Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lepší je být milenka než manželka. Obce se k Praze připojovat nechtějí

Před 230 lety se sjednotila čtyři pražská města a vzniklo Královské hlavní město. Praha následně "kolonizovala" další obce. Naposledy se rozrostla před čtyřiceti lety, v létě roku 1974. Pražany se tehdy stali obyvatelé třiceti obcí. Od té doby však už nikdo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E20v56ž59e70n 50P92o31l71á41k 3658538921763

Hlavně, že několik jakýchsi anonymních "odborníků" chce Prahu zahušťovat a navíc zcela bez ohledu na veškerou infrastrukturu a její možnosti. Zřejmě už jim ty nekonečné parky a tuny kyslíku patřičně lezou krkem. Někdy mám strach, že mi auta začnou parkovat i na střeše...

+1/0
23.2.2014 16:37

J76i35ř26í 70M88a62c14e74k 3725165764391

Líbí se mi, jak je to v Paříži. Co je za vnitřním okruhem (který vede v husté zástavbě ve městě), to už není Paříž. Nechápu, proč by třebas Jesenice měla být Praha. Honba za tím, vykázat, že Praha má více obyvatel, je dost pochybná.

+2/−1
22.2.2014 7:39

R45a48d54e40k 92N98o97v68a12k 9364303109200

Taky se nikdo k Praze připojit nechce. Četl jste článek?

+2/0
22.2.2014 8:09

O69t92a 13B17a81r40t50o42s 7296697801

Jenže dnešní uspořádání je z mnoha ohledů nevýhodné a neudržitelné. Zatímco samotné Hlavní město Praha počtem obyvatel dlouhodobě fluktuuje v rozmezí několika desítek tisíc, okresy Praha-východ a Praha-západ zaznamenávají v posledních dvou dekádách mimořádný příliv obyvatelstva. A zatímco v Praze se bydlí v husté městské zástavbě, v obou obklopujících okresech probíhá raketový rozmach plošně náročné individuální výstavby. Již dokonce dochází ke stavebnímu propojování dříve oddělených obcí (např. Jesenice, Zdiměřice, Vestec, Osnice).

---

Tento nijak územně neregulovaný a neplánovaný vývoj má a především ještě bude mít velice tvrdé důsledky:

1. již nikdy se nepodaří zbudovat ani dopravní infrastrukturu plánovanou v období před touto urbanistickou explozí (navěky tak zůstanou nedokončené nebo se vůbec nezačnou stavět např. dálniční okruh Prahy SOKP, některé kapacitní výpadovky (R9, R12), železniční tratě VRT, aglomerační okruh ve stopě II/101, apod.

2. je vyloučené, že by bylo možné plánovat další síť kapacitních komunikací bezpodmínečně potřebných k obsluze přípražských okresů.

--- Toto vše má jednu společnou příčinu: odpor nově nastěhovaného obyvatelstva do divoce urbanizovaných přípražských oblastí proti jakýmkoliv dopravním stavbám v jejich blízkosti. Pro nové potřebné komunikace tak již nelze nalézt nekonfliktní trasování ve sporých zbytcích extravilánů nově rozrostlých obcí. Praha a především její suburbánní oblast se tak stane dopravní pastí pro své nové osídlence.

+14/0
22.2.2014 1:40

J42a33k62u46b 21K54u15b80a 5858644724635

Provoz kousíčku metra do Motola půl miliardy ročně? Není to trošku přehnané?

+1/0
21.2.2014 22:25

Ř84e33h86o34ř 60V92l78a17s33á88k 2494874511436

Metrem do Motola bych neargumentoval, to je tak neuvěřitelně hloupý nápad....

+9/0
21.2.2014 21:16

L81u69k98a94s 98N93o15v34a69k 4219659743168

Hloupy ne, jen spatna trasa....

Nechapu proc A a ne B, kdyz valna cast zamestnancu i pacientu pochazi spise ze stodulek a okoli....

+2/0
22.2.2014 3:08

R65o25b74e93r39t 83K38r40o53k 2953172632174

Tak se líp krade... malé, ale naše.

+2/−2
21.2.2014 20:32

P68e76t12r 34S98v72o95b32o12d70a 9985267644760

Ba ne, myslim, ze lepe se krade ve velke parte. V mensi obci maji obcane snazsi uhlidat, co se deje a opozice ma lepsi podminky. Pokud je obec soucasti Prahy a nakonec rozhoduje magistrat, da se toho provest mnohem vic, nikdo pak za nic nemuze a nikdo s nicim nic nezmuze. Pokud mel developer dobre vztahy na magistratu, v mestskych castech si mohl dovolit, co chtel, a mestska cast mela smulu - doopravdy anebo naoko. A magistrat ma dobre paky pokud by se vedeni mestske casti nechtelo chovat rozumne ... mestske casti pak podle toho vypadaji, jak vypadaji. Pokud obec nechce skoncit jako sprawl s kolabujici dopravou a bez socialnich sluzeb, ma podle me vetsi sanci samostatne nez jako soucast Prahy. Pak uz to zalezi na lidech v te dane obci, jestli se budou starat o rozvoj obce anebo  nechaji nekoho, aby si s rozvojem obce delal, co chce.

+10/0
21.2.2014 21:01

Ř63e90h27o61ř 64V48l36a13s10á67k 2734744931226

Rozhodně lepší, když si to občané rozhodnou sami, zda se nechají okrádat a kým, než když si "vývojář" dohodne s magistrátem, co chce, a městská část i její občané mají smůlu.

0/0
21.2.2014 23:04

P59e52t38r 55S98v90o39b97o64d92a 9195417744430

Ja se jim nedivim - kdo by v nejakem zastupitelstvu obce taky chtel, aby ho nejaky developer obesel presne tak, jako v mestskych castech - na magosi si developer obslapnul upravu koeficientu uzemniho planu nez ohledu na negativni stanovisko obce ... zmenu uzemniho planu obesel upravou, z limitu dvou pater mu to magistrat zvedl na osm (jeste za vlady radniho Langmajera) a mestska cast, ktera s tim nesouhlasila, se mohla jit klouzat ... tenhle Langmajeruv pomnik mam primo pred okny.

+2/0
21.2.2014 20:25

K68a91r72o32l39i66n72a 62M88a15r89i11e 52H29l49a97v33s41o97v31á 6384899215553

a kdepak ten pomník je?

0/0
22.2.2014 21:02

T86o19m77á71š 60Z28e95m70a39n 3945388664975

Myslím že i dnes jsou periferie Prahy stále dost podobné vesnicím a ne městským čtvrtím, rozšiřování tak nemá žádný smysl.

+6/−2
21.2.2014 20:16
Foto

K81a11r70e81l 91P78l74a65c93h11ý 6376546454539

Spise jsou podobne logistickym skladistim, nez vesnicim.

0/0
22.2.2014 11:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.