Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Barevné bicykly s velkým košem. Praha chce do léta spustit bikesharing

Už na přelomu jara a léta chce Praha spustit projekt bikesharingu - tedy veřejného půjčování (sdílení) kol. Město nyní připravuje výběrové řízení na provozovatele. V projektu se počítá se zhruba 150 speciálními stojany a asi tisícovkou výrazně označených bicyklů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T37o58m81a62s 17N98o52v96o65t78n65y 3441186718599

A ty dodávky jsou teda sluníčkový, když budou vozit kola? A já jsem nesluníčkovej, když jedu autem? ;-D;-D;-D

+1/−1
12.3.2014 23:42

K44a68r16e26l 37N62o83v33á71k 8173478118866

Zdroje jsou !

+1/0
11.3.2014 20:46

R92a94d96e75k 17H45o63d87a27ň 9816157491423

Výpůjčka do 30ti minut že bude zdarma? Ale kdeže, zaplatí to každý člověk v Praze, a cca 80 Kč jen jako počáteční investici + spousty peněz na údržbu kol, stanic, automatů a samozřejmě také dodávání "dalších" kol protože lze předpokládat, že i těch 15 % ukradených kol v Paříži bude u nás ještě optimistických.

+1/−1
11.3.2014 14:35

D87a91v19i20d 80R23y93c49h27e18t11s52k98ý 9256531340200

Cyglista z Holomóca a jeho zelená demagogie. Hoďte na něj síť!

+4/−1
10.3.2014 10:46

K54a69r97e64l 14P69r81ů89š36a 1715188709270

Tak do toho tunelu koukneme :

Slušné kolo (při tomhle počtu) 10000 Kč jedno stanoviště 80000 Kč to máme dohromady cca 25 mil....no do těch 60 mega to je slušná provize ;-(

+2/0
9.3.2014 23:43

T86o10m76a94s 74N91o24v61o36t33n17y 3471756868959

špatně. jedná se o zakázku pro kámoše, takže to správné kolo bude stát tak 50 000.

0/0
12.3.2014 23:42

M17a30r20e63k 17H36r45u51b76y 6837312361298

Je uzasne, za co vsechno dokazi na magistratu vyhazovat penize. Skoda, ze na ty opravdu dulezite veci uz tak nejak nezbyva :-/

+4/−2
6.3.2014 22:13

T53o51m84a77s 98F30e10j75f14a50r 6617198572289

co je to dulezite v Praze?

+2/0
6.3.2014 22:44

L45a89d27i38s82l85a66v 28K51o97l17a20č59k63o34v27s89k69ý 5863411819811

Výtahy a přechody pro vozíčkáře? Ciste a upravené parkove zóny? Cesty bez propadlych kanálu? Méně kriminality? Stačí?

+2/−1
7.3.2014 23:08
Foto

T31o68m75á65š 94H57e13r79c58e53g 3580189100600

Minimálně by to chtělo co nejdřív dořešit obchvaty, aby transit nejezdil centrem města, a pak je tu nedostatek parkovacích míst v centru.

+2/0
12.3.2014 22:49

M58a55t48e50j 62F35i98l86i69p 9882704456

Myslel jsem, ze v Praze uz nekolik podobnych projektu existuje. Napr. projekt ReKola vyhral nedavno kampan a dostal prachy od Nadace Vodafone.

+1/0
6.3.2014 20:55

M50a85t59e90j 32F25i45l63i67p 9572614266

A stalo je to 200 tisic a ne 40 milionu, ;-D

+1/0
6.3.2014 20:56

P89a19v25e70l 48Ř63a61p51e63k 7732686449315

Tak to automobilový lobbista D-FENS pukne ;-D

+4/−3
6.3.2014 17:17

T45o78m56a81s 43N98o85v94o59t16n26y 3301666308429

DF není automobilový lobbista. Jen poukazuje na nesmyslné omezování ze strany převážně různých cyklodebilů na úkor jiných způsobů dopravy.

+2/−1
12.3.2014 23:44

T71o45m91á11š 92Z31e60m52a19n 3385478154375

Přemýšlím, k čemu je tohle dobré.

