".

Tím si to musím platit sám, takhle to bohatě zaplatí trubky s OpenCard.

0/−1
6.2.2014 10:08

T87o49m58á41š 10C79h78r78a33s24t89n44ý 2388539769951

Ale dá, ale chce to mít odpich a kradený SPZ ;-D

+1/0
6.2.2014 10:20

F88r22a12n30t18a 70P39r16e21i14s12s 5264554467214

Jezdím ted vyjímečně 60km do prace do prahy vlakem, mam auto v opravě. Nicméně uz se těším az zase budu jezdit autem. Ano, benzín me stojí měsíčně 7 tisíc, vlak asi 1500 nebo tak nejak. Ale vubec se hlavně v praze na nádražích necítím bezpečně. Stačí se po setmění postavit pred nádraží a během chvile se u me vystřídá několik cikánů, kteří mi nabízejí čorky, nebo nějakej vagus co chce cigo i kdyz nekourim. Policajty lze zahlednout hlidkovat jen zřídka.

S mojí malou postavou budu raději vždy jezdit autem...

+4/−4
6.2.2014 9:04

M79i79c77h56a51l 56Š54r36o92u78b35e44k 8854106443950

prosímvás na jakém nádraží vystupujete?

0/0
6.2.2014 9:09

F60r56a96n23t42a 27P32r53e26i19s51s 5294954767624

Masarykovo

+1/0
6.2.2014 9:10

M32i86c12h19a64l 60Š96r35o49u44b85e19k 8504816363520

tam sam dojžděl leta a v klidu (nejhorší je ta část, když jde člověk do metra), ale bohužel se tam teď asi přesunuli vágusové, které vyhnali z hlaváku. Nevím, už sem tam dlouho nebyl.

0/0
6.2.2014 9:13

J16a76n 18L50i69b58i33c78h 9622568345393

Nádraží jsou otřes, ty se musí jen prolítnout rychle na vlak a ne tam čekat, to se pak na Vás navážou živly s úkolem Vás okrást či obtěžovat. Na nádraží se jde až těsně před odjezdem vlaku, zatím se dá někde projít spíše po okolí či sednout do kavárny či čajovny, ne?

+2/0
6.2.2014 9:12

Ř41e14h34o40ř 25V26l13a57s82á89k 2794454631316

Tak nepostávejte před nádražím :-)

Vždyť to na cestování vlakem není potřeba. Neznám nikoho, kromě vágusů, kdo by postával před nádražím.

0/0
6.2.2014 12:10

V56l77a55d17i81m71í89r 65F44i52b87i35g91e73r 5624331561174

Ještě kuřáci a že jich je nedá se z nádraží vyjít nebo vejít aniž byste neprošli obláčkem dýmu.

0/0
12.2.2014 6:53

V35l66a92d44i19m55í93r 34F77i78b68i26g95e71r 5864481111544

To je každého věc jak bude dojíždět, ale těch existencí poflakujících se u nádraží a stanic metra je opravdu hodně. Kdyby se jich z větší části zbavili tak jezdí víc lidí. Neskutečně mě štve že také ochcávají snad všechno co se dá.

0/0
12.2.2014 6:49

T32o55m74á62š 49C75h69r81a52s88t33n38ý 2938599439711

Pokud mne MHD vyjde na 32+33Kč na cestu do práce, leč jí to trvá 2,15 hodiny, a autem jsem v práci za 35 minut když jedu lážo plážo, a 20 když ne, a platím 4,15kč na km, vychází mi to...136 Kč cesta (32km).

Za hodinu vydělám 230 a pár drobných čistého.

