Diskuze

Pražané mírně omezili jízdy autem, přesedli do vlaků či autobusů MHD

V posledních letech se v hlavním městě projevuje nový trend odklonu od automobilové dopravy. Lidé častěji upřednostňují městskou hromadnou dopravu, vlak či chůzi. Podle dopravních odborníků jsou důvodem mimo jiné i peníze.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Autem se nedá tak pohodlně jezdit "na černo".

Tím si to musím platit sám, takhle to bohatě zaplatí trubky s OpenCard.

0 1
možnosti

Ale dá, ale chce to mít odpich a kradený SPZ ;-D

1 0
možnosti

Jezdím ted vyjímečně 60km do prace do prahy vlakem, mam auto v opravě. Nicméně uz se těším az zase budu jezdit autem. Ano, benzín me stojí měsíčně 7 tisíc, vlak asi 1500 nebo tak nejak. Ale vubec se hlavně v praze na nádražích necítím bezpečně. Stačí se po setmění postavit pred nádraží a během chvile se u me vystřídá několik cikánů, kteří mi nabízejí čorky, nebo nějakej vagus co chce cigo i kdyz nekourim. Policajty lze zahlednout hlidkovat jen zřídka.

S mojí malou postavou budu raději vždy jezdit autem...

4 4
možnosti

prosímvás na jakém nádraží vystupujete?

0 0
možnosti

Pokud mne MHD vyjde na 32+33Kč na cestu do práce, leč jí to trvá 2,15 hodiny, a autem jsem v práci za 35 minut když jedu lážo plážo, a 20 když ne, a platím 4,15kč na km, vychází mi to...136 Kč cesta (32km).

Za hodinu vydělám 230 a pár drobných čistého.

Nevím, ta ekonomika mi tu moc nevychází, proč bych sakra měl jezdit MHD... :-/

3 0
možnosti

J24a19n 46L94i13b19i90c63h

6. 2. 2014 9:10

Tak je to relativní, auto je pohodlnější většinou a nemusí člověk někde sedět s bezdomovci a různými živly, ale zase si při řízení těžko může číst nebo koukat po lidech, pokud tedy nechce nabourat. Auto není jen o ceně benzínu, musíte započítat pořizovací náklady, náklady a čas na údržbu a servis a taky pojištění atd., k tomu případné pokuty a ztrátu hodnoty zejména na začátku. Nicméně auto se vyplatí, když jede víc lidí. Hlavní problém auta v Praze je to, že v centru a okolí a ani na sídlištích není téměř kde zaparkovat, a když už tak za drahé parkovné.

2 1
možnosti

J33a18n 40L31i87b55i65c58h

6. 2. 2014 7:38

Pražská MHD patří stále k nejkvalitnějším z hlediska počtu spojů, intervalů i dodržování jízdního řádu, je ovšem velmi citlivá na jakýkoli kolaps (zapomenutý batoh, jedna menší bouračka, porucha tramvaje, skok člověka pod metro apod.), to pak najednou kolabuje. Mezi její nevýhody patří špína, obtěžující lidé, smrad od bezdomovců a otřesné prostředí v okolí některých zastávek a stanic metra či nepraktické dlouhé výstupy  a nápoje k autobusům apod. (zejména konečné metra Černý Most, Letňany a další). Cenově je zatím přijatelná, zejména u časových kupónů, cena za krátké jednorázové jízdy je však vysoká a počet černých pasažérů také a nezmění na tom nic ani velká skupina revizorů, kteří zablokují východy z metra. Radši bych je viděl ve vlacích metra a ne když kvůli nim člověku ujede spoj, když si na něj nečekaně počíhají až u východu, kde člověk chvátá a navíc v hromadném počtu a přitom mohli procházet systematicky vlakem.

2 1
možnosti

Patrně nebydlíte na Sídlišti Z. Město, kde slavný ROPID zrušil ze 3 autobusů 2, tram 22 nechal jezdit pouze každou druhou a tram 26 natáhl intervaly tak, že ji lze označit za občasnou. Logika by velela dopravit odtud lidi k nejbližšímu metru /Skalka/, ale to ROPID neumí /ponechal jen občasbus 177/. Rv

1 1
možnosti

Lidi nebudou chtít opouštět auta, dokud nebude rozumná alternativa. Dnes máte prostě všechny linky v praze dělány tak, že jezdí paprskovitě do centra. Takže pokud jedete například ze Zličína na Chodov, tak dopravou je to 45 minut a autem to projedete za 20. Musel by se výrazně změnit model dopravy. Navíc je mi nepříjemné prostředí, všechno špinavé, nastupovat například na Smíchově je za trest. A když chci auto nechat mimo Prahu a jet například vlakem, tak kromě Berouna žádné pořádné parkoviště v blízkosti nádraží není.

4 0
možnosti
Foto

Osobně bych zavedl zpoplatněný vjezd do města, protože...