Na krátké trasy jste rychlejší pěšky než si vyndáte kolo ze stojanu a pak zajistíte jeho zaparkování.

Na delší trasy po Praze je rychlejší MHD protože kopce...

Spíš je to dlaší z Hudečkových snah namastit kapsu šmejdům z neziskového sektoru a argument k lividaci dopravy stávající.

+5/−3
6.3.2014 16:05

T28o80m76a27s 24F69e85j46f88a80r 6337588752319

jak se tim zlikviduje stavajici doprava?

+3/0
6.3.2014 22:45

Ř40e12h98o50ř 81V43l28a79s27á80k 2664514981846

Na půl kilometru to asi cenu nemá, ale na dva nebo tři kilometry určitě ano.

+3/0
6.3.2014 23:53

J35a46n 53V95o92t58a75v77a 3394970157969

V Parizi jsem tahle jezdil celý den. A je to rychlejší než MHD, zejména pokud musíte prestupovat. A levnější protoze zaplatíte tusim 2 eur na cely den a jizdu do 30 min neplatíte. A zdravější je to rozhodne taky. Jen mám obavy, aby stanoviště o 5 kolech stačily. ..

+1/0
11.3.2014 8:34

M37i37r64o26s54l61a72v 10H45a83š97p32l 9961629225259

A to nám zase na chodnících přibude cyklistů. ;-€

+4/0
6.3.2014 15:42

T64o85m35á65š 39Z31e49m37a24n 3435478414365

To je dobře, alespoň se někteří slepouni naučí sledovat okolí.

0/−6
6.3.2014 15:46

L45a34d25i71s97l43a76v 27K47o39l61a13č57k64o46v65s35k81ý 5383331529951

Ono se s bílou holí nechodí úplně lehce.

+2/0
7.3.2014 23:10

M18a25r23t57i57n 62P84e23c60i12n92a 4631963

Praha není Vídeň. V Praze se na kole jezdit bez změny podstaty Prahy (srovnání se zemí) v podstatě nedá a ani není žádný rozumný důvod proč by to mělo být jinak. MHD tu staví na každém rohu a doba čekání je víc než přijatelná.

+12/−4
6.3.2014 14:20

J24a64n 40V52o33t37a29v47a 3574480337189

Pariz taky není jako Viden a na tomhle kole tam jezdí hodne lidi.

+1/0
11.3.2014 8:35

L49u85k73á10š 16H24l28o48u25c10a57l 6502850231414

dobře napsáno!

0/0
6.3.2014 14:10

R34o78b59e19r92t 66H83a51n70z50l85í10k 5244761702675

Konečně se ukázalo, jak pečlivě a dlouhodobě pan Hudeček plánuje. Pruhy pro kola, zavírání nábřeží a další počiny, to byl vlastně jen větříček v porovnání s průvanem v městské kase, jež chystá. Škoda, že se takto realizuje u nás v Praze a ne ve svém domovském městě.

+6/−1
6.3.2014 13:50
Foto

J74a33n 48R23ů98ž48i59č95k78a 7452582455247

Jasně. Padesát mega - brnkačka. Zdroje jsou, hlavně na 3,14čoviny.

+5/−1
6.3.2014 13:41

V16á89c65l20a94v 93K68r97á38l 5399517648439

Už se nemůžu dočkat až pojedu Ječnou na Pavlák ;-D

+4/0
6.3.2014 13:14
Foto

P12a58v30e23l 13W71e54r41n81e26r 7479983424842

Do kopce jen tramvaji ;-)

0/0
6.3.2014 13:36

V28l62a39d57a18n 48Č36e64c60h 2297898284811

Ale jo proc ne, ale to propojeni s opencard, nevim nevim. Proc by to nemohlo byt na kreditku jako ve svete, kdyz tedy chceme byt svetovi. Asi schvalne, jen aby zase mohl nekdo radne napakovat. A opet opencard. A jeste jedna vec. Nejprve by mela Praha zapracovat na budovani siti cyklostezek a nemluvim o cyklostezkach za miliardy, ale pouze vytvorit na cestach zelene pruhy jako napr. v Londyne. Jen se nasi ridici musi naucit trosku ohleduplnosti, coz navic v Praze bude velky problem.