Nevím, ta ekonomika mi tu moc nevychází, proč bych sakra měl jezdit MHD... :-/

+3/0
6.2.2014 8:49

J19a96n 37L22i67b10i22c56h 9922208955283

Tak je to relativní, auto je pohodlnější většinou a nemusí člověk někde sedět s bezdomovci a různými živly, ale zase si při řízení těžko může číst nebo koukat po lidech, pokud tedy nechce nabourat. Auto není jen o ceně benzínu, musíte započítat pořizovací náklady, náklady a čas na údržbu a servis a taky pojištění atd., k tomu případné pokuty a ztrátu hodnoty zejména na začátku. Nicméně auto se vyplatí, když jede víc lidí. Hlavní problém auta v Praze je to, že v centru a okolí a ani na sídlištích není téměř kde zaparkovat, a když už tak za drahé parkovné.

+2/−1
6.2.2014 9:10

T55o25m48á53š 71C17h10r10a42s71t27n27ý 2748379139141

Těch 4,15 je včetně pojištění a vedlejších nákladů (gumy, opravy).

A pořizovací cena, no, chce to nekupovat v ačkách pro začátek, najít si nějaké dobré udržované auto s prokazatelným nájezdem a nebát se toho v počátku do toho třeba vrazit dvounásobek.

Já teď mám jakou soukromé auto Focuse gen II, sportovní R500 s 2.5 benzínem. Nájezd 55.000 v době nákupu. Cena 65,000 vč. opravy. Dalších 120,000 jsem dal do renovace a za přestavbu na hybrid s komorovou turbínou.

Za 100km spálím 4-5 litrů paliva v ceně 11,25 Kč litr (kerosin).

0/0
6.2.2014 9:24

J11a49n 84L19i82b34i62c88h 9202888865323

Souhlas, já měl vždy auto po otci a ten nové, takže jsem jeho původ a historii znal dobře, do bazarů bych kupovat jít nechtěl, na inzerát je to taky riziko, jsem členem Ford, Rover a Hyundai klubu, takže tam mezi klubery mi to přijde lepší, ale každé bazarové auto je loterie, i když i nová auta zlobí. Výhodu má ten, kdo se v autech dobře vyzná, já přehled mám, čtu asi 5 různých časopisů a jezdím po autosalónech a občas tuning srazech, ale jako technik nejsem a nijak podrobně se v něm nevyznám. Pokud 4,15 Kč/km berete jako nějaké hausnumero s náklady a očekávanou životností a vším, tak to jde, ale je jasné, že náklady na km jsou vždy jen pohádkou, neb nikdy nemůžete říci, jak to bude v budoucnu, zatímco v MHD je náklad pevný a jasný.

0/0
6.2.2014 10:10

T42o27m69á38š 78C50h36r37a50s78t66n85ý 2598429399471

Tak očekávám životnost 8 let. Podvozek na to má, motor je benzín s malým nájezdem, co navíc teď v tom autě je "jen" oškubaná záloha.

Náklad za palivo je taková sázka do loterie, ale ono i to MHD...zvednout Vám lístek na 40 Kč a pernamentku na 700 Kč, když to palivo vystoupá vstříc stropu :) A navíc díky EU jde vždy přejít papírově jinam i v rámci států, za lepším.

0/0
6.2.2014 10:19

M78i20c46h40a95l 18Š55r53o35u86b45e30k 8614586433820

no tak to je váš případ (ovšem moc nevěřím, že trasa, kterou dáte autem ve městě za 30 minut, trvá MHD přes dvě hodiny). Řada lidí to má naopak, přesto jezdí autem. Nepochopitelné.

0/0
6.2.2014 9:12

T30o76m67á25š 12C87h47r34a11s75t63n31ý 2828979589491

Spořilov > Kladno

0/0
6.2.2014 9:25

Ř94e25h20o98ř 51V56l35a34s70á26k 2134904151156

Tak to zní spíš jako meziměstská doprava.

