Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha chce až o desetinu zdražit jízdné. Uvidí se po volbách

Jízdné v Praze možná podraží. Dopravní podnik chce zvýšit cenu zhruba o deset procent. V nedělních Otázkách Václava Moravce to uvedl generální ředitel podniku Jaroslav Ďuriš. Konečné rozhodnutí je ale na magistrátu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ř24e19h60o21ř 36V80l25a95s74á26k 2304184831176

Vždycky mně přišlo jako hloupost snažit se vytřískat peníze z jediné skupiny, která

1) má řidičák a tedy zjevnou alternativu

2) je většinu dne v práci, na víkendy a dovolené jezdí často mimo město, takže zakoupenou tramvajenku využívá relativně málo

Tímhle tempem budou nakonec jezdit jen děti, někteří študáci, a důchodci. A ti důchodci, ti budou jezdit dost, a ještě remcat, protože mají na remcání času dost.

Zvlášť ta úleva pro důchodce je prostě systémově špatně. Pokud mají hroznou bídu, ať jim stát zvýší důchody, nabídne úsporné domovy důchodců. Nikoliv že důchodce na vesnici má smůlu a pražský se celý den vozí zdarma.

0/0
11.2.2014 15:48

J51a27n 67S90m86e48j51k50a88l 6394178732

Za KOMUNISTŮ se nezdražovalo bylo levno a přesto MHD ve mestech byla kvalitni a spolehliva stejne jako vlaky a autobusy.... Dneska drahota a same spozdeni....

+3/−6
9.2.2014 23:26

P51a70v75e52l 85J11e42ř13á30b58e67k 7231712574287

Za komunistů se jezdilo i za 60 halířů, mohlo se třikrát přestoupit, kdo uměl, tak si z tramvaje vystoupil a nastoupil i za jízdy, ale průměrný plat byl okolo 1300,- Kč měsíčně, na auto se čekalo na pořadovník mnoho let a na 1. května. uvědomělí i neuvědomělí chodili s mávátky do slavnostních průvodů.

Z jednoho konce Prahy na druhý (třeba Hloubětín/Hlubočepy) se jezdilo i přes hodinu, průvodčí či tramvaják neustále běhal přehazovat výhybky, ale faktem je, že jen výjimečně mu na kolejích stály osobní auta, protože těch i v Praze bylo míň, než prodejen mléka.

Pravda také je, že za komunistů se nezdražovalo. Jen se upravovaly ceny

+12/−1
9.2.2014 23:43

A18l84e52x21a45n87d38r 50K31o16s37t22k32a 5489736299316

Zato dnes se zvedne cena potravin o 20%, ale NENÍ inflace, protože máme levnější auta a televize.  (Míněno za jeden rok)

+3/−1
10.2.2014 7:13

J13a62n39a 53M30o31l39á29k75o80v86á 7917596546284

Muzes si jet do KLDR, tam se ti bude libit.

+2/−1
10.2.2014 8:33

J38i30ř43í 64Š46i27m70e84k 3227300534452

Moláková-viš kam můžeš jet ty do p........

0/0
10.2.2014 16:10

I57v87a 19K63r56i38s46t19o19f28o73v87á 7625223912692

Jo a proto napsal Šimek Grossman povídku o cestování vlakem (nikdy nevíte jak, kam a kdy dojedete). ;-D V kupé jsem chytil blechu atd. atd.