+4/0
6.3.2014 12:10

L12u69d46v93í96k 57G64a45j11d75o65š41í85k 2905813334722

Ono by to fungovalo, ale jedině v případě, že centrum města (Staré a Nové město) by bylo CELÉ pouze pěší zóna bez možnosti průjezdu (pouze pro vězd a výjez rezidentů). Následně pak zrušení magistrály přes centrum.

Jinými slovy momentálně UTOPIE.

+1/−3
6.3.2014 13:28
Foto

T28o20m62á19š 50H44e97r81c42e26g 3170479970100

Ono by to nejdřív chtělo dořešit obchvat Prahy, pak se centrum uvolní samo a cyklisti se tam v pohodě vejdou.

0/0
12.3.2014 22:52
Foto

P32a84v88e52l 71W45e32r49n50e76r 7489263864732

I ty pruhy jsou tezko predstavitelne. Na Vinohradske to zkusili, ale cesta z Flory na Zelvu byla (je) jen pro kaskadery. Muselo by se zmenit mysleni a chovani ridicu a to povazuju skoro za nemozne ...

0/−2
6.3.2014 13:39
Foto

T26o31m56á53š 40H86e11r79c65e72g 3600349480210

Ono by se muselo hlavně změnit myšlení tak poloviny cyklistů, kteří kašlou na dopravní značky (hlavně jednosměrky), neznají předpisy, vlítnou do silnice těsně před auto, přejíždí z chodníku na silnici a zpátky, jak se jim to hodí, a v případě průseru jsou prakticky nepotrestatelní - vždycky to odsere řidič, i když za nehodu mohl prokazatelně cyklista.

+2/0
12.3.2014 22:41

T62o17m20a98s 52N28o25v90o46t96n20y 3841196308509

R^ Tesat do kamene. Ale tak když cyklouni staví pomníky sebevrahům jako Bóchal a ještě při tom stihnou rozkrást veřejnou sbírku....

+1/0
12.3.2014 23:47

L23a22d40i69s34l18a43v 51K46o32l20a79č13k37o76v24s55k52ý 5723931899911

Na kreditku u nás není nic bohužel.

0/0
7.3.2014 23:11

J75a88n 37V80o57t72a90v39a 3924580647289

Presne. At je opencard jen jako doplněk pro dlouhodobe předplatitele. Ale nechť si muzu koupit listek kartou na miste nebo pres internet.

0/0
11.3.2014 8:37

T19o44m92a95s 86N59o29v64o72t75n42y 3481226628699

Ohleduplnosti by se měli naučit především cyklouni, mezi řidiči jsou taky paka, ale mezi cyklouny je to snad každý druhý

+1/0
12.3.2014 23:46

L81u64d41v46í35k 60G30a45j51d42o52š60í69k 2605173394602

PROČ se to proboha musí jmenovat bikesharing?

To opravdu nejde použít české "půjčovna kol"? To si ti dementi na radnici myslí, že tím budou světovější? Nebo se stydí za svou mateřštinu?

Když vidím podobné "projekty" tak bych s chutí podpořil zavedení jazykového zákona.

.

Nehledě na to že to je v kopcovité Praze nesmysl. Podobný projekt se před časem pokusila zavést Praha 8 v Karlíně a všechna kola jim zmizela do týdne. O neexistujících podmínkách pro jízdu na kole po městě ani nemluvě.

KDOPAK ZASE CHCE PODOJIT OBECNÍ KASU?

+13/−1
6.3.2014 11:19
Foto

P25ř84e28m41e31k 59H65o22m73o34l29a 5988565875676

To ale není půjčovna klasická, jinak souhlas, že u nás to prostě lidi ukradnou. Já po Praze chodím všude pěšky, jízda na kole mi přijde mimo cyklostezky, docela nebezpečná, prostě na to není Praha a hlavně centrum, uzpůsobené.

