- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vždycky mně přišlo jako hloupost snažit se vytřískat peníze z jediné skupiny, která
1) má řidičák a tedy zjevnou alternativu
2) je většinu dne v práci, na víkendy a dovolené jezdí často mimo město, takže zakoupenou tramvajenku využívá relativně málo
Tímhle tempem budou nakonec jezdit jen děti, někteří študáci, a důchodci. A ti důchodci, ti budou jezdit dost, a ještě remcat, protože mají na remcání času dost.
Zvlášť ta úleva pro důchodce je prostě systémově špatně. Pokud mají hroznou bídu, ať jim stát zvýší důchody, nabídne úsporné domovy důchodců. Nikoliv že důchodce na vesnici má smůlu a pražský se celý den vozí zdarma.
Za KOMUNISTŮ se nezdražovalo bylo levno a přesto MHD ve mestech byla kvalitni a spolehliva stejne jako vlaky a autobusy.... Dneska drahota a same spozdeni....
Za komunistů se jezdilo i za 60 halířů, mohlo se třikrát přestoupit, kdo uměl, tak si z tramvaje vystoupil a nastoupil i za jízdy, ale průměrný plat byl okolo 1300,- Kč měsíčně, na auto se čekalo na pořadovník mnoho let a na 1. května. uvědomělí i neuvědomělí chodili s mávátky do slavnostních průvodů.
Z jednoho konce Prahy na druhý (třeba Hloubětín/Hlubočepy) se jezdilo i přes hodinu, průvodčí či tramvaják neustále běhal přehazovat výhybky, ale faktem je, že jen výjimečně mu na kolejích stály osobní auta, protože těch i v Praze bylo míň, než prodejen mléka.
Pravda také je, že za komunistů se nezdražovalo. Jen se upravovaly ceny
Měl bych několik návrhů, zavést konečně jízdné pro důchodce nad 70 let, kteří jezdili zadarmo, což snad nemá obdoby nikde jinde ve světě, také nesmyslné ježdění zdarma studentů do 15 let, což už snad neplatí. Dále lepší práce revizorů, přeci jen je zbytečné, aby jich stálo 6 najednou ještě se strážníky u výlezu z metra, měli by se rozptýlit aspoň po dvou a tvrdě do vagónu a systematicky to brát z obou stran, takhle akorát kvůli nim člověku ujede nápoj, když chvátá. Jinak zdražení ročního jízdného na úrovni 5-10 procent chápu, jiná města už zdražila dávno a 4750 Kč se už dlouho neměnilo, 5 000 Kč nebo 5200 Kč za rok bude ještě snesitelných, pokud se otevře už konečně Národní třída a brzy snad i metro A až do Motola. Uvítal bych ale metro s internetem, metrem člověka cestuje hodně často a v metru není signál vůbec nebo jen EDGE a to ještě slabý a jen ve stanicích, přitom by dnes už neměl být takový problém částečně to pokrýt i ve vlacích wifinou aspoň některé vyznačené vagóny, za půl hodiny jízdy metrem se dá mnohé vyřídit a tramvaje taky některé s internetem by byly fajn, tam však člověk má kdyžtak funkční mobilní, ale v metru si moc neškrtne. A poslední problém je zbavit přepravy podnapilé, zdrogované, smradlavé a páchnoucí lidi, kteří beztak většinou jedou načerno a jen znepříjemňují cestu platícím cestujícím, ale to by museli revizoři s městkou policií něco dělat a ne se flákat.
Internet..., Vy se bez něj asi neobejdete, n'est-ce pas?
Praha si muze dovolit zdrazit a to vetsinu lidi stve. V Liberci so to dovolit nemuzou.Tam je to 25min pesky z centra na 80% mesta.
Ale zase nas ekologisti tlaci do mhd,ale kdyz budr vlastni trabant levnejsi,tak promin mhd.
Dokun nebudou cestujici platit vetsi cast ceny jizdenky, pujde to s prazskou MHD od desiti k peti. Ale naprosto chapu, ze tahle pravda patri k tem, ktere drtiva vetsina lidi nerada slysi..
Víte, jak funguje doprava ve Frýdku-Místku?
Klidně, padesát korun mě nezabije.
myslím ,že nejlepší řešení je zrušit ROPID jako instituci která odčerpává peníze a nic nevytváří . třeba je zcestné pronajmout vlastní výtopny soukromé firmě a pak si od nich kupovat teplo a bohužel takovýchto super nápadů je v DP tolik že by se seznam nevešel na toal.papír
Jenomže ten pronájem výtopen, stejně jako outsourcing takřka všeho, není dílo Ropidu, ale bývalého vedení města v čele s Pavlem Bémem a bývalého vedení DP v čele s Bémovým kamarádíčkem Martinem Dvořákem. To jsou ti největší zloději, kteří přivedli DP na buben. Bohužel ty pro město a DP nevýhodné smlouvy se táhnou dodnes. ROPID je v tom opravdu nevinně.
Jsem pro zdražení o 30% a zvýšení mezd o 100%. To by byl konečně systémový krok správným směrem. Držet nízké mzdy se zdůvodněním, že máme levnou MHD, která jezdí čím dál hůře ve stále horšícho ojetých dopravních prostředcích je už trapná. Mějme ceny jako ve Vídni, mějme mzdy jako ve Vídni a nemluvme o tom, že to není reálné. Realné to je, jen musíme vyházet z funkcí osoby, která brání českému národu v důstojném začlenění mezi Evropany!
a ona je mzda státem regulovaná směrem nahoru?
Nejde mi o zdražení jízdného, oproti jiným městům v přepočtu na počet obyvatel, počet linek a počet spojů je to pořád na přijatelné úrovni. Ale před pár lety se ROPID chvástal, že dokáže tou svojí radikální změnou ušetřit hromadu peněz. Jak je vidět, neušetřil nic, pětkrát do roka bude muset měnit jízdní řády a jak já v poslední době sledováním výkonů MHD zjišťuju, spojů pořád ubývá. Rád bych věděl, za co se utrácí.
Metro A, Blanka, T15 tramvaje co nejezdí a když jezdí, tak se opotřebovávají rychleji než 1.0 TSI motor ve služebáku
Není Vám hanba Pražáci? Měsíční jízdné Vás stojí 550 Kč, tj. cca 27 Kč na den. Bydlím na venkově a dojíždím do práce 20km. Blíž práce není. Cestovné mě stojí 120 Kč na den. To si platím ze svého a ještě ze svých daní platím dopravu Vám. A Vy jste takoví hamouni, že je Vám to ještě málo. Styďte se!
a) to s tou cenou máte pravdu
b) nic pražákům neplatíte