0/−1
10.2.2014 10:37

J17a51n 57L71i61b19i82c12h 9142188815133

Měl bych několik návrhů, zavést konečně jízdné pro důchodce nad 70 let, kteří jezdili zadarmo, což snad nemá obdoby nikde jinde ve světě, také nesmyslné ježdění zdarma studentů do 15 let, což už snad neplatí. Dále lepší práce revizorů, přeci jen je zbytečné, aby jich stálo 6 najednou ještě se strážníky u výlezu z metra, měli by se rozptýlit aspoň po dvou a tvrdě do vagónu a systematicky to brát z obou stran, takhle akorát kvůli nim člověku ujede nápoj, když chvátá. Jinak zdražení ročního jízdného na úrovni 5-10 procent chápu, jiná města už zdražila dávno a 4750 Kč se už dlouho neměnilo, 5 000 Kč nebo 5200 Kč za rok bude ještě snesitelných, pokud se otevře už konečně Národní třída a brzy snad i metro A až do Motola. Uvítal bych ale metro s internetem, metrem člověka cestuje hodně často a v metru není signál vůbec nebo jen EDGE a to ještě slabý a jen ve stanicích, přitom by dnes už neměl být takový problém částečně to pokrýt i ve vlacích wifinou aspoň některé vyznačené vagóny, za půl hodiny jízdy metrem se dá mnohé vyřídit a tramvaje taky některé s internetem by byly fajn, tam však člověk má kdyžtak funkční mobilní, ale v metru si moc neškrtne. A poslední problém je zbavit přepravy podnapilé, zdrogované, smradlavé a páchnoucí lidi, kteří beztak většinou jedou načerno a jen znepříjemňují cestu platícím cestujícím, ale to by museli revizoři s městkou policií něco dělat a ne se flákat.

+6/−4
9.2.2014 22:20
Foto

B41r77o26n32i75s85l80a40v 66G26a39b62r23y45š 2192209551

Internet..., Vy se bez něj asi neobejdete, n'est-ce pas? :-)

+2/−1
9.2.2014 23:14

P55a12v34e35l 11J77e70ř71á81b83e48k 7141162594487

Třeba budete mít to štěstí, že i vaši rodiče budou ve zdraví žít po sedmdesátce svých let. Těch několik důchodců zas tak rozpočtu neškodí, naopak bezplatné "courání" MHD jim pomáhá ještě aktivně žít, cestovat po městě, za vnoučaty apod.

Nevím jak dnes, ale pokud vím, tak metro jezdí celkem nacpané. A domnívám se, že je krajně neslušné, aby mladý muž seděl a "hrál" si s PC, a nad ním stáli starší a nebo i ženy.

S feťáky a podobnými lidmi je to i na vás - stačí zvednout mobil a ohlásit je městské policii a ne jen prudit na internetu.

V davu lidí je svým způsobem neslušné telefonovat. Neříkám nezvednou hovor, ale sám začít v takovém prostředí hovor (s výjimkou zajištění zdraví a bezpečnosti) je krajně neslušné.

Zřejmě schází trochu sociálního vychování.;-(

+5/−7
9.2.2014 23:36

A56l42e77x41a11n50d21r 76K40o60s13t89k21a 5949586269106

Dovolím si jen drobnou korekci: Až uvidíte feťáka, tak si skuste ty policisty zavolat. Dokonce třeba hlídku na ulici, přímo nad těmi schody do metra, kde vidíte fetku, jak si sjíždí žílu. Jednou si to skuste.

+3/0
10.2.2014 6:48

L72u56k58á15š 57H77l39o98u55c60a93l 6122420361594

vám schází jakákoli reflexe dnešní Prahy, žijete v jiném světě

+2/0
10.2.2014 8:54

J65a90n 16L79i66b77i19c14h 9432348925743

Je to otázka pohledu. Dopravní prostředek slouží k přepravě a nejedná se o společenský podnik. Podle mne u člověka, který hodně času jezdí MHD je vysloveně nutnost např. v případě podnikání apod. hovory vést i v dopravním prostředku. Pokud jimi hlasově příliš neruší okolí, nevidím problém. Je to o toleranci, otázka je všeho míra. U důchodců bych samozřejmě uvažoval normální zlevněné jízdné časové na nějakou rozumnou hodnotu, nemyslím si úplně, že by to byla až tak zanedbatelná částka, invallidi a ZTP by měli jízdné stále zdarma, ale nikde jinde to nemají důchodci nad 70 zcela zdarma, aspoň něco platí. Jinak co je vychování je také relativní, co je pro jeden národ či kulturu nevychovanost, jiné přijde normální a naopak.

