- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Proč testujete takové předražené zhůvěřilosti? Autobusy na CNG už dávno jezdí a je to pravděpodobně levnější a prověřenější technologie
Stromy byly kdysi také prověřené a slezli jsme z nich. Alespoň někteří.
Ja proste nechapu, proc nenatahaj znovu draty a nekoupej trolejbusy, pri tomhle vahani a testovani drahych elektrobusu uz mohli existovat prvni linky. Pro Prahu je to nejvyhodnejsi v tomhle terenu, alespon pod ty tzv. metrobusy a trolejbus muze byt i hybrid (elektrina z troleji + nafta kde neni trolej). Ostatne v Praze kdysi jezdily a infrastrukturu mohou sdilet s autobusy, vsak i Garaze Klicov jsou stavene pro trolejbusy. Do nekterych mist vice zatizenych se muze rozsirit tram. trat. napr. jizni mesto, lhotka mozna i letnany (dostali by spojeni na C i B metro)...
Ono to není tak jednoduché. Trolej už vám nikdo nedovolí pověsit na barák a na běžné stožáry veřejného osvětlení to taky nemůžete dát. Dále vám bude chybět kapacita v měnírnách, budete muset natáhnout navíc kabely napájení od měníren. A hlavně zůstane závislost na trakci při ucpané cestě. hybridy jsou sice hezké, ale nesmírně drahé a náročné na údržbu.
Nemluvě o odporu současných konšelů vůči trolejbusům...
Ten Siemens byl tedy o dost hezčí než tenhle český.. tohle vypadá jen jak zakulacená krabice!
Od prostředku MHD bych v první řadě očekával funkčnost, spolehlivost, úspornost a podobné vlastnosti.
Krásu, jako silně subjektivní hodnocení, bych bral v potaz až na dalších místech.
Hezká váza, která sice neudrží vodu (není funkční), může ještě pořád být po stránce estetiky ozdobou.
Hezký nejedoucí (vadný) autobus je v každém případě průšvih, i kdyby byl sázený brilianty.
No, ale to nebude moc objektivní, když ted už mrazy nebudou
Jsem fakt zvědavý, jak rozdrtí Siemens. Problémy toho předchozího busu jsou totiž momentálně typické pro celé odvětví. Ten český je přitom větší a o dost těžší, takže už jenom tohle je docela mínus. Ale držím palce.
Každopádně, pokusný provoz nemůže škodit. To je totiž účelem, otestovat technologie, vbyrat, která by případně měla smysl. Jen tak mě napadá ona americká dívčina, jejíž baterie (akumulátor, kondenzátor), složená z uhlíku má mít totožné parametry, co se hustoty proudu týká, ale nabíjecí čas 30s. Pokud by jí nesponzoroval microsoft, tak bych byl hodně skeptický,.
Jaeda nevim, v clanku pisou ze kdyz stoji v zacpe, ze nic mimo osvetleni nespotrebovava.... Co topeni? Vytopit prosklenou bednu musi byt aspon 10kW...
Některé ovšem mají naftové topení, takže ta ekologie je nějak na půl.
Je sice hezké že se nevzdávají, ale dla bych přednost přechodu na CNG.
To už se osvědčilo.
Kdo že se nevzdává? Výrobci? Dopravci je to celkem jedno, ale když mu někdo sám od sebe půjčuje drahou hračku, tak proč by to nezávazně nevyužil.
Většina výrobců osobních aut dává od investic do vývoje elektromobilů ruce pryč do doby, dokud se dramaticky nezlepší poměr kapacita/váha baterií. A vzhledem k faktu, že nové baterie dřív než za 5 let nebudou a životnost autobusu je kratší, bych se na testování elektrobusu vykašlal a zkusil třeba CNG.
A proč jednoduše nepoužít trolejbusy se záložním diesel agregátem - osvědčené řešení? Náklady na vybudování infrastruktury v dlouhodobém měřítku vyváží náklady na výměny baterií, kterým se bude s každým cyklem snižovat životnost. A hmotnost těch baterií zbytečně zvyšuje spotřebu. Trolejbusy vyjedou všude, jsou bez emisí, spotřeba nižší než u elektrobusů, průjezd úseky bez trakce vyřešen, není zde ekologická zátěž spojená s likvidací baterií. Elektřinu ano, ale rozumným způsobem.
Používat ve městě bez trolejbusového vedení trolejbusy se záložním diesel agregátem - to by bylo fakt vtipné. To už by snad bylo lepší kupovat rovnou hybridní autobusy, anebo rovnou dieselové autobusy, aby se ušetřila zbytečná zátěž.
Skvělá zpráva a šance pro českou firmu....
Nebral bych to tak nacionálně. Kvalita národnost nemá, a na které straně hranic končí který tunel, to může být taky celkem jedno tomu, komu to nejde do jeho kapsy. A ani český výrobce si většinu součástí nevyrábí sám.