Hlavně se bojím, že to bude klasicky česká cesta, udělat několikt předražených studií a pak to dohodit kámošovi, který pošel vratku politiků. Takže předraženo tak 5x  :-/

+3/−1
6.3.2014 13:25

J93o13s18e73f 60V22o38m66á87č98k50a 5633434983584

Přesně, něco jako "selfie fotky" (autoportrét), "single" (na ocet) atp.

0/0
6.3.2014 14:33

I14v65o 46K80a33r37c43h 1370600147753

Praha chce do léta spustit bikesharing, jo a potom nastoupí roming...........;-D;-D

+5/0
6.3.2014 10:33

M34i61c35h11a46l 93N53o83v65á66k 9518428772480

V NYC to je tak ze tam jsou stojany s kolama na stalo . Plati se kreditkou, diky tomu je i mala pravdepodobnost kradeze.

+3/0
6.3.2014 10:28

J85a27n 39V42o79t95a32v22a 3244300627629

Hlavne vam to na kreditce zarezervuje zalohu na kolo....

0/0
11.3.2014 8:38
Foto

K75a64t40e59ř74i56n68a 84M87a75r41t86í62n56k19o58v42á 8917617331679

To zas bude... tunel !!

+11/−1
6.3.2014 10:21

M42a46r20e14k 94K80o18s52t21e47l14e47c82k28ý 6873536168

Tak to zase bude pěkná, možná i mezinárodní, ostuda!

Na přelomu jara a léta chce Praha spustit bikesharing. ALE KTERÉHO ROKU?

Už teď musí být jasné, že pokud vůbec by SE to stihlo, tak to nebude dotažené a pořádně připravené, neúspěšní zájemci se budou odvolávat, potížisté si budou stěžovat.

Radní plánují konečně vcelku užitečnou a jinde osvědčenou věc. Ale! Jedni radní druhým radním nepředají podklady - topka se nebaví s odesákami!? To se pak nemůžeme divit, jak to pak vypadá v celém státě. Takže zase budeme vynalézat vynalezené a objevovat objevené (a zaplatíme to znovu).

A vyzkoušeli si prakticky (aspoň někteří) radní ty systémy v zahraničí, aby pochopili, jak to má vůbec fungovat? Neměl by to připravovat někdo, kdo o tom něco ví, kdo si to vyzkoušel? I ze zdejší diskuze vyplývá, že BFU o tom nemá žádnou přesnější představu, jak se to používá, zejména, že vhodným rozmístěním a využíváním stojanů uživatelé/turisté mohou kola v bezplatné lhůtě vrátit do stojanu, vzápětí si vyzvednout další a takto se zcela zdarma dostat tam, kam právě potřebují (od památky k památce, k obchodům, ale třeba i na letiště).

+1/0
6.3.2014 10:11

B91ě93l72a 92H59o19r84á52k79o32v85á 1728792329670

R^

0/0
6.3.2014 10:29
Foto

T39o93m42á28š 29H55e78r75c60e41g 3750389360480

Kdyby to byla tak úžasná a užitečná věc, tak by to tady už bylo radní neradní - prostě by to udělala nějaká soukromá firma, protože by se jí to vyplatilo.

0/0
12.3.2014 22:44

M78i38l31a15n 36N98o67v59o74t81n37ý 3340601241571

"Ceny začínají na částce 433 900 ... bez úpravy na zemní plyn na 405 000". U Citygo je rozdíl mezi CNG a základním benzínem 76 000 ...

0/−1
6.3.2014 10:08

M32i79l41a24n 46N18o88v84o69t33n59ý 3220281221601

Omluva - patří k jinému článku ...

0/0
6.3.2014 10:09
Foto

P83a79v57e14l 11W93e64r67n52e32r 7109783294602

Smutny je, ze ac jde o koment k jinemu clanku, tak umelci na magistratu jsou naklady na jedno kolo schopni do tehlech vysek take vyhnat ...

+2/−1
6.3.2014 13:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.