0/−2
10.2.2014 10:38

J97a86n 59J76í32c67h48a 8410590118421

no, zadnych 70let....uz delsi dobu je ta hranice 65 let

+1/0
10.2.2014 14:32

J98a63n 47Š41p55e89c27i74á97n 2330530349299

Praha si muze dovolit zdrazit a to vetsinu lidi stve. V Liberci so to dovolit nemuzou.Tam je to 25min pesky z centra na 80% mesta.

Ale zase nas ekologisti tlaci do mhd,ale kdyz budr vlastni trabant levnejsi,tak promin mhd.

+3/0
9.2.2014 21:58

M87i77c58h32a63l 51P24a80v63l12á41t 9223953834709

Dokun nebudou cestujici platit vetsi cast ceny jizdenky, pujde to s prazskou MHD od desiti k peti. Ale naprosto chapu, ze tahle pravda patri k tem, ktere drtiva vetsina lidi nerada slysi..

0/−8
9.2.2014 21:08
Foto

B44r93o93n98i64s58l17a25v 29G46a62b24r26y59š 2942509541

Víte, jak funguje doprava ve Frýdku-Místku?

+1/0
9.2.2014 21:50

T62i39b87o54r 18V26i77z17v86a61r44y 9604164283585

Klidně, padesát korun mě nezabije.

0/−6
9.2.2014 20:17

P15a55v39e14l 38Š53e68b69e80k 8614383852100

myslím ,že nejlepší řešení je zrušit ROPID jako instituci která odčerpává peníze a nic nevytváří . třeba je zcestné pronajmout vlastní výtopny soukromé firmě a pak si od nich kupovat teplo a bohužel takovýchto super nápadů je v DP tolik že by se seznam nevešel na toal.papír

+10/−2
9.2.2014 19:55

J37a96n 30Z68e61l86e59n65k95a 2266356768265

Jenomže ten pronájem výtopen, stejně jako outsourcing takřka všeho, není dílo Ropidu, ale bývalého vedení města v čele s Pavlem Bémem a bývalého vedení DP v čele s Bémovým kamarádíčkem Martinem Dvořákem. To jsou ti největší zloději, kteří přivedli DP na buben. Bohužel ty pro město a DP nevýhodné smlouvy se táhnou dodnes. ROPID je v tom opravdu nevinně.

+2/−1
9.2.2014 22:19

P90a77v96e71l 63Š23e27b13e18k 8704293892210

Také o tom,že je to nápad ROPIDu tam není ani slovo pokud čtete pozorně

+2/−1
9.2.2014 23:00

B10o92h69u16s91l78a40v 76K79r88á40l75í98k 2281670929186

Modální částici "třeba" jsem pochopil tak, že má jít o příklad dokládající tvrzení z předchozí části věty. Jiný smysl ani nedává.

0/0
10.2.2014 0:09

L38u14c36i21a61n 90P71a18p96a25z67i95a28n 5364107771495

Jsem pro zdražení o 30% a zvýšení mezd o 100%. To by byl konečně systémový krok správným směrem. Držet nízké mzdy se zdůvodněním, že máme levnou MHD, která jezdí čím dál hůře ve stále horšícho ojetých dopravních prostředcích je už trapná. Mějme ceny jako ve Vídni, mějme mzdy jako ve Vídni a nemluvme o tom, že to není reálné. Realné to je, jen musíme vyházet z funkcí osoby, která brání českému národu v důstojném začlenění mezi Evropany!

+9/−4
9.2.2014 19:39

R85o66b95e88r34t 55Š46i49m21e87č66e95k 6645931598208

a ona je mzda státem regulovaná směrem nahoru?

+4/−1
9.2.2014 19:43

L10i41b25o62r 98H47o11s96a96k 3935632714796

A co ti brani, zvysit si mzdu o 100 procent? :-)

+3/−3
9.2.2014 20:20
Foto

B61r62o39n96i59s42l11a95v 28G14a57b88r71y50š 2122159221

Nejde mi o zdražení jízdného, oproti jiným městům v přepočtu na počet obyvatel, počet linek a počet spojů je to pořád na přijatelné úrovni. Ale před pár lety se ROPID chvástal, že dokáže tou svojí radikální změnou ušetřit hromadu peněz. Jak je vidět, neušetřil nic, pětkrát do roka bude muset měnit jízdní řády a jak já v poslední době sledováním výkonů MHD zjišťuju, spojů pořád ubývá. Rád bych věděl, za co se utrácí.