0/0
6.2.2014 12:09

T74o90m44á82š 65C82h74r23a44s90t71n22ý 2398309549341

No ale něž se dostanu MHD někam na okraj, kam můžu sednout na mimoměstský bus, musím 2x přestoupit a trvááááá to...kdežto autem to hned uhnu na okruh a jedůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůů

0/0
6.2.2014 12:51

P69a36v37e94l 35N46o48v44á40k 7731506439543

Tak těch situaci je plno zvláště když je období od jara do podzimu a da se jet na masine MHD se chytá pouze pokud pojedu metro-metro

0/0
6.2.2014 9:51

J84a83n 55L28i94b11i72c85h 9982428755743

Pražská MHD patří stále k nejkvalitnějším z hlediska počtu spojů, intervalů i dodržování jízdního řádu, je ovšem velmi citlivá na jakýkoli kolaps (zapomenutý batoh, jedna menší bouračka, porucha tramvaje, skok člověka pod metro apod.), to pak najednou kolabuje. Mezi její nevýhody patří špína, obtěžující lidé, smrad od bezdomovců a otřesné prostředí v okolí některých zastávek a stanic metra či nepraktické dlouhé výstupy  a nápoje k autobusům apod. (zejména konečné metra Černý Most, Letňany a další). Cenově je zatím přijatelná, zejména u časových kupónů, cena za krátké jednorázové jízdy je však vysoká a počet černých pasažérů také a nezmění na tom nic ani velká skupina revizorů, kteří zablokují východy z metra. Radši bych je viděl ve vlacích metra a ne když kvůli nim člověku ujede spoj, když si na něj nečekaně počíhají až u východu, kde člověk chvátá a navíc v hromadném počtu a přitom mohli procházet systematicky vlakem.

+2/−1
6.2.2014 7:38

V80i79k28y36r 39B27o15h79u46m55i76l 62S19t78r37a51n10s52k90y 9417408686589

Patrně nebydlíte na Sídlišti Z. Město, kde slavný ROPID zrušil ze 3 autobusů 2, tram 22 nechal jezdit pouze každou druhou a tram 26 natáhl intervaly tak, že ji lze označit za občasnou. Logika by velela dopravit odtud lidi k nejbližšímu metru /Skalka/, ale to ROPID neumí /ponechal jen občasbus 177/. Rv

+1/−1
6.2.2014 7:57

J17a25n 92L43i29b80i47c70h 9922618295543

Nebydlím, takové zapadákovy neznám, každopádně to tam jezdilo špatně už dříve, 3 různé občasbusy, co si pamatuji, takže to jezdí jen ještě trošku hůře. Podobně dopadly i některé oblasti okolo Jinonic apod, kde jim také zrušili několik spojů. Ideální to není, dopravní podnik hodně utratil na různých nesmyslech a předražených zakázkách, tak teď nemá peníze a šetří, ale stejně moc neušetří, protože těch pár zrušených spojů není až tak velká úspora.

0/0
6.2.2014 8:16

J66a30k17u10b 55F45e63i17f39a17r 7929199266729

člověče co to melete...takové zapadákovy neznám...co si pamatuji...;-D

0/0
6.2.2014 8:46

J30a85n 55L50i44b43i22c30h 9212208465823

Znám jízdní řád, co tam jezdilo, ale ne ty zapadákovy, do kterých to jezdilo.

0/0
6.2.2014 9:06

Z84d97e98n83ě82k 11J89o34n70á30š 9921519446940

Lidi nebudou chtít opouštět auta, dokud nebude rozumná alternativa. Dnes máte prostě všechny linky v praze dělány tak, že jezdí paprskovitě do centra. Takže pokud jedete například ze Zličína na Chodov, tak dopravou je to 45 minut a autem to projedete za 20. Musel by se výrazně změnit model dopravy. Navíc je mi nepříjemné prostředí, všechno špinavé, nastupovat například na Smíchově je za trest. A když chci auto nechat mimo Prahu a jet například vlakem, tak kromě Berouna žádné pořádné parkoviště v blízkosti nádraží není.

+4/0
6.2.2014 7:34
Foto

V76o60j29t98ě32c83h 27V55o59p60a24ř52i26l 2844416456190

Osobně bych zavedl zpoplatněný vjezd do města, protože...