1.) lidé, kteří potřebují auto by si sice připlatili, ale díky menším kolonám by ušetřili spoustu času (čas jsou peníze) i trochu benzínu (opět pár korun mínus)

2.) lidé, kteří dnes jezdí autem, ale auto úplně nepotřebují by mohli začít jezdit MHD, kdy bych jim zvýšil komfort cestování posílením linek ve špičce (např. metro Anděl je ve špičce naprostý otřes), které by bylo dotované právě z vybraného "vjezdného" pro auta.

Je hezké chtít, aby víc lidí začalo používat MHD, ale za současné situace se na některých místech a v určitou dobu do MHD víc lidí nenatlačí. Teda teoreticky ano, ale většině lidí, co dnes MHD nepoužívá, se do toho chtít jít nebude.

2 6
možnosti

Dotovat MHD z provozu auta? To už je snad vrchol blbosti. At si to míli cestující zaplatí sami. Už takhle stačí že dostává z veřejných prostředků víc než miliardu korun. Takže jeho provoz platime všichni bez ohledu na to jestli jsem z Prahy nebo ne....

3 2
možnosti

Většina evropských velkoměst se snaží své ulice zprůjezdnit (nepočítám Londýn a jeho slavné mýto), nabídnout obchvaty, aby v nich cesty autem byly co nejrychlejší a zácpy nezpůsobovaly nadměrné vypouštění zplodin. My jdeme zcela jinou cestou - Praha není schopna zařídit ani tak triviální věc, jako je zelená vlna na semaforech (firma Eltodo má zjevně specialisty jen na červené vlny). Pořádné obchvaty a řešení dopravní prostupnosti Prahy nikdo moc neřeší, jen se vymýšlejí blbosti typu omezení rychlosti na magistrále, semafory na konci Nuselského mostu, zablokované jízdní pruhy v Legerově nebo dokonce pěší zóna na nábřeží, ke kterému neexistuje smysluplná alternativa. Nedomnívám se, že by lepší průjezdnost centra města až tak zvýšila počet aut v ulicích, jen by ta auta netrčela v těch věčných a velmi často zbytečných zácpách. Jistě by pomohlo i zlevnění MHD, často je levnější sednout do auta, než kupovat jízdenku, což je podle mého dost nešťastné. :-)

4 1
možnosti

Když je na jedné straně červená vlna, tak musí být i zelená vlna. chce to přijet k prvnímu semaforu na správné vlně.

Auto nemůže být levnější než jízdenky MHD. Při průměrné ceně osobního auta za 1 km cca 6 Kč, tak se obávám, že za tuto cenu se MHD dostanu podstatně dál.

Zácpy jsou skutečně zbytečné. Stačí aby lidi použili MHD, pokud auto přímo pracovně nepotřebují. navíc jízdenku do MHD si připlácejí (dotace MHM Prahy do DP), tak proč toho nevyužívají a platí si cestu autem.

Prostě a jednoduše - tak tragicky bych tu osobní dopravu v Praze nebral. Bývalo hůř

3 1
možnosti
Foto

Kurník fix už, já nechci stát nebo město, které bude lidem říkat, jak a čím mají jezdit, které bude znepříjemňovat parkování, zužovat nebo zavírat ulice, jen aby lidi jezdili městskou dopravou apod. Já chci město, které zjistí, čím kdo chce jezdit, a zajistí na to infrastrukturu, aby vyhovělo co největšímu množství lidí. A ne aby poštvávalo skupiny lidí s různými názory proti sobě. 

Já raději jezdím autem, protože se nemusím držet hnusné ušmudlané ulepené tyče, nemusím sedat na sedačky, na kterých sedají prochcaní smradlaví bezdomovci a jako příjemný bonus třeba nechytím chřipku od lidí, kteří musí do práce, i když jsou nemocní. Navíc 90% cest, které jezdím, jsou autem prostě rychlejší i přesto, že bydlím 200m od stanice metra. 

Každopádně v životě by mě nenapadlo kecat ostatním do toho, čím mají jezdit, a nesnáším, když to radnice dělají. Povýšenost některých, kteří jezdí MHD, opravdu nechápu, je to prostě jeden způsob přepravy z mnoha.

3 4
možnosti

Obávám se, že tento přístup není vhodný pro živočichy kteří žijí ve velkých sociálních společenstvích.

Není přeci problém před vstupem do MHD si přes ústa dát roušku a na ruce rukavice.

0 3
možnosti

je fakt, že radnice dělají co mohou aby to cestování autem co nejvíc znepříjemnili, tak se nedivím, že to pár slabších vzdalo. Ale já se nedám. To se radši odstěhuju. Mě stačí MHD párkrát do měsíce když se jede pít. Většinou mě ta cesta tam tak obohatí, že zpět už se vracím taxikem nebo pěšky...

1 1
možnosti

P48e62t53r 86D14i72v96i69š

5. 2. 2014 22:05

Honza Zeman: pro vás už snad jen ten provaz...:-P

0 0
možnosti