+14/0
9.2.2014 19:38

T42o31m18á85š 28C94h84r24a49s47t64n98ý 2918399919731

Metro A, Blanka, T15 tramvaje co nejezdí a když jezdí, tak se opotřebovávají rychleji než 1.0 TSI motor ve služebáku ;-D

+1/0
10.2.2014 10:54

M68i58c35h36a98l 15K60a58n23d80a 7360667733375

Není Vám hanba Pražáci? Měsíční jízdné Vás stojí 550 Kč, tj. cca 27 Kč na den. Bydlím na venkově a dojíždím do práce 20km. Blíž práce není. Cestovné mě stojí 120 Kč na den. To si platím ze svého a ještě ze svých daní platím dopravu Vám. A Vy jste takoví hamouni, že je Vám to ještě málo. Styďte se!

+3/−21
9.2.2014 19:32

R95o97b91e84r61t 42Š63i93m42e66č54e81k 6195941458968

a) to s tou cenou máte pravdu

b) nic pražákům neplatíte

+11/0
9.2.2014 19:33

M36i74c65h24a12l 91K76a77n23d37a 7690597713465

Jak to že ne? Platím daně a z nich je z 80% dotován provoz Dopravního podniku.

+1/−9
9.2.2014 19:43

R67o27b50e22r50t 66Š16i16m77e59č20e73k 6255671818278

a) vaše daně do rozpočtu prahy nejdou

b) i venkovské spoje jsou dotovány

+12/−1
9.2.2014 19:46

M94i65c22h25a53l 61K11a58n34d14a 7310237713335

a) Jak jste na to přišel? Praha dostává určité procento ze státního rozpočtu (podle rozpočtového určení daní) a přesně do toho směřují mé daně.

b) Bydlím v obci, kam nejezdí ŽÁDNÉ spoje. Dopravuji se vlastními silami. Dokážete si vůbec něco takového představit? Víte vůbec, že i taková místa existují v naší zemi?

+1/−5
9.2.2014 20:01

J71i14ř32í 95K98r37e40j96č53í78k 2897308954156

a) v tom případě zase mé daně směřují do rozpočtu tvé obce, tudíž si nemáme co vyčítat

b) tušimže v televizi jednou o takové obci byla řeč... ;-)

+8/−1
9.2.2014 20:05

R14o38b75e18r95t 95Š41i13m46e55č92e15k 6255911868458

a) stejně jako daně pražáků dotují komunikace ve vaší obci  

b) to je realita venkova, tak to prostě bylo/je/bude (já nejsem původem z prahy, takže bych si dovolil tvrdit, že jsem docela objektivní)

+7/0
9.2.2014 20:06

A44n92t44o53n86í16n 50C29e68t53k85o97v22s43k35ý 7334648957536

Praha na daních víc vybere než sama spotřebuje. Takže podle tvojí logiky bych mohl já jakožto pražák nadávat tobě, že tě živím. Kašpare Rv

+6/0
9.2.2014 21:32

R95o38b23e26r74t 91Š68i66m76e12č92e21k 6475201178438

to je taky takový sporný, praha vybere proto, že tady firmy sídlí, ale peníze se dělají na venkově

+4/−2
9.2.2014 21:35

T96o84m52á28š 97C86h55r48a51s19t43n90ý 2128309699501

Pokud Vám to vadí, přestěhujte se na místo kde spoje jsou. Už nemáme párset let nevolnictví, takže Vám nic nebrání.