1.) lidé, kteří potřebují auto by si sice připlatili, ale díky menším kolonám by ušetřili spoustu času (čas jsou peníze) i trochu benzínu (opět pár korun mínus)

2.) lidé, kteří dnes jezdí autem, ale auto úplně nepotřebují by mohli začít jezdit MHD, kdy bych jim zvýšil komfort cestování posílením linek ve špičce (např. metro Anděl je ve špičce naprostý otřes), které by bylo dotované právě z vybraného "vjezdného" pro auta.

Je hezké chtít, aby víc lidí začalo používat MHD, ale za současné situace se na některých místech a v určitou dobu do MHD víc lidí nenatlačí. Teda teoreticky ano, ale většině lidí, co dnes MHD nepoužívá, se do toho chtít jít nebude.

+2/−6
6.2.2014 4:03

P95a63v72e59l 64N18o54v34á90k 7281906129103

Dotovat MHD z provozu auta? To už je snad vrchol blbosti. At si to míli cestující zaplatí sami. Už takhle stačí že dostává z veřejných prostředků víc než miliardu korun. Takže jeho provoz platime všichni bez ohledu na to jestli jsem z Prahy nebo ne....

+3/−2
6.2.2014 6:03
Foto

V92o14j15t48ě65c61h 11V21o86p61a65ř38i47l 2474696396830

Proč vrchol blbosti? Ať jde o podnikatele nebo řemeslníky, obchodní zástupce, čas strávený v kolonách je mnohem dražší. Neberte to jako dotaci MHD, berte to jako platbu za volnější silnice, u pracujících, co auto využívají k práci, pak jako velice výhodnou investici. Nemuselo by to platit vždy, stačí o dopravních špičkách.

+1/0
6.2.2014 6:36

P14a91v34e21l 95N87o71v45á22k 7511736749413

Nejde o to kam ty peníze jdou a nebudte naivní ze by tam vůbec dosly, co by se vybralo tady to by se pokratilo na dotacích takže investice přišla v niveč a za ušetřeny peníze automat prolobuje další nesmyslný cyklostezky nebo nějaký jiný nesmysl o který drtivá většina občanů ani nestojí...

0/0
6.2.2014 6:42
Foto

V64o35j53t59ě67c20h 46V77o28p79a44ř96i18l 2114166306270

Tak psal jsem "osobně", tj. jak bych to udělal já. Že by to ti, slušně řečeno, vykukové udělali jinak je věc jiná. Osobně také doufám (zde byste mohl použít ono "naivně"), že jim bude v nadcházejících volbách vystaven adekvátní účet.

+1/0
6.2.2014 6:57

M70i84c93h16a23l 97Š76r87o95u25b42e13k 8534196363460

a kolik prosímás stojí každoročně opravy, údržba a budování silnic pro automobilovou dopravu?

0/0
6.2.2014 9:17

P55a96v40e83l 86N78o58v92á16k 7841226899233

Rozhodne méně než tam v podobě různých daní spojené s provozem auta nasypeme všichni.

0/0
6.2.2014 9:48

L86u85b65o24š 93H80o88u79s34k50a 6369768713712

Většina evropských velkoměst se snaží své ulice zprůjezdnit (nepočítám Londýn a jeho slavné mýto), nabídnout obchvaty, aby v nich cesty autem byly co nejrychlejší a zácpy nezpůsobovaly nadměrné vypouštění zplodin. My jdeme zcela jinou cestou - Praha není schopna zařídit ani tak triviální věc, jako je zelená vlna na semaforech (firma Eltodo má zjevně specialisty jen na červené vlny). Pořádné obchvaty a řešení dopravní prostupnosti Prahy nikdo moc neřeší, jen se vymýšlejí blbosti typu omezení rychlosti na magistrále, semafory na konci Nuselského mostu, zablokované jízdní pruhy v Legerově nebo dokonce pěší zóna na nábřeží, ke kterému neexistuje smysluplná alternativa. Nedomnívám se, že by lepší průjezdnost centra města až tak zvýšila počet aut v ulicích, jen by ta auta netrčela v těch věčných a velmi často zbytečných zácpách. Jistě by pomohlo i zlevnění MHD, často je levnější sednout do auta, než kupovat jízdenku, což je podle mého dost nešťastné. :-)

+4/−1
6.2.2014 0:24

P93a13v74e74l 70J17e60ř62á14b74e45k 7391902354117

Když je na jedné straně červená vlna, tak musí být i zelená vlna. chce to přijet k prvnímu semaforu na správné vlně.

