Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na jednu jízdenku z Můstku do Kladna. Pražští radní chtějí sjednotit dopravu

Radní hlavního města schválili integraci pražské a středočeské veřejné dopravy. Slibují si od ní jednotný tarif, jedny jízdní řády, prodloužení městských linek do regionu a naopak lepší využití příměstských linek v Praze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K15a43r47e72l 71D64r64d82a 6244612767

Nerozumím, pokud je smyslem, aby cestující dosáhli na legitku a platili méně, kde se vezmou úspory? Středočeské obce  budou dopravu více dotovat? Když koukám na PID, ony ty dotace jsou minimální a legitka v PID žádné velké výhody nepřináší. 

  Faktem je, že se se současnou cenou za dopravu práce v Praze často nevyplácí. Tím se zvyšuje tlak na slušná místa mimo Prahu. Tak jestli to není nakonec pro obce smrtící? Bude je to něco stát a zaplatí si za odliv kvalifikovaných lidí do Prahy.

  A jako Pražana mě PID a její pásma pěkně prudí. Na dotované jízdné dosáhne jen ten, kdo jezdí pravidelně. Což mi přijde obecně v MHD dost diskriminační. To je podle mě hlavní důvod, proč se vyplácí jezdit autem a na PID a MHD kašlat. Protože model, kdy 2 dny jedu autem a 3 dny MHD je dnes tou nejdražší dopravou bez výhod, které mají ostatní. Takže je rozumnější jet autem 5x v týdnu. Je to výhodnější. Jako řidič bych uvítal klouzavé dotované jízdné. Pokud by si Praha chtěla ulevit od aut, byla by to podle mě cesta.

  (Ale třeba ne. Třeba to mají statistici podchycené, že dnes víc lidí jezdí MHD a pokud by se umožnilo klouzavé jízdné, bude v centru aut naopak více. No nevím.)

0/0
19.2.2014 6:32

L28u92c31i70a19n 84P15a74p72a14z53i22a88n 5144267811465

Hlavně, aby tím jedním člověkem nebyl ROPID, nechvalně proslulý.

+2/0
18.2.2014 23:21

T19o66m94á14š 89K61u96č20e41r17a 5677482797172

Tož hezké je to heslo, moc pěkné... Jenom, kdyby nebylo odněkud opsané: http://www.vvo-online.de/cs/. Ale jinak integrace Kladna a Prahy zní zajímavě. Že by se nakonec po x letech stalo Kladno pražským předměstím? Už jenom ta představa...;-D

+2/−1
18.2.2014 22:09

A39n18e26t48a 69M23a40l52á 6881460285

Proboha, kdyby se radši zabývali něčím užitečným. Kdo tohle proboha využije? Ten kdo cestuje denně nejezdí na jízdenky a kdo jezdí do Kladna výjimečně, toho to nezabije

+1/−1
18.2.2014 19:28

T64o25m60á31š 58C68h54r81a28s72t57n65ý 2718389409341

Zkuste si zjistit jaká je možnost jezdit z Prahy do Kladna busem a zjistíte...hm, okay, jízdenky jsou jediná možnost.

+1/0
18.2.2014 19:36

V59i76k76t47o36r 92N96á24r14o72ž64n55ý 3679152668

Kdo to využije ? Třeba takový obyvatel Mladé Boleslavi zaplatí za jízdenku z MB na Černý Most cca 70 CZK a za jízdenku do centra města dalších 36 CZK..

Pokud takto dojíždí do zaměstnání , zaplatí za den 212 CZK , za měsíc cca 4500 CZK , za rok cca 50.000 CZK..

Bude-li zavedena integrovaná doprava , zaplatí méně.. Obvyklá krajská roční "síťovka" v krajích s integrovanou dopravou stojí cca 20-25.000 CZK .

Integrovanou dopravou se zvýší její kvalita pro cestujícího a tím pádem více lidí ponechá doma svá auta a pojedou veřejnou dopravou... tržby stoupnou...

+2/0
18.2.2014 21:32

M76i58r85o35s46l45a88v 82G48r22o65s61s43m81a51n53n 8202399884

Z Můstku na Kladno se da jet na 1 jízdenku už dnes. Kladno je ve 3. pásmu PID.

0/0
18.2.2014 19:21

R80a74d21i97m 91Š71o28l46c 1275845135984

Lze tak jet, ale vlakem. Jenže autobusové linky na Kladno v integraci nejsou a to někomu leží v žaludku, protože zrovna autobusy na Kladno si na sebe vydělají a nepotřebují integraci, kde výnosy přerozdělí něco jako ropid. Kdekoli se vyskytne slovo přerozdělování, tak zavání humusem a zvlášť u nás.

+3/−1
18.2.2014 19:23

V23i22k16t79o17r 85N12á93r88o69ž93n38ý 3359692418

V takovém Německu také dochází k přerozdělování...a jak tam pane funguje veřejná doprava v okolí velkých měst....

0/0
18.2.2014 21:25

J62i41ř62í 29M54a26c78e33k 3905655594931

V západní Evropě „plná integrace“ znamená, že na nádraží v železniční pokladně vám automaticky nabídnou jízdenku za integrovaný tarif, pokud je výhodnější. U nás přijdete například v Čerčanech k pokladně, tam vám řeknou, že integrovanou jízdenku musíte koupit venku v trafice (automat tam nemají). V neděli má trafika zavřeno, takže nezbyde než koupit dražší železniční. Označení „tratě s plnou integrací“ je typicky české klamání!

0/0
18.2.2014 18:40

V62i27k98t71o96r 44N22á51r48o36ž12n43ý 3669172448

V zahraničí Vám automaticky nabídnou i jízdenku s nejlepší cenou..

V Čechách si o ní musíte automaticky říci..

+1/0
18.2.2014 21:33

I10v20a80n 82P72r31o40c64h14á64z65k58a 3821444885255

Takže od teď příměstsky bydlící senioři, kteří mohli v rámci pásem P,0,B jezdit po Praze zdarma a zaplatit si třeba jen pásmo 1 za 12 Kč, budou muset platit za celý úsek. Předpokládám, že na to jim OpenCard ani Sleva senior platit nebude.

0/−2
18.2.2014 17:40

G24a57b90r48i75e89l 97H95o92r22t27e91n 9361399283614

Chudáci středočeši.;-(

0/−1
18.2.2014 17:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.