+2/0
10.2.2014 10:55

T29i48b89o17r 31V75i68z60v28a48r73y 9274744423485

Není vám hanba venkovani? Místo aby ste se přestěhovali blíže za prací, jste takoví hamouni...styďte se ;-D;-D

+2/−1
9.2.2014 20:21

J87i14ř10í 37S47t22e76h55l19í82k 3730732653

nechte bejt, už takhle v Praze není k hnutí, za těch pár statečných musíme být vděční

+3/0
9.2.2014 20:41

J58a76n 64Z56e41l52i91n98a29r 3106215307256

neni mi hanba

+2/0
9.2.2014 20:48

P90a98v59e22l 38Š73e19b70e55k 8854123912310

Kando kando pokud jste jeden z těch který nám každý den parkuje pod okny a nutí mě donekonečna kroužit ulicemi než se laskavě odeberete svým vozem odejet domů zaparkovat si na dvorku a pokud ještě před ťím poużijete MHD a dotovanou opencard na kterou bohužel musím přispět i ja ikdyž jsem naposledy využil služeb hromadne dopravy tak moje výstupní stanice se jmenovala Leninova tak myslím že by jste se měl zastydět

+3/0
9.2.2014 23:13

K37a51r91e80l 34D57r12d13a 6124502827

Mám plno kolegů a bydlí za Prahou. Prý jde o 1/3 Pražanů. Ti platí dopravu do Prahy a pak MHD. Zpravidla se pak jedná o dvojnásobek uvedených cen. Nehledě na to, že nedostatečná příměstská doprava mnohé odkazuje na auto a pak to vychází dráž než 120,- Kč denně.

+1/0
10.2.2014 7:48

M27i84r32o50s48l67a14v 87Z17i31k30m76u95n95d 7539103644933

Ve vztahu k průměrné mzdě = kolik jízdenek si mohou koupit za měsíční mzdu, je jízdné v Praze dražší než ve Vídki, jak jízdenka pro jednotlivou jízdu (neměla by stát víc než dvacku), tak celodenní jízdenka, tak ročka. Ta by měla být minimálně o tisícovku levnější ... DPP špatně hospodaří, zbytečné rozjedy a zastavování na koncových stanicích - není potřeba mít výstupní a nástupní označník, stačí jeden, není třeba kumulace vozidel na konečných, vozidlo by tam nemělo stát déle než 80 % intervalu, na kždé lince by se ušetřila nejméně dvě vozidla, zbytečně intenzivní osvětlení stanic metra atd. atd.

+3/−5
9.2.2014 19:24

R13o89b62e63r20t 24Š49i16m47e74č63e28k 6225871588758

jenomže naftu, elektřinu a nový autobusy, tramvaje, vlaky nám nikdo za cenu přiměřenou k průměrné mzdě neprodá ;-)

+8/0
9.2.2014 19:29

M94i52c50h68a31l 86D81a23d84e10k 8163732958

phm jsou zatížené hlavní spotřební daní..proto je to tak drahý

+1/0
9.2.2014 20:13

J84i79ř57í 46K18r98e60j30č62í74k 2177108424296

Jakou vypovídací hodnotu má vztah k průměrné mzdě ?

Zbytek nekomentuji, je vidět, že o tom mnoho nevíte...

+3/−1
9.2.2014 19:29

Z38d34e87n19ě41k 28J29o10n11á58š 9941729256180

No, já už začal jezdit autem teď.... když zdražíte, budu mí to důvod více zůstat v autě.

+3/0
9.2.2014 19:05

R48o78b19e17r74t 19Š62i94m16e80č13e88k 6975541428778

a začal jste jezdit, abyste ušetřil peníze, že ? :)

+2/0
9.2.2014 19:18
Foto

B42r67o88n66i52s87l95a89v 73G55a75b84r78y97š 2512459821

A skutečně ušetříte??

+2/0
9.2.2014 19:39

T51o81m82á64š 98C35h32r66a43s28t17n16ý 2528309749661

Ušetří se čas. Jak jsem dával za příklad, do práce mimo Prahu to mám 40km z místa bydliště. MHD = 2h; auto = 25 min max.

To znamená že rozdíl mezi a) kde mne jízda vyjde na 55 kč plus 345 Kč ušlého výdělku = 400 Kč za cestu tam, 400 zpět b) 166 Kč mínus 345 Kč výdělku co mám navíc, tak na tom ... hm, 180 Kč vydělám na cestu, že jezdím autem! :-)

0/0
10.2.2014 11:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.