Auto nemůže být levnější než jízdenky MHD. Při průměrné ceně osobního auta za 1 km cca 6 Kč, tak se obávám, že za tuto cenu se MHD dostanu podstatně dál.

Zácpy jsou skutečně zbytečné. Stačí aby lidi použili MHD, pokud auto přímo pracovně nepotřebují. navíc jízdenku do MHD si připlácejí (dotace MHM Prahy do DP), tak proč toho nevyužívají a platí si cestu autem.

Prostě a jednoduše - tak tragicky bych tu osobní dopravu v Praze nebral. Bývalo hůř

+3/−1
6.2.2014 0:38

V10i38k85y85r 73B18o39h76u87m58i38l 47S66t30r55a13n17s25k17y 9637888406209

Bohužel některé zelené vlny (viz Průmyslová) jsou nastaveny na kvapík /nelegální ve městě/ cca 65 km/h;-D;-)

0/0
6.2.2014 7:59
Foto

T51o82m62á34š 81H89e77r64c88e62g 3770349220500

Kurník fix už, já nechci stát nebo město, které bude lidem říkat, jak a čím mají jezdit, které bude znepříjemňovat parkování, zužovat nebo zavírat ulice, jen aby lidi jezdili městskou dopravou apod. Já chci město, které zjistí, čím kdo chce jezdit, a zajistí na to infrastrukturu, aby vyhovělo co největšímu množství lidí. A ne aby poštvávalo skupiny lidí s různými názory proti sobě. 

Já raději jezdím autem, protože se nemusím držet hnusné ušmudlané ulepené tyče, nemusím sedat na sedačky, na kterých sedají prochcaní smradlaví bezdomovci a jako příjemný bonus třeba nechytím chřipku od lidí, kteří musí do práce, i když jsou nemocní. Navíc 90% cest, které jezdím, jsou autem prostě rychlejší i přesto, že bydlím 200m od stanice metra. 

Každopádně v životě by mě nenapadlo kecat ostatním do toho, čím mají jezdit, a nesnáším, když to radnice dělají. Povýšenost některých, kteří jezdí MHD, opravdu nechápu, je to prostě jeden způsob přepravy z mnoha.

+3/−4
6.2.2014 0:09

P90a96v62e64l 36J86e25ř41á69b93e41k 7571702384247

Obávám se, že tento přístup není vhodný pro živočichy kteří žijí ve velkých sociálních společenstvích.

Není přeci problém před vstupem do MHD si přes ústa dát roušku a na ruce rukavice.

0/−3
6.2.2014 0:42

T83o71m21á69š 27C44h13r21a83s56t85n19ý 2938489839871

Nebo s vestičkou od Zarkávího a zavolat: Alláh s Vámi!

A řádně oslavovat své nadšení z MHD až do roztrhání těla ;-D

0/0
6.2.2014 8:54

F95e42r62d26i27n54a98n62d 53S94l19a22v68í91k 1335282492499

je fakt, že radnice dělají co mohou aby to cestování autem co nejvíc znepříjemnili, tak se nedivím, že to pár slabších vzdalo. Ale já se nedám. To se radši odstěhuju. Mě stačí MHD párkrát do měsíce když se jede pít. Většinou mě ta cesta tam tak obohatí, že zpět už se vracím taxikem nebo pěšky...

+1/−1
5.2.2014 22:32

P15e90t65r 63D94i16v86i84š 7785176503763

Honza Zeman: pro vás už snad jen ten provaz...:-P

0/0
5.2.2014 22:05
Foto

I30v92o 85P15e44t25e18r22k95a 4386715587269

A nebudou za tím třeba taky modré zóny?

+8/0
5.2.2014 22:01

J31i34ř90í 52E90n33g66l69i54š 1425929315421

Některé věci zkrátka prážákům docházejí později než v jiných civilizovaných velkoměstech Evropy.

Ale jak říká klasik: Lepší pozdě nežli později ;-D

+1/−7
5.2.2014 21:59
Foto

I47v56o 38P42e75t90e22r76k73a 4256365627569

Tak já už před lety přišel na to, že kdybych jezdil denně po Praze, tak mě do roka odvezou buďto s infarktem, nebo do Bohnic ... :-/

0/0
5.2.2014 22:12

J18a20r36o52s75l28a17v 47Č72e80r95n42ý 6868834829168

To bylo hóóódně dobrý, to sis tam těch smajlíků měl dát víc.

+1/0
5.2.2014 22:51

V75á59c92l82a12v 76J61e82b63a62v80ý 8460489563186

Jen aby se tím autem nevozily různý náplavy. Čistokrewný Pražák je na MHD zvyklý od narození. :P

0/0
5.2.2014 23:17

H63o88n43z25a 55Z42e11m66a73n 6249933733742

Tak to nechapu. Den po dni je ta doprava s DP horsi. 2x do tydne prijedu pozde, protoze DP ma nekde problem. Od doby co muze kazdej duchodce jezdit zdarma, tak se neda ve spicku dostat skoro do tramvaje, autobusy uz vubec nepouzivam a v metru, kdyz specham nas jedine platici sikanuji a zdrzuji revizori. Spoje jezdi minutu po sobe a pak 10 minut okno. A zase vsechny najednou. Soudruzi odborari, radeji koupim auto, nez vas zivit.

0/−5
5.2.2014 21:40

P41e10t87r 17M38u69r97č65e43k 3788536400

Soudruhu Zemane MHD se v Praze podstatně zlepšilo a dovolím si to tvrdit na základě svých zkušeností protože jezdím mhdéčkem s vozíčkářem.Na Idosu si najdu doma spoj do cílové stanice a vše funguje takřka přesně včetně bezbarierových tramvají a autobusů o metru nemluvě.

Důchodce jednou snad budete i Vy a budete velice rád že nebudete muset platit za dopravu.A že by ve špičce cestovali jenom důchodci nepozoruji,pohybuji se po Praze fakticky celý den a minimálně rok jsem nebyl kontrolován,sic nevím proč ale je to tak.

Že chodíte do práce pozdě je jen a jen Váš problém.Asi jste takový ten týpek co letí po schodech v metru na poslední chvíli porazí baťohem pár lidí a když doběhne k odjíždijícímu metru vzteky aspoň nakopne vagon. Ono si to chce soudruhu o pár minut přivstat a vše bude OK.Verstehen mich bitte?

+2/−5
5.2.2014 22:19

J58a52r88o23s47l69a97v 26B71u41r52s52í67k 8369725734922

Akorát že on už za MHD platit bude. :D (třeba se pletu, jestli mu je 60, tak možná ještě ne)

0/0
5.2.2014 22:30

M28a68r18e13k 85T51u63r73n72o17v78e57c 7525302200886

No nemusí hned nakopávat vagón a porážet lidi batohem, ale nebudete Vy zase ten, co si na ty schody schválně stoupne vlevo a když ho pak někdo obchází z druhé strany, tak za ním ještě volá, že "toliko kvaltování pro hovada jest" či něco v tom smyslu? :-) Takové také miluji. Mně to na těch dlouhých schodech - třeba na nám. Míru či Hradčanské - fakt nebaví a tak je obvykle raději sejdu či seběhnu dolů a někdy je výsledkem to, že třeba nemusím stát 6 minut na perónu a čekat na další metro... To mě také totiž nějak nebaví, Vás ano? Já jsem raději o těch 6 minut dříve někde jinde - třeba v práci nebo doma - a využiji ten čas užitečněji, než obdivováním interiéru stanic metra...

+3/0
6.2.2014 0:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.